…με
αυτό σαν αρχή, φτάνουμε στο τέλος και απόλυση
ξεκινάμε με Τον Κύριο Την Θεοτόκο Τίμιο Σταυρό και όλους τους αγίους, ώστε με
την απόλυσή μας εκ του κόσμου τούτου, να τύχουμε με τις πρεσβείες τους, την
ποθούμενη μετάστασης ζωής. Να συναναστηθούμε με την χάρι Τους… (Ο αναστάς εκ νεκρών Χριστός ο αληθινός Θεός
ημών, ταις πρεσβείαις της παναχράντου και παναμώμου αγίας αυτού Μητρός· δυνάμει
του τιμίου και ζωοποιού Σταυρού· προστασίαις των τιμίων επουρανίων Δυνάμεων
ασωμάτων· ικεσίαις…)…. δυνάμει των εργατών της σωτηρίας μας…. με σκοπό και δρόμο για τον σκοπό, και τα
δυο, άγια.
Για
να γεφυρωθεί το όποιο χάσμα, επιβάλλεται η δόμησή του. ‘’τουβλάκι – τουβλάκι’’.
Με την αναλογία μακροκόσμου – μικροκόσμου, όπως πλανήτες – ήλιος και ηλεκτρόνια
- πρωτόνια, ήλιος – ηλίανθος να αναλογεί με Θεό και άνθρωπο στην υγιή του
έκφανση να Τον παρακολουθεί, ενώ σαν ασθένεια να αδιαφορεί και να κοιτάζει την
γη ή αλλού, για ακόμη μία φορά σημασία έχει ο προσανατολισμός του προσώπου. Κι ο άνθρωπος, σαν μικρογραφία της όλης ιστορίας
του ανθρώπου, έχει να διανύσει τον όλο χρόνο από την σύλληψη, γέννησή του μέχρι
τον θάνατο, τον μεγάλο δρόμο, από γένεση έως συντέλεια, με συνοδοιπόρο και
Ιατρό ψυχών και σωμάτων Χριστό, ανεξάρτητα εποχής παρουσίας του ανθρώπου…

…αφού
αυτά τα δύο όρια είναι αναλογικά… γένεση – συντέλεια / γέννηση – θάνατος (ακόμη και η προϋπόθεση,
‘’σύλληψη’’ και 6 ημέρες κατά Θεόν και 9 μήνες κυοφορίας), η δόμηση της
γέφυρας, καλείται να περάσει βιωματικά και ‘’ενσωματώσει’’ σαν συνείδηση τα
κομβικά ιστορικά στοιχεία που εκτυπώθηκαν έξω, να εντυπωθούν και ισχύσουν
εντός… αλλιώς, αν δεν προσπεραστούν, μένουμε κάτι σαν μετεξεταστέοι στην
παρούσα ζωή ή στάσιμοι αν εκδημήσουμε πριν προλάβουμε να τα ‘’περάσουμε’’. Κι
αυτό το ‘’καταφέρνουμε’’ όταν σε κάθε σταυροδρόμι (ή διχάλα) επιλογών,
ακολουθούμε το εύστοχο πέρασμα (Λ) του ΚΑ(Λ)ΟΥ αντί του αδιεξόδου (|< = Κ)
ΚΑ(Κ)ΟΥ… ή τον έναν ευλογημένο αγιογραφικό τύπο, από τον άλλον τον στάσιμο και
αντίθεο.
Μην
μείνουμε στην ευχή, αφού από ευχολόγια ‘’χορτάσαμε’’ … αλλά να προχωρήσουμε
στην πράξη… (Αβραάμ εγέννησε τον Ισαάκ…. προσέγγιση της αφετηρίας, έχοντας
διαρκώς, τον έναν μετά τον άλλον καλούς συνοδοιπόρους, σε κάθε καμπή της ιστορίας,
να δρουν αυτοί μέσα από εμάς, ενεργώντας την σωτήρια θεία οικονομία…. όχι το εγώ, που οικειοποιείται το καλό ενώ δεν είναι δικό του, όχι το εγώ που φαντάζεται ότι κάποιος είμαι ή κάτι είμαι, αλλά ως απόλυτη υποταγή του εγώ (και σκιά) στο Εγώ ειμί (και Φως) με την προσευχή που ως πυρ ενώνει εις ένα, το Εσύ Κύριε, Εσύ, που χωρίς Εμού ου δύνασθε ποιείν ουδέν, όπως και σε αυτούς που Σε ευαρέστησαν έδρασες και διαχρονικά ενεργείς, έτσι καθάρισέ μας, και δώσμας την θέληση να ακολουθούμε τις θείες επιλογές!! Δεν είναι οι γνώσεις, δεν είναι οι δυνάμεις, δεν είναι οι εποχές... αλλά η θέληση, η πίστη και η αγάπη. Αμήν πρόσθες!!
Μια ταυτότητα εις εν (σαν οικοδομή, λιθαράκι λιθαράκι), όπου το εγώ, παραχωρεί τον θρόνο του και την κυριαρχία του Στον Κύριο και το εγώ ειμί.... Κι ενώ το πρωτότυπο είναι... 32 ἐγώ εἰμι ὁ Θεὸς ᾿Αβραὰμ καὶ ὁ Θεὸς ᾿Ισαὰκ καὶ ὁ Θεὸς ᾿Ιακώβ; (Ματθ.κβ') δλδ Θεός κατά φύση και θεός κατά χάρι, εν, στην μετάφραση προστίθεται το ''λογικό'' αλλά διαφοροποιημένο, ως ο Θεός ΤΟΥ αβραάμ, ΤΟΥ ισαάκ ΤΟΥ ιακώβ... (ακόμη διασπασμένα εις δύο).
Ο καλός Θεός όμως, ενούμενος με τους κατά χάριν ‘’θεούς’’ (εις εν, επειδή Του παραχώρησαν τον εαυτό τους με καθαρότητα καρδίας), ενεργεί μέσω αυτών και ‘’δείχνει’’ με τον καθένα, μέσα στους αιώνες, σαν οδοδείκτες, τον δρόμο Του, όντας Ο Κύριος στο σύνολο, η Οδός και η Αλήθεια και η Ανάσταση και η Ζωή… Αυτά τα ‘’σταυροδρόμια’’ και φωτεινά μονοπάτια καλούμαστε κι εμείς να βαδίσουμε.
Τα περί των δύο που ‘’πρέπει’’ να γίνουν ένα, μου θυμίζει το φιλοσοφικό [εκ των σούφι, που μπορεί να προήλθε από ορθοδόξους έλληνες, αφού και ο αρχηγός τους ήταν ρουμί (ρωμηός) που το οικειοποιήθηκε στην φιλοσοφική του (ελλειπή, αιρετική) προσέγγιση]...
...ένας ασκητής χτυπά την πόρτα του αγαπημένου, για να ακουστεί μια φωνή από μέσα
-ποιος είναι ;
-εγώ
-δεν υπάρχει θέση για σένα και για μένα
άπραγος απομακρύνθηκε και ασκήθηκε αυστηρότερα... μετά από 5 χρόνια, ξαναχτυπά την πόρτα...
-ποιος είναι ;
νομίζοντας ότι η άσκησή του έγινε γνωστή Στον Κύριο, απάντησε (πάλι) εγώ
(για να ξανακούσει το) δεν υπάρχει θέση για σένα και για μένα κι η πόρτα έμεινε κλειστή
μετά από άλλα 5 χρόνια επιστρέφει...
-ποιος είναι ;
εσύ Κύριε... τότε άνοιξε η πόρτα...
... μην θεωρήσει όμως κάποιος ότι το πρόσωπο χάνεται μέσα στο θείο, σαν σταγόνα μέσα στον ωκεανό, αλλά ορθοδόξως το πρόσωπο αναδεικνύεται, λαμπρύνεται, καθώς... δοξάζει Κύριος τους Αυτόν αντιδοξάζοντας... αμήν να βάλουμε αρχή ορθών επιλογών (Λ) προς τα άνω και Λόγο, προς δόξαν Θεού, αντί των αδιεξόδων (|<) κακών... που είναι τα εμπόδια του άλλου, στην ιστορία και εν ημίν...
Η
είσοδος της Ζωής στην ζωή μας... ).
Να
ξεμπαζωθεί η ζωή μας από την πολύ γη και λάσπη, που την πλακώνει και ξεδιψάσει
αγιοπνευματικά**
Να
μπει στην ψυχή (και ζωή μας) το αντίστοιχο λιθαράκι της θείας οικοδομής***…
και
όπως στην αρχή της δημιουργίας… 1ΕΝ ἀρχῇ ἐποίησεν
ὁ Θεὸς τὸν οὐρανὸν καὶ τὴν γῆν. 2 ἡ δὲ γῆ ἦν ἀόρατος καὶ ἀκατασκεύαστος, καὶ σκότος
ἐπάνω τῆς ἀβύσσου, καὶ πνεῦμα Θεοῦ ἐπεφέρετο ἐπάνω τοῦ ὕδατος. (Γεν.α’)
έτσι κι εμείς ακατασκεύαστοι (αμόρφωτοι με μορφή Χριστού εν ημίν) και σε σκότος
(νοητό), στην αναδημιουργία μας συμβαίνει αυτό που αναφέρει ο αγ.Εφραίμ Φιλοθεΐτης… Το Άγιον
Πνεύμα περιπολεί και όπου βρει διάνοια και νουν καθαρό, ήσυχο, επισκιάζει και
καρποφορεί. Λοιπόν, για να δεχθούμε το Άγιον Πνεύμα, το Οποίον θα μας κάνει
δυνατούς και θα μας αξιώσει να ομολογήσουμε την Θεότητα του Χριστού μας, θα
πρέπει να αγωνισθούμε και να καθαρισθούμε ψυχικά και σωματικά για να
στεφανωθούμε.
Αμήν
ελθέ και σκήνωσον εν ημίν και καθάρισον ημάς… (ανεξάρτητα των θεωρητικών γνώσεων και αντιστοιχίσεων των ''κόμβων'' στην Αγία Γραφή, που πρέπει να περάσουμε (ως περάτηδες) και που θα ακολουθήσουν στο επόμενο υποκεφάλαιο)
---
* … «Πρέπει ν’ ἀναγνωρισθεῖ πὼς παντελῶς
συνεπὴς ἀθεΐα δὲν ὑπάρχει. Ὁ ἄνθρωπος περισσότερο κλίνει πρὸς τὴν εἰδωλολατρία,
παρὰ πρὸς τὴν ἀθεΐα. Ἀναγνωρίζει τὸ «Θεῖο» ἀκόμη κι ὅταν ἀρνεῖται τὸν Θεὸ καὶ ὑπάρχει
μέσα του μία ἀνάγκη τοῦ «θείου», ποὺ δὲν μπορεῖ νὰ τὴν ὑπερνικήσει. Θεοποιεῖ τὰ
διάφορα ἀντικείμενα. Θεοποιεῖ τὸν κόσμο, τὸν ἄνθρωπο, τὴν ἀνθρωπότητα. Θεοποιεῖ
τὴν κοινωνία, τὸ κράτος, τὴν ἐπιστήμη. Θεοποιεῖ τὴν φυλή, τὴν ἐθνικότητα ἢ τὴν
κοινωνικὴ τάξη καὶ κατασκευάζει ἕνα Θεὸ ἀπὸ τὴν ἀθεΐα του»! (Ν.Μπερντιάεφ,
Γάλλος φιλόσοφος-ακαδημαϊκός)… δείχνοντας κάπως την πνευματική θέση της ψυχής
στα Ο ΘΕΟΣ και θεοποίηση ειδώλων και πνευματική νύχτα, έναστρη μεν,
‘’φωτιζόμενη’’ κάπως, αλλά χωρίς την ανατολή. Ανατολή ανατολών και γέννηση
Χριστού.
** Πως γίνεται μέσα στην καρδιά μας η Ύψωση του Τιμίου Σταυρού. Οσίου
Θεοφάνους του Εγκλείστου
Επί του πρακτέου, το ότι η συνείδηση είναι τα
πηγάδια που άνοιγε ο Ιακώβ, όπως ακριβώς είπαν οι Πατέρες, και τα παράχωναν οι
Φιλισταίοι
*** ΓΙΑ ΤΟ ΚΤΙΣΙΜΟ ΚΑΙ ΤΟ ΑΡΜΟΛΟΓΗΜΑ ΤΩΝ ΑΡΕΤΩΝ ΤΗΣ
ΨΥΧΗΣ, ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΙΟ ΦΟΒΟ ... (ΑΒΒΑ ΔΩΡΟΘΕΟΥ) Έργα ασκητικά
Η ευδοκία της Σιών και η ανοικοδόμηση των τειχών της Ιερουσαλήμ
πάντα
με το σκεπτικό…. Ἐάν μὴ Κύριος οἰκοδομήσῃ
οἶκον, εἰς μάτην ἐκοπίασαν οἱ οἰκοδομοῦντες· ἐὰν μὴ Κύριος φυλάξῃ πόλιν, εἰς μάτην
ἠγρύπνησεν ὁ φυλάσσων... (ψαλμ.ρκς’)…
επίβλεψε Κύριε!!
περί ‘’οικοδομής’’
στον απόστολο… Εφεσ.β’ 14-22…