Σελίδες

Τρίτη 18 Αυγούστου 2015

και τα ''δωράκια'', συνεχίζονται... ή το ξεπούλημα καλά κρατεί



Το πρώτο δωράκι στον ΣΟΙΜΠΛΕ από τους αχυρανθρώπους της αποικίας. Ξεπουληθηκαν όλες οι αερομεταφορές της χώρας.
Όσο κοστίζει ο αεροδιάδρομος 14 αεροδρόμια.
Για να δούμε τι έχουν οι αποικιοκράτες πλέον
Δίκτυα
Αεροδρόμια
Υποδομές
Μεταφορές. Χωρίς πόλεμο με παράδοση από τις κυβερνήσεις ΝΔ ΠΑΣΟΚ ΠΟΤΑΜΙΟΥ ΔΗΜΑΡ ΤΣΙΠΡΑ ΚΑΜΜΕΝΟΥ.
Ο κύβος ερρίφθη για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, μεταξύ των οποίων και του Αεροδρομίου Χανίων, στην κοινοπραξία FRAPORT AG − SLENTEL Ltd.


Τη Δευτέρα 17/8, δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η σχετική απόφαση με την οποία εγκρίνεται από την διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ, η υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης των Περιφερειακών Αεροδρομίων, "σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 17/2015 Πράξη του
Ζ΄ κλιμακίου, κατ’ εφαρμογή των περί ΤΑΙΠΕΔ Διατάξεων του ν. 3986/2011 όπως ισχύει".


Την απόφαση, υπογράφουν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γ. Δραγασάκης και οι υπουργοί Οικονομικών Ευκλ. Τσακαλώτος, Οικονομίας Γ. Σταθάκης και Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Π. Σκουρλέτης, προχωρώντας στην υλοποίηση του σχετικού διαγωνισμού με τον οποίο προτιμητέος επενδυτής είχε ανακυρηχθεί η κοινοπραξία FRAPORT AG − SLENTEL Ltd.

Όπως προκύπτει από το ΦΕΚ και παρά τη φημολογία για ενδεχόμενη εξαίρεση του Αεροδρομίου Χανίων, δεν υπάρχει κάποια αλλαγή και η σύμβαση θα γίνει βάση των όρων του διαγωνισμού που είχε κατακυρωθεί στην γερμανική εταιρία.

Το τίμημα που θα καταβάλει η Fraport ανέρχεται σε 1,23 δισ. ευρώ και αφορά παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων (Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κεφαλλονιάς, της Ζακύνθου, του Ακτίου, της Καβάλας, της Ρόδου, της Κω, της Σάμου, της Μυτιλήνης, της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Σκιάθου) για 40 + 10 χρόνια ετήσιο μίσθωμα 22,9 εκατ. ευρώ κατ' έτος, ποσοστό 25% από τα από τα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων έσοδα και τέλη υπέρ ΥΠΑ, που φτάνουν 1,2 δισ. ευρώ για όλη την περίοδο της παραχώρησης. Παράλληλα η κοινοπραξία έχει δεσμευτεί για επενδύσεις 330 εκατ. στην πρώτη τετραετία και συνολικά 1,4 δισ. ευρώ για τις επόμενες τέσσερις δεκαετίες.

Κύριος μέτοχος της εισηγμένης Fraport είναι το γερμανικό ομόσπονδο κρατίδιο της Εσης (31,35%), ενώ ακολουθούν το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο της Εσης (20,2%), η αεροπορική εταιρεία Lufthansa (8,45%) και η αυστραλιανή επενδυτική εταιρεία Rare Infrastructure Limited. Στις ΗΠΑ, όπου τα αεροδρόμια παραμένουν υπό κρατικό έλεγχο, η Fraport έχει ήδη εξαγοράσει τα εμπορικά καταστήματα και τα καταστήματα εστίασης σε 4 αεροδρόμια των ΗΠΑ, στη Βαλτιμόρη, στο Πίτσμπουργκ, στη Βοστόνη και στο Κλίβελαντ.

από Ραχήλ Μακρή

1 σχόλιο:

  1. εν τω μεταξύ κουικ και άλλοι χαρακτήριζαν ΕΓΚΛΗΜΑ την πώληση των αεροδρομίων... τώρα, συμφωνούν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή