Σάββατο 17 Απριλίου 2021

Οι επτά φράσεις του Χριστού στον Σταυρό.

γιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς (πίσκοπος χρίδος)

Θέλετε ν µάθετε τ σηµασία κείνων τν πτ φράσεων τς ποες επε Κύριος πάνω στν σταυρό. Δν εναι σαφες; 

Πρώτη φράση: «Πάτερ, φες ατος˙ ο γρ οδασι τί ποιοσι» (Λούκ. 23,34). Μ ατ τ λόγια Χριστς δειξε τ λεός του πέναντι στος κτελεστές Του,τν ποίων µοχθηρία δν ποχώρησε οτε ταν πέφερε στν σταυρό. Τ δεύτερο εναι τι βροντοφώναξε π τν κορυφ το βράχου το Γολγοθ µία ποδεδειγµένη λλά ποτ καλ συνειδητοποιηµένη λήθεια, δηλαδ τι ατο πο πράττουν τ κακ ποτ δν ξέρουν τί κάνουν. Σκοτώνοντας τν Δίκαιο στν πραγµατικότητα σκοτώνουν τν αυτό τους κα ταυτόχρονα δοξάζουν τν Δίκαιο. Καταπατώντας τν νόµο το Θεο δν βλέπουν τ µυλόπετρα, ποία όρατα κατεβαίνει πρς ατος γι ν τος συνθλίψει. µπαίζοντας τν Θε δν βλέπουν τ πρόσωπά τους ν µεταµορφώνονται σ θηριώδη ρύγχη. Διαποτισµένοι π τ κακ ποτ δν ξέρουν τί κάνουν.


Δεύτερη φράση: «µν λέγω σοι, σήµερον µετ’ µο ση ν τ παραδείσ» (Λουκ. 23,43). Ατς λόγος πευθύνεται στν µετανιωµένο ληστ στν σταυρό. Πολ παρήγορος λόγος γι τος µαρτωλούς, ο ποοι τουλάχιστον τν τελευταία στιγµ µετανοον. Τ λεος το Θεο εναι περίγραπτα µεγάλο. Κύριος

κπληρώνει τν ποστολ Του κόµα κα στν σταυρό. ως τν τελευταία του πνο Κύριος σώζει κείνους πο δείχνουν κα τν παραµικρ πιθυµία ν σωθον.

Τρίτη φράση: «Γύναι, δε υός σου» (ωαν. 19,26). τσι επε Κύριος στν γία Μητέρα Του πο στεκόταν κάτω π τν σταυρ µ τν ψυχ σταυρωµένη. Κα στν πόστολο ωάννη λέγει: «δο µήτηρ σου» (ωαν. 19,27). Ατς λόγος δείχνει τ φροντίδα, πο καθένας χρωστ στος γονες του. Γι δές, κενος πο δωσε ντολ στος νθρώπους: «Τίµα τν πατέρα σου κα τν µητέρα σου» (ξ. 20,12) κπληρώνει τν ντολ Του τν στατη στιγµή.

Τέταρτη φράση: «Θεέ µου, Θεέ µου, νατί µ γκατέλιπες;» (Ματθ. 27,46). Ατς ο λέξεις δείχνουν, τόσο τν δύναµη νθρώπινη φύση, σο κα τν προορατικότητα το Κυρίου. νθρωπος πάσχει, λλά κάτω π τν νθρώπινο πόνο πάρχει να µυστήριο. Δές, µόνον ατς ο λέξεις µποροσαν ν διαλύσουν τν αρεση, ποία ργότερα τράνταζε τν κκλησία κα ποία λανθασµένα κήρυττε τι Θεία φύση πέφερε στν σταυρό. µως, ν τ µεταξύ, αώνιος Υος το Θεο γι’ ατ κα νσαρκώθηκε ς νθρωπος, γι ν εναι ς νθρωπος στ σµα κα τν ψυχή, γι ν µπορέσει ταν λθει στιγµ ν πάσχει γι τος νθρώπους κα ν πεθάνει γι τος νθρώπους. Γιατί ν Θεία φύση το Χριστο πασχε στν σταυρό, θ σήµαινε τι Θεία φύση το Χριστο θ πέθαινε. Κα ατ οτε κν πιτρέπεται ν διανοηθοµε. ντρυφστε σο πι πολ µπορετε σ’ ατς τς µεγάλες κα φοβερς λέξεις: «Θεέ µου, Θεέ µου, νατί µ γκατέλιπες;».

πέµπτη φράση: «Διψ» (ωαν 19,28). Τ αµα Του ρρεε. Γι’ ατ κα διψοσε. λιος ταν κατ τ δύση του, δη Το χτυποσε τ πρόσωπο κα µαζ µ τ λλα βασανιστήρια καιγόταν πολύ. Φυσικ ταν ν διψ. λλά, Κύριε, διψοσες ντως γι νερ γι γάπη; Μήπως διψοσες ς νθρωπος ς Θεός, κα τ να κα τ λλο; δο Ρωµαος λεγεωνάριος Σο πρόσφερε να σπόγγο βρεγµένο στ ξύδι. Μιά σταγόνα λέους, τν ποία δν ασθάνθηκες πό τούς νθρώπους γι τρες λόκληρες ρες κρεµασµένος στν σταυρό! Ατς Ρωµαος στρατιώτης παλύνει κάπως τν µαρτία το Πιλάτου -τν µαρτία τς Ρωµαϊκς ατοκρατορίας- πέναντί Σου, στω κα µ ξύδι. Γι’ ατ θ φανίσεις τ Ρωµαϊκ ατοκρατορία, λλά στ θέση της θ οκοδοµήσεις νέα.

κτη φράση: «Πάτερ, ες χερας σου παρατίθεµαι τ πνεµά µου» (Λουκ. 23,46). Πού σηµαίνει τι Υός παραδίδει τ πνεµα Του στ χέρια το Πατρός Του. Γι ν γίνει γνωστό, τι π τν Πατέρα ρθε κα χι ατεξουσίως, πως Τν κατηγοροσαν ο βραοι. λλά κόµα ο λέξεις ατς λέχθησαν γι ν τς κούσουν ο βουδιστές, ο πυθαγόρειοι, ο ποκρυφιστές, κα λοι κενοι ο φιλόσοφοι, ο ποοι φλυαροσαν περ µετοίκισης τς ψυχς τν νεκρν νθρώπων σ λλους νθρώπους, ζα, φυτά, στέρια, µεταλλικ στοιχεα. Πετάξετε λες ατς τς φαντασίες κα δετε πο κατευθύνεται τ πνεµα το νεκρο Δικαίου: «Πάτερ, ες χεράς σου παρατίθεµαι τ πνεµά µου»!

βδοµη φράση: «Τετέλεσται» (ωαν.19,30). Ατ δν σηµαίνει τι τελειώνει ζωή. χι! λλά τι τελειώνει ποστολ πικεντρωµένη στ σωτηρία το νθρωπίνου γένους. Τελείωσε, κα πισφραγίσθηκε µ τ αµα κα τν πίγειο θάνατο, τ θεο ργο το µοναδικο ληθινο Μεσσία τν νθρώπων. Τελείωσαν τ βασανιστήρια, λλά ζω µόλις ρχίζει. Τελείωσε τραγωδία λλά χι κα τ δράµα. Στ σειρ πεται, τ µεγαλειδες ξίωµα: νίκη πάνω στν θάνατο, νάσταση, δόξα.

---

Αναδημοσίευση από http://www.agiazoni.gr

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου