Σελίδες

Δευτέρα 24 Ιουνίου 2024

Παναγία Τριάς έργο και εργάτες Της…

…μπορεί ο κόσμος να καυχιέται για την ‘’φιλοθεΐα και φιλανθρωπία’’ του, αλλά η πλέον παραδειγματική με κατά Θεόν όρους, είναι η φιλοθεΐα και η φιλανθρωπία που επέδειξε ο πατριάρχης Αβραάμ…. τέτοια, που η φιλοξενία Θεού και ανθρώπου, ενδεικνύει και αποδεικνύει την παρουσία Του Τριαδικού Θεού. 

Είναι το έργο Της και οι αναδεικνυόμενοι από Αυτήν εργάτες Της, περνάει από προϋποθέσεις. 

Δόθηκε το στίγμα στον άβραμ και την σάρα, δίδεται διαχρονικά σε κάθε κεφαλή και σε κάθε σώμα, που συνθέτουν μονάδα. …5 καὶ οὐ κληθήσεται ἔτι τὸ ὄνομά σου ῞Αβραμ, ἀλλ᾿ ἔσται τὸ ὄνομά σου ῾Αβραάμ, ..... 15 Καὶ εἶπεν ὁ Θεὸς τῷ ῾Αβραάμ· Σάρα ἡ γυνή σου οὐ κληθήσεται τὸ ὄνομα αὐτῆς Σάρα, ἀλλὰ Σάρρα ἔσται τὸ ὄνομα αὐτῆς. (Γεν.ιζ') 

…κι αν δεν προστεθεί το ‘’α’’ της αληθείας και αγάπης στην κεφαλή και το ‘’ρ’’ της δικαιοσύνης στο σώμα, πρόοδο αγιοπνευματική εν αγάπη και αληθεία, δεν

πρόκειται να ζήσουμε, αφού χωρίς Εμού, ου δύνασθε ποιείν ουδέν. 

Όπως δεν έχει μόνο Ο Υιός Σταυρό, αλλά και το Άγιο Πνεύμα… Ὁ Σταυρός τοῦ Ἁγίου Φωτός, έτσι, πάλι στο Άγιο Πνεύμα, μπορούμε να διακρίνουμε και το Α και Ω Του. 

είπε Ο Θεός… βλαστησάτω βοτάνη και εβλάστησαν όλα τα είδη και γένη σε ποικιλία…. (Γεν.α’) όπως και τα ζώα, τετράποδα και ερπετά και ιχθείς και κήτη…. και συνεχίζει ο απλός λόγος του Θεού να εμφανίζεται στην φύση με την ποικιλία, την ιδιομορφία την μοναδικότητά του, που είναι έργο του Αγίου Πνεύματος. … κατάσταση που ισχύει και για τον ανεπανάληπτο και μοναδικό άνθρωπο κάθε εποχής. Α, αρχή κάθε ζωής και ύπαρξης επί της φύσης και συγχρόνως στην πανενότητα και τελείωση των πάντων, σαν Ω, στην υπερφύση, με την συνεκτική δύναμη του πυρός της πεντηκοστής. 

Αμήν, μη μείνουμε στον (εγωιστικό) διαμερισμό μετά το Α και στην επί γης μελέτη της ποικιλομορφίας αλλά αφού κληθήκαμε πάντες εις ενότητα, να παρακαλέσουμε και επιτρέψουμε να ενεργήσει  το Πανάγιον Πνεύμα και μας ανοίξει τον δρόμο  (1) προς την τελείωση (Ω) . .. δόξαν και ευχαριστίαν αναπέμποντες για το ζειν, ευχόμενοι και αμήν συνεργαζόμενοι μαζί Του για το ευ και αεί και μακαρίως με την Αγία Τριάδα ζειν...      

Κοντάκιον

Ήχος πλ. δ'.

Ότε καταβάς τας γλώσσας συνέχεε, διεμέριζεν έθνη ο Ύψιστος· ότε του πυρός τας γλώσσας διένειμε, εις ενότητα πάντας εκάλεσε· και συμφώνως δοξάζομεν το Πανάγιον Πνεύμα 

Η ‘’θέση’’ και ‘’στάση ζωής’’ μας, ενδεικνύεται από το τι μας περιβάλλει και ποιο πνεύμα μας εμπνέει, που έτσι κι αλλιώς, εν αυτώ ζώμεν και κινούμεθα και εσμέν… 

Έλεγε ο αγ.Πορφύριος** στην η Γλώσσα του Αγίου Πνεύματος και ο αγ.Παΐσιος, πως ‘’εγώ παιδί μου, ελληνικά μιλούσα, το Άγιο Πνεύμα μετέφραζε στην δική τους γλώσσα αυτά που ήθελα να τους πω… 

Το άλλα να λέμε άλλα να εννοούμε και άλλα να καταλαβαίνει ο αποδέκτης, είναι μια βαβελική σύγχυσις και του πνεύματος που μας ‘’αγκαλιάζει’’ και ενεργεί έξω και μέσα μας….    

Αμήν να μην κωλύουμε Το πανταχού παρών και τα πάντα πληρών πνεύμα Θεού … το μόνο που μπορεί να μας περάσει από την αταξία στην τάξη (2)… 

Μια ευθεία (Ι, δι ευχών και ενεργείας της κεντρομόλου Ιησού), με ευθείς τρίβους από το Α στο Ω και από την γη στον ουρανό…. αμήν δεῖξόν με σὸν σκήνωμα Πνεύματος μόνου, καὶ μηκέτι σκήνωμα τῆς ἁμαρτίας· 

Μία ελικοειδής προς τα άνω (9) ανάβαση προς Τριαδικό Θεό (999) και αμήν μη γένοιτο καθοδική (6) προς είδωλα… εργάτη Τριαδικού Θεού δι ευχών και ενεργείας Της Θεοτόκου κι όχι εργάτη ανομιών και αμαρτιών του αντιδίκου της σωτηρίας μας… Αμήν Κύριε ελέησον… ἐπιστρέψῃ με πρὸς μετάνοιαν καί τῶν αὐτοῦ ἐντολῶν ἐργάτην δόκιμον ἀναδείξῃ με. Αμήν σήμερα που συμπίπτει του Αγίου Πνεύματος με το γενέσιον (3) του Τιμίου Προδρόμου (24 Ιουν) να πιάσει ‘’τόπο’’ η όλη φωταγωγία και παιδεία και θείο θέλημα, που θέλει τους πάντας σωθήναι και εις επίγνωσιν Αληθείας ελθείν… Αμήν ελθέ και σκήνωσον….  (4)

---

Τα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος - Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος  

τα γενικά και τα ειδικά δώρα του Θεού 

αρετές 

στον δρόμο προς το καθ'ωμοίωσιν.... (μεγ.Βασιλείου) 

Τήν χάρη τοῦ Θεοῦ ἀπομακρύνουν κυρίως τέσσερις κακίες, λέει ὁ Ἅγιος Θεοφάνης.ὀργὴ, η ἀδικία, η κατάκριση και η ὑπερηφάνεια … Καί τὶ ἑλκύει τὴν χάρη; Οἱ ἀντίθετες σ’αὐτὲς ἀρετὲς. Ἡ πραότητα, ἡ δικαιοσύνη τὸ ἀκατάκριτο καὶ ἡ ταπεινοφροσύνη). 

κι όπως… σκότος φυσικό ήταν στην γένεση, τώρα πρέπει να εντοπίσουμε το νοητό (παραφυσικό) σκότος, και το ποίο χάριτι  πρέπει να προσπεραστεί για την αναγέννηση. … με έμπρακτη* παρουσία Φωτός Κυρίου στην ζωή μας… 

Οι 7 ηλικίες του ανθρώπου - Αγίου Αναστασίου Σιναΐτου 

Οι 7 ηλικίες του ανθρώπου στην παλαιά και καινή διαθήκη 

(1) ο τελικός σκοπός κάθε ανθρώπινης προσπάθειας αγ Νικολάου Καβάσιλα

(2) η τάξις στον ψυχισμό, οι αιτίες της αταξίας και η αποκατάσταση 

ψυχική αγνότητα για να αναπαύεται η χάρις αγ Παϊσίου 

καθαρή καρδιά για να γίνει θρόνος Θεού…. 

(3) Να έλθει η καλή μας Παναγία και να μείνει ωσεί μήνας τρεις στην ορεινή πόλη ιούδα (άκαρπη λόγω ανεξομολόγητου) στον οίκο του Ζαχαρία για να λύσει την αφωνία του (κεφαλή) και γεννηθεί ο Πρόδρομος (από την ελισάβετ, τότε ιστορικά και τώρα βιωματικά σε κάθε σώμα που κυοφορεί μετάνοια) ώστε να συνοδοιπορεί εφεξής μαζί μας... αμήν γένοιτο, αφού χωρίς Πνεύμα Άγιον ούτε ζωή ούτε Ζωή, χωρίς Παναγία και Πρόδρομο, Χριστός Δρόμος, βασιλεία και Φως, δεν μετέχεται…. 

(4) "Ώ Άγιο Πνεύμα, παντοδύναμε Θεέ φιλάνθρωπε Παράκλητε καί παντοδύναμε Υπερασπιστή, Δοτήρα τής σοφίας καί φώς τής άποκαλύψεως, πού μέ τήν κάθοδό σου έφερες στά πέρατα του κόσμου τή μοναδική άληθινή γνώση τού Θεού. Έλα μέσα μας, παρότι σέ λυπούμε διαρκώς. Φώτισε μας καί άγίασε μας Καί μέ τή Θεία σου παρηγοριά Θεράπευσε καί δώσε παρηγοριά στίς καρδιές μας." - Άγιος Σωφρόνιος τού Έσσεξ

* όπως σημειώνεται στον απόστολο του Αγίου Πνεύματος… ἦτε γάρ ποτε σκότος, νῦν δὲ φῶς ἐν Κυρίῳ· ὡς τέκνα φωτὸς περιπατεῖτε· ὁ γὰρ καρπὸς τοῦ Πνεύματος ἐν πάσῃ ἀγαθωσύνῃ καὶ δικαιοσύνῃ καὶ ἀληθείᾳ· δοκιμάζοντες τί ἐστιν εὐάρεστον τῷ Κυρίῳ. καὶ μὴ συγκοινωνεῖτε τοῖς ἔργοις τοῖς ἀκάρποις τοῦ σκότους, μᾶλλον δὲ καὶ ἐλέγχετε· τὰ γὰρ κρυφῆ γινόμενα ὑπ’ αὐτῶν αἰσχρόν ἐστι καὶ λέγειν· τὰ δὲ πάντα ἐλεγχόμενα ὑπὸ τοῦ φωτὸς φανεροῦται· πᾶν γὰρ τὸ φανερούμενον φῶς ἐστι. διὸ λέγει· ἔγειρε ὁ καθεύδων καὶ ἀνάστα ἐκ τῶν νεκρῶν, καὶ ἐπιφαύσει σοι ὁ Χριστός. Βλέπετε οὖν πῶς ἀκριβῶς περιπατεῖτε, μὴ ὡς ἄσοφοι, ἀλλ’ ὡς σοφοί, ἐξαγοραζόμενοι τὸν καιρόν, ὅτι αἱ ἡμέραι πονηραί εἰσι. διὰ τοῦτο μὴ γίνεσθε ἄφρονες, ἀλλὰ συνιέντες τί τὸ θέλημα τοῦ Κυρίου. καὶ μὴ μεθύσκεσθε οἴνῳ, ἐν ᾧ ἐστιν ἀσωτία, ἀλλὰ πληροῦσθε ἐν Πνεύματι, λαλοῦντες ἑαυτοῖς ψαλμοῖς καὶ ὕμνοις καὶ ᾠδαῖς πνευματικαῖς, ᾄδοντες καὶ ψάλλοντες ἐν τῇ καρδίᾳ ὑμῶν τῷ Κυρίῳ. (Εφεσ.ε',8-19) 

ΤΡΙΑΔΙΚΟΣ ΘΕΟΣ σε εβραίους και Έλληνες...

Ἅγιος ὁ Θεός, ὁ τὰ πάντα δημιουργήσας δι' Υἱοῦ, συνεργίᾳ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, Ἅγιος ἰσχυρός, δι' οὗ τὸν Πατέρα ἐγνώκαμεν, καὶ τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιον ἐπεδήμησεν ἐν κόσμῳ, Ἅγιος ἀθάνατος, τὸ Παράκλητον Πνεῦμα, τὸ ἐκ Πατρὸς ἐκπορευόμενον, καὶ ἐν Υἱῷ ἀναπαυόμενον.
Τριὰς ἁγία, δόξα σοι.

** Ο Άγιος Πορφύριος για την Επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος κατά την Πεντηκοστή

Την Πεντηκοστή εξεχύθη η χάρις του Θεού όχι μόνο στους αποστόλους, αλλά και σ’ όλο τον κόσμο που βρισκόταν γύρω τους. Επηρέασε πιστούς και απίστους. Πώς το λένε οι Πράξεις;…
Ενώ ο Απόστολος Πέτρος μιλούσε τη δική του γλώσσα, η γλώσσα του μεταποιούνταν εκείνη την ώρα στο νου των ακροατών.
Με τρόπο μυστικό το Άγιο Πνεύμα τούς έκανε να καταλαβαίνουν τα λόγια του στη γλώσσα τους, μυστικά, χωρίς να φαίνεται. Αυτά τα θαυμαστά γίνονται με την επενέργεια του Αγίου Πνεύματος.
Παραδείγματος χάριν, η λέξη «σπίτι» σ’ αυτόν που ήξερε γαλλικά θα ακουγόταν «la maison». Ήταν ένα είδος διοράσεως· άκουγαν την ίδια τους τη γλώσσα. Ο ήχος χτυπούσε στο αυτί, αλλά εσωτερικά, με τη φώτιση του Θεού, τα λόγια ακούγονταν στη γλώσσα τους.
Οι Πατέρες της Εκκλησίας αυτή την ερμηνεία της Πεντηκοστής δεν την αποκαλύπτουν πολύ φανερά, φοβούνται τη διαστρέβλωση. Το ίδιο συμβαίνει και με την Αποκάλυψη του Ιωάννου. Οι αμύητοι δεν μπορούν να καταλάβουν το νόημα του μυστηρίου του Θεού.
Παρακάτω λέει. «εγένετο δε πάση ψυχή φόβος…» (Πράξ. 2,43), δηλαδή κατέλαβε φόβος την κάθε ψυχή. Αυτός ο «φόβος» δεν ήταν φόβος. Ήταν κάτι άλλο, κάτι ξένο, κάτι ακατανόητο, κάτι, κάτι που δεν μπορούμε να το πούμε.
Ήταν το δέος, ήταν το γέμισμα, ήταν η χάρις. Ήταν το γέμισμα υπό της θείας χάριτος. Στην Πεντηκοστή, οι άνθρωποι βρέθηκαν ξαφνικά σε μία τέτοια κατάσταση θεώσεως, που τα χάσανε.
Έτσι, όταν η θεία χάρις τους επεσκίαζε, τους ετρέλαινε όλους -με την καλή έννοια- τους ενθουσίαζε. Αυτό μου έχει κάνει μεγάλη εντύπωση. Ήτανε αυτό που λέγω καμιά φορά «κατάστασις». Ενθουσιασμός ήταν. Κατάσταση τρέλλας πνευματικής.

Γέροντος Πορφυρίου, Βίος και Λόγοι, εκδ. Ι.Μ. Χρυσοπηγής, σελ. 207-209

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου