Δυο
σκόρπιες σκέψεις…
Άκουσα
ένα παράδειγμα που αναγόμενο στα πνευματικά, αφορά την σχέση μας με τον Πατέρα.
Την ασθένειά μας και πώς να την αντιμετωπίσουμε … σε σχέση με το σθένος που
παρέχει Ο Ιατρός ψυχών ΚΑΙ σωμάτων.
Ήταν
ένα μικρό παιδί που έπαιζε σε μια ακρογυαλιά με ένα χάρτινο καραβάκι που τούχε
φτιάξει ο πατέρας του. Σε μια στιγμή όμως, αυτό παρασύρθηκε, και το παιδί δεν
μπορούσε να το φτάσει.
Το
παιδάκι, άρχισε να κλαίει. Όταν ο πατέρας αντιλήφθηκε τον λόγο, πήρε πέτρες,
και τις έριχνε πιο μακρυά από το καραβάκι που έφευγε. Το παιδάκι, χωρίς να
καταλαβαίνει τον λόγο, αλλά βλέποντας μόνο τις πέτρες να πέφτουν εκεί κοντά και
νομίζοντας πως θα το βουλιάξει, έκλαιγε περισσότερο.
Ο
πατέρας, με αυτήν την μέθοδο δημιουργούσε κύματα που θα έσπρωχναν το καραβάκι
αντίθετα και θα έφερναν πιο κοντά τους. Έτσι και έγινε.
Οι
πνευματικοί άνθρωποι το εξήγησαν πως κάπως έτσι ο καλός Θεός ‘’ρίχνει’’ τους
πειρασμούς μπροστά μας, (σαν πέτρες) για να μας επιστρέψει με ασφάλεια στην
αγκαλιά Του. Δοκιμασίες που έχουν παιδαγωγικό σκοπό, επιστροφής. Την δική μας (χάρτινη)
σχεδία και σχέδιο στο δικό Του, που θέλει
τους πάντας σωθήναι και εις επίγνωσιν Αληθείας ελθείν.
Παρατηρεί
η πολύαθλη αγία Συγκλητική (σαν άλλος Ιώβ), πως σαν ρούχο που πρέπει να
καθαρίσει, ο Θεός ‘’χτυπά’’ με αγάπη τους δερμάτινους χιτώνες μας. Βέβαια, με
μέτρο και διάκριση, πόσο μάλλον ο Θεός, όταν κι εμείς λογικά, αλλιώς συμπεριφερόμαστε
στα λινά, στα μεταξωτά, στα μάλλινα.
Ποιότητα,
ποσότητα, ένταση και διάρκεια ‘’μαστιγώματος’’, Κύριος οίδε και όσα επιτρέψει, γιατί αν άφηνε εντελώς ελεύθερο τον μισάνθρωπο
και χωρίς χάρι, νομίζω κανείς δεν θα άντεχε. Αλλά! ούτε τρίχα δεν πέφτει, γιαυτό
ας δούμε αυτό το ‘’γιατί’’ υπό δύο οπτικές γωνίες.
Το
‘’γιατί’’ του αντικείμενου και το ‘’γιατί’’ του συγκείμενου. Το γιατί σε μένα; ή
το αν θέλεις Κύριε, μου γνωρίζεις το γιατί.
Και
τα δύο είναι ‘’γιατί’’ αλλά έχουν ποιοτική διαφορά.
Από την παραπάνω (μία εκ των δύο) στάση, πηγάζει η διαφοροποίηση του ''φορτίου'' που λαμβάνει ένα
σώμα. Μέσα στα διφορούμενα τάχα της Αγίας Γραφής, αναφέρεται για τον Σταυρό:
... μάθετε απ'εμού, ότι ο ζυγός μου
χρηστός και το φορτίο ελαφρύ.
Το διφορούμενο έγκειται στον χαρακτηρισμό του φορτίου (σταυρού) ως ελαφρύ, ενώ πολλές φορές ο προσωπικός
μας σταυρός, μας γονατίζει. Ως πρόσθετο, αφού είναι (επιπλέον) φορτίο, λογικά είναι βαρύ και μόνο υπερλόγως
και υπό προϋποθέσεις, ελαφρύ.
Στην φυσική,
ένα σώμα που λαμβάνει φορτίο από το διπλανό του ηλεκτρισμένο,