φαίνεται να περίσσεψαν οι πονηρές ημέρες και πονηροί άνθρωποι, οι εργαζόμενοι υπάκουα στο σχέδιο της ‘’νέας’’ εποχής και ‘’τάξης’’ (αταξίας) πραγμάτων…. Μιας εποχής όχι προόδου προς ελευθερία που δι Αίματος χαρίζει Ο Κύριος, αλλά επιστροφής στα παλαιά, όπου ο άνθρωπος ήταν αιχμάλωτος…. (όχι απλά προ, αλλά ιδίως χωρίς Χριστό)...
ἱνατί φοβοῦμαι ἐν ἡμέρᾳ πονηρᾷ; ἡ ἀνομία τῆς πτέρνης μου κυκλώσει με. (ψαλμ.μη' 48)...
«Η μεγαλύτερη τραγωδία του αμαρτωλού είναι ότι ασυνείδητα και χωρίς να το θέλει είναι σύμμαχος των ίδιων των εχθρών του! Απεναντίας, ο δίκαιος άνθρωπος έχει ριζωμένη στον Θεό και στη βασιλεία του Θεού τη δύναμη της ψυχής του και γι’ αυτό δεν φοβάται. Δεν φοβάται τον εαυτό του κι επομένως δεν φοβάται και τους άλλους εχθρούς του. Δεν φοβάται, διότι δεν είναι σύμμαχος ούτε συνεργός των εχθρών της ψυχής του. Κατά συνέπεια, ούτε άνθρωποι ούτε δαίμονες μπορούν να τον βλάψουν. Ο Θεός είναι σύμμαχός του και οι άγγελοι του Θεού είναι προστάτες του. Τι μπορεί τότε να του κάνει ένας άνθρωπος; Τι μπορούν να του κάνουν οι δαίμονες;» - Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς
… "Το βάδισμα της ανθρωπότητας διά μέσου της Ιστορίας είναι ένα μακρινό ταξίδι. Σ' αυτό το μακρινό ταξίδι, η ανθρωπότητα ''λερώνεται'' και ''σκονίζεται'' πάντα με
την ίδια σκόνη και ''πλένεται'' πάντα με το ίδιο νερό. Η σκόνη είναι η αμαρτία και το νερό είναι η Μετάνοια. "όλη η ελπίδα μας βρίσκεται στον Κύριο και Θεό μας"… - άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς († 5 Μαρτίου)---
* (ψαλμ.μη' 48)... και πως η
φύση ( 4 ) γίνεται δοχείο αγιοπνευματικό ( 8 ) … μέσω κάθαρσης νεφρών και
καρδίας για Τον (εξ)ετάζοντα αυτά… πνευματική φυσιολογία νεφρών και καρδιάς…
και περάσουμε από τον έξω κύκλο, όπου κύκλῳ οἱ ἀσεβεῖς περιπατοῦσι· (Ψαλμός ια’9) στον έσω, όπου, η εκτεθειμένη πτέρνα, του Ησαύ, καλύπτεται από τον ερχόμενο δίδυμο Ιακώβ, [στον τύπο του Αγίου Πνεύματος, που χαρίζει τεκνία από την πράξη και θεωρία (Λεία και Ραχήλ) μετά τον τύπο του Πατρός / Αβραάμ τον Πατέρα των δύο διαθηκών και τον Ισαάκ στον τύπο του υπάκουου έως θυσίας υιού…] ** κύκλος Αληθείας και κύκλος ασεβείας…
** 23 καὶ εἶπε Κύριος αὐτῇ· δύο ἔθνη ἐν γαστρί σου εἰσί, καὶ δύο λαοὶ ἐκ τῆς κοιλίας σου διασταλήσονται· καὶ λαὸς λαοῦ ὑπερέξει, καὶ ὁ μείζων δουλεύσει τῷ ἐλάσσονι. 24 καὶ ἐπληρώθησαν αἱ ἡμέραι τοῦ τεκεῖν αὐτήν, καὶ τῇδε ἦν δίδυμα ἐν τῇ κοιλίᾳ αὐτῆς. 25 ἐξῆλθε δὲ ὁ πρωτότοκος πυρράκης, ὅλος ὡσεὶ δορὰ δασύς· ἐπωνόμασε δὲ τὸ ὄνομα αὐτοῦ ῾Ησαῦ. 26 καὶ μετὰ τοῦτο ἐξῆλθεν ὁ ἀδελφὸς αὐτοῦ, καὶ ἡ χεὶρ αὐτοῦ ἐπειλημμένη τῆς πτέρνης ῾Ησαῦ· (Γεν.κε’)
γιατί, παρά το φαινόμενον των πολλών εθνών στον κόσμο, πνευματικά είναι μόνο δύο, με απαραίτητη συμμετοχή μας στο ένα από τα δύο….
ενόψει της μεγάλης σαρακοστής που θα διανοιχθεί (πάλι) μπροστά μας… κατά το…. ΚΥΡΙΑΚΗ μνήμης της Εξορίας του ΑΔΑΜ : ... Εκάθισεν Αδάμ, απέναντι του Παραδείσου, και την ιδίαν γύμνωσιν θρηνών ωδύρετο. Οίμοι, τον απάτη πονηρά πεισθέντα, και κλαπέντα, και δόξης μακρυνθέντα! Οίμοι τον απλότητι γυμνόν, νυν δε ηπορημένον! Αλλ' ώ Παράδεισε, ουκέτι σου της τρυφής απολαύσω, ουκέτι όψομαι τον Κύριον και Θεόν μου και Πλάστην' εις γην γαρ απελεύσομαι εξ ης και προσελήφθην. Ελεήμον, Οικτίρμον, βοώ Σοι' ελέησόν με τον παραπεσόντα.
ΑΠΕΝΑΝΤΙ μας προβάλλεται ο Παράδεισος και συγχρόνως μας διανοίγεται ένας δρόμος ''τεσσαρακοστής'' να τον βαδίσουμε. Τα ανάλογα εν σκιά 40 χρόνια στην έρημο για να φτάσουμε στην Αγία Γη. Όχι επίγεια, αλλά επουράνια. Όχι εγκεφαλική (αιγυπτιακά μέσα στην σπηλιά και φαινόμενα) αλλά καρδιακή (ορθόδοξα και στις αιτίες). Όχι χρονική έρπουσα μετάβαση, αφού έτσι κι αλλιώς 40 μέρες θα περάσουν με μας ή χωρίς εμάς, αλλά χωρική υψοποιός. Μια μετάβαση από χώρα στάσεως (και επαναστάσεως αφού στασιάσαμε κατά του θελήματος Του Θεού) σε χώρα Αναστάσεως.
περιπλάνηση 40 ετών στην σκιώδη έξοδο, ευθεία τεσσαρακοστή και εξομολόγηση…
μέσα σε κάθε λόγο και προσέγγιση του ρδ’ ψαλμού
για
το βάρος της αμαρτίας και την απελευθέρωση από την αμαρτία - Άγιος Νικόλαος
Βελιμίροβιτς
‘'Ὁσο ἀργεῖς νά ἐξομολογηθεῖς, τόσο χειροτερεύει ἡ κατάστασή σου, τόσο σφίγγονται τά δεσμά τῆς ἁμαρτίας καί τόσο δυσκολότερος γίνεται ὁ ἀπολογισμός... Πόσο γαληνεύει ἡ καρδιά μας ὕστερ΄ ἀπό μιάν εἰλικρινή Ἐξομολόγηση!...Στήν Ἐξομολόγηση νά μήν ἀποκρύπτεις τίποτα. Νά ἀποκαλύπτεις στόν πνευματικό ὅλες τίς ἁμαρτίες σου, ὅσο κι ἄν αὐτό ὁ διάβολος σοῦ τό παρουσιάζει ὀδυνηρό, προσβλητικό καί ταπεινωτικό. Διαφορετικά, οἱ πληγές τῆς ψυχῆς σου θά παραμείνουν ἀθεράπευτες, θά πονοῦν καί θά ὑπονομεύουν τήν πνευματική σου ὑγεία.'' ~ Ἅγιος Ἰωάννης τῆς Κρονστάνδης
Η ποταμοφόρητος Εκκλησία, ο όφις και η έρημος, καλούμενη η εκκλησία σαν σώμα, κυνηγούμενη από τον φαραώ, να εξέλθει της αιγύπτου… μια πορεία παρά την φοβία (και τρόμο, χαρακτηριστικό του κατέναντι) που δημιουργούν εν φαντασία, οι πάνοπλοι κυνηγούντες, έχουμε εφόδια αήττητα. Τον Σταυρό [στο μέσο της σαρακοστής (σταυροπροσκύνηση)] πύρινο στύλο και νεφέλη σκεπάζουσα ... που χαιρετάτε όλην την διαδρομή έως την ανάσταση***.... Χαῖρε, πύρινε στῦλε, ὁδηγῶν τους ἐν σκότει, χαῖρε, σκέπη του κόσμου, πλατυτέρα νεφέλης.
Καλή κι ευλογημένη αγία τεσσαρακοστή!!
...μια πορεία, συμπύκνωση πορείας ζωής, από τον κόσμο μέσα στον οποίο περιπατεί ο αντίδικος της σωτηρίας μας ως λέων ωρυόμενος ποιον πρώτα θα καταπιεί [8 νήψατε, γρηγορήσατε· ὁ ἀντίδικος ὑμῶν διάβολος ὡς λέων ὠρυόμενος περιπατεῖ ζητῶν τίνα καταπίῃ. Α'Πετρ.ε'8)] έως την σωτηρία και εν ημίν βασιλεία, όπου τιθασσεύεται, ακινητεί, όπως ακούγεται στην ανάσταση, ο θάνατος τεθανάτωται και κατά την εξόδια ακολουθία και τρισάγια.... ο τον θάνατον καταργήσας τον δε διάβολον καταπατήσας.... [κατάσταση αμήν βιωματική και σχηματικά αχειροποίητα παρουσιασθείσα στο οπισθόφυλλο ενός πονήματος (μόνο στην έντυπή του έκδοση)]. Έτσι, για όποιον έχει κουραστεί από το κυνήγι και τον τρόμο που προξενεί ο κοσμοκράτορας, η Ναυς (ορθόδοξη εκκλησία) είναι Η μόνη που μπορεί να του προσφέρει τα εφόδια επίτευξης του στόχου του, μετάβασης από την στάση στην ανάσταση.
Μύηση και Ορθοδοξία (εκδοθέν εντύπως πόνημα)
σε ηλεκτρονική μορφή (pdf) αλλά χωρίς το οπισθόφυλλο...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου