Κυριακή 13 Μαρτίου 2022

προσέγγιση του ευαγγελίου της Κυριακής της Ορθοδοξίας….


Τῇ ἐπαύριον ἠθέλησεν ὁ ᾿Ιησοῦς ἐξελθεῖν εἰς τὴν Γαλιλαίαν· καὶ εὑρίσκει Φίλιππον καὶ λέγει αὐτῷ· ἀκολούθει μοι. ἦν δὲ ὁ Φίλιππος ἀπὸ Βηθσαϊδά, ἐκ τῆς πόλεως ᾿Ανδρέου καὶ Πέτρου. εὑρίσκει Φίλιππος τὸν Ναθαναὴλ καὶ λέγει αὐτῷ· ὃν ἔγραψε Μωϋσῆς ἐν τῷ νόμῳ καὶ οἱ προφῆται, εὑρήκαμεν, ᾿Ιησοῦν τὸν υἱὸν τοῦ ᾿Ιωσὴφ τὸν ἀπὸ Ναζαρέτ. καὶ εἶπεν αὐτῷ Ναθαναήλ· ἐκ Ναζαρὲτ δύναταί τι ἀγαθὸν εἶναι; λέγει αὐτῷ Φίλιππος· ἔρχου καὶ ἴδε. εἶδεν ὁ ᾿Ιησοῦς τὸν Ναθαναὴλ ἐρχόμενον πρὸς αὐτὸν καὶ λέγει περὶ αὐτοῦ· ἴδε ἀληθῶς ᾿Ισραηλίτης, ἐν ᾧ δόλος οὐκ ἔστι. λέγει αὐτῷ Ναθαναήλ· πόθεν με γινώσκεις; ἀπεκρίθη ᾿Ιησοῦς καὶ εἶπεν αὐτῷ· πρὸ τοῦ σε Φίλιππον φωνῆσαι, ὄντα ὑπὸ τὴν συκῆν εἶδόν σε. ἀπεκρίθη Ναθαναὴλ καὶ λέγει αὐτῷ· ραββί, σὺ εἶ ὁ υἱὸς τοῦ Θεοῦ, σὺ εἶ ὁ βασιλεὺς τοῦ ᾿Ισραήλ. ἀπεκρίθη ᾿Ιησοῦς καὶ εἶπεν αὐτῷ· ὅτι εἶπόν σοι, εἶδόν σε ὑποκάτω τῆς συκῆς, πιστεύεις; μείζω τούτων ὄψει. καὶ λέγει αὐτῷ· ἀμὴν ἀμὴν λέγω ὑμῖν, ἀπ’ ἄρτι ὄψεσθε τὸν οὐρανὸν ἀνεῳγότα, καὶ τοὺς ἀγγέλους τοῦ Θεοῦ ἀναβαίνοντας καὶ καταβαίνοντας ἐπὶ τὸν υἱὸν τοῦ ἀνθρώπου. (
Ιωάν.α’ 44-52) 

Κυριακή της Ορθοδοξίας ‘’σήμερα’’, Κυριακή ιεραποστολής… Με την ευχή, να μας δοθεί το αποστολικό* χάρισμα … καλούμαστε να ''βρίσκουμε'' τους υπό την συκήν ισταμένους και να τους ''εξάγουμε'' με το έρχου και ίδε..... τους κεκαλυμμένους υπό τους δερμάτινους χιτώνες αληθινούς ισραηλίτες (ισραήλ = νους ορώμενος τω Θεώ) τα... κάτωθεν (σκεπασμένα και κρυμμένα) πρόσωπα υπό τα περιζώματα φύλλων συκής.... (και προσωπεία τους). Ανύψωση καρδιών και νεφρών μέσω καθαρότητος και μη εμπαθειών (44 ψαλμ.) από την εικόνα (5) στο 2 και Λόγο Θεού. (1) 

Καλούμαστε να αναστηλώνουμε, όχι τυπικά τις εικόνες των ήδη αγίων μέσα στην εκκλησία, αλλά αν είναι δυνατόν, μετά την ορθή / ορθόδοξη θεωρία, αμήν ιδίως στον έξω αυτής, τον καθ’ύλην αγωνιστικό χώρο και επί του πρακτέου**, τις εικόνες Θεού (συνανθρώπων μας) να τις συνανυψώνουμε προς το καθ’ωμοίωση, όπου και όπως λειτουργεί η θριαμβεύουσα. 

Υψώνονται οι εικόνες της θριαμβεύουσας εκκλησίας, που οι ίδιοι σαν άγια πρόσωπα κατόρθωσαν χάριτι να ''ανεβάσουν'' τις εικόνες τους στο καθ'ομοίωσιν.... (λεπτύνοντες εαυτούς και καθαριζόμενοι, εκμεταλλευόμενοι τα μυστικά και μυστηριακά εφόδια που προσφέρει δωρεάν η εκκλησία). 

Μακάρι με την τυπική αυτή ανύψωση των εικόνων τους, οι ίδιοι υψούμενοι εκ Θεού άγιοι, να μας βοηθούν ως μεσίτες και πρέσβεις προς Κύριον, ουσιαστικά να ανεβαίνουμε, συνανυψώνοντας μαζί και τις άλλες εικόνες (εικόνες Θεού) στο καθ'ωμοίωσιν, διακονώντας τες.... 

Γιατί, όπως αναφέρει ο αγ.Μάξιμος ομολογητής, όπως βλέπουμε τους συνανθρώπους μας, εκεί κοντά είμαστε κι εμείς... διαβόλους και άχρηστους τους βλέπουμε ; δεν απέχουμε από την ίδια κατάσταση. Αγίους τους βλέπουμε (ή τουλάχιστον τον κρυμμένο εν δυνάμει αγιασμό τους) ; εκεί κοντά κι εμείς.... άλλωστε μνήμη αγίου, μίμηση αγίου. Αμήν η στρατευόμενη να συνανυψώσει τις εικόνες, όπως το κάνει διαρκώς η θριαμβεύουσα. Εαυτούς και αλλήλους....

 Χάρις και δωρεά... ουκ εξ ημών η διάκριση, αλλά του Θεού, ΑΝ ΔΩΣΕΙ με μεθερμηνευόμενο το όνομα Ναθαναήλ (Nathan’el ) = Ο Θεός έχει δώσει.. Για εμάς όμως η διακονία. ... 23 καὶ εἶπε Κύριος αὐτῇ· δύο ἔθνη ἐν γαστρί σου εἰσί, καὶ δύο λαοὶ ἐκ τῆς κοιλίας σου διασταλήσονται· καὶ λαὸς λαοῦ ὑπερέξει, καὶ ὁ μείζων δουλεύσει τῷ ἐλάσσονι. (Γεν.κε') ήλθον γαρ διακονήσαι ου διακονηθήναι 

* μη πάντες απόστολοι; μη πάντες σταυροφόροι; 

** Επί του πρακτέου η Κυριακή της Ορθοδοξίας ήτοι, περί αναστήλωσης των εικόνων

(1) Η Κλίμαξ, ως δρόμος από το κατ’εικόνα στο καθ’ωμοίωσιν 
που, στην δόμηση του εν ημίν ναού (2), συναντάμε το ομόπνοο (και των 12 έμψυχων κολώνων) και εδώ, του απ.Θωμά (Ο Κύριός μου και Θεός μου) και του απ.Ναθαναήλ (ραββί, σὺ εἶ ὁ υἱὸς τοῦ Θεοῦ...), όπου ως νους, μετά σημείων ή όχι, φτάνει να ομολογήσει Ιησούν Χριστόν Υιό Θεού, ως απαρχή της σωτηρίας, γιατί αυτό δεν αποκαλύπτεται από σάρκα, αλλά Πνεύμα Άγιον. Κατάσταση και κίνηση.... (κατά το ο Θεός έχει δώσει / ναθαναήλ) αμήν να ευρεθεί... οὐδεὶς δύναται ἐλθεῖν πρός με, ἐὰν μὴ ᾖ δεδομένον αὐτῷ ἐκ τοῦ πατρός μου. 66 ᾿Εκ τούτου πολλοὶ ἀπῆλθον ἐκ τῶν μαθητῶν αὐτοῦ εἰς τὰ ὀπίσω καὶ οὐκέτι μετ' αὐτοῦ περιεπάτουν. (Ιωαν.ς') αμήν μη ελκόμενοι από του αντιθέου πνεύματος.... 

(2) ''βλέποντας'' έτσι εποικοδομητικά και ωφέλιμα, να ανεβάζουν τον άνθρωπο από την βάση προς ύψος, οδηγώντας τον στην Πηγή... 


 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου