Η θεόπαις Μαριάμ!
«Τῶν ἁγίων εἰς ἅγια ἡ ἁγία καί ἄμωμος ἐν ἁγίῳ Πνεύματι εἰσοικίζεται ἡ θεόπαις Μαριάμ τῷ ὄντι ὕπάρχουσα ἁγιώτατος ναός τοῦ ἁγίου Θεοῦ ἡμῶν»
Και είναι το πανσέβαστο και παντοπόθητο όνομα της Μαρίας συμβολικό του Μυστηρίου της Ένσαρκης Οικονομίας –το οποίο υπηρέτησε η Παναγία –και περιεκτικό της δύναμης, της σοφίας και της αγαθότητας, κατά τον άγιο Ιερώνυμο. Της δύναμης, γιατί το όνομα Μαρία παράγεται από το εβραϊκό Αϊά που σημαίνει Κύριος και επομένως το Μαρία ερμηνεύεται από τους Πατέρες Κυρία, η Οποία ως Θεοτόκος είχε τη συνδρομή της παντοδυναμίας του Θεού «ἥτις ἥνωσε τά δύο ἄκρα ἀντικείμενα, Θεόν καί ἄνθρωπον» (1).
Επιπλέον, ο άγιος Γρηγόριος Νεοκαισαρείας γράφει ότι το όνομα Μαρία
«φωτισμός ερμηνεύεται». Και επειδή κατά το σοφό Σολομώντα η όντως σοφία είναι «απαύγασμα φωτός αϊδίου», γι’ αυτό και το όνομα Μαρία περιέχει την άνωθεν Σοφία «ἥτις εὗρε τρόπον διά νά ἑνώσῃ δύο φύσεις εἰς μίαν ὑπόστασιν, χωρίς νά συγχύσῃ τά ἰδιώματα τῶν φύσεων» (1).
Και ο θείος Αμβρόσιος προσθέτει ότι «πέλαγος εβραϊστί Μαριάμ ερμηνεύεται». Αλλά το πέλαγος και η θάλασσα είναι σύμβολα της αγαθότητας και της Χάριτος του Θεού, την οποία είχε η Θεοτόκος, συμπληρώνει ο άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης. Και συνεχίζει ο Άγιος, ο οποίος πολύ ευλαβείτο την Κυρία των Αγγέλων: «καθώς γάρ ἡ θάλασσα καί τό πέλαγος περιέχει ἐν ἑαυτῷ πλῆθος ὑδάτων καί δέχεται ὅλους τούς ποταμούς, κατά παρόμοιο τρόπο καί ἡ Θεοτόκος περιέχει ἐν Ἑαυτῇ πλῆθος χαρίτων καί ἐδέχθη ὅλους τούς ποταμούς τῶν δωρεῶν» (1).
Έτσι στο πρόσωπο της Παναγίας – της τιμιωτέρας των Χερουβίμ και ενδοξοτέρας ασυγκρίτως των Σεραφίμ – η ανθρώπινη φύση υπερέβη τις ουράνιες Δυνάμεις.
Όμως, στο όνομα της Μαρίας οι Πατέρες διακρίνουν και άλλους συμβολισμούς που αφορούν στα φυσικά χαρίσματα, τις ψυχικές αρετές και το ρόλο που διαδραμάτισε η Παναγία μας, ώστε να γίνει Αυτή «το Προοίμιον της σωτηρίας μας». Σχετικά με τα 5 γράμματα του ονόματος Μαρία σημειώνει ο άγιος Νικόδημος, καθώς ανθολογεί τις πατερικές ερμηνείες:
«Τά πέντε στοιχεῖα τοῦ ὀνόματος Μαρία σημαίνουσι κατ’ ἄλλους μέν, ταῦτα·
τό μ Μέλισσα·
τό α Αὐγήν·
τό ρ Ράβδον·
τό ι Ἴριν (2)
· καί τό α Ἄμπελον.
Κατ’ ἄλλους δέ, δηλοῦσι ταῦτα· τό μ τήν Μαριάμ τήν ἀδελφήν Μωϋσέως, ἥτις ἦτον ἕνας τύπος τῆς Θεοτόκου κατά τήν παρθενίαν, ὡς λέγει ὁ Νύσσης Γρηγόριος, καί διά τοῦτο ἔλαβε προφητικῶς καί τό ὄνομά Της· τό α σημαίνει τήν Προφήτιδα Ἄνναν τήν Μητέρα τοῦ Σαμουήλ· τό ρ τήν ὡραιοτάτην Ραχήλ· τό ι τήν ἀνδρειοτάτην Ἰουδήθ· καί τό α τήν φρονιμωτάτην Ἀβιγαίαν. Ἤ κατ’ ἄλλους, τά στοιχεῖα τοῦ ὀνόματος Μαριάμ δηλοῦσι ταῦτα· τό μ μόνη· τό α Αὕτη· τό ρ ρύσεται· τό ι ἰοῦ· το μ μισοκάλου. Μόνη γάρ ἡ Θεοτόκος ἐρρύσατο ἅπαντας ἀπό τό φαρμάκι τοῦ διαβόλου» (1).
* από το Θεοτοκάριον
(ΜΑΡΙΑ κύκλος τετράγωνο ΣΤΑΥΡΟΣ)
… ο θείος Αμβρόσιος αναφέρει ότι «πέλαγος εβραϊστί Μαριάμ ερμηνεύεται». … αυτό το σκεπτικό, εκτιμώ πως συνδυάζεται με (το λογείον στην φύση, στον νόμο και στην χάρι …), η καρδιά των φυσικών 12 εισόδων και εξόδων (ποταμοί αίματος) είναι βάσις για όλους. Όποιος δεν θέλει να μείνει στα σαρκικά, αλλά να ανεβεί στα θεούμενα, πρέπει να προσθέσει Τον Χ στα επόμενα προς τα άνω της παραφύσης και υπογείου, επίπεδα. Όπως με το καλό μπόλιασμα η αγριέλαιος μεταμορφώνεται σε καλλιέλαιο, έτσι και αν στην αρά προστεθεί το χ μεταποιείται σε χ+αρά. Αυτή η κατάσταση θα βιωθεί πάλι στην καρδιά, αρκεί να (ενθρονιστεί) εντοπιστεί Η Θεοτόκος (ως θάλασσα) και οι 12 απόστολοι (ποταμοί) που οδηγούν Σε Αυτήν, ώστε να γίνει η καρδιά καθαρό δοχείο όπου θα αναπαύεται Ο Κύριος επί Θρόνου δόξης…
Στην Αποκ.ζ’4 διαβάζουμε … 4 Καὶ ἤκουσα τὸν ἀριθμὸν τῶν ἐσφραγισμένων· ἑκατὸν τεσσαράκοντα τέσσαρες χιλιάδες ἐσφραγισμένοι ἐκ πάσης φυλῆς υἱῶν ᾿Ισραήλ· (συνεχίζοντας με τις 12 φυλές) … αμήν σφραγίς ζωής (ζ, επτά και σεπτά) δια χαρισμάτων επί της φύσης μας (4).
Επειδή αυτός ο αριθμός είναι σημειολογικός κι όχι ακριβής υλική παράφραση, με μετάφραση κατά πνεύμα κι όχι κατά γράμμα, το 12 Χ 12 σε χιλιάδες* (144.000) υπέχει την θέση της σφραγίδας σωτηρίας (σφραγίς δωρεάς, δια σταυρού στην καρδία). Με την προσπάθεια εισόδου του νου μας στην καρδιά, [Ο προσευχόμενος νους ζητά ένωση με την καρδιά Άγιος Ιγνάτιος Brianchaninov] κι αν δομούμε τον εν ημίν ναό με αυτές τις ‘’κολώνες’’ ανευρίσκουμε ως παρόντες τους 12 αποστόλους. Αυτοί σαν ποταμοί, μας οδηγούν στην θάλασσα Παναγία. Κι Η Θεοτόκος, είναι η απαραίτητη Μεσσίτρια και προς τα έξω για να εκδηλώνεται ο Θεός (κύκλος) στην φύση μας (τετράγωνο) αλλά πρωτευόντως προς τα μέσα, δι Ης γεννάται Χριστός και μας εισάγει στα μυστήριά Του, με τέρμα την εν ημίν βασιλεία.
* κατά τον αββά Δωρόθεο, το άριστα της ύλης είναι 10, της ψυχής το 100 και το άριστα του πνεύματος 1000, όπου πάνω σε αυτήν την κλίμακα και μέτρο (κατά το δοθέν τάλαντο) θα κριθεί κάθε άνθρωπος, ανεξάρτητα πίστης. Δια της ορθοδοξίας όμως, η θεραπεία και η πύλη εισόδου (Πύλη ουρανού και καρδιάς) για να γίνουμε οικιστές πόλεως επουρανίου. Αμήν δι ευχών και ενεργείας…
Στην Αποκ.ζ’4 διαβάζουμε … 4 Καὶ ἤκουσα τὸν ἀριθμὸν τῶν ἐσφραγισμένων· ἑκατὸν τεσσαράκοντα τέσσαρες χιλιάδες ἐσφραγισμένοι ἐκ πάσης φυλῆς υἱῶν ᾿Ισραήλ· (συνεχίζοντας με τις 12 φυλές) … αμήν σφραγίς ζωής (ζ, επτά και σεπτά) δια χαρισμάτων επί της φύσης μας (4).
Επειδή αυτός ο αριθμός είναι σημειολογικός κι όχι ακριβής υλική παράφραση, με μετάφραση κατά πνεύμα κι όχι κατά γράμμα, το 12 Χ 12 σε χιλιάδες* (144.000) υπέχει την θέση της σφραγίδας σωτηρίας (σφραγίς δωρεάς, δια σταυρού στην καρδία). Με την προσπάθεια εισόδου του νου μας στην καρδιά, [Ο προσευχόμενος νους ζητά ένωση με την καρδιά Άγιος Ιγνάτιος Brianchaninov] κι αν δομούμε τον εν ημίν ναό με αυτές τις ‘’κολώνες’’ ανευρίσκουμε ως παρόντες τους 12 αποστόλους. Αυτοί σαν ποταμοί, μας οδηγούν στην θάλασσα Παναγία. Κι Η Θεοτόκος, είναι η απαραίτητη Μεσσίτρια και προς τα έξω για να εκδηλώνεται ο Θεός (κύκλος) στην φύση μας (τετράγωνο) αλλά πρωτευόντως προς τα μέσα, δι Ης γεννάται Χριστός και μας εισάγει στα μυστήριά Του, με τέρμα την εν ημίν βασιλεία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου