Ποιος ήταν ο μυστηριώδης ήρωας της Μάχης του Μαραθώνα που εξόντωνε μαζικά τους Πέρσες με ένα άγνωστο όπλο...
Εχετλαίος ή Έχετλος ήταν το όνομα ενός αγνώστου ήρωα που εμφανίστηκε στη μάχη του Μαραθώνα και βοήθησε να αναχαιτιστεί την περσική εισβολή στην Ελλάδα. Ιστορικά, ο Εχετλαίος δεν αναφέρεται πουθενά στο παρελθόν και η ύπαρξη του στο πάνθεον των αρχαίων ηρώων γίνεται μετά τη μάχη του Μαραθώνα.
Στη μάχη εκείνη ο Εχετλαίος είχε εμφανιστεί ξαφνικά στο ελληνικό στρατόπεδο ντυμένος με στολή άγνωστη για τους Αθηναίους κρατώντας στα χέρια του μία εχέτλη (= λαβή αρότρου) ή κάτι που έμοιαζε με εχέτλη, αντί για όπλο. Σχέδιο του Εχετλαίου από αρχαίο αγγείο – Δημ Αρχαιογνώμων 2011 (1)
Με αυτό το παράξενο όπλο, ο Εχετλαίος χτυπούσε τους Πέρσες κι εξόντωσε πολλούς από αυτούς. Μετά τη μάχη, ο άγνωστος άνδρας εξαφανίστηκε με τον ίδιο τρόπο που είχε εμφανιστεί και κανείς δεν γνώριζε το παραμικρό γι’ αυτόν, ούτε καν το όνομά του. Οι Αθηναίοι, μετά τη μάχη, ρώτησαν το Μαντείο των Δελφών να μάθουν ποιος ήταν αυτός ο άγνωστος ήρωας που πολέμησε μαζί τους και το Μαντείο τους έδωσε ως απάντηση πως θα έπρεπε να τιμούν τον ήρωα Εχετλαίο. Οι Αθηναίοι από ευγνωμοσύνη προς αυτόν, όρισαν την επίσημη λατρεία του ως ήρωα. Γενικά, η νίκη στη μάχη του Μαραθώνα φαίνεται ότι ξάφνιασε ακόμα και τους Αθηναίους.
Για να εξηγήσουν την πανωλεθρία των Περσών, αρκετοί από τους Αθηναίους πολεμιστές ισχυρίστηκαν ότι είδαν πολλούς ήρωες και θεούς να πολεμούν στο πλάι τους. Ο κυριότερος από αυτούς ήταν ο Πάνας ο οποίος ενέπνευσε στους Πέρσες τον «Πανικό» τον ιερό, τρομερό φόβο.Σε αυτήν τη μυθοπλασία μάλλον συγκαταλέγεται και η εμφάνιση του ήρωα Εχετλαίου.
‘’συνέβη
ως λέγουσιν, άνδρα εν τη μάχη παρείναι το είδος και την σκευήν αγροίκον. Ούτος
των βαρβάρων πολλούς καταφονεύσας αρότρω, μετά το έργον ην αφανής. Ερομένοις δε
αθηναίοις άλλο μεν θεός ες αυτόν έχρησεν ουδέν, τιμάν δε εχετλαίον εκέλευσε ήρωα.‘’ (Παυσανίας βιβλ. 1, κεφ. 32)...
πηγή ΜΗΧΑΝΗ
ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ
συμπληρωματική
προσέγγιση (μία από τις πολλές) και στοιχεία κατάτι
‘’μυθολογικά’’ (ίσως και φανταστικά).
''πίσω'' από την βοήθεια πρέπει να εντοπιστεί το πνεύμα και οι σταυροί. Ο επιτιθέμενος διαχρονικά αγκυλωτός (προ και μετά Χριστόν, πέρσες, ρωμαίοι, οθωμανοί, γερμανοί και στα έσχατα η τελευταία αυτοκρατορία...*) που θέλει να συνθλίψει πρόσωπα και κράτη και ο ευλογημένος αμυνόμενος κυματοθραύστης (ελληνικός ισοσκελής και ορθόδοξος, όπως τον γνωρίζουμε και τυπώνουμε)... ένδοξο παρελθόν και ελπιδοφόρο (υπό προϋποθέσεις) μέλλον,
* που θέλει, μεταλλάσσοντας τον άνθρωπο σε υβρίδιο και μετάνθρωπο, να τον εγκλωβίσει στο αδιέξοδο φανταστικό μετασύμπαν του vs της ελευθερίας του σύμπαντος του Θεού, που μπορεί υπό προϋποθέσεις να γίνει μήτρα εξόδου του και αναγέννησης δια και εν XC. το σύμπαν του Θεού και το μετασύμπαν του ανθρώπου…. σ'αυτήν την δόλια ενέργεια η ελλάδα καλείται να ξαναπεί ένα ΟΧΙ...
(1) παριστάνεται ο εχετλαίος ως έφηβος μαλακός, αγύμναστος χωρίς άρματα [εν μέρει λογικό να μην χρειάζεται τα επίγεια αφού είναι πνευματικά αρματωμένος, (πάνω από την σοφία του κόσμου - πάνω από την ''πολεμίστρια'' παλλάδα αθηνά - )] αλλά η όλη παράσταση που θέλει να τον παρουσιάσει ως φοβερό πολεμιστή που αποδεκατίζει τους πέρσες, ''μοιάζει'' με άστοχη και ίσως οφείλεται στον κεραμοποιό και καλλιτέχνη του αρχαίου αγγείου [όπως και για τον ''συμπολεμούντα'' πάνα, ενώ στην ακρίβεια πολεμείται από τους έλληνες ώστε να προξενήσει πανικό σε αυτούς (πέρσες και ευρύτερα διαχρονικά σε όλους τους εχθρούς της Αληθείας) που του δώσαν και δίνουν δικαιώματα].εκτιμώ σχετικά στην δε ΠΔ… 19 καὶ εἶπέ μοι· μὴ φοβοῦ ἀνὴρ ἐπιθυμιῶν, εἰρήνη σοι· ἀνδρίζου καὶ ἴσχυε. καὶ ἐν τῷ λαλῆσαι αὐτὸν μετ' ἐμοῦ ἴσχυσα καὶ εἶπα· λαλείτω ὁ Κύριός μου, ὅτι ἐνίσχυσάς με. 20 καὶ εἶπεν· εἰ οἶδας, ἱνατί ἦλθον πρός σε; καὶ νῦν ἐπιστρέψω τοῦ πολεμῆσαι μετὰ τοῦ ἄρχοντος Περσῶν· καὶ ἐγὼ ἐξεπορευόμην, καὶ ὁ ἄρχων τῶν ῾Ελλήνων ἤρχετο, 21 ἀλλ' ἢ ἀναγγελῶ σοι τὸ ἐντεταγμένον ἐν γραφῇ ἀληθείας, καὶ οὐκ ἔστιν εἷς ἀντεχόμενος μετ' ἐμοῦ περὶ τούτων, ἀλλ' ἢ Μιχαὴλ ὁ ἄρχων ὑμῶν. (Δαν.ι’)
εμφανισθείς ο αρχ.Μιχαήλ είπε, πως σε όλη την ελλάδα είναι ναοί του… στην μυτιλήνη όμως το σπίτι του (ως μανταμάδος) με το σπαθί του
παράδοση του σπαθιού από τον πολέμαρχο του Θεού
ως ''φυσική''
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου