Σελίδες

Παρασκευή 25 Νοεμβρίου 2022

O Πατριάρχης και ο Βασιλεύς εκοιμήθησαν (οπτασία γερ.Φιλοθέου Ζερβάκου)

«Νύκτα τινά είδον κατ΄ όναρ ότι ευρέθην εν Κωνσταντινουπόλει εντός του Ιερού Ναού της του Θεού Αγίας Σοφίας, ιστάμενος μόνος εις το αριστερόν κλίτος του Ναού.

Εις το δεξιόν κλίτος ευρίσκοντο άνδρες και γυναίκες ολοφυρόμενοι και γοερώς κλαίοντες. Τινές ήλθον προς με και κλαίοντες μοι είπον. O Πατριάρχης και ο Βασιλεύς εκοιμήθησαν και δεν εγείρονται. σε παρακαλούμεν ελθέ να τους εγείρης. 

Έσπευσα και είδον τον Πατριάρχην ενδεδυμένον την πατριαρχικήν στολήν, εξηπλωμένον κείμενον ωσεί νεκρόν εν τω εδάφει του Ναού. Κατ΄ αρχάς τω εφώνησα μεγαλοφώνως. εγέρθητε Μακαριώτατε, λυπηθήτε το ποίμνιόν σας, τους χριστιανούς οι οποίοι κλαίοντες και οδυρόμενοι αναμένουν να εξυπνήσετε. Αλλ΄ επειδή ο Πατριάρχης έμενε νεκρός ακίνητος, επλησίασα, έθεσα την δεξιάν μου επί τον νώτον αυτού και προσεπάθουν να τον εγείρω. Μετά πολλού κόπου τον εσήκωσα έως δύο σπιθαμάς, αλλ΄ ήτο τόσον βαρύς, ώστε η χειρ μου εκ του βάρους ησθανόμην ότι εκινδύνευε να εξαρθρωθεί, και μη δυνάμενος να τον κρατήσω έπεσε πάλιν ως νεκρός.

Μετ΄ ολίγον η χειρ μου η δεξιά η οποία έτρεμε και επόνει έπαυσε να πονεί και να

τρέμει και τότε έτρεξα εις τον Βασιλέα, όστις ωσαύτως εκοιμάτο ως νεκρός ανακείμενος 6 – 7 μέτρα μακράν του Πατριάρχου. Προσεπάθησα, κατέβαλον πάσας τας σωματικάς μου δυνάμεις να τον εγείρω, αλλ΄ εστάθη αδύνατον. Επάνω εις την μεγάλην μου αγωνίαν και την θλίψιν μου, ην είχον διότι δεν ηδυνήθην να εξυπνήσω τον Πατριάρχην και τον Βασιλέα, εξύπνησα.

Ο μεν Πατριάρχης εικονίζει την Εκκλησίαν, την οποίαν αντιπροσωπεύει, ο δε Βασιλεύς εικονίζει την πολιτείαν. Και η Εκκλησία και η πολιτεία και οι τούτων άρχοντες εις τας παρούσας πονηράς ημέρας κοιμώνται τον βαρύτατον ύπνον της αμελείας και της ραθυμίας. Εάν δεν εξυπνήσουν και δεν εγερθούν, εάν δεν εξυπνήσουν δε και τον κλήρον και τον λαόν εις μετάνοιαν, εις εργασίαν των εντολών του Θεού, των αρετών και των καλών έργων, θα δώσουν λόγον εν ημέρα κρίσεως και θα τιμωρηθώσι»

ΠΗΓΗ : Ο ΓΕΡΩΝ ΦΙΛΟΘΕΟΣ ΖΕΡΒΑΚΟΣ (Ο ΟΥΡΑΝΟΔΡΟΜΟΣ ΟΔΟΙΠΟΡΟΣ 1884 – 1980), ΤΟΜΟΣ ΠΡΩΤΟΣ, εκδ. «ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΥΨΕΛΗ», ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 1980, σ. 586 κ.ε.
 

πηγή

---  

συνέχεια από το συνειρμικές σκέψεις, σχετικές με την θάλασσα του κόσμου

(από ομιλία του π. Αθανασιου Μυτιληναίου πάνω στο βιβλίο της Γενέσεως) σύμφωνα με το βιβλίο της Γενέσεως ο κατακλυσμός του Νώε έγινε 20 Νοεμβρίου! και σύμφωνα με την αρχαιολογία 4000 χρόνια π. Χ. 

--- 

Καθώς στον καιρό του Νώε ο κατακλυσμός εσάρωσε και κατεπόντισε όλο το ανθρώπινο γένος, εκτός του δικαίου Νώε, της οικογενείας του και των ζώων που ήσαν στην Κιβωτόν, έτσι και τώρα ο κατακλυσμός της αμαρτίας, της διαφθοράς, της ακολασίας, της απιστίας, της ασέβειας, απειλεί όλους να συμπαρασύρει και καταποντίσει. Θα σωθούν μόνον όσοι θα καταφύγουν στην Πνευματική Κιβωτό, την Εκκλησία. Ο Άγιος Κύριλλος μας λέγει: όσοι απομακρύνονται από την Εκκλησία και τα Θεία Μυστήρια, εχθροί του Θεού και φίλοι του διαβόλου γίνονται. Όποιος βρίσκεται μέσα στην Εκκλησία, δεν χάνεται. ~ Όσιος Φιλόθεος Ζερβάκος 

είναι η αίσια έξοδος από τον κόσμο και την θάλασά της, αποτέλεσμα της εισόδου μας στην Κιβωτό, γιατί κανείς έξω Αυτής δεν σώθηκε. Ούτε πάλι αγαπουλίστικα και οικουμενιστικά εξέρχονται, ανέρχονται εκ των κάτω υδάτων όλα τα ‘’βαπτίσματα’’, αλλά ομολογούμε ΕΝ ΒΑΠΤΙΣΜΑ εις άφεσιν αμαρτιών*, με την εκκλησία και πολιτεία σε αυτές τις πονηρές ημέρες να ''πρέπει'' να ξυπνήσουν και να έλθουμε όλοι σε μετάνοια και εργασία των εντολών. 

Αυτό είναι που ερμηνεύει την αλληλουχία της 20ής (που έγινε ο κατακλυσμός) και της 21ης που εισήχθη στον ναό Η Θεοτόκος, ώστε οι ημνίες να αποδίδουν τον ‘’λόγο’’ τους… αφού στα πνευματικά, δεν υπάρχει νοηματική ασυνέχεια.

ότι η ‘’κατάργηση’’ της αμαρτίας είναι το ''έσω'' απαραίτητο προετοιμαστικόν έδαφος (20νοε), για να έλθει η εορτή των εισοδίων (21νοε) εντός.... αμήν, απόπλυνον Κύριε.... αφού η κιβωτός, προτυπώνει Την Θεοτόκο!! δι Ης η σωτηρία εκ του κατακλυσμού αμαρτιών 

[η Κιβωτός του Νώε είναι προτύπωση της Παναγίας, (1) που μας σώζει από τον «κατακλυσμό της αμαρτίας». 

Και η Παναγία γίνεται προτύπωση της Εκκλησίας, που σώζει, όσους θέλουν να σωθούν και εισέρχονται σ' αυτήν. 

Η Παναγία φέρνει τον Χριστό στον κόσμο και η Εκκλησία φέρνει τον κόσμο στον Χριστό.]… πηγή

Ὅλος ὁ Κόσμος ἔγινε διὰ τὴν Κυρίαν Θεοτόκον καὶ ἡ Κυρία Θεοτόκος ἔγινε διὰ τὸν Κύριον ἡμῶν Ἰησoῦν Χριστὸν  Ὁσίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου

το όνομα της Μαρίας

* κι Ο Κύριος ευθέως ανεβαίνει εκ των υδάτων (ως αναμάρτητος) εμείς όμως σταδιακά και όσο αφέονται οι αμαρτίες από τους έχοντες αποστολική διαδοχή ιερείς, (Ιωαν.κ'23) οπότε και επιτελείται μυστικά η άνοδος όσο μυστηριακά υποβοηθούμαστε πρωτίστως με το ορθόδοξο βάπτισμα και μετά με την εξομολόγηση και μετάνοια. Τέλος με την θεία κοινωνία, εις άφεσιν αμαρτιών και ζωή αιώνιο....  Θεραπευτικά μέσα που δεν διαθέτει καμμιά άλλη προσέγγιση.    

