Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2025

Ο άγγελος, ο οίκος και Ο Οίκος Του Πατρός…


Ο Άγγελός του σπιτιού προστατεύει τον ιερό αυτό χώρο που στεγάζει τις εικόνες του Θεού, αλλά και όσους ζουν μέσα σ’ αυτό, ακόμη και αν δεν έχουν λάβει το Άγιο βάπτισμα, όπως είναι τα αβάπτιστα παιδιά των χριστιανών, αλλά και όσους ζουν σύμφωνα με τους νόμους του Θεού, αλλά δεν γνώρισαν ακόμη την ορθή πίστη.

Δεν επιτρέπει στα πονηρά πνεύματα να μπουν μέσα και να πειράξουν την οικογενειακή θαλπωρή, αν οι ίδιοι οι κάτοικοι του χώρου δεν το επιτρέψουν με τη ζωή τους.

Οι άγγελοι των σπιτιών χαίρονταν όταν έβλεπαν παλαιότερα την οικογένεια ενωμένη να προσεύχεται στο εικονοστάσι και να δοξάζει τον Θεό. Οι ίδιοι μετέφεραν ο καθένας την ευωδία των προσευχών των ανθρώπων του οίκου που προστάτευαν και την ανέβαζαν στον θρόνο του Θεού, ζητώντας από τον Δημιουργό τους να στείλει περισσότερη θεία χάρη στο σπίτι αυτό.

Και ο Θεός άκουγε τις ικεσίες τους και όλο και πιο πολύ ευλογούσε τον οίκο που Τον δόξαζε.

Είναι διαταγμένος από τον Θεό, κάθε άγγελος που προστατεύει ένα σπίτι, αν δει στις ψυχές των ανθρώπων, απλότητα και ευγένεια, στοιχεία που δηλώνουν πως

είναι παιδιά δικά Του, όχι απλά να προστατεύουν αυτόν τον οίκο από πονηρά πνεύματα, αλλά να απομακρύνουν και φθονερούς ανθρώπους σταλμένους από τον Εωσφόρο, που θα ήθελαν να μπουν και να κάνουν κακό.

Μα πόση εξουσία δίνετε εσείς οι άνθρωποι στον σατανά να σας πειράξει μέσα στο 
ίδιο σας το σπίτι, όταν του χτίζετε τον θρόνο του και από κει τον αφήνεται να μολύνει σιγά-σιγά τις αισθήσεις σας και να καταστρέφει την ψυχή σας, δίχως να βλέπετε τις πληγές που σας επιφέρει!


Επίσης τους έχει δοθεί η άδεια να διατηρούν την ειρήνη και τη γαλήνη του σπιτιού και να μην επιτρέψουν στο σατανά να σπείρει μέσα σ’ αυτό, την ταραχή και τον εφιάλτη που θα επικρατεί παντού».


Άγιος Γαβριήλ ο δια Χριστόν Σαλός
 

--- 

Επειδή η έννοια του ‘’οίκου’’ είναι βαθύτερη και δεν περιορίζεται μόνο στον εξωτερικό και υλικό, δεν μας συμφέρει να μείνουμε σε αυτήν την (αγιογραφία) της ‘’αγκαλιάς’’ του αγγέλου που σκεπάζει τον οίκο, γιατί αν μέναμε στο απεικονιζόμενο μάλλον θα υποτιμούσαμε τον άγγελο και το θείο έργο του... 

Όντως ο άγγελος σκέπει οίκο και ενοικούντες, αλλά κατά την ελευθερία μας και τα δικαιώματα, τον στεναχωρούμε και δεν επιτρέπουμε να ενεργήσει όπως τάχθηκε… όπως φαίνεται από την ευχή του μεγ.Βασιλείου… καὶ γενέσθω μοι τὰ ἅγια ταῦτα εἰς ἴασιν καὶ κάθαρσιν καὶ φωτισμὸν καὶ φυλακτήριον καὶ σωτηρίαν καὶ ἁγιασμὸν ψυχῆς τε καὶ σώματος· εἰς ἀποτροπὴν πάσης φαντασίας καὶ πονηρᾶς πράξεως καὶ ἐνεργείας διαβολικῆς, κατὰ διάνοιαν τῆς ἐν τοῖς μέλεσί μου ἐνεργουμένης· … το πρόβλημα ξεκινά και τελειώνει εντός μας, ζητώντας διόρθωση και θεραπεία.... 

Μετά τον έξω, πρέπει να εντοπιστεί ο έσω οίκος και ο Οίκος Του Πατρός αφού η βασιλεία εντός ημών εστί…   

Τα σεραφείμ και χερουβείμ μεταφραζόμενα, είναι οι οίκοι και τα οχήματα. Και τα δύο, αναφέρονται στον εαυτό, που σαν εικόνα Αυτού Η Τιμιωτέρα και ενδοξοτέρα μπορεί να μεσιτεύσει και ενεργήσει ώστε να προχωρήσει ο καθένας αν θέλει, στην καθαρότητα αυτού (του οίκου) που είναι και η απαραίτητη προϋπόθεση να ενοικήσει Ο Κύριος αλλά και σαν όχημα να μας κάνει λειτουργικούς έχοντας Αυτόν Οδηγό ζωής (πράξεως και θεωρίας) για να μας μεταφέρει από την έξω στην έσω Ζωή (και Οίκο Του Πατρός)… 

Και… όπως εκ της πλευράς του πρώτου ΑΔΑΜ έχουμε την έξω ζωή (και Εύα κατά το γεν.γ’20) έτσι και μόνο εκ της Πλευράς του δευτέρου ΑΔΑΜ (Χριστού) μπορεί να εντοπιστεί και βιωθεί η έσω Ζωή… 

Με σκεπτικό τις δύο παρακάτω αναφορές … 1η όπου ο αγ.Παΐσιος σημειώνει στο… Η σημασία των αγίων εικόνων στα σπίτια μας (Οσίου Παϊσίου Αγιορείτου) … (ότι) Όταν ασπάζεται ο άνθρωπος με ευλάβεια και θερμή αγάπη τις άγιες εικόνες, παίρνει τα χρώματα από αυτές και ζωγραφίζονται οι Άγιοι μέσα του. Οι Άγιοι χαίρονται όταν ξεσηκώνονται από τα χαρτιά ή από τα σανίδια και τυπώνονται στις καρδιές των ανθρώπων. Όταν ασπάζεται ο Χριστιανός με ευλάβεια τις άγιες εικόνες και ζητάει βοήθεια από τον Χριστό, την Παναγία, τους Αγίους, με τον ασπασμό που κάνει με την καρδιά του, ρουφάει μέσα στην καρδιά του όχι μόνον τη χάρη του Χριστού, της Παναγίας ή των Αγίων, αλλά και τον Χριστό ολόκληρο ή την Παναγία ή τον Άγιο, και τοποθετούνται πιά στο τέμπλο του Ναού του. «Ναός του Αγίου Πνεύματος είναι ο άνθρωπος» (Α΄ Κορ. 3,16 και 6,19). Βλέπεις, και κάθε Ακολουθία με τον ασπασμό των εικόνων αρχίζει και με τον ασπασμό τελειώνει. 

Και 2η … όπου ο αγ.Ανδρέας δια XC σαλός στο Ἄγγελοι θυμιάζουν καί μυρώνουν ανθρώπους αναφέρει ότι … - Σέ τρεῖς περιπτώσεις οἱ ἄγγελοι θυμιάζουν καί μυρώνουν τούς ἐκλεκτούς τοῦ Θεοῦ:

Πρῶτον, ὅταν διαβάζουν τά ἱερά βιβλία, ὁπότε τούς κυκλώνουν γιά ν' ἀκούσουν κι αὐτοί.

Δεύτερον, ὅταν προσεύχονται καί συνομιλοῦν μέ τόν Θεό, ὁπότε συμπροσεύχονται κι ἐκεῖνοι μέ πόθο.

Τρίτον, ὅταν ὑπομένουν γιά τήν ἀγάπη τοῦ Θεοῦ κόπο, πόνο καί τιμωρίες, ὁπότε τούς μυρώνουν καί τούς παρακινοῦν στόν ἀγώνα τῆς εὐσεβείας. …μας συμφέρει τους μεγάλους μας αδελφούς (αγγέλους, κατά τον αγ.Εφραίμ αριζονίτη) να τους χαροποιούμε και δίνουμε δικαιώματα επέμβασής τους, παρά να τους απωθούμε, απομακρύνουμε και στεναχωρούμε…  [όπως θυμόμαστε από τον συναξαριστή ενός αγίου, του Συμεών δια XC σαλού... που φιλούσε τα σκαλοπάτια ενός πορνείου και μετά τον περίγελο του κόσμου, το δικαιολόγησε στον μαθητή του... ότι ο τόπος είναι άγιος, αφού εδώ έξω πέφτουν τα δάκρυα των αγγέλων όσων μπαίνουν και προβαίνουν στην άνομη πράξη... (και μη μείνουμε επαναπαυόμενοι ... αλλά ο καλός Θεός να μας δίνει διάκριση και θέληση να ελέγχουμε τον εαυτό και αποφεύγουμε όλες όσες ''ελαφριές και βαρύτερες'' ανομίες και αμαρτίες στεναχωρούν Τον Θεό.... απομακρύνουν τον άγγελό μας και χαροποιούν τον αντίδικο...)].  

Αμήν Ο Κύριος, η καλή μας Παναγία οι άγιοι και άγγελοι να  μας ‘’περάσουν’’ με την αγάπη τους από τον έξω πρόσκαιρο οίκο στον έσω (σαν νοοτροπία και μετάνοια) και δι αυτής στον οίκο Του Πατρός… μια πορεία από την γη στον ουρανό …

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου