Δευτέρα 17 Ιουλίου 2023

εσωτερικός χριστιανισμός και χριστιανικός εσωτερισμός …

Είναι δύο όροι που επιβάλλεται το ξεκαθάρισμα των εννοιών για να ευστοχήσουμε (κατά Θεόν), στα σπουδαία και ζητούμενη Αλήθεια. …Μέσο, ο αγιασμός των ψυχών, η τήρηση αγνότητος και εξαγνισμός του σώματος για να διορθωθούν οι λογισμοί και οδηγήσουν τον λόγο άνθρωπο Στον Λόγο. 

Και ο εσωτερικός χριστιανισμός και ο χριστιανικός εσωτερισμός είναι εκδηλώσεις θρησκευτικές που την λύση και θεραπεία τους θα την βρει όποιος ψάχνει Αυτήν, στην ορθοδοξία. 

Παράλληλα του εσωτερικού, υπάρχει και ο εξωτερικός χριστιανισμός, όπως συμβαίνει και με άλλες θρησκείες, επιστήμες, προσεγγίσεις Του Θεού ή Απολύτου που εξαντλείται Αυτό (απρόσωπα) θάβοντας το τάλαντο στην γη, ή Αυτός (Τριαδικός Αληθινός 999) στα επιδερμικά, φαρισσαϊκά, θρησκοληπτικά… όλα μέσα στον κατέναντι (Γεν.δ’16) της εδέμ, εν σκότει χώρου (και αληθοφανή είδωλα 666). 

Η βασιλεία του Θεού εντός υμών εστίν (Λουκ.ιζ’21) … με απαραίτητη την εσωτερική της αναζήτηση, δια της μετανοίας…. γιαυτό και ο μέγας Βασίλειος, αναγράφει ... όταν ο νους δεν σκορπίζεται στα εξωτερικά πράγματα, ούτε διαχέεται στο κόσμο από τίς αισθήσεις, γυρίζει στον εαυτό του και μέσα από τον εαυτό του ανεβαίνει στην έννοια του Θεού· «Νοῦς μή σκεδαννύμενος ἐπί τά ἔξω, μηδέ ὑπό τῶν αἰσθητηρίων ἐπί τόν κόσμον διαχεόμενος, ἐπάνεισι μέν πρός ἑαυτόν· δι’ ἑαυτοῦ δέ πρός τήν περί Θεοῦ ἔννοιαν ἀναβαίνει· » (επιστολ. α‘). 

Όχι μόνο δεν είναι κακό η εσωτερική προσέγγιση του χριστιανισμού, αλλά 

επιβάλλεται το ''σκάψιμο'' για να βρεθεί ο θησαυρός. Ούτε και η έννοια του εσωτερισμού όταν παρά την αστοχία του, που θεωρεί τον εσωτερισμό μεγαλύτερη ενότητα προσεγγιζόμενη με διάφορες ακτινούλες μεταξύ των οποίων και ως μέσον, η ‘’χριστιανική’’. Θέλει την προσοχή του το ύπουλο του εσωτερισμού, που σαν πνεύμα επηρρεάζεται από την ντπ. Τάχα για την αντικειμενικότητα της αλήθειας που δεν την θεωρούν ιδίωμα των τελευταίων χρόνων (2 χιλιετηρίδων) ''ισοπεδώνουν'' και θέλουν να προσπεράσουν την μόνη αλήθεια (Χριστό) ως μέρος της όλης αλήθειας, θεωρώντας Τον ότι ως άβαταρ (ποδηγέτη της ανθρωπότητος και αρχηγό θρησκείας) ''πρέπει'' να δώσει την σκυτάλη πνευματικής καθοδήγησης της οικουμένης, στον νέο ερχόμενο (εμείς ξέρουμε ποιον) την εποχή του υδροχόου... τοποθετώντας τα σε τάξη και κλίμακα που προσεγγίζει το θείον, ο εσωτερισμός μπορεί να απομακρύνεται εθελουσίως, αλλά έχει ο Θεός. Η εξωτερικότητα και ιδίως η εσωτερικότητα του χριστιανισμού, αν δια λόγων και της υγιούς ευθείας κίνησης του νοός, ανεβάζει τον άνθρωπο, έχει καλώς. Αμήν πάντες να εκμεταλλευτούμε τις αφορμές μετανοίας (και μεταστροφής μας) που χαρίζει πλούσια στον δρόμο του καθενός, ο καλός Θεός, που θέλει τους πάντας σωθήναι και εις επίγνωσιν αληθείας ελθείν...      

Άλλωστε, όλοι οι μυστικοί της ανατολής (ορθοδοξίας) εργάζονται με την μεθοδολογία του εσωτερικεύειν (όπως ερμηνεύονται η αιμορροούσα, η συγκύπτουσα, ο παράλυτος, ο Πέτρος σαν πράξη, ο Ιωάννης σαν θεωρία, ο ιούδας που κρεμάει την ζωή του στους δερμάτινους χιτώνες… ο δράκων στην γαστέρα…, διακρίνοντας πίσω από μια εξωτερικά αναπαυμένη ‘’θρησκευτική’’ συνείδηση, την έσω ζοφερή μας κατάσταση….  Ὢ πῶς ἐζήλωσα Λάμεχ τὸν πρῴην φονευτήν, τὴν ψυχὴν ὥσπερ ἄνδρα, τὸν νοῦν ὡς νεανίσκον, ὡς ἀδελφὸν δέ μου τὸ σῶμα ἀποκτείνας, ὡς Κάϊν ὁ φονεύς, ταῖς φιληδόνοις ὁρμαῖς! ). Και μας συμφέρει η ανεύρεση και βίωση όλων των προσώπων και θείων γεγονότων εντός, από μια εξωτερική ‘’γνώση’’ αυτών. Βοηθός, η υγιής ευθεία κίνηση του νοός, (η έμμεση δια σχημάτων παιδαγωγία, και πνεύμα του ΣΗΘ, προπαρασκευαστική της άμεσης κυκλικής κινήσεως, της απλανούς ευχής και άμεσης επικοινωνίας και κοινωνίας Θεού, ως ο ΑΒΕΛ) που δια των αναλογιών, περνάει τον άνθρωπο από τα μικρά και γήινα στα μεγάλα και ουράνια, και από τα ορατά στα αόρατα.

Κάνει την προσπάθειά του ο εσωτεριστής, αλλά θα σκοντάψει και η θύρα δεν θα ανοίξει, αν δεν εισέλθει αυτός στα ορθόδοξα ισχύοντα (εξ αποστολικής διαδοχής) μυστήρια και αντίστοιχα Ο Κύριος εν ημίν, δια αυτών.       

Από την πλευρά του πρώτου ΑΔΑΜ, αφού τον έφερε σε έκσταση και ύπνωση (Γεν.β’21) εξέβαλλε εξ αυτού την ΕΥΑ, την ονομασθείσα εξ αυτού ΖΩΗ, [ως μητέρα πάντων των ζώντων (Γεν.γ’20)]. 

Κι αν τα παραπάνω συνθέτουν την εξωτερικότητα της ζωής, αν δεν μετέχουμε στο μυστήριο που προέρχεται εκ Της Πλευράς του δευτέρου ΑΔΑΜ (Χριστού) και θεία κοινωνία (με τις προϋποθέσεις που Ο Ίδιος όρισε, με το απόπλυνον τω Αίματί Σου τω αγίω…) αφού Τον ύπνωσε για λίγο (Κύριος εν τάφω αποθανών ως άνθρωπος) έσω ζωή δεν θα έχουμε, όσο ‘’πνευματικά’’ (1) τάχα τα βλέπουμε τα πράματα αυτοπροσδιοριζόμενοι τάχα εσωτερικοί ή με έπαρση (γνώσεων και ιδιοτήτων) εσωτεριστές…. (σούφι, ινδιάνικη παράδοση, γιόγκι... με τους τρόπους τους εμβάθυνσης στα μυστήρια του κόσμου) μακάρι να μην ακουστεί το ουκ οίδα υμάς….  οι αναβαίνοντες αλλαχόθεν και μη εισερχόμενοι δια της θύρας (XC), κλέφτες και ληστές χαρακτηρίζονται…. (Ιωαν.ι’α). 

Ισχύει…. 7 Αἰτεῖτε, καὶ δοθήσεται ὑμῖν, ζητεῖτε, καὶ εὑρήσετε, κρούετε, καὶ ἀνοιγήσεται ὑμῖν· 8 πᾶς γὰρ ὁ αἰτῶν λαμβάνει καὶ ὁ ζητῶν εὑρίσκει καὶ τῷ κρούοντι ἀνοιγήσεται… (Ματθ.ζ’) 

αμήν γένοιτο…

---

(1) Ο μέγας Αντώνιος αναφέρει πως καταχρηστικά οι άνθρωποι ονομάζονται λογικοί, μη έχοντες Λόγο και την εξ Αυτού λογική. Ανάλογα ισχύει και για τον όρο πνευματικός άνθρωπος, που εύκολα ο κόσμος τους βαφτίζει, χωρίς να υπολογίζει την προϋπόθεση που αναγράφεται στην Αγία Γραφή: ...Εκ της πλευράς του πρώτου ΑΔΑΜ η ζωή (ΕΥΑ) σφραγίζεται ως σαρκική, αφού το κενό το αναπληρώνει με σάρκα [... καὶ ἀνεπλήρωσε σάρκα ἀντ᾿ αὐτῆς (Γεν.β’21)]. Έτσι, χωρίς την αναπλήρωση με πνεύμα εκ της πλευράς του δευτέρου ΑΔΑΜ, (Αίμα και Πνεύμα) ο άνθρωπος δεν νοείται πνευματικός, όσα ''πνευματικά'' κι αν ποιεί ή αισθάνεται. Κι εμείς, με ελάχιστη αυτογνωσία, παρά την ορθόδοξη πίστη, την θεία κοινωνία πρέπει να παρατηρήσουμε ότι ακόμη δεν έχουμε τακτοποιηθεί ως πρώτος ΑΔΑΜ (όχι μόνο προσανατολισμό αλλά και βίωση εντός των 4 ποταμών και ορίων του παραδείσου). Κι αυτό θα μας βοηθήσει να μην έχουμε απαίτηση να καλούμαστε πνευματικοί, αφού ούτε τον σταυροειδή παράδεισο δεν βιώνουμε, πόσο μάλλον το επόμενο και βαθύτερο στάδιο αυτού, που είναι η εντός ημών βασιλεία!!  

Είναι ένα λεπτό ''σημείο'' που πρέπει να το συνυπολογίσουμε και αμήν επ'αυτού να προοοδεύσουμε χάριτι. Κύριε ελέησον!!

Τι πρέπει να προσέχετε στους λογισμούς σας (αγ.Πορφύριος)

(...Υπάρχει μία ζωή αόρατη, η ζωή της ψυχής. Αυτή είναι πολύ ισχυρή και μπορεί να επιδράσει στον άλλον, έστω κι αν μας χωρίζουν χιλιόμετρα.)

Ο προσευχόμενος νους ζητά ένωση με την καρδιά - Άγιος Ιγνάτιος Brianchaninov

σωματική και πνευματική όραση

…με ΤΡΙΑΔΙΚΟΣ ΘΕΟΣ (999), Τον οφθαλμό Τον τα πάντα ορώντα και υπό ουδένα ορώμενο, όπως και τα εργαλεία όρασης των οφθαλμών ΡΑΒΔΙΆ + ΚΩΝΙΑ (που μας δίνουν πάλι, 999) μας δείχνει, πως η όρασή μας, δεν πρέπει να εξαντλείται στο χαμηλότερο επίπεδο φυσικών ορωμένων, αλλά ως ψυχή και κόρη του Θεού, ο άνθρωπος,  έχει φτιαχτεί λεπτυνόμενος να συντονίζεται με Τον Κύριο, (μετέχει Αυτού) όπως αναφέρεται στην αποκάλυψη (ε’6) σαν Αρνίον με 7 οφθαλμούς και βλέπει (2) Τον αόρατο Θεό (προσκυνώντας Αυτόν, εν πνεύματι και αληθεία). Προϋπόθεση αυτής της δυνατότητος ο μακαρισμός : …8 μακάριοι οἱ καθαροί τῇ καρδίᾳ, ὅτι αὐτοὶ τὸν Θεὸν ὄψονται … μπροστά στην ενέργεια των παθών που την κωλύουν (θολώνοντας και διαστρεβλώνοντας την Αλήθεια, μέσω αμαρτίας και ανομίας). Όποιος επιθυμεί να εγγίσει τις προδιαγραφές του, η   καθαρότητα καρδίας (και όλης της ζωής) προσφέρεται με τα θεόσδοτα ορθόδοξα ισχύοντα μυστικά και μυστηριακά εφόδια Της... 

(2) ...καὶ εἶπεν• ἐξελεύσῃ αὔριον καὶ στήσῃ ἐνώπιον Κυρίου ἐν τῷ ὄρει• ἰδοὺ παρελεύσεται Κύριος, καὶ ἰδοὺ πνεῦμα μέγα κραταιὸν διαλῦον ὄρη καὶ συντρίβον πέτρας ἐνώπιον Κυρίου, οὐκ ἐν τῷ πνεύματι Κύριος• καὶ μετὰ τὸ πνεῦμα συσσεισμός, οὐκ ἐν τῷ συσσεισμῷ Κύριος• 12 καὶ μετὰ τὸν συσσειμὸν πῦρ, οὐκ ἐν τῷ πυρὶ Κύριος• καὶ μετὰ τὸ πῦρ φωνὴ αὔρας λεπτῆς, κἀκεῖ Κύριος. (Γ'Βασιλειών ιθ')... με τον τρόπο που φαίνεται στον παρακλητικό του προφ.Ηλία*... 


προηγούνται τα πρακτικά χαρίσματα (όπως τα τεκνία της Λείας) και έπονται τα θεωρητικά (από Ραχήλ) για να λεπτύνει ο νους και ιδεί (και ιδωθεί από) Τον Θεό... με ισραήλ (όπως μετονομάστηκε από τον Θεό ο πατριάρχης ιακώβ) να σημαίνει νους ορώμενος τω Θεώ.... προς συμπλήρωση της ''θεωρίας'' αυτών των εσωτεριστών (που ενασχολούνται με εσωτερικό χριστιανισμό ή χριστιανικό εσωτερισμό) που τους λείπει η ορθόδοξη πεπατημένη και αμήν για όλους μας, μετάνοια και θεραπεία της παχυλότητος, και μολυσμών, σαρκός και πνεύματος... Αμήν δι ευχών, η τελειότητα, μετά την κάθαρση και τον φωτισμό.   

πως ενεργεί Το πνεύμα του Θεού Του Ζώντος

* όντας ο προφ. Ηλίας (που χαρίζει την πνευματική γνώση των λόγων της φύσης) ο ένας από τους δύο ισότιμους διδασκάλους, που μαζί με τον προφ.Μωυσή, (που αντιστοιχεί στην πνευματική γνώση των λόγων των Γραφών), είναι παραστάτες της θείας Μεταμορφώσεως, οπότε και απαραίτητοι για την δική μας μεταμόρφωση σε τέκνα Φωτός... ισόρροπα και ευλογημένα.  


πνευματική γνώση των λόγων της φύσης και πνευματική γνώση των λόγων των Γραφών... (προφ.Ηλίας + προφ. Μωυσής)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου