Μετά
από μια πρώτη γενική οπτική στις ισορροπίες και
άκρα κατά την Ορθοδοξία ,
μη εξαντλούμενη αυτή στα φυσικά, καλό θα ήταν να ρίξουμε μια βαθύτερη ματιά, εντός
των τειχών…
Για
την πολυπόθητη ψηλαφούμενη ορθόδοξη ισορροπία, βλέπουμε να δρα ένα ζεύγος
ενεργειών, όπως απεικονίζεται και στην Μεταμόρφωση Του Κυρίου, οδοδείκτης
ασφαλής και της δικής μας μεταμόρφωσης εις τέκνα Φωτός.
ούτε πλεονεκτεί ούτε μειονεκτεί, η
ισορροπία χαρίζει υγεία και Ζωή. Η δε με επιμονή υποτίμηση
του ενός λόγου έναντι του άλλου ή η υπερτίμηση, αδιάκριτη και στις δυο
περιπτώσεις, αντί να εξυγιαίνει τον άνθρωπο και το δι αυτού εξερχόμενο Φως του,
τον ασθενεί, του θολώνει τον ηγεμονικό της ψυχής νου, τον πεθαίνει.
Οι
προστάτες των γραμμάτων Τρείς άγιοι Ιεράρχες, που νουθετούν με πνεύμα Κυρίου ως
καθηγητές, εμάς τους μαθητές νηπιαγωγείου, την ημέρα εορτής τους ως μεσίτες
μεταξύ Λόγου και ενεργειών Του (σοφία, γνώση και δύναμη) 2 και 5, το 2005 μας
έδωσαν άλλο ένα σημείον.
Πρωτότυπο,
ζωντανό, ανεπανάληπτο, που ούτε γράφηκε (για να θεωρηθεί λόγος Γραφής), ούτε θα
γραφεί, πολύ περισσότερο δε, ούτε και θα επαναληφθεί.
Θα
ήταν κάπως σκληρός ο λόγος, αλλά αληθινός. Εκτός της κόψης της Ορθοδοξίας, ως
υγεία και Ζωή, ασθένεια και θάνατος.
Σάββατο
29/1 προς Κυριακή 30/1/2005 (τριών ιεραρχών) συμβαίνει ένα πολύνεκρο δυστύχημα
στο Μενίδι με πολλούς ασθενείς.
Ο απολογισμός του τραγικού δυστυχήματος είναι τέσσερις νεκροί και επτά
τραυματίες. Λεωφορείο του ΚΤΕΛ Ιωαννίνων που κινείτο στη λεωφόρο Καραμανλή με οδηγό τον Ιωάννη Καραμάνη
του Ηλία 45 ετών,
συγκρούστηκε διαδοχικά με επτά Ι.Χ. αυτοκίνητα, που ήταν σταθμευμένα. Στη
συνέχεια μπήκε στη λεωφόρο Θρακομακεδόνων προς το τελεφερίκ, όπου συγκρούστηκε
με άλλα τρία Ι.Χ. αυτοκίνητα που ήταν εν κινήσει. Στο τέλος, το λεωφορείο έπεσε
πάνω σε βιοτεχνία ξυλείας.
Συνάδελφοί του υποστηρίζουν ότι λογική εξήγηση είναι να έπαθε ανακοπή καρδιάς ή κάποιο εγκεφαλικό
επεισόδιο.
…και
σκέφτεται αυτός που παρατήρησε αυτόν τον έμμεσο διδακτικό λόγο (δυστύχημα) : Καλό
θα ήταν οι (αυτοοριζόμενοι) οδηγοί επί του δρόμου, να έχουν αρμονική διασκοπία
και να μην βασίζονται μόνο στο ένα μάτι (τους λόγους των Γραφών) - δλδ σαν οδηγοί
μονόφθαλμοι ‘’μπροστάρηδες’’ τυφλών – αλλά να
ζητούν διάκριση των ζωντανών από την ευσπλαγχνία Του εκπορευόμενων χωρίς
ασυνέχεια λόγων, που αποδεικνύει και ενδεικνύει την συνοδοιπορία Του μαζί μας,
έως της Συντελείας, όπως μας υποσχέθηκε και ισχύει. Να μην τους λείπει το απαραίτητο
σκέλος των λόγων, όπως φαίνεται να λείπει το ‘’λ’’ από τον οδηγό καραμάνη επί της
οδού καραμανλή.
Αλοίμονο
αν η θεολογία στηριζόταν μόνο στο νόμο και τις Γραφές. Η φύση θα παρέμενε στενάζουσα και ελλειπής.
Η με επιμονή ερώτηση (τάχα αφοπλιστική) ΠΟΥ ΤΑ ΒΡΗΚΕΣ ΑΥΤΑ
ΓΡΑΜΜΕΝΑ;;; σε συμβάντα ανεπανάληπτα και μη επιδεχόμενα πειραματικώς επανάληψη,
δεν απαντιέται. Είναι εντός του θησαυροφυλακίου του Λόγου, λόγοι (μαργαρίτες)
και ‘’ασφαλίζει’’ ο ένας νόμος τον άλλον, ως ομόρροποι.
Είναι
επικίνδυνο έως θανάσιμο, όταν ένας οδηγός λεωφορείου που θα μπορούσε να πάρει
επάνω του πολλές ψυχές στον όλεθρο, αρνείται και αφαιρεί από τον εαυτό του και
την ‘’ορθόδοξη’’ κοσμοθεωρία του, τους ζωντανούς λόγους, πιστεύοντας ότι είναι σύμφωνος και συντονισμένος με Την Οδό και επί της οδού.
Και
ίσως επαναπαυμένος για την επάρκεια ‘’θεογνωσίας’’ του.
Το πρόβλημα όμως έγκειται,
ότι ο Λόγος δεν έχει μόνο ένα σκέλος τις Γραφές και Νόμο, αλλά και σοφία ων η
ενυπόστατη Σοφία ΚΑΙ φύση παρότι
υπερφυσικός.
Ο
Λόγος σαρξ εγένετο, με επόμενο και οι λόγοι σαρκούνται (ενδύονται σχήματα επί
γης, γινόμενοι οχήματα νοητικά προς διόρθωση, καθοδήγηση και εκπλήρωση του
θείου Του θελήματος: θέλει τους πάντας
σωθήναι και εις επίγνωσιν Αληθείας ελθείν…).
Στην
έξοδο όμως από την αίγυπτο (εξ αιγύπτου
εκάλεσα τον Υιόν μου) όστις έχει διασκοπική τελεία (ή προς τελεία) όραση, καταλαβαίνει
πως Ο Λόγος πορεύεται στην ιστορία του ανθρωπίνου γένους (συνολικά) και
συνοδοιπορεί για την σωτηρία μας από αίγυπτο (και δουλεία) προς Ιεροσόλυμα (και
ελευθερία) ή από τη γη στον ουρανό ευθέως, αφήνοντας ίχνη ακριβή. Ανάμεσα
αιγύπτου και Αγίων Τόπων, ανάμεσα γης και ουρανού, ανάμεσα κεφαλής και καρδίας
ορθώνεται το όρος Σινά, με τις δύο, καθόλου τυχαίες κορυφούλες. Ανάλογα
σχετικά, ομόρροπα και ομότροπα μηνύματα εκπέμπει το Όρος
Θαβώρ...
Από
τους δέκτες και τον συντονισμό τους σε αυτήν την συχνότητα, από την αρχική θολή
ψηλάφηση των λόγων με το όμμα του νοός κι όχι μόνο της διανοίας και ιδίως
χάριτι (την οποία αιτούμαστε) εξαρτάται η αντίληψίς τους η αποδοχή τους που σαν
ίαμα και για τις δύο κατηγορίες άκρων και ασθενείας (μόνο φυσικοί λόγοι ή μόνο
λόγοι Γραφών) χαρίζει την ισορροπία,
υγεία, Ζωή. Αμήν.
---
Όλη
η παραπάνω αναφορά έγινε με το σκεπτικό, τουλάχιστον να μην αυτοχειρούμε,
αυτοτυφλούμενοι για χάριν της διανοητικής μας ‘’θεολογικής’’ κατάρτισης.
Επειδή όμως …19 ὃς ἐὰν οὖν λύσῃ μίαν τῶν ἐντολῶν τούτων τῶν ἐλαχίστων καὶ διδάξῃ οὕτω τοὺς ἀνθρώπους, ἐλάχιστος κληθήσεται ἐν τῇ βασιλείᾳ τῶν οὐρανῶν· ὃς δ᾿ ἂν ποιήσῃ καὶ διδάξῃ, οὗτος μέγας κληθήσεται ἐν τῇ βασιλείᾳ τῶν οὐρανῶν. (Ματθ.ε’)… υπάρχει ο άλλος κίνδυνος πάλι να χάσουμε την βασιλική οδό, το μέτρο την διάκριση. Ενώ οι σαρκικοί, θα δώσουν λόγο για την κατάχρηση, οι πνευματικοί για την κατάκριση.
Ρωτήθηκε (λένε) μια φορά ο δαίμονας, πόσους νικάει στον κόσμο κι αυτός με έπαρση απάντησε: όλους.
Επειδή όμως …19 ὃς ἐὰν οὖν λύσῃ μίαν τῶν ἐντολῶν τούτων τῶν ἐλαχίστων καὶ διδάξῃ οὕτω τοὺς ἀνθρώπους, ἐλάχιστος κληθήσεται ἐν τῇ βασιλείᾳ τῶν οὐρανῶν· ὃς δ᾿ ἂν ποιήσῃ καὶ διδάξῃ, οὗτος μέγας κληθήσεται ἐν τῇ βασιλείᾳ τῶν οὐρανῶν. (Ματθ.ε’)… υπάρχει ο άλλος κίνδυνος πάλι να χάσουμε την βασιλική οδό, το μέτρο την διάκριση. Ενώ οι σαρκικοί, θα δώσουν λόγο για την κατάχρηση, οι πνευματικοί για την κατάκριση.
Ρωτήθηκε (λένε) μια φορά ο δαίμονας, πόσους νικάει στον κόσμο κι αυτός με έπαρση απάντησε: όλους.
-
μα πως το καταφέρνεις αυτό;
Με, τον μεν αληθή να προσεγγίζεται και οικειούται δια του ευθέως
Φωτός σαν ευσκιόφυλλoς και ξεδιψαστική όασις, και αντίθετα στον άλλον δια του
πλάνου και εκ διαχύσεως ‘’φωτός’’, σαν την ματαία προσέγγιση του
αντικατοπτρισμού της όασης, που ως φαντασία, ούτε ξεκουράζει, ούτε ξεδιψά.
-
να! Τους μισούς τους βάζω και κάνουν την αμαρτία και τους υπόλοιπους που δεν
ρίχνω, τους βάζω και κατακρίνουν τους πρώτους. Έτσι, δεν μου ξεφεύγει κανένας.
Η έμφυτη
τελειομανία μας, εξαντλείται στους άλλους και κατακρίνουμε σφοδρά αυτούς που
λένε τα σωστά αλλά δεν τα κάνουν. Για τον Θεό όμως, αυτοί οι ορθόδοξοι είναι οι ελάχιστοι εντός της Βασιλείας.
Μακάρι
νάμασταν αρχής γενομένης κι εμείς ως ελάχιστοι και με την χάρι της καλής μας
Παναγίας να εγγίσουμε / κατακτήσουμε την αγαθή μερίδα … ο ποιήσας και διδάξας αλλά
και… μακάριοι
οἱ ἀκούοντες τὸν λόγον τοῦ Θεοῦ καὶ φυλάσσοντες αὐτόν.... ‘’παράλληλα’’
εμβαθυντικά όπως περί
όρασης… βαθμίδα βαθμίδα από εξωτερικά σε εσωτερικά, έτσι και η ακρόασις. Αμήν προς διαφάνεια.
Ο γραπτός λόγος και ο φυσικός νόμος (και λόγοι) είναι ισότιμοι
ταυτοδιδάσκαλοι και από τους δύο, κανένας δεν υστερεί ούτε υπερτερεί (ούτε
πλεονεκτεί, ούτε μειονεκτεί).
ΚΑΙ οι Γραφές ΚΑΙ η φύση, διδάσκουν*. Μπορεί μάλιστα να
προσωμοιαστούν με ένα κρεμμύδι. Κάποιοι ''κατανοούν'' γραφές και φύση μόνο
επιδερμικά. Άλλοι, διεισδύουν (καλώς) πιο βαθειά γιατί ο θησαυρός, πάντα
βρίσκεται βαθύτερα, σκεπασμένος συνήθως από λάσπη. Ναι, αλλά ξεφλουδίζοντας (το
κρεμμύδι) κλαις και κλαίγοντας (σα μετάνοια) εμβαθύνεις με καθαρό μάτι (εκ των
δακρύων) Γραφές και φύση.
ΑΝ παρέμενε η Αλήθεια μόνο στις Γραφές, ο Θεός θα ήταν
''γραφικός''. ΑΝ βρισκόταν η Αλήθεια μόνο στη φύση ο Θεός θα ήταν ενδοκοσμικός
(όπως και όλα τα υπόλοιπα είδωλα των άλλων κοσμικών προσεγγίσεων) και δεν θα
ήταν Πρόσωπο. Πολύ περισσότερο άστοχο και ειδωλολατρικό, όταν αποδίδεται η
δημιουργία, στην ''μητέρα φύση'' (mother nature)**. ΑΝ πάλι Ο Κύριος δεν
επενέβαινε στην ιστορία μέσω φυσικών λόγων, θα ήταν απόμακρος και καθόλου
ζωντανός και προνοητής, συμπλέων, συνοδοιπορών (έως της συντελείας) Κύριος...
Ιατρός ψυχών και σωμάτων… Κύριε
ελέησον και ΔΟΞΑ ΣΟΙ!!
Το ‘’εντός των τειχών’’, επιβάλλει μια τελική, ομολογιακή οριοθέτηση.
Όμοια με Τον ήλιο. Το Σώμα του Ηλίου. Η ίδια η ενσαρκωμένη και αναστημένη Θεότης***
η ίδια η Θεοτόκος, που ναι μεν εκπέμπει ακτίνες φωτίζουσες και θερμαντικές και
ζωογόνες, αλλά όταν αναφερόμαστε στο εκτός τειχών είναι ενέργεια κι όχι μεθεκτή
μυστικώς και μυστηριακώς Ουσία. Αυτό το Σώμα (Εκκλησία και Μητέρα) υμνείται ως:
Χρυσοπλοκώτατε πύργε,
και δωδεκάτειχε πόλις,
ηλιοστάλακτε θρόνε,
καθέδρα του Βασιλέως,
ακατανόητον θαύμα,
πως γαλουχείς τον Δεσπότην.
και δωδεκάτειχε πόλις,
ηλιοστάλακτε θρόνε,
καθέδρα του Βασιλέως,
ακατανόητον θαύμα,
πως γαλουχείς τον Δεσπότην.
Το
δωδεκάτειχε πόλις ορίζεται με την τριάδα
που σχηματίζουμε με τα τρία δάχτυλα και τα τέσσερα σημεία πάνω στο σώμα, όπου
τυπούται το σημείο του σταυρού. (3Χ4=12) σταυροειδώς,
πάνω κάτω δεξιά αριστερά. Από κεφαλή έως κοιλία και από την μία πλευρά έως την
άλλη. Από το ‘’νυν’’ έως το ‘’αεί’’ και από τα πρακτικά (Λεία) έως θεωρητικά
(Ραχήλ) – δύο πλευρές που επισκέπτεται και τεκνοποιεί το Πνεύμα το Άγιον στον
καθένα, κατά τάξη και ετοιμότητα - .
Από
τα δεξιά – αριστερά όρια των δύο λόγων και νόμων (φυσικού και Γραπτού) όπως φαίνεται
στον νοητό κύκλο της Μεταμορφώσεως με τους δύο παραστάτες προφήτες μακάριοι
οἱ ἀκούοντες τὸν λόγον τοῦ Θεοῦ καὶ φυλάσσοντες αὐτόν… και πάνω – κάτω ο κληθησόμενος μέγας έως
ελάχιστος κατά το διδάξας (μόνο) και ποιήσας και διδάξας. Αμήν συγ-χωρούμενοι, εντός... (και με κορωνίδα/κεφαλή την προσευχή βάση δε, στην κοιλία, την νηστεία).
Η αυτή σταυρικού τύπου καταγραφή ορίων φαίνεται και στο σύμβολο της πίστεως… ποιητὴν οὐρανοῦ καὶ γῆς, ὁρατῶν τε πάντων καὶ ἀοράτων. Τυπώνοντας μάλιστα το σημείο του σταυρού επάνω μας, το ουρανού στην κεφαλή, και γης στην κοιλία, ορατών εκ δεξιών και αοράτων εξ αριστερών, ο ίδιος ο σταυρός ενώνει αυτά, όπως Ο Εσταυρωμένος (όρθιος κρεμασθείς1) και Κυρία Θεοτόκος, η τα εναντία εις ταυτό αγαγούσα. Αμήν δι ευχών Μεσσία και Μεσσιτρίας και μεσαζόντων εσταυρωμένων στο θέλημα Του Θεού, αγίων, νάμαστε κι εμείς εντός του σωτηρίου Ενός Σώματος, μετέχοντες όχι απλά στην καλή λίαν κτίση, αλλά στην καινή, αρχής γενομένης από Χριστουγέννων.
(1) Αυτός (ο σταυρός) μας δόθηκε σαν σημάδι πάνω στο μέτωπό μας, όπως στον Ισραήλ δόθηκε η περιτομή· (αγ.Ιωάννου Δαμασκηνού)
* πνευματική
γνώση των λόγων της φύσης και πνευματική γνώση των λόγων των Γραφών...
(προφ.Ηλίας + προφ. Μωυσής)Η αυτή σταυρικού τύπου καταγραφή ορίων φαίνεται και στο σύμβολο της πίστεως… ποιητὴν οὐρανοῦ καὶ γῆς, ὁρατῶν τε πάντων καὶ ἀοράτων. Τυπώνοντας μάλιστα το σημείο του σταυρού επάνω μας, το ουρανού στην κεφαλή, και γης στην κοιλία, ορατών εκ δεξιών και αοράτων εξ αριστερών, ο ίδιος ο σταυρός ενώνει αυτά, όπως Ο Εσταυρωμένος (όρθιος κρεμασθείς1) και Κυρία Θεοτόκος, η τα εναντία εις ταυτό αγαγούσα. Αμήν δι ευχών Μεσσία και Μεσσιτρίας και μεσαζόντων εσταυρωμένων στο θέλημα Του Θεού, αγίων, νάμαστε κι εμείς εντός του σωτηρίου Ενός Σώματος, μετέχοντες όχι απλά στην καλή λίαν κτίση, αλλά στην καινή, αρχής γενομένης από Χριστουγέννων.
(1) Αυτός (ο σταυρός) μας δόθηκε σαν σημάδι πάνω στο μέτωπό μας, όπως στον Ισραήλ δόθηκε η περιτομή· (αγ.Ιωάννου Δαμασκηνού)
**με όλην την σχετική θεωρία, υποτασσόμενη η συνείδηση, νους - χους
και όλος ο εαυτός, στο εγκατασταθέν μετά την πτώση και προβληθέν είδωλο του ‘’αληθοφανούς
ποιητού ουρανού και γης’’ (ΙΑΠΕΤΟΣ=666) αντί του αληθινού ποιητού ουρανού και
γης ΤΡΙΑΔΙΚΟΣ ΘΕΟΣ=999.
---
όταν πάλι 30/31 Ιαν 1996 οι άγιοι Ιεράρχες έδιναν σήμα και σημείο,
για την δική μας ωφέλεια…
---
---
Λίγα λόγια για εκείνο το σημειολογικό ατύχημα… Εκτός κινδύνου οι τραυματίες από το πολύνεκρο δυστύχημα στο Μενίδι
Αθήνα Εκτός κινδύνου νοσηλεύονται οι
τραυματίες από το πολύνεκρο δυστύχημα που συνέβη το βράδυ του Σαββάτου στη
λεωφόρο Καραμανλή στο Μενίδι.
Ο
απολογισμός του τραγικού δυστυχήματος είναι τέσσερις
νεκροί και επτά τραυματίες εκ
των οποίων ο ένας σοβαρά, που νοσηλεύεται στον «Ερυθρό Σταυρό» και σύμφωνα με
τους γιατρούς έχει διαφύγει τον κίνδυνο. Οι ελαφρά τραυματίες νοσηλεύονται στο
Θριάσιο νοσοκομείο Ελευσίνας και στο ΚΑΤ.
Το
δυστύχημα συνέβη όταν λεωφορείο του ΚΤΕΛ Ιωαννίνων που κινείτο στη λεωφόρο Καραμανλή με κατεύθυνση προς Πάρνηθα, από το
ύψος της διασταύρωσης με τη λεωφόρο Δεκελείας και μέχρι τη λεωφόρο
Θρακομακεδόνων, συγκρούστηκε διαδοχικά με επτά Ι.Χ. αυτοκίνητα, που ήταν
σταθμευμένα.
Στη
συνέχεια μπήκε στη λεωφόρο Θρακομακεδόνων προς το τελεφερίκ, όπου συγκρούστηκε
με άλλα τρία Ι.Χ. αυτοκίνητα που ήταν εν κινήσει. Στο τέλος, το λεωφορείο έπεσε
πάνω σε βιοτεχνία ξυλείας.
Νεκροί
ανασύρθηκαν από τα συνεργεία της Πυροσβεστικής ο οδηγός του λεωφορείου Ιωάννης
Καραμάνης του Ηλία 45 ετών από τα Ιωάννινα και ο οδηγός
ενός από τα Ι.Χ. Σπυρίδων Κυριάκος του Ευστρατίου 34 ετών μαζί με τους επιβάτες
του Λεωνίδα Κελέση του Ευστρατίου 39 ετών και Θεόδωρο Βελιτσέλο του Φωτίου 29
ετών, οι οποίοι έμεναν στις Αχαρνές.
Το
λεωφορείο δεν μετέφερε επιβάτες. Οι αστυνομικοί της τροχαίας Νέας Ιωνίας, που διενεργούν
προανάκριση για το δυστύχημα, εξετάζουν σοβαρά το ενδεχόμενο να έπαθε κάτι ο
οδηγός του λεωφορείου την ώρα που οδηγούσε και γι αυτό έχουν ζητήσει να γίνει
νεκροτομία. Παράλληλα, το λεωφορείο εξετάζεται από πραγματογνώμονες για να
διαπιστωθεί αν υπήρξε κάποια βλάβη.
Θλίψη επικρατεί στο ΚΤΕΛ Ιωαννίνων για το τραγικό δυστύχημα. Όλοι περιμένουν την ιατροδικαστική έκθεση που θα δώσει τις απαντήσεις για το τι συνέβη στον 45χρονο οδηγό του λεωφορείου. Συνάδελφοί του υποστηρίζουν ότι λογική εξήγηση είναι να έπαθε ανακοπή καρδιάς ή κάποιο εγκεφαλικό επεισόδιο.
Θλίψη επικρατεί στο ΚΤΕΛ Ιωαννίνων για το τραγικό δυστύχημα. Όλοι περιμένουν την ιατροδικαστική έκθεση που θα δώσει τις απαντήσεις για το τι συνέβη στον 45χρονο οδηγό του λεωφορείου. Συνάδελφοί του υποστηρίζουν ότι λογική εξήγηση είναι να έπαθε ανακοπή καρδιάς ή κάποιο εγκεφαλικό επεισόδιο.
Τελευταία
φορά το λεωφορείο πέρασε από ΚΤΕΟ για έλεγχο τον περασμένο Σεπτέμβριο. Στις 9 το πρωί του Σαββάτου είχε
αναχωρήσει από τα Γιάννενα και έφθασε στην Αθήνα στις 4 το απόγευμα όπου ο
οδηγός του για ένα δίωρο περίπου ήταν στο σταθμό του Κηφισού με συναδέλφους
του.
Στη συνέχεια ξεκίνησε για το Μενίδι όπου θα επισκέπτονταν συγγενικά του πρόσωπα και το πρωί της Κυριακής θα ξεκινούσε από την Αθήνα για το ταξίδι της επιστροφής στα Ιωάννινα. Συνέχεια και πηγή…
Στη συνέχεια ξεκίνησε για το Μενίδι όπου θα επισκέπτονταν συγγενικά του πρόσωπα και το πρωί της Κυριακής θα ξεκινούσε από την Αθήνα για το ταξίδι της επιστροφής στα Ιωάννινα. Συνέχεια και πηγή…
Να μη δίνομε στον διάβολο δικαιώματα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔηλαδή εγώ δεν αφήνω ούτε μια σκέψη μνησικακίας μέσα μου ούτε μια σκέψη εγωισμού, μη βρει παράθυρο ο σατανάς. Το παράθυρο είναι το δικαίωμα. Όταν απομακρύνεσαι απ’ τον Θεό, κινδυνεύεις, γιατί σε βρίσκει «σκέτον» ο σατανάς και κυριαρχεί επάνω σου. Ακούστε κι εμένανε, που έχω λίγη πείρα σ’ αυτά.
Η τελεία εμπιστοσύνη στα χέρια του Θεού -αυτή είναι η αγία ταπείνωση. Η τέλεια υπακοή στο Θεό χωρίς αντίρρηση, χωρίς αντίδραση, έστω κι αν ορισμένα πράγματα φαίνονται δύσκολα και παράλογα. Το άφημα στα χέρια του Θεού. Αυτό που λέμε στην Θεία Λειτουργία τα λέγει όλα: «πάσαν την ζωήν ημών Χριστώ τω Θεώ παραθώμεθα». Σ’ εσένα Κύριε, τα αφήνομε όλα. Αυτή είναι η εμπιστοσύνη στον Θεό. Αυτή είναι η αγία ταπείνωση. Αυτή μεταμορφώνει τον άνθρωπο. Τον καθιστά θεάνθρωπο.
Ο ταπεινός έχει συνείδηση της εσωτερικής του καταστάσεως και, όσο κι αν είναι άσχημη, δεν χάνει την προσωπικότητά του. Γνωρίζει ότι είναι αμαρτωλός και θλίβεται γι’ αυτό, αλλά δεν απελπίζεται, δεν εξουθενώνει τον εαυτό του. Ο έχων την αγία ταπείνωση δεν μιλάει καθόλου, δηλαδή δεν αντιδρά. Δέχεται να τον παρατηρούν, να τον ελέγχουν οι άλλοι, χωρίς να εξοργίζεται και να δικαιολογείται. Δεν χάνει την ισορροπία του.
Αγίου Πορφυρίου !!
προσευχή και νηστεία... ακρόαση και τήρηση τα 4 άκρα του σταυρού, πάνω στον οποίο ΚΑΘΕ ΑΓΙΟΣ προσηλώθη... και ενσωματωθείς στο Σταυρωμένο Σώμα Χριστού, συνανεστήθη χάριτι...
ΑπάντησηΔιαγραφή