(1) η Κιβωτός του Νώε είναι προτύπωση της Παναγίας, αλλά όχι μόνο αυτή η ξύλινη κατασκευή. 

Με την έξοδο και πτώση των πρωτοπλάστων, αμέσως συλλαμβάνει ο καλός Θεός το σχέδιο της επιστροφής τους. Της επιστροφής όλων μας. Δεν στέγνωσε το μελάνι της απόφασης εκδίωξης και ο Θεός δίνει την λύση με Την προορισθείσα να υλοποιήσει το σχέδιο σωτηρίας.... 15 καὶ ἔχθραν θήσω ἀνὰ μέσον σοῦ καὶ ἀνὰ μέσον τῆς γυναικὸς καὶ ἀνὰ μέσον τοῦ σπέρματός σου καὶ ἀνὰ μέσον τοῦ σπέρματος αὐτῆς· αὐτός σου τηρήσει κεφαλήν, καὶ σὺ τηρήσεις αὐτοῦ πτέρναν. (Γεν.γ') 

Γιαυτό και μιλάμε για εκπλήρωση. Σήμερον τῆς εὐδοκίας Θεοῦ τὸ προοίμιον, καὶ τῆς τῶν ἀνθρώπων σωτηρίας ἡ προκήρυξις. Ἐν Ναῷ τοῦ Θεοῦ τρανῶς ἡ Παρθένος δείκνυται, καὶ τὸν Χριστὸν τοῖς πᾶσι προκαταγγέλλεται. Αὐτῇ καὶ ἡμεῖς μεγαλοφώνως βοήσωμεν· Χαῖρε τῆς οἰκονομίας τοῦ Κτίστου ἡ ἐκπλήρωσις. 

Στον αναγινωσκόμενο την ημέρα των εισοδίων απόστολο (Εβρ.θ΄ 1-7) αναφέρονται τα υλικά και θεία δώρα, που είναι όλα προτυπώσεις Της Θεοτόκου…. και η λυχνία και η τράπεζα και η πρόθεσις των άρτων, που ήταν τα άγια. Αλλά και μετά το δεύτερο καταπέτασμα στα άγια των αγίων, όπου ήταν το χρυσό θυμιατήριο και η κιβωτὸς της διαθήκης που ήταν περικαλυμμένη παντού με χρυσό, κι η χρυσή στάμνος που είχε το μάννα, αλλά και η ράβδος του Ααρὼν η βλαστήσασα και οι πλάκες της διαθήκης, (που υπεράνω αυτής Χερουβὶμ δόξης κατασκίαζαν το ιλαστήριον… ) 

ώστε, όπως αναφέρει η παράδοσις, όταν εισήλθε η Παναγία στο Ιερό, όλα αυτά τα άψυχα αντικείμενα έπεσαν και προσκύνησαν "την Έμψυχο Κιβωτό" της Εκκλησίας... προσεγγίζοντας δε τα Χριστούγεννα, θα ξαναδούμε κι άλλες ''προσκυνήσεις'', δοξολογίες και ύμνους, ότι δεν είναι εκτός πνεύματος όπως αναπτύσσονται με λεπτομέρειες στα γραφούμενα του αγ.Ιωάννου δαμασκηνού: 

Η προσκύνησις των Μάγων (Αγίου Ιωάννου του Δαμασκηνού)

H Προσκύνηση των Μάγων..

τα άγια και τα άγια των αγίων στον νόμο και στην χάρι...


Αμήν δι ευχών και ενεργεία Της, η σωτηρία. Χαῖρε κεχαριτωμένη, μετὰ σοῦ ὁ Κύριος, καὶ διὰ σοῦ μεθ' ἡμῶν.


περί δε ιεραρχίας γνώσεων και Γνώσης (ΦΩΣ), το καθ’ύλην κολύμπι στην θάλασσα του κόσμου… σχετικά: 

Μια φορά ένας φιλόσοφος, πηγαίνοντας βαρκάδα, ρωτάει τον ‘’αγράμματο’’ βαρκάρη:

- γνωρίζεις μαθηματικά;

- όχι.

- επιτιμητικά του λέει, έχεις χάσει το ένα τέταρτο της ζωής σου. Μετά από λίγο...

- ιστορία ξέρεις;

- όχι.

- έχεις χάσει άλλο ένα τέταρτο της ζωής σου. Μετά από λίγο...

- γεωγραφία ξέρεις;

- όχι.

- έχεις χάσει άλλο ένα τέταρτο της ζωής σου. Μετά από λίγο σηκώνεται θαλασσοταραχή, πέφτουν στην θάλασσα και ο βαρκάρης ρωτάει τον φιλόσοφο.

- Μπάνιο ξέρεις;

- Όχι.

- Δυστυχώς έχασες όλη σου τη ζωή. 

[να μας μάθουν οι άγιοι (1) και όσοι πέρασαν τις εξετάσεις, το σωτήριο μπάνιο στην θάλασσα του κόσμου. Την Αλήθεια που ελευθερώνει και ως λεπτή, μπορεί να διεισδύσει στην γνώμη και στην γνώση, αμήν, διακρίνοντάς Την.]



[Μη σκανδαλίζεστε όταν ακούτε αυτά που λένε κατά της πίστεως. Αφού αυτοί που τα λένε δεν καταλαβαίνουν την ουσία της. Εσείς να θυμάστε πάντα την βασική αρχή που γνώριζαν πολύ καλά οι πρώτοι χριστιανοί. Αυτοί θεωρούσαν δυστυχισμένο τον άνθρωπο που γνωρίζει όλες τις επιστήμες, δε γνωρίζει όμως τον Θεό. Και αντίθετα θεωρούσαν μακάριο, αυτόν που γνωρίζει τον Θεό, έστω και να μη γνώριζε απολύτως τίποτα από τα ανθρώπινα.

Να φυλάγετε αυτή την αλήθεια, σαν το μεγαλύτερο θησαυρό της καρδίας σας, να προχωράτε ευθεία και μην κοιτάζετε δεξιά και αριστερά. Ας μη μας κάνουν αυτά που ακούμε κατά της Θρησκείας, να χάνουμε τον προσανατολισμό μας.

Να είστε έτοιμοι ακόμη και για το μαρτύριο, εφόσον πλέετε κόντρα στο ρεύμα (2).
Να προσεύχεστε έτσι ώστε να μπει ο Θεός στην καρδιά σας. Παραδείγματος χάριν, έτσι: ”Κύριε, δώσε μου την αγία αγάπη, δίδαξέ με να αγαπώ όλους τους ανθρώπους, και τους κοντινούς και τους μακρινούς, και τους πιστούς και τους ασεβείς, όπως Εσύ Κύριε, αγαπάς όλους μας, αμαρτωλούς και μετανοημένους”
.
Αγίου Λουκά Κριμαίας]

(1) Την θεραπεία, και τα εφόδια, που κατέχει ΜΟΝΟ η Ορθοδοξία... Κυριακή Ορθοδοξίας .... Οἱ Προφῆται ὡς εἶδον, οἱ Ἀπόστολοι ὡς ἐδίδαξαν, ἡ Ἐκκλησία ὡς παρέλαβεν, οἱ Διδάσκαλοι ὡς ἐδογμάτισαν, ἡ Οἰκουμένη ὡς συμπεφώνηκεν, ἡ χάρις ὡς ἔλαμψεν, ἡ ἀλήθεια ὡς ἀποδέδεικται, τὸ ψεῦδος ὡς ἀπελήλαται, ἡ σοφία ὡς ἐπαρρησιάσατο, ὁ Χριστὸς ὡς ἑβράβευσεν, οὕτω φρονοῦμεν, οὕτω λαλοῦμεν, οὕτω κηρύσσομεν Χριστόν τὸν ἀληθινὸν Θεὸν ἡμῶν, καὶ τοὺς Αὐτοῦ Ἁγίους ἐν λόγοις τιμῶντες, ἐν συγγραφαῖς, ἐν νοήμασιν, ἐν θυσίαις, ἐν Ναοῖς, ἐν Εἰκονίσμασι, τὸν μὲν ὡς Θεὸν καὶ Δεσπότην προσκυνοῦντες καὶ σέβοντες, τοὺς δὲ διὸ τὸν κοινὸν Δεσπότην ὡς Αὐτοῦ γνησίους θεράποντας τιμῶντες καὶ τὴν κατὰ σχέσιν προσκύνησιν ἀπονέμοντες....

Πείθεσθε τοις ηγουμένοις, συγκύπτουσα και μία θάλασσα φουρτουνιασμένη ‘’δρόμος’’ απόσταση, για την ανόρθωση και διάβασή της

(2) δόθηκαν τα σχήματα του κόσμου (εδώ σαν διέλευση μιας οριζόντιας θάλασσας) ως παρομοίωση για να δείξουν την κάθετη διέλευσή της, προσανατολίζοντας τον νου στα θεία.  Μας νουθετεί ο αγ.Λουκάς… Να είστε έτοιμοι ακόμη και για το μαρτύριο, εφόσον πλέετε κόντρα στο ρεύμα. 

Στην φύση λένε, πως ΜΟΝΟ τα νεκρά ψάρια ακολουθούν το ρεύμα (ακόμη και την μόδα, ιδίως πνεύματος με τους αιρετικούς ‘’νεωτερισμούς’’ …, που τάχα η υπέρκοσμη και αμετάβλητος αλήθεια, χρειάζεται κοσμική ‘’πρόοδο’’). 

Αυτή η προς τα άνω διέλευση των υδάτων και σωτηρία εξ αυτών, ήδη μας γνωρίστηκε σαν μερική αλήθεια με τον οδυσσέα (δια των δικών του δυνάμεων, σοφίας και το πολυμήχανον), ας πούμε από το 4 στο 7, αλλά και από τον Μωυσή στον σπερματικό λόγο (σωσμένο εξ υδάτων) θεία δυνάμει, για να οδηγήσει το γένος από την αίγυπτο και αιχμαλωσία, στους αγίους τόπους και βάση / ίχνος και παλαιοδιαθηκική σκιά, προς άνοδο και ουσία που Ο Κύριος με το βάπτισμά Του άνοιξε τον δρόμο για την τελείωσή μας και από το 7 στο 1. 

... ΚΑΙ ἐξελεύσεται ράβδος ἐκ τῆς ρίζης ᾿Ιεσσαί, καὶ ἄνθος ἐκ τῆς ρίζης ἀναβήσεται. 2 καὶ ἀναπαύσεται ἐπ᾿ αὐτὸν πνεῦμα τοῦ Θεοῦ, πνεῦμα σοφίας καὶ συνέσεως, πνεῦμα βουλῆς καὶ ἰσχύος, πνεῦμα γνώσεως καὶ εὐσεβείας· 3 ἐμπλήσει αὐτὸν πνεῦμα φόβου Θεοῦ. (Ησαΐα ια’) και προσθέσει στους συνανυψούμενους με Αυτόν, όλα τα παραπάνω χαρίσματα…. 

Μια σωτηρία, μέσω της επιβίβασης μιας κιβωτού (ενσωμάτωσης δια του βαπτίσματος), όπως τότε οριζοντίως του νώε, τώρα στην ορθόδοξη κιβωτό, για κάθετη, από την γη στον ουρανό, διέλευση.   

Δρόμος πράξης (όπως το Θ της ΜΑΡΘΑΣ), οριζοντίως συνυφασμένο αρμονικά με την θεωρία (το Ι της ΜΑΡΙΑΣ), όπως θα φανεί στο τέλος του επόμενου υποκεφαλαίου που αφορά τον ρου της ζωής μας. Όχι εξαντλημένο ως οριζόντια ζωή, αλλά το κάθετο σκέλος αυτής που προτείνει αιωνιότητα.    

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου