Σελίδες

Τρίτη 22 Μαρτίου 2022

ΣΤΑΥΡΟΣ… Ουσία και φαινόμενα

Μεταξύ ουσίας και φαινομένων, παρεμβάλλεται ο Σταυρός. Είναι η όλη σταυρική πορεία του ανθρώπου σκοπός και δρόμος για τον σκοπό άγια και τα δυο, από τις σκιές στο Φως, που μπορεί να αναβιβάσει αυτόν από τα φαινόμενα στις αιτίες και τον ελευθερώσει από την αιχμαλωσία των πιστευτών για αληθινά φαινομένων, όπως συμβαίνει με τον ''μύθο'' του σπηλαίου του Πλάτωνα. 

Μια πορεία προς ελευθερία, όπου σαν αφετηρία τα μάτια μας, λόγω βραδυκαρδίας και α-νοησίας (χωρίς νου Χριστού, αφού προπατορικά τον απωλέσαμε) κρατούνται στα φαινόμενα….

Τα ΡΑΒΔΙΑ+ΚΩΝΙΑ (999) εισάγουν από την κόρη οφθαλμού στην ψυχή, την κόρη Θεού, (Τριαδικού Θεού 999) φαινόμενα και εικόνες πιστευτές, που την μπερδεύουν. 

Όπως, εκεί που ήταν ένα μοναστήρι, σκέτη λαύρα με πάνω από 100 μοναχούς, όταν εμφανίστηκε ο διάβολος σε έναν μοναχό και είπε θα τους διαλύσει. Την επόμενη ημέρα βρέθηκαν να πετάνε πολλά πουλιά στον ουρανό πάνω από την μονή, μόνο που οι μισοί τα βλέπανε μαύρα πουλιά κι οι άλλοι μισοί άσπρα. Αυτό ήταν και η αιτία διχόνοιας και διάλυσης του μοναστηριού… (φυσικά μέσα στο επιτρέπεται του Θεού, ίσως για να μην υπάρχει ισχυρογνωμοσύνη και απόλυτη πίστη στα ορώμενα, μέχρις ότου εγκατασταθεί πνεύμα ευθές και απλανές. Στα δε πνευματικά φαινόμενα, κατά την παραίνεση του αγ.Σιλουανού, μη δέχου και μη απόρριπτε,  και όσο είμαστε δίψυχοι, μην βρεθεί αδιάκριτη θεομαχία και καθορίσει αυτή την κατάστασή μας στην αιωνιότητα. Κύριε ελέησον.).     

Όπως τα μάτια των υποτακτικών του αγ.Μακαρίου έβλεπαν δύο άτομα να φέρνουν

ένα άλογο, ενώ ο μέγας Μακάριος έβλεπε τους γονείς να φέρνουν την κόρη τους που υπέστη μαγεία λόγω της μεγάλης χρονικής αποχής της από την Θεία Κοινωνία… Ο Όσιος Παλλάδιος για τον Άγιο Μακάριο (μαγεία και Θ.Κοινωνία) κατά το…. καὶ ἵνα μή, ἐπὶ πολὺ ἀφιστάμενος τῆς κοινωνίας σου, θηριάλωτος ὑπὸ τοῦ νοητοῦ λύκου γένωμαι. 

Κι έρχεται Ο Κύριος και αναφέρει… 48 εἶπεν οὖν ὁ ᾿Ιησοῦς πρὸς αὐτόν· ἐὰν μὴ σημεῖα καὶ τέρατα ἴδητε, οὐ μὴ πιστεύσητε. (Ιωαν.δ’) 

Έλκεται η πίστις από τους θαυματοποιούς, έλκεται και η δι αυτής της όρασης και ακρόασης θαυμάτων και σημείων*, η ψυχή, με το ύψιστο ζητούμενο την διάκριση πνευμάτων (που επιτυγχάνεται με την είσοδο Του Εμμανουήλ, στο κέντρο μεταξύ όρασης και ακρόασης. Αμήν γένοιτο). 

Η κατάληξη των εργατών εκατέρωθεν, γνωστή.  Μπροστά δε στην μαγεία και φαντασία και φθοροποιό τους πεντάκτινο, έχουμε να αντιπαραβάλλουμε την δική μας αήττητη ‘’πεντάλφα’’…. Παναγία vs μαγεία…  περισσότερο ως τρόπο ζωής, προσέχοντας την διάσταση της θεωρίας μας από την πράξη (1) … μην τύχει και με ενθουσιασμό σαν το δεύτερο τέκνο που λέγει εγώ Κύριε θα πάω να εργαστώ στον αμπελώνα σου, αλλά δεν πήγε…. δικαίως κατακριθούμε. 

28 Τί δὲ ὑμῖν δοκεῖ; ἄνθρωπός τις εἶχε τέκνα δύο, καὶ προσελθὼν τῷ πρώτῳ εἶπε· τέκνον, ὕπαγε σήμερον ἐργάζου ἐν τῷ ἀμπελῶνί μου. 29 ὁ δὲ ἀποκριθεὶς εἶπεν· οὐ θέλω· ὕστερον δὲ μεταμεληθεὶς ἀπῆλθε. 30 καὶ προσελθὼν τῷ δευτέρῳ εἶπεν ὡσαύτως. ὁ δὲ ἀποκριθεὶς εἶπεν· ἐγώ, κύριε· καὶ οὐκ ἀπῆλθε.   

(Ματθ.κα’) …ο ένας ενεργών (δια της τήρησης της υπόσχεσης) το κα(Λ)ό ο δε άλλος παραμένων στο αδιέξοδο (|<) κα(Κ)ό…. 

άλλωστε, η απόδειξη της αγάπης μας περνάει από το:… ἐάν τις ἀγαπᾷ με, τὸν λόγον μου τηρήσει, καὶ ὁ πατήρ μου ἀγαπήσει αὐτόν, καὶ πρὸς αὐτὸν ἐλευσόμεθα καὶ μονὴν παρ' αὐτῷ ποιήσομεν. 24 ὁ μὴ ἀγαπῶν με τοὺς λόγους μου οὐ τηρεῖ· καὶ ὁ λόγος ὃν ἀκούετε οὐκ ἔστιν ἐμός, ἀλλὰ τοῦ πέμψαντός με πατρός. 

και 21 Οὐ πᾶς ὁ λέγων μοι Κύριε Κύριε, εἰσελεύσεται εἰς τὴν βασιλείαν τῶν οὐρανῶν, ἀλλ᾿ ὁ ποιῶν τὸ θέλημα τοῦ πατρός μου τοῦ ἐν οὐρανοῖς. 22 πολλοὶ ἐροῦσί μοι ἐν ἐκείνῃ τῇ ἡμέρᾳ· Κύριε Κύριε, οὐ τῷ σῷ ὀνόματι προεφητεύσαμεν, καὶ τῷ σῷ ὀνόματι δαιμόνια ἐξεβάλομεν, καὶ τῷ σῷ ὀνόματι δυνάμεις πολλὰς ἐποιήσαμεν; 23 καὶ τότε ὁμολογήσω αὐτοῖς ὅτι οὐδέποτε ἔγνων ὑμᾶς· ἀποχωρεῖτε ἀπ᾿ ἐμοῦ οἱ ἐργαζόμενοι τὴν ἀνομίαν. (Ματθ.ζ’) 

... αλεύρι εκ της πέτρας 

άρτους ευωδιαστούς Λένινγκραντ 1941 και άγιος Νικόλαος την περίοδο έλλειψής τους. 

Κύριος έτρεφε τον μέγα ασκητή Μάρκο τον αθηναίο καθημερινά με άρτο και ιχθύ… κι όταν φιλοξενήθηκε από αυτόν ο αγ.Σεραπίων, Ο Κύριος έδωσε 2 ιχθείς…  

Κύριος ως Τροφεύς και Τροφή μας τρέφει με Τον Εαυτό Του**, όλα προς ελευθερία από αιχμαλωσία σαν νήπια στα στοιχεία της φύσης. 

Ο στάρετς Θεόφιλος, δια XC σαλός ‘’εξήγαγε’’ από χώμα και λίγες πέτρες, βρώσιμο σιμιγδάλι που χόρτασε πεινασμένους κυνηγούς που βρέθηκαν κοντά στο ασκητήριό του μέσα στις στέπες…. 

εκ της πέτρας, ύδωρ….  σε παλαιά και καινή διαθήκη… 

όφι εις χρυσούν μετέβαλε (ο αγ.Σπυρίδων) 

Συνέβη πλειστάκις η ανάδυση επιγείων αγαθών για κάλυψη βιοτικών αναγκών σε κενά πιθάρια…. (μονή αβ.Θεοδοσίου κοινοβιάρχου…. αλλά και σε άτομα που επέδειξαν πίστη και θυσία, όπως σε εκείνη την μάνα το 1940, που είχε λίγο λαδάκι και προτίμησε να ανάψει το καντήλι στις 25 Μαρ, αντί να δώσει στο νήπιο παιδί της…  ). 

 

Καθόλου σπάνια και τυχαία… όπως διαβάζουμε στον παρακλητικό της Παναγίας πορταΐτισσας: …Έλαιον άλευρον και οίνον, ως επλήθυνας ποτέ εν τη Μονή σου, ούτω δίδου Αγνή, τοις σοις ικέταις πάσι, της μητρικής ευνοίας σου, τας πλουσίας ευλογίας. 

και όλα αυτά, γιατί έπεται συνέχεια από την ευσπλαγχνία του Θεού. Στα δύσκολα που έρχονται, και για τα οποία πολλοί άγιοι μας ενημερώνουν, εκεί στα καλά καθούμενα θα εμφανίζεται μια φραντζόλα ψωμί από το πουθενά πάνω στο τραπέζι (αγ.Αμβρόσιος Λάζαρης), αρκεί να έχουμε πίστη. 

Κι όλα τα παραπάνω μαζί με τα μυριάδες ακόμη σχετικά θαύματα, έχουν έναν κοινό παρονομαστή. Τον Σταυρό της φιλοθεΐας (Ι) + της φιλανθρωπίας (-) ***.  

Ο θαυματουργός ΣΤΑΥΡΟΣ, που Συ Κύριε, εκ του μη όντος εις το είναι ημάς παρήγαγες…. (εἶτα πεποίηκας, λογικόν με ζῶον, ἵνα σου τὸ ἅγιον, δοξάζω Παντοδύναμε ὄνομα·)… αλλά έπονται τα στενάχωρα…. 

Έχοντας εμβάσει Αυτό το Τριαδικό ΕΝΑ στο ΕΙΝΑΙ μας, δύο Ι προς ελεύθερη ακολούθηση. Το Ι του Ιησού ως κεντρομόλο, επιστροφή και ενσωμάτωση στην ΖΩΗ και το Ι ως ι’ τάγμα δαιμόνων ως φυγόκεντρο, εξοστρακισμό και απώλεια. 

ΕΝΑ

ΕΙΝΑΙ 

Δια δε του Σταυρού, αφενός χαρά εν όλω τω κόσμω αλλά και … δύο όψεις:

η δόξα των αγγέλων και των δαιμόνων το τραύμα… μαζί συνδοξάζοντας ή συντραυματίζοντας όλους τους εκατέρωθεν εργάτες θαυμάτων και σημείων. Αληθινών ή εν φαντασία. 

Στο εγώ εληές τρώω.... φαίνεται πως η χάρις του σταυρού ‘’κατεβάζει’’ το επίπεδο της ζωής από ζώο σε καρπό φυτού… στα άλλα θαυμαστά, αναδύονται εκ πέτρας (και χώματος) ‘’ανεβαίνοντας’’ επίπεδο ζωής, σε αναγκαία βρώσιμα. 

Όλα θαυμαστά εκ της πέτρας Χριστού.  Αρκεί να κατεβούμε, να Τον βρούμε, να στηριχτούμε Σε Αυτόν, να θέσουμε την πάσαν ελπίδα μας, ελπίδα που ου καταισχύνει, για να αρχίσει η έξοδος εκ των ειδώλων (της αιγύπτου) να μας εξάγει εκ του κοσμικού φρονήματος, να συνανυψώνει, ανασταίνει, αναλαμβάνει όλον τον εαυτό μαζί με τα (ανακαινισμένα) αισθητήρια από την πλάνη των φαινομένων και σκιών στο Φως (2) και ουσία, δωρίσει τελικά το φως της πεντηκοστής, που είναι και ο σκοπός της ζωής μας. Η απόκτηση του Αγίου Πνεύματος. Ανέβασμα σαν αερόστατο, με το καλάθι (σώμα) ελαφρύ και από το βάρος των αμαρτιών, απαλλαγμένοι από παντός μολυσμού σαρκός και πνεύματος (με το Τίμιο Αίμα που αποπλύνει…) αποδεσμευμένο από τα άγκιστρα και τις γήινες εξαρτήσεις, πνέων το ποθούμενο Πνεύμα εν ημίν … για το βάρος της αμαρτίας και την απελευθέρωση από την αμαρτία - Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς.                           

Αμήν αφορμάς μετανοίας παράσχου ημίν και πρόσθες ημίν πίστη. … 

Αμήν …καρδίαν καθαρὰν κτίσον ἐν ἐμοί, ὁ Θεός, καὶ πνεῦμα εὐθὲς ἐγκαίνισον ἐν τοῖς ἐγκάτοις μου. 

 

Αμήν δε δι αγιασμού, διορθώσεως βίου, μετανοίας και μετοχής στα ζωηφόρα μυστήρια της Εκκλησίας, να μεταποιήσει Ο Κύριος κάθε βλαβερό που παρεισφρύει από αφύλαχτες πύλες δια του σώματος προκειμένου βλάψει την ψυχή και αντίθετα, προς σύσσωμη προσέγγιση και υποδοχή Του.... 

Κύριε ὁ Θεὸς ημῶν, ὁ τὸ πικρὸν ὕδωρ ἐπὶ Μωϋσέως τῷ λαῷ εἰς γλυκύ μεταποιήσας καὶ τὰ βλαβερὰ ὕδατα ἐπὶ ᾿Ελισσαίου ἅλατι θεραπεύσας καὶ τὰ ᾿Ιορδάνεια ῥεῖθρα ἁγιάσας τῇ ἀχράντῳ Σου ἐπιφανείᾳ, Αὐτὸς καὶ νῦν, Δέσποτα, ἁγίασον τὸ ὕδωρ τοῦτο τῇ ἐνεργείᾳ καὶ ἐπιφοιτήσει τοῦ ῾Αγίου Σου Πνέυματος , και ποίησον αυτό γενέσθαι πᾶσι τοῖς ἀρυομένοις καὶ μεταλαμβάνουσιν ἐξ αὐτοῦ εὐλογίας πηγήν, ἰατρεῖον  αθῶν, ἁγιασμὸν οἴκων, πάσης ἐπιβουλῆς ὁρατῆς τε καὶ ἀοράτου ἀλεξιτήριον...

* θαύματα και σημεία - αγίου Ιγνατίου Μπριατσανίνωφ 

** Ο πολλαπλασιασμός των άρτων (Αγ. Νικόλαος Βελιμίροβιτς) 

5 άρτοι και 2 ιχθείς (αγ.Νικολάου Βελιμίροβιτς) 

*** φιλοθεΐα + φιλανθρωπία  

(1) θεωρία και πράξη

Ἄσπιλε, ἀμόλυντε, ἄφθορε, ἄχραντε, ἁγνὴ Παρθένε, Θεόνυμφε Δέσποινα (τα πέντε άλφα και η πεντάλφα….) 

με αφορμή τα ΤΡΙΑ “A” του ΟΣΙΟΥ ΙΑΚΩΒΟΥ του Τσαλίκη 

(2) άνθρωπος θρησκεία Θράκη (υπέρβαση από τα φαινόμενα στο Φως) μια πορεία από την γαστέρα κρήτη (των φαινομένων) στην κεφαλή Θράκη (και αιτιών), όπου αφενός τιθασσεύονται οι ανθρωποφάγες φορβάδες του διομήδη (πάθη), τιθασσεύεται ο ταύρος και αφετέρου, πάλι δια Της μεσσίτριας Θεοτόκου ο ‘’σοφός’’ αλλά σε άλογο σώμα κένταυρος, περνά σε έλλογο, συνοδοιπορών και ερανειζόμενος σοφία από την ενυπόστατη σοφία, Λόγο Θεού, που πρέπει πάσα δόξα, τιμή, ευχαριστία και προσκύνηση συν τω Πατρί και τω Αγίω Πνεύματι. Νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων…. ΑΜΗΝ ΔΟΞΑ ΣΟΙ!!    

ενόψει δε του διαχρονικού αποστολικού έργου Ουσίας που έχει αναλάβει ως φωτοδότης η Ελλάδα, (κείμενο του Αγίου Νεκταρίου για τον κοσμοϊστορικό ρόλο των Ελλήνων) μονοτονικό και επειδή περνάει από την προσωπική μας σχέση με τον Σταυρό, παράμετροι και επιπτώσεις στα συλλογικά... η πορεία απεγκλωβισμού από την φαντασία, έχει πρακτικές προϋποθέσεις... η νήψις, η κακοπάθεια, το αποστολικό έργο, η διακονία και ο σταυρός… με στόχο τον τέλειο νου και την τέλεια έκφρασή του. Τέλειος νους, νους αφάνταστος. 

Μήπως αυτός δεν ήταν πάντα ο κεντρικός άξονας των αγώνων της ελλάδος; Φως ενάντια στο σκότος. ελληνικός και ορθόδοξος σταυρός vs του αγκυλωτού που συνθλίβει πρόσωπα και έθνη. Το ΟΧΙ ενάντια στην φαντασία, με όχι τυχαία ανακοίνωση του μετασύμπαντος, την 28η Οκτ... το σύμπαν του Θεού και το μετασύμπαν του ανθρώπου…. Αμήν δι ευχών και ενεργείας Της Σκέπης του έθνους, να τα καταφέρουμε.

   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου