Σελίδες

Τετάρτη 9 Μαρτίου 2022

Ἁγιοπνευματικές ρήσεις ἀσκητικῆς σοφίας γιά τόν ἀγῶνα τῆς Σαρακοστῆς - Ἀββᾶ Ἰσαάκ τοῦ Σύρου

Δυνατός εἶναι ἐκεῖνος, πού εὐχαριστεῖται στίς πρόσκαιρες θλίψεις καί στενοχώριες, διότι σ' αὐτές κρύβεται ἡ ζωή καί ἡ δόξα τῆς νίκης του!...
Φωτισμένος εἶναι ἐκεῖνος, πού γνώρισε τήν πίκρα, πού ὑπάρχει στά "γλυκέα" τούτου τοῦ κόσμου καί ἀσχολεῖται πάντοτε μέ τή σωτηρία τῆς ψυχῆς του!...

Φρόνιμος εἶναι ἐκεῖνος, πού προσπαθεῖ νά ἐξέλθει ἀπό τήν παροῦσα ζωή, κερδίζοντας τήν αἰώνια!...

Ἀνόητος εἶναι ἐκεῖνος, πού προσπαθεῖ διαρκῶς, πώς θά κερδίσει τά τῆς πρόσκαιρης ζωῆς!...

Ἀπάρνηση ἑαυτοῦ εἶναι τό νά μισήσουμε τούτη τή ζωή, ἀνεβαίνοντας στό σταυρό γιά νά ἀποθάνουμε γιά τήν ἐπιθυμία τῆς μέλλουσας ζωῆς!...

Κόσμος εἶναι μία πόρνη, πού προσπαθεῖ μέ τά κάλλη της νά μᾶς ἑλκύσει κοντά της καί νά μᾶς γυμνώσει ἀπό κάθε ἀρετή, πετῶντας μας ἔξω ἀπό... τήν οἰκία τήν ὥρα τοῦ θανάτου!...

Χαυνώνεται ἡ θέληση τῆς ἐπιθυμίας τοῦ καλοῦ, ὅταν δέν χωριζόμαστε ἀπό τά πράγματα τοῦ κόσμου καί δέν ἀπαρνούμεθα τελείως τόν κόσμο!...

Ἀρχή τῆς ὁδοῦ τοῦ Θεοῦ εἶναι
α) νηστεία,
β) ἀγρυπνία καί
γ) ἀδιάλειπτη εὐχή!..

Χαῦνος εἶναι ἐκεῖνος πού ἀμελεῖ τή νηστεία καί τούς λοιπούς ἀγῶνες!..

Ἡ νηστεία εἶναι ὁ δρόμος ὁ ἅγιος τοῦ Θεοῦ καί θεμέλιο κάθε ἀρετῆς. Εἶναι ὁ στέφανος αὐτῶν πού ἐγκρατεύονται. Τό κόσμημα τῆς παρθενίας καί ἁγιότητος. Ἡ μητέρα τῆς προσευχῆς. Ὁ πρόδρομος κάθε ἀγαθοεργίας!...

Μόνον οἱ σωματικοί κόποι δέν διορθώνουν τά ψυχικά πάθη καί δέν προκαλοῦν εἰρήνη καί ἀταραξία στήν ψυχή!..

Δέν μποροῦμε νά γνωρίσουμε τά πάθη μας, ἄν δέν ἀρνηθοῦμε τή συναναστροφή τοῦ κόσμου καί τά σκορπίσματα τῶν λογισμῶν!


---

Επιτρέψτε μου δυο συνειρμικές σκέψεις, σε συνέχεια του η φλογίνη ρομφαία μεταξύ φρονήσεως και αφροσύνης, (και προ του επιλόγου) που αυτή η ρομφαία ετέθη ως στρεφομένη φυλάσσειν τὴν ὁδὸν τοῦ ξύλου τῆς ζωῆς 
σχετικές με την ξεδιπλούμενη μεγάλη τεσσαρακοστή που ανεβαίνουμε, ως συμπύκνωση έργου ζωής. Ο Σταυρός, το ξύλο της Ζωής είναι συγχρόνως .... η δόξα των αγγέλων και το τραύμα των δαιμόνων. Αυτός μας οδηγεί, εκπαιδεύει και παιδεύει ευσπλαγχνικά προς διόρθωση.
Μήπως και από την προστιθέμενη (επιτρεπόμενη θλίψη) επιστρέψει ο άνθρωπος. 

Αναφέρεται στην ᾨΔΗ ΠΕΜΠΤΗ, ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΗΣΑΪΟΥ τοῦ ΠΡΟΦΗΤΟΥ (Κεφ. κς', 9) [από τον καθ’ύλη διαγράφοντα προφήτη, μέσα στην εκκλησία της ελικοειδούς κινήσεως νοός, βοηθό εξόδου από το κακό και την κάθελξη 6 (κς’) προς το 9, όχι απροσώπως, αλλά ΤΡΙΑΔΙΚΟ ΘΕΟ…].

... Πρόσθες αὐτοῖς κακά, Κύριε, πρόσθες αὐτοῖς κακὰ τοῖς ἐνδόξοις τῆς γῆς. Κύριε, ἐν θλίψει ἐμνήσθημέν σου· ἐν θλίψει μικρᾷ ἡ παιδεία σου ἡμῖν.

(έτσι έχει προφητευθεί και αρχίζουμε και τα ζούμε σιγά σιγά.... έξω της εκκλησίας, έξω της ελλάδος θλίψις πολύ, αλλά μέσα στην εκκλησία, μέσα στην ελλάδα ως παιδεία η θλίψις θάναι μικρά).

Αρκεί να Τον θυμόμαστε, να εισέλθουμε στο ταμείον της χάριτος, ορθόδοξη εκκλησία και ταμιείον της καρδιάς, φεύγοντες τους μετεωρισμούς* (αυτό που προτείνει ο αβ.Ισαάκ - ἀρνηθοῦμε τή συναναστροφή τοῦ κόσμου καί τά σκορπίσματα τῶν λογισμῶν - ), για να γνωρίσουμε τα πάθη μας και προστρέξουμε στην ιατρεία.   

Ἡ γὰρ δρόσος ἡ παρὰ σοῦ ἴαμα αὐτοῖς ἐστιν, ἡ δὲ γῆ τῶν ἀσεβῶν πεσεῖται.... μήπως ήρθε η ώρα του προφ.Ελισσαίου... όπου για τους καταπαίζοντες (υβριστές του Αγίου Πνεύματος) πρόκειται να επιπέσει παιδευτική τιμωρία και πέσει η γη των ασεβών... καὶ ἰδοὺ ἐξῆλθον δύο ἄρκτοι ἐκ τοῦ δρυμοῦ καὶ ἀνέρρηξαν ἀπ᾿ αὐτῶν τεσσαράκοντα καὶ δύο παῖδας εντοπίζοντας τις προδιατυπώσεις του Λόγου σε έργα προφητών και σε λόγους.

Γιαυτό 
...Βάδιζε λαός μου, εἴσελθε εἰς τὸ ταμιεῖόν σου, ἀπόκλεισον τὴν θύραν σου, ἀποκρύβηθι μικρὸν ὅσον ὅσον, ἕως ἂν παρέλθῃ ἡ ὀργὴ Κυρίου.


άρθρα για τον μετεωρισμό, για την ζημιά που προξενεί, νουθεσίες αγίων περιορισμού του περισπασμού.... ενθυμούμενοι ότι στο ψαλτήρι την έννοια των μετεωρισμών την ερμηνεύει ως κύματα οργής. Όχι του Αγαθού, αλλά μέσα στο επιτρέπεται. Αμήν φύγωμεν, αμήν εισέλθωμεν δι ευχών. Μας τόδειξε ο καλός Θεός με το αχειροποίητο σημείον επί μαρμάρινης κολόνας σε εκκλησία.... (οπισθόφυλλο Μύσης και Ορθοδοξίας) ότι εκτός της Κιβωτού κατακλυσμός, εντός, σωτηρία. Εκτός της εκκλησίας ως λέων ωρυόμενος, εντός Αυτής μαρμαρωμένος από Τον ... Ο τον θάνατον καταργήσας, τον δε διάβολον καταπατήσας. Αμήν εκτυπώτερον οδεύοντες τώρα στην έρημο, υπό την σκέπη και προστασία Σταυρού (σταυροπροσκύνηση στο κέντρο) και Θεοτόκου (χαιρετισμοί) η λαμπροφόρος Ανάσταση.   




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου