Σελίδες

Τρίτη 20 Μαρτίου 2018

Έλεγχος καρδιάς και νοός


Ἕνα τεκμήριο, γιά νά καταλάβης ἐάν ἔχης νικήσει τίς αἰσθήσεις σου, [πού] εἶναι ἡ καρδιά...
Ρεμβάζει ἡ καρδιά σου;
ἔχεις δηλαδή ἐπιθυμίες;
ἀναλογίζεσαι, νά εἶχα αὐτό, νά ἔκανα ἐκεῖνο;
ὁ λογισμός σου καί ἡ φαντασία σου πηγαίνουν πότε ἀπό ἐδῶ καί πότε ἀπό ἐκεῖ;...
Ἐάν ναί, αὐτό σημαίνει ὅτι δέν ξέρεις νά συγκρατῆς γερά τήν καρδιά σου, δέν ξέρεις νά τήν κατέχης, νά τήν περιορίζης, δέν κυριαρχεῖς στό λογιστικό σου, ὁπότε ζῆς μία παρά φύσιν ζωή...
Γιατί; ''Ἡ πρᾶξίς σού ἐστιν ἡ ἕλκουσα αὐτήν εἰς τό ρέμβασθαι.''
Ὁταν δέν κυριαρχῆς στήν καρδιά σου, ἤτοι στίς ἐπιθυμίες σου καί στούς λογισμούς σου, δέν εῖναι ἐπειδή ὁ Θεός σέ δοκιμάζει,
ἀλλά διότι ἡ πρᾶξις σου, ἡ ζωή σου δηλαδή, τά βιώματά σου, ἡ καθημερινότητά σου, ὁ τρόπος τῆς ζωῆς σου σέ ἐφέλκει εἰς τό ρέμβεσθαι...
Λένε μερικοί: Λογισμός μοῦ μπῆκε καί μοῦ βγῆκε.
Δέν εἶναι τόσο ἀπλό τό γεγονός.


Τό ὁτι μπαίνουν μέσα μας καί βγαίνουν λογισμοί καί ἐπιθυμίες δείχνει ὅτι μπαίνουν καί βγαίνουν ἐλεύθερα οἱ δαίμονες, ὅτι δέν εἴμαστε ἄνθρωποι πού περιφρουροῦμε τό εἶναι μας.
Ἡ ζωή μας εἶναι ἀφύσικη, ''παρά φύσιν τοῦ Ἀδάμ''...
Δέν ζοῦμε ἀληθινά...

Γέρων Αιμιλιανός Σιμωνοπετρίτης
[Ερμηνεία στον Αββά Ησαΐα σελ, 428 - 429]

---

καρδία... (γερ.Εφραίμ)





Συνομιλία ψυχής και νου Αγίου Ιγνατίου Μπριαντσανίνωφ


ΕΝΑ
ΕΙΝΑΙ

Με την ελευθερία ακολούθησης ή του Ι της κεντρομόλου αμήν (Ιησού) προς Ζωή και ΤΡΙΑΔΙΚΟ ΕΝΑ, ή του Ι της φυγοκέντρου, Ι τάγμα δαιμόνων… προς απώλεια.


Λέγει ο παπατύχων … καλή συνήθεια, αρετή. Κακή συνήθεια, πάθος. Όπου συνήθεια είναι η έξις και δι αυτής, η έλξις, ανάλογα τα ‘’δικαιώματα’’ (και λόγους) που δίνουμε. Αμήν η ολκάς των θελόντων σωθήναι, να μας ανελκεί δι αρετών και σβήνει τα καθέλκοντα πάθη… Η δύναμη του Λόγου από την οπτική των λόγων/αναλογιών, λέξεων - έξεων - έλξεων...


3 σταυροί 3 θελήματα … 2 τάσεις


Τέλειος νους, νους αφάνταστος… Ένας νους που συμπαρασύρει και τον χου, ή προς Ζωή και ουσία και όαση δια φιλοθέου (ΜΑΡΙΑ ακινητούσα) και φιλανθρώπων (ΜΑΡΘΑ κινουμένη) θεωρίας και πράξεων ή προς απώλεια και φαντασία και αντικατοπτρισμό της όασης, με πράξεις και θεωρίες αντίθεες και απάνθρωπες. Άμεσα ευθεία ή έμμεσα σπειροειδώς ή προς ανέλκυση χάριτι (Ι και 9) ή καθέλκυση εκ του αντιδίκου (Ι και 6)…  

  



συγκέντρωση νοός Αγίου Παϊσίου Αγιορείτου


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου