Η ΕΡΗΜΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΚΑΤΑΦΥΓΕΙ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ- Π. ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Ο λαός του Θεού θα κρυφτεί στην έρημο.
Λοιπόν πού θα πρέπει να καταφύγει ο λαός του Θεού; -και ο λαός του Θεού είναι εκείνοι που δεν θα προσκυνήσουν τον Αντίχριστο.
Στην ερημιά, όπως και ο Προφήτης. Εκεί θα καταφύγει ο λαός του Θεού, στην ερημιά, όπως παλιά και ο Προφήτης! Έτσι λοιπόν ο λαός του Θεού, όπως και οι υιοί των Προφητών στην εποχή του προφήτου Ηλιού -που ήταν πάρα πολλοί και περιστοίχιζαν τότε τον προφήτη Ηλία. σημειώσατέ το αυτό24– όλοι αυτοί, όπως και η Εκκλησία στα έσχατα, καταφεύγουν στην έρημο, κρύβονται.
Τί λέει η Αποκάλυψη για την έρημο.
Για να το δούμε αυτό πώς το λέει το βιβλίο της Αποκαλύψεως στο 12ο κεφάλαιο, από τον στίχο 14.
«Και εδόθησαν τη γυναικί δύο πτέρυγες του αετού του μεγάλου, ίνα πέτηται εις την έρημον εις τον τόπον αυτής.» Δόθηκαν, λέει, στη γυναίκα… Ποιά είναι η
γυναίκα; Είναι η Εκκλησία. Δόθηκαν στη γυναίκα, στην Εκκλησία, δυο φτερούγες του μεγάλου αετού.Στην Παλαιά Διαθήκη έχουμε πολλές φορές αυτή την εικόνα -όπως στο Δευτερονόμιο και αλλού25– που δείχνει ότι αυτές οι δυο μεγάλες φτερούγες του αετού είναι η μεγάλη προστασία του Θεού. Όταν λοιπόν λέει «δόθηκαν δύο φτερούγες του αετού του μεγάλου», σημαίνει: ο Θεός προστατεύει την Εκκλησία.
Και συνεχίζει: «ίνα πέτηται εις την έρημον εις τον τόπον αυτής», για να πετάξει και να φύγει στην ερημιά, στον τόπο της. Ώστε ο τόπος της Εκκλησίας είναι η έρημος; Ναι, η έρημος!
Τα Μοναστήρια αποτελούν προοίμιο της εξόδου του λαού του Θεού στην έρημο.
Το ξέρετε ότι ένα μικρό προοίμιο, και ταυτοχρόνως ένα μήνυμα μέσα στους αιώνες, του ότι η Εκκλησία θα καταφύγει στην έρημο είναι τα Μοναστήρια; Πολλοί λένε: «Γιατί κάθεστε στα Μοναστήρια, εσείς οι μοναχοί;». Για να σας θυμίζουμε ότι η Εκκλησία θα ξαναγυρίσει στην έρημο. Άλλωστε από την έρημο ξεκίνησε η Εκκλησία. Έχετε αντίρρηση; Διαβάστε το 1ο κεφάλαιο από το Κατά Μάρκον ευαγγέλιο, να το δείτε αυτό. «φωνή βοώντος εν τη ερήμω»26. Ο Ιωάννης ο Πρόδρομος φωνάζει και λέει ότι έρχεται ο Μεσσίας. Και πού έδειξε, παρακαλώ, τον Μεσσία; Στην έρημο. Πού είναι τα θεμέλια της Εκκλησίας; Στην έρημο. Στην έρημο λοιπόν θα καταλήξει.
Ο Όφις καθιστά την Γυναίκα «ποταμοφόρητον».
Έτσι, λέει πιο κάτω: «και έβαλεν ο όφις εκ του στόματος αυτού οπίσω της γυναικός ύδωρ ως ποταμόν, ίνα αυτήν ποταμοφόρητον ποιήση»27. Ο Διάβολος, ο Αντίχριστος, πίσω από τον οποίο είναι ο Διάβολος, θα κυνηγήσει την Εκκλησία, θα διώξει την Εκκλησία -γι’ αυτό εκείνη θα καταφύγει στην έρημο- και θα βγάλει νερό από το στόμα του, για να την πνίξει.
Τι είναι αυτό το νερό που βγάζει ο Διάβολος, και ο Αντίχριστος, από το στόμα του; Να, αγαπητοί μου, τί είναι. τα διάφορα κοινωνικά και φιλοσοφικά συστήματα, που θέλουν να πνίξουν τον σύγχρονο Χριστιανό. Είναι όταν ο άλλος σου δίνει ένα πιάτο φαΐ και σου λέει: «Θα φας καλά. αλλά, ξέρεις, θα ακολουθήσεις αυτό το κοινωνικό σύστημα ή αυτό το οικονομικό σύστημα.». Δεν νομίζετε ότι μοιάζουμε λίγο με τον Ησαύ, που πούλησε τα πρωτοτόκιά του, το να φέρει δηλαδή τον Μεσσία, γιατί ήθελε να φάει;… Έτσι κι εμείς ξεπουλάμε τον Χριστό, για να έχουμε οικονομικά οφέλη… Τί κρίμα! Τί κρίμα!… Αυτά λοιπόν θα πνίξουν, θα προσπαθήσουν να πνίξουν την Εκκλησία.
Να το πάρουμε είδηση. το πνεύμα του Αντιχρίστου μπορεί να μας επιβληθεί, και να χαθούμε!
Βέβαια η Αγία Γραφή λέει ότι πολλοί Χριστιανοί θα χαθούν28. Το λέει και στο βιβλίο της Αποκαλύψεως, όταν ο Ιωάννης καλείται να μετρήσει τον ναό μόνο και το θυσιαστήριο, και όχι την αυλή του.
Αυτό δείχνει ότι θα σωθεί μόνο το λείμμα29, ένα μικρό μέρος των Χριστιανών. Συγκεκριμένα λέει ο άγγελος στον Ιωάννη: «Μη μετρήσεις τα υπόλοιπα. δόθηκαν να πατηθούν από τα έθνη για σαράντα δύο μήνες.»30. Δηλαδή θα επικρατήσει ο Αντίχριστος στους Χριστιανούς τριάμισι χρόνια. Στους Χριστιανούς! Ναι. διότι, κατά τους Πατέρες, ο ναός, οι αυλές του και η πόλη Ιερουσαλήμ, η πόλη Σιών, πάντοτε συμβολίζουν την Εκκλησία. Τί μετριέται; Μόνο ο ναός, λέει, και το θυσιαστήριο, δηλαδή ένα μικρό μέρος.
Να το πάρουμε είδηση ότι μπορεί να χαθούμε και ότι το πνεύμα του Αντιχρίστου μπορεί να επιβληθεί και σ’ εμάς! Να το πάρωμε είδηση!… Αυτό θα πει ότι ο Δράκων καθιστά «ποταμοφόρητον» την Εκκλησία. πάει να την πνίξει με το νερό. Το νερό είναι ό,τι σας εξήγησα.
Ο Θεός βοηθά τον λαό Του, χρησιμοποιώντας τα φυσικά στοιχεία.
«Και εβοήθησεν η γη τη γυναικί, και ήνοιξεν η γη το στόμα αυτής και κατέπιε τον ποταμόν ον έβαλεν ο δράκων εκ του στόματος αυτού.»31
Έρχονται τα φυσικά στοιχεία να βοηθήσουν. Η γη, λέει, κατάπιε το νερό.
Η περίπτωση εδώ είναι όπως και στη διάβαση της Ερυθράς θαλάσσης. Κάπου μετά τα μεσάνυχτα άρχισε να πνέει άνεμος νότιος, λέει, τόσο ισχυρός, που το νερό της θαλάσσης το χώρισε στα δυο. Πέρασαν οι Εβραίοι. και όταν πια ξημέρωνε, πήγαν να μπουν και οι Αιγύπτιοι. Σταματάει ο άνεμος, κλείνει το νερό και τους πνίγει όλους.32
Εδώ βλέπουμε τα στοιχεία της φύσεως. Βέβαια τα στοιχεία της φύσεως τα κυβερνάει ο Θεός. αλλά εδώ όμως δείχνει όχι ποιος τα κυβερνάει, αλλά τί κάνουν αυτά, σ’ ένα πρώτο πλάνο, σ’ ένα πρώτο επίπεδο. ότι δηλαδή τα στοιχεία της φύσεως έρχονται ή να καταστρέψουν τον ασεβή ή να ενισχύσουν και να βοηθήσουν τον ευσεβή.
Είδατε, ο προφήτης Ιωνάς ζεσταίνεται περιμένοντας την καταστροφή της Νινευή. «Ουφ! ζέστη, καλοκαίρι!»33 Μέσα σε λίγα λεπτά φυτρώνει μία κολοκυθιά με μεγάλα φύλλα και τον σκιάζει!
Έτσι λοιπόν η φύση έρχεται να βοηθήσει τον ευσεβή και την Εκκλησία.
Ο Αντίχριστος οργίζεται μ’ αυτούς που κρύφτηκαν στην έρημο, και κάνει πόλεμο με τους λοιπούς Χριστιανούς στις πόλεις.
«Και ωργίσθη ο δράκων επί τη γυναικί, και απήλθε ποιήσαι πόλεμον μετά των λοιπών του σπέρματος αυτής, των τηρούντων τας εντολάς του Θεού και εχόντων την μαρτυρίαν Ιησού.»34
Ο Αντίχριστος όμως δεν τα κατάφερε. κρύφτηκε η Εκκλησία.
Δηλαδή, θα σκεφθείτε, πόσοι μπορούν να κρυφτούν; Ας πούμε, στη Θεσσαλία πόσοι να είναι άραγε οι αληθινοί Χριστιανοί; Πενήντα; εκατό; πεντακόσιοι; χίλιοι;… Μπορούν όλοι αυτοί να πάρουν τα βουνά, να πάνε στις τρύπες της γης και στις σπηλιές και να κρυφτούν; Όχι. Οι υπόλοιποι; Οι υπόλοιποι μένουν στις πόλεις. Δηλαδή μόνο αυτοί είναι οι ευσεβείς, που έφυγαν στα βουνά; Όχι. έχει κι άλλους, στις πόλεις. Τότε τί γίνεται μ’ αυτούς; «Έρχεται ο Διάβολος, λέει, και κάνει πόλεμο με τους λοιπούς.» Αλλοίμονό τους όμως. έχουν ν’ αντιμετωπίσουν πραγματικά την τυραννία του Αντιχρίστου!
Όπως ο Θεός έτρεφε τον Προφήτη Του για τριάμισι χρόνια, έτσι θα τρέφει και τον λαό Του στην έρημο για ίσο χρονικό διάστημα.
σχόλια
… είναι ο ζωντανός προφ.Ηλίας συμπυκνωμένα, είναι οι ζωντανοί ομόπνοοι του προφήτου με πνεύμα Ζωής, Χριστού και την χάρι Του στην στρατευόμενη που τώρα ζωντανώς ασκείται και σαν έσω κύκλος ευσεβείας* περιτριγυρίζεται και περισφίγγεται από τον κύκλο ασεβείας (του ενός συμπυκνωμένου προσώπου – αντιχρίστου**) και όλων των ‘’ζωντανών’’ ομοϊδεατών που πνευματικά***, έχοντας δώσει δικαιώματα ενεργεί φυσικώς δι αυτών, άσχετα με τις λογικοφανείς δικαιολογίες. Άλλοτε επιστήμης, άλλοτε υγείας ιδιαίτερα τώρα με πρόφαση την υπευθυνότητα. Καθέδρες υγείας και επιστήμης που με δολιότητα ανήλθε και κατέλαβε ο άλλος…
Είναι ο ίππος (άλογο) που σέρνει το άρμα του παλαιού φαραώ νυν κόσμου, που δένεται με χαλινούς (και αλυσίδες παθών) και χειραγωγεί τον ίππο και συγχρόνως ποτάμι [με όσους παρασέρνει, πραγματικά ως ιπποπόταμος (1)], ως κάτω ύδατα, καταδιώκοντας, κυνηγώντας για να καταπιεί την Γυναίκα (ΕΚΚΛΗΣΙΑ). Όχι την ‘’επίσημη’’ που συντάσσεται με τον καίσαρα ή με την ειρήνη του αμαλήκ, οικουμενιστές. ΟΧΙ αυτές. Αυτές, δεν είναι εκκλησίες Του Χριστού. Μην απατώμαστε, παρά την αιτούμενη από αυτούς αδιάκριτη υπακοή, ότι ΚΑΘΕ απόφαση συνοδική είναι εν Αγίω Πνεύματι. Αν όμως δεν είναι ομόπνοη των αγίων πατέρων, αυτό που μένει, είναι μια ψυχοβλαβής στους ακολουθούντες τους, ψευδαίσθηση. Κύριε φώτισέ μας και εισάγαγέ μας στην δική Σου Εκκλησία.
Οι παραπάνω έννοιες για να εντυπωθούν εντός, και αποδώσουν με ακρίβεια το νόημα, απαιτούν καθαρότητα καρδίας και νοός (για μη αλλοίωση) και μείωση των κάτω υδάτων για αποφυγή διαστρέβλωσης θέασης.
Η απαραίτητη ιεραρχικά πρωτεύουσα εντύπωση, που δίνει εφόδια προς την έσω κίνηση, όπου και η βασιλεία (εντός), δίνει ίχνη και ‘’σημεία’’ δευτερεύοντα, ως εκτύπωση, που ίσως βοηθήσουν κάποιους να στρέψουν νου και ζωή από τον ένα κύκλο εξωτερικών συμβαινόντων στα εσωτερικά, περνώντας βιωματικά από τον κύκλο ασεβείας στον κύκλο ευσεβείας. Σπάζοντας χάριτι αλυσίδες και χαλινούς και εντασσόμενοι στην κυνηγούμενη ίνα καταπωθεί ΕΚΚΛΗΣΙΑ, (Αυτή ως Ναυς με τους επιβάτες Αυτής που ο λέων ωρυόμενος ζητά καταπίει…) Η Οποία όμως υπερφυσικώς και με την βοήθεια και των φυσικών στοιχείων αποδεικνύεται και θα αποδειχθεί και πάλι και τελικά νικήτρια. Αυτή που ορίστηκε αγιογραφικά, ότι πύλαι άδου ου κατισχύσουσι….
Αμήν να περάσουμε … να γίνουμε περάτηδες (εβραίος = περάτης) ως νέος ισραήλ (όπου ισραήλ = νους ορώμενος τω Θεώ) το κατώφλι της αχειροποιήτου εκκλησίας και Αναστημένου Σώματος Χριστού που πατά τον θάνατο και τα οψώνιά του… Να μην ανοίξει η γη (όπως τότε στην πρώτη διάβαση προτυπώθηκε) και καταπιεί το νερό μαζί με τους κυνηγούντες, αλλά να διέλθουμε αβλαβείς. Να διαλέξουμε ΖΩΗ αντί να υπηρετούμε εν αγνοία, τον θάνατο και θάνατό μας, αυτοχειρούντες… Μακάρι να υπηρετούμε αυτό που καθημερινά ''ευχόμαστε'' στην Κυριακή προσευχή. Το γενηθήτω Κύριε το θέλημά Σου... μην τύχει και από αδιακρισία υπηρετούμε το άλλο θέλημα. Αμήν να μας δίνει διάκριση να αντιλαμβανόμαστε το θέλημά Του, και δύναμη να το εφαρμόζουμε.
Να αφήσουμε άπραγο τον αρματηλάτη φαραώ, που παρότι πάνοπλος νικάται από τους αόπλους αλλά με τον τύπο του Σταυρού κυνηγούμενους. Τους συσταυρωμένους μετόχους μυστικά και μυστηριακά ορθοδόξους, ενωμένους με οργανικούς δεσμούς (φλέβα-αρτηρία-νεύρο αντίστοιχα της εξομολόγησης-Θείας Κοινωνίας-προσευχής) στο Σώμα Χριστού, ως μέλη Του, ως κυτταράκια…. Μόνο τότε και τόσο, όσο γίνεται η φύση του ανθρώπου, μονωτής του παραλόγου και παραφύσην, σε θεωρία και πράξη, μυστικά και μυστηριακά "εμβολιασμένος" με XC και υπερφύση, ενεργεί ως αγωγός χριστοφόρος στον κόσμο. Φύση, που χωρίς Χριστό, με το χωρίς Εμού ου δύνασθε ποιείν ουδέν, αδυνατεί να αντισταθεί στον πονηρό, όσο έξυπνος κι αν είναι, ειδικά αν δεν ακούει τους αγίους που ευσπλάγχνως μας ενημέρωσαν και ιδίως στερούνται της δυσδιάκριτης και δυσκατόρθωτης ταπεινότητος ... όπου, όπου εγωισμός και υψηλοφροσύνη όπως ''φαίνεται'' η σκιά του ''φαραώ'', εκεί σκοτισμός. Απουσία εντύπωσης και σύμφωνης εργασίας με όσα λένε οι άγιοι για τα προέσχατα και εγγίζοντα έσχατα, απουσία και αποδοχής εμπράγματων ‘’σημείων’’.
Χωρίς χάρι, επί του πρακτέου, θα υπάρχει αδυναμία εντύπωσης και συγ-κίνησης προς σωτηρία, εξ όλων όσων ανέφερε αρχικά ο π.Αθανάσιος Μυτιληναίος.... (και για τα έσχατα και τα προέσχατα που ζούμε). Πάλι, χωρίς χάρι, αδυναμία και εκτύπωσης ως ομόρροπο σημείον, (μαζί με τον γραπτό νόμο και από τον φυσικό, διδάσκαλος κι αυτός ισότιμος κατά τον αγ.Μάξιμο ομολογητή) αλλά και αντίληψής του και καλού ερεθίσματος προς τα πρωτεύοντα έσω. Χωρίς χάρι, όλα, μέσα κι έξω προσπερνιούνται ως ανούσια, φευγαλέα σαν νέφη, σαν ακτίνες... ακόμη και υποτιμούνται. Κύριος οίδε και αμήν [σήμερα με την εορτή προόδου του Σταυρού 31 Ιουλ και 1 Αυγ (2)] να μας ικανώσει να προοδεύσουμε και πλουτίσουμε στο κατά τάξιν και ετοιμότητα.... μη στερούμενοι Σταυρού και της αναφαίρετης χαράς Του. Με Θύρα Τον Κύριο και δια σταυρού χαρά και χάρις για ευλογημένες εισόδους εξόδους και νομή... για όποιον πεινά, για όποιον διψά.
(1)
[σημείο εμφανισθέν στον ουρανό πάνω από την Μυτιλήνη… 21 15:57 07 2021 (3)]… ο ωρυόμενος λέων (4)…. και αρματηλάτης φαραώ που σχεδιάζει, οργανώνει και υποκινεί την επίθεση, εκμεταλλευόμενος κάθε άλογο και ποταμό παραλογίας του κόσμου τούτου....
Κι ο καλός Θεός αφήνει τον αντίδικο να οργώνει, για να βρει έτοιμο το έδαφος (της καρδιάς και ζωής μας) για να ρίξει τον δικό Του σπόρο. Αμήν να αποδώσει κατά την ετοιμότητα εργασία μας και χάρι Του, φύλλα μετανοίας και καρπούς ψυχωφελείς.
(2) ''παράλληλα'' της προόδου με τους παρακλητικούς στην Παναγία, ως βιώματα σταυρικά, (φιλοθεΐας + φιλανθρωπίας, κάθετο και οριζόντιο σκέλος....), Μάρθας και Μαρίας (Θ+Ι) ευθεία κίνηση νοός και κυκλική... πρόοδος στην μακαρία ακρόαση και φύλαξη των εντολών, αφού έλθει η καλή μας Παναγία ωσεί μήνας τρεις στην ορεινή (άγονη) πόλη ιούδα (εξομολόγηση), αποκατασταθεί και στερεωθεί η φωνή της κεφαλής μας (Ζαχαρίας).... και δομηθεί η σταυροειδής δωδεκάτειχος πόλις (προσευχή - νηστεία - ακρόαση - τήρηση).
(3) διδόμενη η έσω γνώσις και στις λίθινες πλάκες (γραπτό στέρεο νόμο) αλλά και σε σαρκίναις καρδίαις μέσα στην ρευστότητα του φυσικού ομόρροπου και ομόπνοου νόμου... η ίδια γνώση (5:5) εντυπούμενη πρωτευόντως στους ταπεινούς (1) δια της κυκλικής κίνησης του νοός, αλλά και εξωτερικά εκτυπούμενη στους ενεργούντες (7) την ευθεία κίνηση... ελικοειδώς, εμπράγματα ως ερεθιστικό ίχνος/λόγος.
(4) ποια δε είναι η ''δύναμις'' του λέοντα που οι άγιοι τον χαρακτηρίζουν μυρμηγκολέοντα; προσωπικά και συλλογικά, πανανθρώπινα, όσα δικαιώματα δίνουμε (κινητικής και δυναμικής ενέργειάς μας) δλδ, όση ''φύση'' παραδίδουμε στην παραφύση του και αντίστοιχα, σμικραίνει και αδυνατίζει, μειούται έως μηδενίζεται και ακινητεί ενάντιά μας (φαραώ και ιπποπόταμος, όπως φαίνεται και στο αχειροποίητο οπισθόφυλλο της μύησης και ορθοδοξίας, όπου ως λέων ενώ έξω από την εκκλησία ''περιπατεί'' μέσα σε Αυτήν, ακινητεί μαρμαρωμένος...), όση φύση μας (κινητική και δυναμική ενέργεια) παραδίνουμε στην υπερφύση και προσωπικό Θεό... αμήν πάσαν την ζωήν ημών, XC τω Θεώ παραθώμεθα...
* κύκλος Αληθείας και κύκλος ασεβείας…
** του άμεσα πνευματικά που ανάλογα της εποχής δρα αρμονικά… και προ της τελικής του παρουσίας αρμονικές, λόγοι φύσης και Λόγος
*** Πῶς ὁ ἄνθρωπος καταντάει ὑπηρέτης τοῦ Ἀντίχριστου- Ἅγιος Ἰγνάτιος Μπριαντσιανίνωφ
(από δε τον τίτλο… Ο λαός του Θεού θα κρυφτεί στην έρημο, όχι μονοδιάστατα σαν έξω τόπος, αλλά στα μοναστήρια, όπου προτείνουν άλλον τρόπο ζωής. Ευάρεστης στον καλό Θεό και σύμφωνα με την ε’ ωδή του προφ.Ησαΐα, … Βάδιζε λαός μου, εἴσελθε εἰς τὸ ταμιεῖόν σου, ἀπόκλεισον τὴν θύραν σου, ἀποκρύβηθι μικρὸν ὅσον ὅσον, ἕως ἂν παρέλθῃ ἡ ὀργὴ Κυρίου. Αμήν χάριτι, πέρασμα εντός. Καινόν πάσχα, αμήν εκτυπώτερον...).
****
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου