Ο εχθρός μας συνηθίζει να πιέζει το νου μας σαν με μοχλό, θέλοντας να τρώμε χώμα κι εμείς μαζί του (Γεν. γ’, 14.). Επιθυμεί, η εικόνα του Θεού να βαδίζει με την κοιλιά. Γι’ αυτό λέει ο Θεός: «Θα βάλω έχθρα ανάμεσα σε σένα και σ’ αυτόν» (Γεν. γ’, 15). Γι’ αυτό το λόγο πρέπει εμείς πάντοτε να αναπνέομε το Θεό, για να μένομε έτσι άτρωτοι από τα πυρωμένα βέλη του διαβόλου κάθε μέρα. Γιατί λέει η Γραφή: «Θα τον σκεπάσω, επειδή γνώρισε το όνομά Μου» [Ψαλμ. ϟ’ , (90ός) 14), και «H σωτηρία είναι κοντά σ’ εκείνους που Τον φοβούνται» (Ψαλμ. πδ’, 10).
Άγιος Φιλόθεος ο Σιναΐτης
ἐπὶ τῷ στήθει σου καὶ τῇ κοιλίᾳ πορεύσῃ καὶ γῆν φαγῇ πάσας τὰς ἡμέρας τῆς ζωῆς σου....
ο έρπων όφις… (το γῆν φαγῇ) τρέφεται από τα γήινα πάθη μας.... αμήν, ευχή και έργο νάναι, όσο μπορούμε (χάριτι) να μην τον τρέφουμε και μην αναπαύεται σε εμάς…. (όπως το είδαμε στο προσευχή νηστεία και δαιμόνια...) αλλά με ψυχική αγνότητα για να αναπαύεται η χάρις. Νου, καρδιά, ζωή, αμήν άνω σχώμεν.
Ἐν δὲ τῷ μεταξὺ ἠρώτων αὐτὸν οἱ μαθηταὶ λέγοντες· ραββί, φάγε. Ὁ δὲ εἶπεν
αὐτοῖς· ἐγὼ βρῶσιν ἔχω φαγεῖν, ἣν ὑμεῖς οὐκ οἴδατε. Ἔλεγον οὖν οἱ μαθηταὶ πρὸς ἀλλήλους· μή τις ἤνεγκεν αὐτῷ φαγεῖν; Λέγει αὐτοῖς ὁ Ἰησοῦς· ἐμὸν βρῶμά ἐστιν ἵνα ποιῶ τὸ θέλημα τοῦ πέμψαντός με καὶ τελειώσω αὐτοῦ τὸ ἔργον. Οὐχ ὑμεῖς λέγετε ὅτι ἔτι τετράμηνός ἐστι καὶ ὁ θερισμὸς ἔρχεται; Ἰδοὺ λέγω ὑμῖν, ἐπάρατε τοὺς ὀφθαλμοὺς ὑμῶν καὶ θεάσασθε τὰς χώρας, ὅτι λευκαί εἰσι πρὸς θερισμὸν ἤδη. Καὶ ὁ θερίζων μισθὸν λαμβάνει καὶ συνάγει καρπὸν εἰς ζωὴν αἰώνιον, ἵνα καὶ ὁ σπείρων ὁμοῦ χαίρῃ καὶ ὁ θερίζων... (Ιωαν.δ)---
Όσιος Παΐσιος: Να δίνουμε στην ψυχή την τροφή που επιθυμεί
ΦΩΣ - ΟΦΙΣ - ΟΨΙΣ και ΕΡΩΣ.... (περί ορθίου και έρποντος… σ+οφία)
ελευθερία κατὰ την Ορθόδοξη Εκκλησία
(π. Ἰωάννης Ρωμανίδης: "Ἐλεύθερος κατὰ τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία εἶναι ἐκεῖνος ὁ ὁποῖος βρίσκεται σὲ κατάσταση φωτισμοῦ") …στὴν κατάσταση τοῦ φωτισμοῦ, ἀλλὰ καὶ στὴν κατάσταση τῆς Θεώσεως ἀπαλλάσσεται ἀπὸ τὴν δουλεία καὶ τὰ.... στοιχεῖα τῆς φύσεως, διότι τρέφεται ἀπὸ τὸν Ἴδιο τὸν Θεὸ …
Ο πολλαπλασιασμός των άρτων (Αγ. Νικόλαος Βελιμίροβιτς)
5 άρτοι και 2 ιχθείς (αγ.Νικολάου Βελιμίροβιτς)
…ο Κύριος ονόμασε τον άρτο Σώμα Του. … κι οι
πέντε άρτοι σημαίνουν τις πέντε αισθήσεις· κι οι πέντε αισθήσεις αντιπροσωπεύουν
όλο το σώμα. Το ψάρι σημαίνει τη ζωή. (ΙΧΘΥΣ)…
…Απ’ αυτήν την άποψη, ο Χριστός έδωσε το σώμα και τη ζωή Του στους ανθρώπους για να τραφούν. Και γιατί ήταν δύο τα ψάρια; Επειδή ό Κύριος έδωσε και δίνει τον εαυτό Του θυσία τόσο όσο διάστημα κράτησε η επίγεια διαδρομή Του, όσο και στην Εκκλησία μετά την Ανάστασή Του, ως τη σημερινή μέρα. Ποιά σημασία έχει το γεγονός ότι έκοψε μόνος του τους άρτους; Αυτό σημαίνει πως Εκείνος, με την ελεύθερη βούλησή Του, παραδόθηκε να θυσιαστεί για τη σωτηρία των ανθρώπων. Γιατί έδωσε τα ψωμιά και τα ψάρια στους αποστόλους, για να τα μοιράσουν αυτοί μετά στο λαό; Επειδή εκείνοι ήταν που έπρεπε να μεταφέρουν το Χριστό σ’ ολόκληρο τον κόσμο και να τον δώσουν στους ανθρώπους και τα έθνη ως τροφή ζωής. …
Κι όπως στην 15η βαθμίδα της κλίμακος (περί αγνότητος) ἁγνός ἐστιν ὁ ἔρωτι ἔρωτα διακρουσάμενος, καὶ πῦρ πυρὶ ἀΰλῳ ἀποσβέσας…. το ένα πυρ* σβένει το άλλο, έτσι και η μία τροφή, η επουράνιος [XC, ως ΠΥΡ, ΑΗΡ, ΥΔΩΡ, ΓΗ και ΑΙΘΗΡ (σταυροειδής πεμπτουσία)] είναι η μόνη που μπορεί να ελευθερώσει τον άνθρωπο από τον αντίδικο σε θεωρία και πράξη…. που ενώ έξω στον κόσμο ‘’αλωνίζει’’ … 8 νήψατε, γρηγορήσατε· ὁ ἀντίδικος ὑμῶν διάβολος ὡς λέων ὠρυόμενος περιπατεῖ ζητῶν τίνα καταπίῃ… (Α’Πετρ.ε’), μέσα στην εκκλησία είναι μαρμαρωμένος (οπισθόφυλλο Μύησης και Ορθοδοξίας), ως Ο τον θάνατον καταργήσας τον δε διάβολον καταπατήσας (μαρμαρώσας)…. δίνοντας** στον κόσμο έμμεσα Τον Εαυτό Του με μυστικούς λόγους (άρτους) και άμεσα μυστηριακά (ΙΧΘΥΣ) μέσα στην ορθοδοξία…
εθελουσία πνευματοκατάληψη.... εθελούσια δαιμονοκατάληψη...
Μεταβολισμός φυσικός και πνευματικός … μη μείνουμε μόνο στον φυσικό, αλλά ενεργοποιώντας και τον ουσιώδη πνευματικό, διανοιγεί σαν θέα και κίνηση η κλίμαξ ανόδου και ο σκοπός του ανθρώπου και το θείο θέλημα…. [θέλει τους πάντας σωθήναι και εις επίγνωσιν Αληθείας ελθείν… (Α’ Τιμ.β’4)]. Αμήν γένοιτο!!
περί της κλίμακος και των ακραίων πλατύσκαλων…. (φυσική και θεολογική προσέγγιση)
περί τροφής.... του όλου σώματος δια του στόματος (φυσικά) και του ηγεμονικού οφθαλμού νοός (πνευματικά)... εστίαση και εστίαση…. όπως φαίνεται στο αχειροποίητο σημείον του εξωφύλλου του 3ου πονήματος οδοδείκτες, (εδώ λεπτομέρεια) όπου το κυρίως έργο είναι η τροφή XC (ΙΧΘΥΣ) με επόμενο, όπως όταν εισέρχεται το Φως μέσα σε ένα σκοτεινό δωμάτιο (εδώ η ψυχή μας, με μας έμβρυα μέσα στην σκοτεινή μήτρα του κόσμου...) αποδιώκεται το σκότος, η άπωση του πονηρού όφεως και η δηλητηριώδης του ενέργεια, ως μολυσμός σε πνεύμα και σώμα...---
* Ἁγνεία ἐστὶν ἀσωμάτου φύσεως οἰκείωσις. Ἁγνεία ἐστὶν φύσεως ὑπὲρ φύσιν ὑπερφυὴς ἄρνησις· καὶ ἀσωμάτων σώματος θνητοῦ καὶ φθαρτοῦ παράδοξος ὄντως ἅμιλλα· ἁγνός ἐστιν ὁ ἔρωτι ἔρωτα διακρουσάμενος, καὶ πῦρ πυρὶ ἀΰλῳ ἀποσβέσας
** Ο
Κύριος τρέφει (σοφία του κόσμου και βιωματική θεολογία) Ο Κύριος τρέφει και τους 4000 με 7 άρτους και περισσεύουν σπυρίδες 7, αλλά και τους 5000 με 5
άρτους και 2 ιχθείς και περίσσεψαν κοφίνια 12.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου