Σελίδες

Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2020

Δεν ευθύνεται μονάχα ο άνθρωπος για τα παραπτώματά του (αγ.Πορφύριος)

"Ο κάθε άνθρωπος έχει πάρει μέσα του και τα βιώματα των γονέων του και ειδικά της μητέρας. Υπάρχει όμως κάποιος τρόπος να απαλλαγεί από αυτό το κακό και αυτός είναι η γενική εξομόγηση."

Αγίου Πορφυρίου Καυσοκαλυβίτου:


1)– Πώς μπορούμε Παππούλη μου, να αγαπήσουμε τον Χριστό;

«Η αγάπη μας προς τον Χριστό, παιδί μου, πραγματοποιείται ως εξής:

Σηκώνουμε τον εσωτερικό μας εαυτό προς τον Θεό και τον επικαλούμεθα. Βλέποντας όμως τη φύση, τα δένδρα, τα λουλούδια, τα πουλιά, τις μέλισσες, τα άνθη, τη θάλασσα, τα ψάρια, τα άστρα, το φεγγάρι, τον ήλιο, και τα τόσα άλλα υπέροχα δημιουργήματά του, στρέφουμε το νου προς τον Θεόν και δοξάζοντάς Τον μέσα απ’ αυτά*, προσπαθούμε να τα καταλάβουμε πόσο ωραία και θαυμάσια είναι και αγωνιζόμαστε να τα αγαπήσουμε.

Όταν τα αγαπήσουμε όλα αυτά, τότε η αγάπη μας ανεβαίνει προς τον δημιουργό
μας και έτσι πραγματικά και αληθινά Τον αγαπάμε. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η αγάπη των δημιουργημάτων, αλλά ακόμη περισσότερη πρέπει να είναι η αγάπη μας προς τον συνάνθρωπό μας.

Γι’ αυτό πρέπει να πραγματοποιούμε επισκέψεις στα Νοσοκομεία, στις Φυλακές, στα Ορφανοτροφεία, στα Γηροκομεία κ.λ.π. και γι’ αυτό το σκοπό και μόνο θα πρέπει να γίνονται αυτές. Τότε η αγάπη μας είναι ειλικρινής».

2)«Δεν ευθύνεται μονάχα ο άνθρωπος για τα παραπτώματά του.
Τα λάθη, οι αμαρτίες και τα πάθη, δεν είναι μόνο προσωπικά βιώματα του εξομολογούμενου.

Ο κάθε άνθρωπος έχει πάρει μέσα του και τα βιώματα των γονέων του και ειδικά της μητέρας.

Υπάρχει όμως κάποιος τρόπος να απαλλαγεί από αυτό το κακό και αυτός είναι η γενική εξομόγηση.

Πολλές φορές έχω μεταχειρισθεί αυτή την γενική εξομολόγηση και είδα θαύματα.
Την ώρα που τα λες στον εξομολόγο, έρχεται η θεία Χάρις και σε απαλλάσσει από όλα τα άσχημα, τις πληγές, τα ψυχικά τραύματα και τις ενοχές»

πηγή (πως θα φύγουν τα ψυχικά τραύματα και οι ενοχές) 




για τη ΜΑΡΘΑ και ΜΑΡΙΑ (σκέψεις) και τις κινήσεις του νοός (ευθεία, κυκλική και σπειροειδή/ελικοειδής)

Ἡ αἰωνιότητα ὅπως καὶ ἡ ἱστορία δὲν εἶναι ἕνας κύκλος ἀλλὰ μία πορεία πρὸς τὰ πάνω. Δὲν εἶναι ἕνα γεωμετρικὸ σημεῖο ἀλλὰ μία ἑλικοειδὴς ἄνοδος από Τὸ ἀληθινὸ θαῦμα (λόγοι αγίων)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου