Τό Πνεῦμα τό Ἅγιο εἶναι ἐκεῖνο, τό ὁποῖο ἐργάζεται γιά λογαριασμό τοῦ Χριστοῦ τή σωτηρία τοῦ ἀνθρώπου καί νά καταρτίζει ψυχές γιά τή Βασιλεία τῶν Οὐρανῶν.
Τό Πνεῦμα τό Ἅγιο εἶναι ἐκεῖνο, τό ὁποῖο ἁγιάζει τά ὕδατα καί βαπτιζόμαστε καί μᾶς καθαρίζει ἀπό τήν ἁμαρτία.
Τό Πνεῦμα τό Ἅγιο εἶναι ἐκεῖνο, τό ὁποῖο καθαρίζει τόν ἄνθρωπο ἀπό τίς ἁμαρτίες μετά τό βάπτισμα, διά τῆς μετανοίας καί τῆς ἐξομολογήσεως.
Τό Πνεῦμα τό Ἅγιο εἶναι ἐκεῖνο, τό ὁποῖο μεταβάλλει τόν ἄρτο σέ Σῶμα καί τόν οἶνο σέ Αἷμα Χριστοῦ (Θεία Κοινωνία) καί τρέφει καί ἐξαγνίζει τήν ψυχή του καί φωτίζεται ὁ νοῦς τοῦ ἀνθρώπου.
Τό Πνεῦμα τό Ἅγιο εἶναι ἐκεῖνο, τό ὁποῖο ἁγιάζει τό ἔλαιον (εὐχέλαιο) καί φυγαδεύει καί θεραπεύει τίς ἀσθένειες τῶν ἀνθρώπων.
Τό Πνεῦμα τό Ἅγιο εἶναι ἐκεῖνο, τό ὁποῖο ἁγιάζει τό ὕδωρ καί γίνεται ἁγιασμός καί ἁγιάζει καί φυγαδεύει τά δαιμόνια.
Τό Πνεῦμα τό Ἅγιο εἶναι ἐκεῖνο, τό ὁποῖο ἑνώνει τούς 2 ἀνθρώπους διά τοῦ γάμου καί τούς κάνει σάρκα μία.
Τό Πνεῦμα τό Ἅγιο εἶναι ἐκεῖνο, τό ὁποῖο ἐνδυναμώνει τόν ἄνθρωπο, χαριτώνει τόν ἄνθρωπο καί φρουρεῖ τόν ἄνθρωπο καί τόν κάνει ἱκανό νά μπορεῖ νά νικήσει τά τεχνάσματα τοῦ Σατανᾶ.
Τό Πνεῦμα τό Ἅγιο εἶναι ἐκεῖνο, τό ὁποῖο ὑπάρχει στήν Ἐκκλησία καί στερεώνει καί διατηρεῖ τήν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ. Ἄν διαβάσετε στήν Παλαιά Διαθήκη, ὅταν ἔφτιαξε ὁ Σολομῶν τόν Ναό τοῦ Σολομῶντος, κάλεσε τόν Θεό νά τόν ἐπισκεφθεῖ. Καί προσευχήθηκε καί ἦρθε ἕνα νέφος, σάν αὐτό τῆς Πεντηκοστῆς καί κατέκλυσε τόν Ναό. Ἦρθε ἡ Χάρις τοῦ Πνεύματος τοῦ Ἁγίου στόν Ναό ἐκεῖνο, πόσο μᾶλλον σήμερα στό Ναό τοῦ Χριστοῦ, τῆς Θεοτόκου καί τῶν Ἁγίων.
Τό Πνεῦμα τό Ἅγιο εἶναι ἐκεῖνο, τό ὁποῖο συντηρεῖ τά σύμπαντα. Τό ὅτι ὑπάρχει ζωή στήν ὑδρόγειο, στά φυτά, στά ζῶα, στά πτηνά, στίς θάλασσες στά πάντα, αὐτό ὀφείλεται στό ὅτι τό Πνεῦμα τό Ἅγιο εἶναι Θεός καί βρίσκεται πανταχοῦ παρών.
Τό Πνεῦμα τό Ἅγιο εἶναι ἐκεῖνο, τό ὁποῖο κατευθύνει τήν Ἱεραποστολή.
Τό Πνεῦμα τό Ἅγιο εἶναι ἐκεῖνο, τό ὁποῖο ἑρμηνεύει τίς Γραφές, διότι γράφηκαν διά Πνεύματος Ἁγίου καί ἑρμηνεύονται διά Πνεύματος Ἁγίου.
Τό Πνεῦμα τό Ἅγιο εἶναι ἐκεῖνο, τό ὁποῖο διατηρεῖ τήν καθαρότητα τῆς ψυχῆς, πού διατηρεῖ τήν καθαρότητα τοῦ νοός, πού φωτίζει τόν νοῦ καί θεριεύει τόν ἄνθρωπο ἐπ' ἀγαθῷ...
Ὅλα αὐτά τά κάνει τό Πνεῦμα τό Ἅγιο!
Τό Πνεῦμα τό Ἅγιο εἶναι ἐκεῖνο, τό ὁποῖο ἑνώνει τούς 2 ἀνθρώπους διά τοῦ γάμου καί τούς κάνει σάρκα μία.
Τό Πνεῦμα τό Ἅγιο εἶναι ἐκεῖνο, τό ὁποῖο ἐνδυναμώνει τόν ἄνθρωπο, χαριτώνει τόν ἄνθρωπο καί φρουρεῖ τόν ἄνθρωπο καί τόν κάνει ἱκανό νά μπορεῖ νά νικήσει τά τεχνάσματα τοῦ Σατανᾶ.
Τό Πνεῦμα τό Ἅγιο εἶναι ἐκεῖνο, τό ὁποῖο ὑπάρχει στήν Ἐκκλησία καί στερεώνει καί διατηρεῖ τήν Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ. Ἄν διαβάσετε στήν Παλαιά Διαθήκη, ὅταν ἔφτιαξε ὁ Σολομῶν τόν Ναό τοῦ Σολομῶντος, κάλεσε τόν Θεό νά τόν ἐπισκεφθεῖ. Καί προσευχήθηκε καί ἦρθε ἕνα νέφος, σάν αὐτό τῆς Πεντηκοστῆς καί κατέκλυσε τόν Ναό. Ἦρθε ἡ Χάρις τοῦ Πνεύματος τοῦ Ἁγίου στόν Ναό ἐκεῖνο, πόσο μᾶλλον σήμερα στό Ναό τοῦ Χριστοῦ, τῆς Θεοτόκου καί τῶν Ἁγίων.
Τό Πνεῦμα τό Ἅγιο εἶναι ἐκεῖνο, τό ὁποῖο συντηρεῖ τά σύμπαντα. Τό ὅτι ὑπάρχει ζωή στήν ὑδρόγειο, στά φυτά, στά ζῶα, στά πτηνά, στίς θάλασσες στά πάντα, αὐτό ὀφείλεται στό ὅτι τό Πνεῦμα τό Ἅγιο εἶναι Θεός καί βρίσκεται πανταχοῦ παρών.
Τό Πνεῦμα τό Ἅγιο εἶναι ἐκεῖνο, τό ὁποῖο κατευθύνει τήν Ἱεραποστολή.
Τό Πνεῦμα τό Ἅγιο εἶναι ἐκεῖνο, τό ὁποῖο ἑρμηνεύει τίς Γραφές, διότι γράφηκαν διά Πνεύματος Ἁγίου καί ἑρμηνεύονται διά Πνεύματος Ἁγίου.
Τό Πνεῦμα τό Ἅγιο εἶναι ἐκεῖνο, τό ὁποῖο διατηρεῖ τήν καθαρότητα τῆς ψυχῆς, πού διατηρεῖ τήν καθαρότητα τοῦ νοός, πού φωτίζει τόν νοῦ καί θεριεύει τόν ἄνθρωπο ἐπ' ἀγαθῷ...
Ὅλα αὐτά τά κάνει τό Πνεῦμα τό Ἅγιο!
Στήν Ἐκκλησία τό Πνεῦμα τό Ἅγιο συμβολίζεται δια τῆς περιστερᾶς. Καί ὁ Χριστός μᾶς εἶπε:
«Γίνεσθε φρόνιμοι ὡς οἱ ὄφεις καί ἀκέραιοι ὡς αἱ περιστεραί» (Ματθ. 10,16).
Ἡ περιστερά εἶναι ἀκέραιο πουλί. Σκότωσε κάποιος κυνηγός τό ταίρι μιᾶς περιστερᾶς. Δέν ἔρχεται ἡ περιστερά εἰς (δεύτερο) «γάμο» καί δέν ζευγαρώνει μέ ἄλλο περιστέρι. Διατηρεῖ ἀκεραιότητα. Διατηρεῖ παρθενία. Διατηρεῖ ἁγνότητα Καί πρό τοῦ «γάμου» καί μετά το «γάμο». Εἶναι τό καθαρότερο πουλί. Εἶναι τό τιμιότερο πουλί.
Γι' αὐτό καί οἰκονόμησε ὁ Θεός νά συμβολίζεται τό Πνεῦμα τό Ἅγιο μέ τό περιστέρι, λόγῳ τῆς καθαρότητας καί τῆς ἀκεραιότητάς του.
Τό εἴδαμε ἄλλωστε καί στό βάπτισμα τοῦ Χριστοῦ: «Καί τό Πνεῦμα τό Ἅγιον ἐν εἴδει περιστεράν» (Λουκ. 3,22). Ὄχι περιστέρι, ἀλλά σάν περιστέρι.
Ἡ περιστερά ὑπάρχει πάντοτε στήν Ἐκκλησία καί τή βλέπουμε ζωγραφισμένη ἐπάνω στό τέμπλο, ἐπάνω ἀπό τήν Ὡραία Πύλη.
Τό Πνεῦμα τό Ἅγιο τῆς Ἐκκλησίας, πού ζωοποιεί τούς πιστούς καί διατηρεῖ τήν πνευματική ζωή εἰς τήν Ἐκκλησίαν.
Δημήτριος Παναγόπουλος ὁ Ἱεροκῆρυξ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου