Σελίδες

Παρασκευή 22 Οκτωβρίου 2021

ὁ δὲ ἀγαπῶν τὴν ἀδικίαν μισεῖ τὴν ἑαυτοῦ ψυχήν (ψαλμ.ι') …

με αφορμή την θέση του στο ψαλτήρι, ως ψαλμός δέκατος (ι’) σε συνδυασμό με την ευθεία, κυκλική και ελικοειδή κίνηση του νοός. 

Ανέφερε συχνά ο άγιος Παΐσιος… Μην αδικείς τον εαυτόν σου, παιδί μου. Όταν δεν έχεις ζώσα (1) σχέση με τον Θεόν, αυτή είναι η μεγαλύτερη αδικία που μπορείς να κάνεις στον εαυτόν σου”.   

Είναι ο ε-αυτός, εικών Αυτού εντυπωμένη βαθέως στην καρδιά του καθενός, ως έχοντες του Ανδρός (ανθρ) την όψη (ωπος) σε σχέση με το ε-γώ, εικών επί γης, σκιερή, αμαυρωμένη. 

Κι έρχεται η έννοια της ψυχής που θα προσδώσει ή αφαιρέσει ύψος από αυτό που πρωτοέδωσε ο Θεός στον άνθρωπο.  

Κι η ψυχή, η μοναδική και ανεπανάληπτη, η δοθείσα ως πνοή από Τον Κύριο για να Τον αναζητεί φυσικώς!! κλήθηκε να ακολουθεί το Ι της κεντρομόλου [σαν επιστροφή, μετά την μετάστασή του σε χώρους απέναντι και κατέναντι (Γεν.γ’24 και Γεν.δ’16)] το Ι, Ιησού κι όχι το άλλο Ι της φυγοκέντρου, το Ι τάγμα δαιμόνων που οδηγούν δια της αδικίας στην απώλεια. Γιαυτό και ο άγιος παρακαλεί την νεολαία και όλους μας, να μην αδικούμε τον εαυτό μας. 

Αυτά ως ευθέως (Ι), άνοδος ή κάθοδος, είναι αντίστοιχα ως κινήσεις ελικοειδείς, η μία ως 9 ανελκόμενος δια Της ολκάδος των θελόντων σωθήναι και η άλλη, ως 6 καθελκόμενος.... Έχοντες ελεύθερη επιλογή ποιο από τα δύο Ι θα ακολουθήσει η πρόσκαιρη σαν αστραπή ζωή μας (πας άνθρωπος ψεύστης, με την έννοια του

φευγαλέος).... ακολουθώντας την μία από τις δύο αγιογραφικές αστραπές (ή Τον Κύριο ή τον σατανά) Ματθ.κδ’ 27 και Λουκ.ι’18 (και ως ι’ και ως 18, ταυτόσημα 3 6άρια…)…   

Αυτές οι αστραπές είναι εμβασμένες μέσα στο ΕΙΝΑΙ μας, καθώς από το ΕΝΑ που προήλθαμε (2) 

ΕΝΑ

ΕΙΝΑΙ  

Μπορεί στην επίγεια ζωή μας να μην ‘’φαίνεται καθαρά’’ κάθε ανάβαση ή έκπτωση, αλλά η ζωή μας είναι η προβολή και αντανάκλαση σε ύψος ή βάθος  της κάθε μας πράξης ή σκέψης… αφού (κατά τον αγ.Σωφρόνιο έσσεξ) 

Μέσα στην ‘’οριζόντια’’ απλωμένη γνωστή φύση των 5 στοιχείων (ΓΗ- ΥΔΩΡ- ΠΥΡ- ΑΗΡ και ΑΙΘΗΡ ως πεμπτουσία) την δισδιάστατη ''πραγματικότητα'' που αντιλαμβανόμαστε, κρύβεται (3) επιμελώς η 3η διάσταση. Το ύψος και το βάθος. Μια ανάπτυξη προς τα άνω Ουσίας ή προς τα κάτω ειδωλικής ομοιότητος (999 - 666) που θα έπρεπε να ερεθίζουν την νόησή μας, για να διακρίνουμε το ΚΑ(Λ)Ο από το ΚΑ(Κ)Ο. Καρπό του δέντρου της γνώσεως που Τον δίνει ως άλλος άτλας που βαστάζει τα βάρη της γης, Ο Μεσσίας ΙΗΣΟΥΣ (888) σε όσους αποφασίζουν να έχουν ομότροπη βιωτή (όπως ‘’μυθολογικά’’ μας παρουσιάστηκαν τα μήλα των εσπερίδων όταν ο ηρακλής αποφάσισε να κρατήσει στους ώμους του την γη…). Μακάρι να βαστάζουμε τα προσωπικά βάρη και αλλήλων, συγχωρούντες να συγχωρεθούμε και  ελεούντες να ελεηθούμε, ώστε ο καλός Θεός να μας δώσει ΔΙΑΚΡΙΣΗ και τον καρπό (μήλο) όχι σαν παράβαση προς έκπτωση,  αλλά ΦΩΣ γνώση, πληροφορία. 

Είναι ο καρπός του πολιτεύματος του σταυρού. Στο κέντρο του παραδείσου η ανυπακοή, που ήταν στροφή των νώτων μας στην Αγάπη Του για χάριν γνώσεων και δυνάμεων, στροφή του προσώπου μας από το Φως στις σκιές, ακολουθούντες το δόλωμα της φυγοκέντρου, έγινε και γίνεται αιτία να γευόμαστε την πίκρα του θανάτου. Με την τοποθέτηση από την εκκλησία στο μέσον της μεγάλης σαρακοστής της σταυροπροσκυνήσεως, προτείνεται η δια σταυρού επιστροφή στην Ζωή...  

Η φύση μας τανύζεται από δύο αντιτιθέμενες δυνάμεις και όχι μόνο θεωρητικά αλλά και πρακτικά, ανέλκεται και καθέλκεται. Είναι η ‘’πεντάλφα’’ της ανόδου Ἄσπιλε, ἀμόλυντε, ἄφθορε, ἄχραντε, ἁγνὴ Παρθένε, Θεόνυμφε Δέσποινα (τα πέντε άλφα και η πεντάλφα….) vs της άλλης μαγικής πεντάλφα που δείχνει εν σχήματι τον πεπτωκότα άνθρωπο με την κεφαλή προς τα κάτω, θέλοντας αυτός με τους υπηρέτες του να παρασύρει όσους μπορεί μαζί του (4). Έξω της καρδιάς, έξω της Βασιλείας, πολεμώντας την κυκλική κίνηση με την λήθη και να μην ακουστεί το παντοδύναμον όνομα στο οποίο θα κάμψει παν γόνυ. Πολεμά και την ευθεία κίνηση ειδικά σε διανοούμενους, τα δημιουργήματα και οι λόγοι να μην θυμίζουν Θεό. Είναι ο δημιουργός, συντηρητής και πολλαπλασιαστής νεφών πάνω και μέσα στην καρδιά (ως πάθη), που θολώνοντας τον νου του απαγορεύουν την θέα και κίνηση από τον χρόνο Στον Άχρονο, από τα ορατά στα αόρατα. Ο καθ’ύλην πολέμιος του Σταυρού. 

Με εμάς ΑΝ θέλουμε να εντρυφήσουμε και διεισδύσουμε στο μυστήριο της Βασιλείας του Θεού στην καρδιά μας - ΑΓΙΟΥ ΛΟΥΚΑ ΤΟΥ ΙΑΤΡΟΥ (όπως αυξάνεται το έμβρυο μέσα στην μήτρα, όπως αναπτύσσεται ο σπόρος μέσα στην γη, για να καρποφορήσει). 

Είναι ο ίδιος εχθρός που μολύνει ό,τι θάθελε να παραμείνει αγνό ή να εξαγνιστεί, ειδικά την έννοια του έρωτα…. με αφορμή τον εορτάζοντα αγ. Αρτέμιο (20 Οκτ) ακτίνα ΦΩΤΟΣ και θείου έρωτος προς αρτιότητα... αλλά Ο Κύριος ανέλαβε όλη την κακία και δηλητήριο του όφεως επάνω Του και ως αντίτυπο του ορθίου όφεως επί της ράβδου του Μωσέως κρεμασμένος λυτρώνει από τον θάνατο τον νου (ισραήλ) και τον περνά στην άλλη όψη. Από διασκορπισμό σε οστούν ου συντριβήσεται  ...  περί οστών ανθρωπαρέσκων …. δύο όψεις και προοπτικές και από κάτω, άνω...

να δούμε πως σπέρνει μίσος, για να καταλήξει ο άνθρωπος μισός (τονισμός στην λήγουσα) κι όχι άρτιος και πλήρης (όπου σεσωσμένος, ο σώος, ο ολοκληρωμένος) κι εμείς, αφού επιλέξουμε, δι ευχών να κατορθώσουμε τα συμφέροντα. 

είναι ο σπορέας αντίδικος της ΑΜΑΡΤΙΑΣ- ΑΠΙΣΤΙΑΣ- ΑΣΕΒΕΙΑΣ που με αφορμή τα ΤΡΙΑ “A” του ΟΣΙΟΥ ΙΑΚΩΒΟΥ του Τσαλίκη μας εξηγεί ότι αυτά τα ΤΡΙΑ (Α) είναι η πυρηνική γόμωση της πλανητικής καταστροφής και εμείς εμμένουμε σε αυτά και τα λιπαίνουμε με την πονηριά, την αδιαφορία και την καλοπέραση, ώστε συμπληρούμενα με τα δύο τελευταία Α (αδιαφορία και άνεση), πάλι δίνουν την δαιμονική πεντάλφα. 

Πως λειτουργεί αυτό, παρότι δεν φαίνεται άμεσα αλλά η ψυχή καλείται να το αντιληφθεί; Μας το εξηγεί με ένα βίωμά του ο άγιος… στο: ΟΙ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΤΟΥ π. ΚΛΕΟΠΑ ΣΤΗΝ ΕΡΗΜΟ όταν διαβάζουμε… »Να δεις εσύ τι προσευχή κάνεις, όταν βλέπεις το νοητό δράκοντα έξω απ’ την πόρτα σου! Όταν κοίταξα πάλι έξω, είδα ότι με τη δύναμη του Χριστού απομακρύνθηκαν. Δίπλα στη σπηλιά μου ήταν μια βαθιά χαράδρα· μέσα σ’ αυτή πήγε κι έπεσε εκείνο το ακάθαρτο πνεύμα. Αλλά, πώς έπεσε; Όταν έφτασε εκεί στο χείλος της χαράδρας, μαζί με το φανταστικό τανκς, έκανε τρεις κύκλους γύρω από τον εαυτό του κι έπεσε** στο κενό κάνοντας δυνατό κρότο… 

Κι όπως μέσα στην εκκλησία σχηματοποιείται αυτή η ελικοειδής κίνηση από την βάση προς Τον Παντοκράτορα και κορυφή με πάμπολλες αριστερόστροφες κινήσεις του ιερέα κι όχι μόνο στο Ησαΐα χόρευε… σαν 9, μορφούμενη η ανοδική ανέλιξις προς ΤΡΙΑΔΙΚΟΣ ΘΕΟΣ = 999, έτσι και ανάστροφα (κατοπτρικά) 6 υλοποιείται η κάθελξις, κατά τα διδόμενα δικαιώματα. 

Αμήν με τις παραπάνω λιτές γραμμές να κινηθούμε προς τα ωφέλιμα ως προαίρεση, την μόνη δική μας θέληση διαχείρισης νου και χου. 

--- 

(1) ζώσα… όσο αναπτύσσονται οργανικοί* δεσμοί του κυττάρου με το όλον… του μέλος του Σώματος Χριστού με καρδιά και Νου δια των ‘’αγωγών’’… φλέβας (εξομολόγηση που μεταφέρει τα βάρη του μέρους στην καρδιά) αρτηρίας (όπου λαμβάνουμε εφόδιον Ζωής αιωνίου) και νεύρου, ως ευχής (κυκλική) και προσευχής (ευθεία κίνηση νοός και ελικοειδής). 

* Βιολογικό σώμα, κοινωνικά σώματα και Σώμα Χριστού = Ορθόδοξη Εκκλησία 

Οι τρείς κινήσεις της ψυχής – ευθεία, ελικοειδής, κυκλική – σύμφωνα με τους Πατέρες της Εκκλησίας 

ΠΕΡΙ ΠΡΟΣΕΥΧΗΣ Ἀρχιμ. Σωφρονίου 

η κοσμική έναρξη της έλικος του ενιαυτού… και η περιτομή αμήν περιτομή αμαρτιών, για να βάλουμε αρχή ελικοειδούς ανόδου (ως άθροισμα των υγιών δυνάμεων του νοός, της ευθείας και της κυκλικής. Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησον μας!! Υπεραγία Θεοτόκε, σώσον ημάς!! 

(2) Εκ του μη όντος στο είναι…

(3) κρύβεται ως μαργαρίτης μέσα στο οστράκινο σκεύος, κρύβεται από αδιάκριτα μάτια αλλά δια Της Θεοτόκου μας γνωρίζεται Νέαν ἔδειξε κτίσιν, ἐμφανίσας ὁ Κτίστης… παρέχων την πραγματική 
ελευθερία κατὰ την Ορθόδοξη Εκκλησία

(4) Ἀγώνας κατά τῶν πονηρῶν πνευμάτων μόνο μέ τή θεία χάρη Ἅγιος Ἰγνάτιος Μπριαντσανίνωφ



1 σχόλιο:

  1. Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς : «Όποιος αγαπά την αδικίαν, μισεί την ψυχή του και ξεσχίζοντας και αχρησεύοντας το "κατ' εικόνα" που έχει παθαίνει κάτι παραπλήσιον με εκείνους που από παραφροσύνη χωρίς να το αισθάνωνται καταξεσχίζουν ελεεινά τις σάρκες τους. Διότι και αυτός, χωρίς να το αισθάνεται, καταστρέφει και καταξεσχίζει αθλιότατα την έμφυτη καλλονή του, κατασυντρίβοντας ανόητα τον εσωτερικόν Τριαδικόν και υπερκόσμιον στολισμόν της ψυχής του, τον οποίον δημιουργεί η αγάπη».

    ΑπάντησηΔιαγραφή