Σάββατο 6 Αυγούστου 2011

πνευματική γνώση των λόγων της φύσης και πνευματική γνώση των λόγων των Γραφών... (προφ.Ηλίας + προφ. Μωυσής)

ισότιμοι ταυτοδιδάσκαλοι, παραστάτες και της δικής μας μεταμορφώσεως, σε πράξη και με βίωμα μετοχής (ο τρώγων μου την σάρκα και πίνων μου το αίμα, εν εμοί μένει καγώ εν αυτώ...) κι όχι απλά ενημέρωση, ή ''σύστημα'' ιδεών και κοσμοθεωρία. Η ΑΛΗΘΕΙΑ.


Όταν τους ισραηλίτες δηλητηριώδη φίδια τους δάγκωναν στην έρημο και πέθαιναν, η λύση ήταν η ανάρτηση πάνω στην ράβδο του Μωυσέως ενός χάλκινου όφεως, ώστε όποιος έβλεπε με πίστη τον όρθιο κρεμασθέντα όφι, λυτρωνόταν από το δηλητήριο του έρποντος. Για τους μελετητές, είναι ευκρινής προτύπωση του κρεμασθέντος επί του Σταυρού Χριστού. 

Κι αν αυτό θα μπορούσε κάποιος να πει ότι είναι τοπικιστική και θρησκευτική και μερική προσέγγιση στην αλήθεια, η ίδια η φύση το ενδεικνύει, με τον δικό της λόγο (σχέση). Όταν τα πελεκανάκια δηλητηριάζονται, ο πατέρας πελεκάνος, για να αποφύγουν αυτά τον θάνατο, θυσιάζεται για χάριν των παιδιών του, και αυτά, κοινωνώντας το αίμα του, σώζονται.



Ώσπερ πέλεκαν ετύθης Χριστέ... (Μ.Παρασκευής)




από ΙΜ Φιλοθέου (Αγίου Όρους)

----

η επιστήμη, αναζητώντας την αλήθεια που μπορεί να χειριστεί και επαναλάβει, κάτω από το μικροσκόπιο, αναζητά την επαναλαμβανόμενη, υποχείρια και του φυσικού νόμου. Παρότι ΔΕΝ είναι αυτή η Αλήθεια η ανεπανάληπτη που υπέρκειται του νόμου αντί να υπόκειται, υπάρχουν ενδείξεις/λόγοι που μπορεί ο άνθρωπος να τους ψηλαφήσει ως ίχνη για να εξαχθεί από τη μία, στην Άλλη.

...κι η ''λογική'' της επιστήμης (του πραγματικού φωτισμού κι όχι του διαφωτισμού), μερικές φορές μπορεί να γίνει ασφάλεια για μη περαιτέρω πτώση του ανθρώπου, που το παράλογο κάποιων θρησκειών και αιρέσεων ''επιβάλλει'' στους πιστούς της.

Ένα παράδειγμα είναι αυτό των μονοφυσιτών, μονοθελητών, διαχωριστών Θεού και ανθρώπου και αναίρεσης της όλης θείας οικονομίας... είναι όταν αυτοί που δογματίζουν διαζευκτικά και επιμένουν μάλιστα, πως έχουμε ή Θεό ή άνθρωπο. 

Λίγη επίγνωση Αληθείας αν υπήρχε από αυτούς, Αληθείας πνευματικής ΚΑΙ φυσικής, όταν θα μιλούσαμε για το ΦΩΣ, θα έπρεπε ''αναλογικά'' για όποιον θα είχε αυτήν την νοητική ικανότητα και ενέργεια της ευθείας κίνησης του νου, ήτοι της διείσδυσης εκ των ορωμένων στα αόρατα, να επανελέγξουν τον δογματισμό τους, ο οποίος στην ακρίβεια μεταφράζεται ΑΝ το φωτόνιο, είναι ή σωματίδιο (σώμα) ή κύμα (ενέργεια). 

Έρχεται λοιπόν ΚΑΙ η Ορθοδοξία (Υπέρλογο) και η φύση (λογικό) να αποδείξει ότι η παραπάνω ''πίστη'' (η διαζευκτική του ή το ένα ή το άλλο) υστερεί σε αλήθεια, αφού αποδεικνύεται ότι το φωτόνιο είναι ΚΑΙ σωματίδιο ΚΑΙ κύμα, όπως έχουμε στην Ορθοδοξία ΚΑΙ Θεός ΚΑΙ άνθρωπος (Ιησούς Χριστός Υιός και Λόγος)... 

Πολλά παραδείγματα μπορεί να βρεθούν που ελέγχουν την κακοδοξία και παράλογο των ανθρώπων, ανεβάζοντάς τους δια της λογικής ως ένδειξη και αναλογία των επέκεινων τάχα μη αποδεικνυόμενα. 

Φυσικά και δεν ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΟΥΝ τα θεία, αλλά δια ψηλαφήσεως και αντιλήψεως αυτών των σημείων και ιχνών, ΕΝΔΕΙΚΝΥΟΥΝ. 

Με αυτό το σκεπτικό παραθέτω μερικούς σχετικούς δεσμούς....       

ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ και ΕΠΙΣΤΗΜΗ
Χημεία και Ορθοδοξία (ο άνθρωπος ως μονάδα άνθρακος)

Διαστημική και Ορθοδοξία  (Προσέγγιση στον Ύμνο Άξιον εστί)

Ιατρική και Ορθοδοξία (περί aids και της πνευματικής του αναγωγής)

Μικροβιολογία, μακροβιολογία και Ορθοδοξία (γενικώς βάζοντας την Αλήθεια στο μικροσκόπιο…)

και μετά, σε έναν διάλογο Λόγου (Θεού) και λόγου (ανθρώπου) χωρίς ασυνέχεια, Ο Κύριος χαρίζει και λόγους / ρήματα έμμεσης επικοινωνίας (δια των λόγων της φύσης) και άμεσους δια της Φωνής Του... συμπληρωματικούς στο θείο τελειολογικό σχέδιο ενός εκάστου ανθρώπου και του συνόλου της ανθρωπότητος... 


Ο καλός Θεός, να μας δίνει ΔΙΑΚΡΙΣΗ και ακρίβεια επικοινωνίας μέσα στην Κοινωνία Του (μυστική και μυστηριακή).    

---

Ο Κύριος και Λόγος, έχει στήσει λόγους (και στις Γραφές και στη φύση) σαν ίχνη για να Τον βρουν οι άνθρωποι/λόγοι... Ως επί το πλείστον οι επιστήμονες, παρότι μελετούν τη φύση, τους διαφεύγει αυτή η ''μυστική γέφυρα'' που ενώνει λόγους με Λόγο (Τον όντως θησαυρό και πηγή κάθε αληθείας), κι αυτό γιατί ο νους υπολειτουργεί ή δυσλειτουργεί σε περίπτωση λαθεμένων συμπερασμάτων η ευθεία κίνησή * του αλλά και λόγω σκοτισμού από νέφος παθών.... οπότε εκεί εντοπίζεται και η αδυναμία προσπέλασης στα νοητά (πνευματικά).


Κύριε ελέησον  

2 σχόλια:

  1. ΑΝ υπάρχει απουσία πνευματικής γνώσης των λόγων των Γραφών (δλδ άλλα μας λέει Ο Κύριος και άλλα θεωρητικολογεί ο οικουμενιστής ή αιρετικός) μπορεί να φαίνεται ότι εορτάζει ''μεταμόρφωση'' αλλά στην ουσία απέχει. Αμήν Ο καλός Θεός να άρει όλα τα διαστρεβλωτικά και αξιώνει, όπως μακαρίζονται από το ευαγγέλιο του μεγ.παρακλητικού, ανά δύο ημέρες αναγινωσκόμενο, ''οι ακούγοντες τον λόγον του Θεού και φυλάσσοντες αυτόν''... και πως αν δεν τον ακούσεις θα τον φυλάξεις;;; :'( με πόνο και παράπονο για τους, ''έχουν γνώση οι φύλακες...'' ενώ δεν έχουν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. (Κυριακή προ κρίσεως)
    Ευαγγέλιο
    καὶ οὐδεὶς ἀναβέβηκεν εἰς τὸν οὐρανὸν εἰ μὴ ὁ ἐκ τοῦ οὐρανοῦ καταβάς, ὁ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου ὁ ὢν ἐν τῷ οὐρανῷ. καὶ καθὼς Μωϋσῆς ὕψωσε τὸν ὄφιν ἐν τῇ ἐρήμῳ, οὕτως ὑψωθῆναι δεῖ τὸν υἱὸν τοῦ ἀνθρώπου, ἵνα πᾶς ὁ πιστεύων εἰς αὐτὸν μὴ ἀπόληται, ἀλλ’ ἔχῃ ζωὴν αἰώνιον. οὕτω γὰρ ἠγάπησεν ὁ Θεὸς τὸν κόσμον, ὥστε τὸν υἱὸν αὐτοῦ τὸν μονογενῆ ἔδωκεν, ἵνα πᾶς ὁ πιστεύων εἰς αὐτὸν μὴ ἀπόληται, ἀλλ’ ἔχῃ ζωὴν αἰώνιον. οὐ γὰρ ἀπέστειλεν ὁ Θεὸς τὸν υἱὸν αὐτοῦ εἰς τὸν κόσμον ἵνα κρίνῃ τὸν κόσμον, ἀλλ’ ἵνα σωθῇ ὁ κόσμος δι’ αὐτοῦ. (Ιωαν.γ' 13-17)

    ΑπάντησηΔιαγραφή