Είναι λογικό και επόμενο, αν κάποιος βρεθεί σε αδιέξοδο στα μαθηματικά, αν θέλει να βρει την λύση, παίρνει το πρόβλημα και τα δεδομένα από την αρχή. Το ίδιο ισχύει ιδίως στα υπαρξιακά, αν του δοθεί λίγος χρόνος επανόρθωσης και λίγος φωτισμός, γιατί, ούτε ο χρόνος είναι δεδομένος αλλά κι αν δεν υπάρχει φωτισμός όσο και να προσπαθούμε να βρούμε την λύση, χωρίς αυτόν χειρότερα θα τα κάνουμε.
Στην ευλογημένη Ελλάδα με τους πνευματικούς της αγώνες από την μία και από την άλλη την χάρη …. η ύπαρξή της, η κάτωθεν (υπό) του ΑΡΧΩ ζωή, ανέπτυξε μια άρρηκτη σχέση με Αυτόν, αφού απέδειξε ότι είναι μητέρα αγίων και ηρώων, αναδεικνύοντας νέφος αγίων, ομολογητών, διδασκάλων, μαρτύρων, εθνομαρτύρων… που μας έδειξαν τον τρόπο. Διαχρονικά.
Από αρχαιοτάτων χρόνων η Ελλάδα, με εφόδια την μερική αλήθεια, το θεοεπίβλεπτο ‘’μαθηματικό’’ (αριθμητικό και γεωμετρικό) αλφάβητό της, έδωσε στον κόσμο έννοιες υψηλές και την υγιή φιλοσοφία ως βάση, αλλά και την ακριβή μετά και με Χριστόν θεολογία (ορθοδοξία).
Στον αντίποδα, δούλευσαν και δουλεύουν χρόνια τώρα δολίως οι αντίπαλοι του Φωτός και της κόρης του Φωτός (ρωμηοσύνη) αλλοιώνοντας αυτούς τους δεσμούς. Αλλοίωσαν το ουράνιο πολίτευμα του Σταυρού και έβαλαν αντ’αυτού άλλα γήινα, σαρκολατρικά πολιτεύματα προς ‘’ευδαιμονία’’, που ταλανίζουν και
τανύζουν τον νεοέλληνα δεξιά και αριστερά κατά το συμφέρον της σαρκός. Ενός νεοέλληνα, που πέρασε το συμφέρον της ψυχής του, για δευτερεύουσα υπόθεση.Κι όταν το ζωοποιούν πνεύμα υποτιμάται, αφού χωρίς πνεύμα η σάρκα πέφτει σαν άδειο σακί, είναι φυσικό ο καλός Θεός που μας αγαπά, να επιτρέπει μερικά τρανταγματάκια για να συνέλθουμε από το γενικό λήθαργο. (από γερ.Βασίλειο καυσοκαλυβίτη)
Τέτοιου είδους τραντάγματα περιγράφονται λεπτομερώς στην Αγία Γραφή σε χρονικά διαστήματα που ο παλαιός ‘Ισραήλ έφευγε μακρυά από το Θεό. ’Επιθέσεις από γειτονικούς λαούς, αιχμαλωσίες, σεισμοί, πείνες, επιδημίες, φυσικές καταστροφές αποτελούσαν μέσα επιστροφής του παλαιού Ισραήλ στην οδό της μετάνοιας. Εμείς τι λέτε, ως νέος Ισραήλ, ως μέλη της Εκκλησίας του Χριστού μας, θα αποτελέσουμε εξαίρεση του κανόνα;
– Δηλαδή να ετοιμαζόμαστε για ακόμη πιο δύσκολες καταστάσεις; Μας λέτε ότι θα έρθουν δεινά;
(ερανεισμένο από συζήτηση του προορατικού γέροντα)…. Κοίταξε Καλλιοπίτσα μου. Η αλήθεια είναι ότι ο λαός μας ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια έχει ανοίξει διάπλατα τις πόρτες και τα παράθυρα στον αντίδικο και τα ταγκαλάκια του αλωνίζουν. Γύρισε την πλάτη του στο Θεό. Και όχι μόνο τού γύρισε την πλάτη αλλά άρχισε να τον βλασφημεί και να Τον εκδιώκει από τη ζωή του. Προτιμά να ζει σε πνευματικά σκοτάδια και πνευματική πενία. Η πνευματική ξηρασία πού βιώνει ο λαός μας θα φέρει ως φυσικές συνέπειες μεγάλο καταστρεπτικό σεισμό, επιδημίες, εμφυλίους πολέμους. …
Κι έρχεται ο κυρΦώτης Κόντογλου (1895-1965) - Ἁγιογράφος & Λογοτέχνης, Ὀρθόδοξος & Ἕλληνας να παρατηρήσει: … Δόξα στον Θεό, που υπάρχει ακόμα κάποιο καταφύγιο για μας που δεν είμαστε σε θέση να νοιώσουμε «το μεγαλείο της εποχής μας». Δόξα στον Θεό που υπάρχουν ακόμα κάποιοι τόποι που δεν τους εξήρανε αυτή η φυλλοξήρα που λέγεται σύγχρονος πολιτισμός. - «Καλό είναι να υπάρχεις, αλλά να ζεις είναι άλλο πράγμα»
Είναι αυτό που παρατηρεί ο αγ.Πορφύριος για τον στόχο και τον δρόμο που διαλέξαμε και που οδηγεί στο αδιέξοδο και γκρεμό. Κάναμε λάθος… κάντε πίσω!!!
Γιαυτό και χρειάζεται επανελληνισμός (1) στο υγιές του σκέλος με στόχο τον φιλόσοφο νου, και επανευαγγελισμός (1) στα της ορθοδοξίας, προς στερέωση της φιλοκαλίας και ολόσωμη θεραπεία. Πόνημα, που μάλλον είναι σχετικό με το… ελληνορθόδοξη παιδεία στην ανατέλλουσα βυζαντινή δημοκρατία χωρίς φυσικά να καταργούνται όλα όσα αφορούν την παιδεία, διάσπαρτα σε όλα τα βιβλία.
---
(1) ο επανελληνισμός και επανευαγγελισμός μοιάζουν με εκείνα τα (εξωτερικά ιστορικά) σχοινιά που από την μία κατεβάζουν οι 4 υγιείς τον παράλυτο (έσω νου) στους πόδας Του Κυρίου, ώστε από την άλλη να τον θεραπεύσει, ανορθώσει πρώτα πνευματικά με την άφεση αμαρτιών και με επόμενο την επιβεβαίωση και την θεραπεία και του σώματος. (σε πολιτικό επίπεδο, πρώτα εθνικά και μετά κρατικά).
Είναι τα 4 (ακραία) στοιχεία τα φύσης που κουβαλούν τον παράλυτο νου και σταυροειδώς πεμπτουσία μας, στα πόδια Του Κυρίου προς θεραπεία.
Εις τον παραλυτικόν της
Καπερναούμ, την δευτέραν Κυριακήν των Νηστειών, την μετέπειτα αφιερωθείσαν εις
τον άγιον Γρηγόριον τον Παλαμάν, ο ίδιος μας ερμηνεύει: Ο ψυχικώς παράλυτος, μετανοών, φέρεται εις τον Κύριον από τέσσαρας δυνάμεις· την αυτοκριτικήν, την εξομολόγησιν,
την υπόσχεσιν αποχής από τα κακά εις το μέλλον, την δέησιν προς τον
Θεόν. Η οροφή την οποίαν θα χαλάσωμεν δια να φθάσωμεν εις τον
Κύριον είναι ο νους, ο οποίος πρέπει να καθαρθή δια να καθοδηγή και το σώμα.
Κι
αν όλα όσα μάθουμε, γνώσεις εκ σοφίας και σημεία εκ νόμου δεν οδηγήσουν στην
χάρι και πόδας Κυρίου προς άφεση αμαρτιών και ανάσταση του νοός από την
παραλυσία, δεν θα αποβούν απλά μάταια, αλλά τα ίδια θα μας κατακρίνουν, ως
ακροατές, αλλά μη τηρητές…. με τα κρίματα των διδασκάλων, μεγαλύτερα.
Αμήν να βάλουμε αρχή από τα έξωθεν ‘’βοηθητικά’’ δεκανίκια προς την έσω πορεία και προκοπή, με δύο ισοδύναμα σκέλη σοφίας (επανελληνισμού) και θείου νόμου (επανευαγγελισμού) που προτείνουν το κέντρο αυτών, τον θείο φωτισμό.
Είναι η περι-ουσία (θησαυρός) εκδηλωμένος στην ρωμηοσύνη που οδηγεί κατά μόνας τον καθένα και στο σύνολο λαό στην Ουσία και ανεκλάλητα αγαθά Θησαυρού.
Τα θεία γεγονότα, παρότι συνέβησαν άπαξ, παρατείνονται στους αιώνες για την δική μας κατ’ ετοιμότητα μετοχή… Στην θεία Μεταμόρφωση Του Κυρίου βλέπουμε δύο παραστάτες, τον προφ.Ηλία και προφ.Μωυσή, ως πνευματική γνώση των λόγων της φύσης και την πνευματική γνώση των λόγων των Γραφών. Οι ίδιοι αναλογικά λειτουργούν και για την δική μας μεταμόρφωση σε τέκνα Φωτός.
λόγοι Γραφών και φύσης, που έχουν την ίδια πηγή και παρότι χρησιμοποιούν διαφορετικά σχήματα και ''νοοτροπίες'' (συμπληρωματικές κι όχι αντιτιθέμενες), μας προετοιμάζουν σχετικά.
Εμείς
σαν άνθρωποι, θα πούμε αυτά που ξέρουμε μεταξύ μας, αλλά η προαίρεση και η
πίστη έχει σημασία, αφού …. κατά τον Οσ.Μάρκο τον ασκητή, Ο Θεός ενεργεί στον ακροατή ανάλογα με την πίστη του.
Κι όπως παρατηρεί ο π.Γεώργιος Μεταλληνός (ως ακραιφνής δάσκαλος της ρωμηοσύνης), από τον «καλόν καγαθόν» ή «σοφόν» άνθρωπο της ελληνικής φιλοσοφίας ανέρχεται εν Χριστώ η ελληνικότητα στον «άγιον άνθρωπο»... τον κατά χάριν θεούμενο, πού γίνεται δηλαδή κατά χάριν ό,τι ο Θεός είναι από τη φύση Του (άκτιστος, αθάνατος, αιώνιος).
Αυτό, άλλωστε, είναι ως σήμερα το ουσιαστικό γνώρισμα του Έλληνα Ορθοδόξου Χριστιανού, αλλά και γενικά κάθε Ορθοδόξου πιστού, η ζήτηση Χάρης και η δυνατότητα ένωσης με την άκτιστη Θεία Χάρη. Αυτό, σε τελευταία ανάλυση, είναι η Ορθοδοξία.
Όπου απουσιάζει αυτή η κίνηση προς το Άκτιστο, τη Θεία Χάρη, εκεί χάνεται και η Ορθοδοξία...
---
Μέσα σε απόλυτη τιμή, το ελικοειδές διπλανό σχήμα, ΓΗΝ Κ ΥΔΩΡ ΟΥ ΔΙΔΟΜΕΝ. ΜΑΧΟΥ ΥΠΕΡ ΠΙΣΤΕΩΣ Κ ΠΑΤΡΙΔΟΣ αφορά τους πάντες, αφού με βάση το αναφαίρετο δικαίωμα, ακόμη και υποχρέωση της υπεράσπισης, θα βρεθούν πραγματικοί φιλοπάτριδες και ‘’πιστοί’’ σε κάθε έθνος και κράτος, που θα δώσουν τα πάντα.
Κι έρχεται η ώρα που αυτή η σπείρα θα αποδώσει το ύψος ή το βάθος, ανάλογα με το που θα διατεθεί η φύσις (συμβολικά ο σταυρός που είναι στο κέντρο). Προς τα άνω (Ι και 9, ακολουθώντας την κεντρομόλο Ιησού και αρετές) ή προς τα κάτω (Ι και 6 ακολουθώντας την φυγόκεντρο Ι’ τάγμα δαιμόνων και πάθη). Προς την υπερφύση ή προς την παραφύση, κι αυτό γιατί κάθε ενέργειά μας απαραιτήτως ή μας προσεγγίζει ή μας απομακρύνει από τον Θεό.
Ένας υγιής ισορροπημένος οργανισμός, με μαλακή καρδιά και σπλάγχνα που δεν πρέπει να σκληρύνουν και συγχρόνως ισχυρό θώρακα και κρανίο που δεν πρέπει να μαλακώνει, ώστε να διατηρεί ασφαλή την έσω ζωή, μάχεται υπέρ πίστεως και πατρίδος. Το που θα καταλήξει, εξαρτάται από την ορθή ή λαθεμένη πίστη του. Γιαυτό και είναι τόσο σπουδαία η πίστη, για να μην μας παραξενεύει η πρώτη επανάσταση (1821) είχε ακουστεί ότι όταν πιάσαμε τα άρματα, είπαμε πρώτα υπέρ πίστεως και μετά υπέρ πατρίδος…
Οι Γραφές αναφέρουν, πως το ‘’μέγεθος’’ της πατρίδας και ιδίως η συρρίκνωσή του, οφειλόταν στην απομάκρυνσή του από τον αληθινό Θεό. Εν τω μεταξύ ψηφίδες επίγειες, γης και ύδατος (παρά τις μάχες), μπορεί να περνάνε από χέρια σε χέρια, για τελειολογικούς σκοπούς μέσα στο επιτρέπεται του Θεού και για εκπαιδευτικούς λόγους, όπως τον παληό ισραήλ.
Έτσι, μετά την επανάσταση του ’21 και την πρώτη μικρή κρατική υπόσταση της νέας Ελλάδος, την αποκοπή του απ’αιώνων ρωμαίϊκου σκέλους της Ιωνίας το ‘22, (αισθανόμενοι πνευματικά το αποκοπέν βιαίως μέλος μας) για το φαινόμενο του ''φάσματος'' και πολιτικοθεολογική, τρεχούσης φύσεως, αναφορά
και συναισθανόμενοι ότι η υγεία του σώματος εξαρτάται από την υγεία των μελών που το απαρτίζουν, από την προσωπική μας σχέση με τον Σταυρό, παράμετροι και επιπτώσεις στα συλλογικά... προχωράμε μέσα σε αυτόν τον αιώνα, πάλι κοντά 2022,23,24… (Κύριος οίδε χρόνους και καιρούς) για να αποφύγουμε το δυσοίωνο της διάρρηξης των δεσμών ΖΩΗΣ, με Τον αρχηγό και χορηγό Αυτής μαζί με Την Μητέρα Του, Την εθελούσια Προστάτιδά μας, σχέση με τον Σταυρό.
Να μην Τους λυπήσουμε, διορθούμενοι. Καλούμαστε να επανατοποθετηθούμε σαν αρχές και αξίες που υποτιμήθηκαν και εκλάπησαν δολίως, με την σύμμειξή μας με ειδωλολάτρες, διαφωτιστές, άλλου Φωτός από το ευθές, πλάνο και εκ διαχύσεως.
Η παιδεία μας αλλοιώθηκε… καὶ ἐμίγησαν ἐν τοῖς ἔθνεσι καὶ ἔμαθον τὰ ἔργα αὐτῶν· καὶ ἐδούλευσαν τοῖς γλυπτοῖς αὐτῶν, καὶ ἐγενήθη αὐτοῖς εἰς σκάνδαλον· (ψαλμ.ρε’)
ΑΝ ο νεοέλληνας σταματήσει να ταλανίζεται και τανύζεται δεξιά αριστερά πολιτικά από τις σειρήνες, που του υπόσχονται μεν λύση, αλλά δεν του την προσφέρουν και κοιτάξει προς τα άνω, προσαρμόζοντας την ζωή του στην θεοπαράδοτη κληρονομιά, μόνο τότε θα του ξεδιπλωθεί ένας μίτος εξόδου από τον λαβύρινθο προς το Φως ξεφεύγοντας από τον επαπειλούντα αυτόν θάνατο.
Σκοπός είναι να αναγνωρίσει την ασθένεια του πνεύματος, να δει την ματαιότητα των επιγείων τανυσμάτων που δημιουργούν διχόνοια και να κινηθεί προς την ενότητα και το μόνο θεραπευτήριο που του προσφέρει την ίαση και ΖΩΗ, δωρεάν …
Σε συνέχεια των όλων πονημάτων που έχουν πάντοτε το ίδιο άξονα, την παιδεία (και νουθεσία Κυρίου) αδυνατώ να υποσχεθώ ότι θα μπορέσω να κρατήσω στεγανά τα προσεγγιζόμενα θέματα, αφού όλα άπτονται των ίδιων αρχών. Αρχών και αξιών, που κλέφτες μπήκαν στο πολυκατάστημά μας και άλλαξαν τις τιμές τους, πτωχύνοντάς μας οριακά. Μπροστά μας δε, το αδιέξοδο.
Μπροστά σε αυτήν την ευθεία έκπτωση (λόγω εγωισμού και παρακοής) αλλά και ελικοειδούς (6) λόγω παθών ενεργουμένων με την σάρκα, καιρός ευθείας (με ταπεινότητα και υπακοή) και ελικοειδούς ανόδου (9) μετά των αντιστοίχων αρετών, συνοδοιπορίας με τα χαρίσματα που δωρίζει Ο Τριαδικός Θεός, μέσω της εκκλησίας.
Κύριε, ὁ τὸ Πανάγιόν σου Πνεῦμα ἐν τῇ τρίτῃ ὥρᾳ τοῖς Ἀποστόλοις σου καταπέμψας, τοῦτο, Ἀγαθέ, μὴ ἀντανέλῃς ἀφ' ἡμῶν, ἀλλ' ἐγκαίνισον ἡμῖν τοῖς δεομένοις σου.
Στίχ: καρδίαν καθαρὰν κτίσον ἐν ἐμοὶ ὁ Θεὸς καὶ
πνεῦμα εὐθὲς ἐγκαίνισον ἐν τοῖς ἐγκάτοις μου …
Στίχ: μὴ ἀπορρίψῃς με ἀπὸ τοῦ προσώπου σου καὶ τὸ πνεῦμα σου τὸ ἅγιον μὴ ἀντανέλῃς ἀπ' ἐμοῦ
«Ό εν έκτη ήμερα τε και ώρα τω Σταυρώ προσηλώσας την εν τω Παραδείσω τολμηθείσαν τω Αδάμ αμαρτίαν, και των πταισμάτων ημών το χειρόγραφον διάρρηξον Χριστέ ο Θεός, Και σώσον ημάς».
«Ό εν τη ενάτη ώρα δι' ημάς σαρκί του θανάτου γευσάμενος, νέκρωσαν της σαρκός ημών το φρόνημα, Χριστέ ο Θεός, Και σώσον ημάς».
Με την 9η ώρα (θ’) εκκλησιαστική που είναι η 3 το μεσημέρι, και την 3η ώρα (η 9 πμ) να ανοίγει μία διαδρομή αγιοπνευματική, προς βάδιση όσων το θέλουν. Δια Σταυρού φωτισμός (ψυχική αγνότητα για να αναπαύεται η χάρις) και πάλι, δια του φωτισμού μας να τιμούμε τις παραμέτρους της σταύρωσής μας, στο θείο θέλημα. Προσευχή – νηστεία, ακρόαση – τήρηση των θείων εντολών. ΜΟΝΟ έτσι η ανάστασις.
Αμήν τα ακολουθούντα κείμενα, νάναι τελικά βοηθητικά και ωφέλιμα, στο πνεύμα του …. τας ψυχάς αγίασον, τα σώματα άγνισον, τους λογισμούς διόρθωσον και τας εννοίας κάθαρον…
Αμήν δι ευχών και ενεργείας Της Αγίας Σκέπης του έθνους μας…
Θεοτόκε, σὺ εἶ
ἡ ἄμπελος ἡ ἀληθινή, ἡ βλαστήσασα τὸν καρπὸν τῆς ζωῆς. Σὲ ἱκετεύομεν, πρέσβευε,
Δέσποινα, μετὰ τῶν Ἀποστόλων, καὶ πάντων τῶν Ἁγίων, ἐλεηθῆναι τὰς ψυχὰς ἡμῶν.
Εισαγωγή
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Θεόδωρος Κολοκοτρώνης και πολιτική....
'Το Γένος ενήστευε, το Γένος εγνώριζε...''
προσέγγιση του ευαγγελίου της Κυριακής της Ορθοδοξίας….
ΣΤΑΥΡΟΣ … ομφαλός και γαστέρα
Τὸ ἀληθινὸ Βυζάντιο. Ἡ ἀρχοντικὴ καὶ βασιλικὴ πολιτεία (Φώτης Κόντογλου)
Η αγιασμένη επανάσταση, Φώτη Κόντογλου
Ο αληθινός χριστιανός είναι πάντα έτοιμος - Γέροντας Ιουστίνος Πίρβου
Μέγας Κωνσταντῖνος καί οἱ κατά βουλήν Θεοῦ πόλεμοι
Πολύ η αμαρτία για αυτό πρέπει να γίνει πόλεμος…
ΣΤΑΥΡΟΣ… Ουσία και φαινόμενα
αλεύρι εκ της πέτρας
Ἐγώ ἐλιές τρώω
ύβρις κατά νεκρών και ζώντων…
ἀξίους τῆς ἐλευθερίας ἀνάδειξον…
ΘΕΟΤΟΚΟΣ, ΣΤΑΥΡΟΣ και Ανάσταση
κλίμαξ και διακονία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου