Κυριακή 9 Δεκεμβρίου 2018

Για την συγκύπτουσα…


Στο σημερινό ευαγγέλιο1 και απόστολο2 καταγράφεται το πέρασμα από την σάρκα στο πνεύμα. Από την μία διαθήκη στην άλλη, και από την φυσική τεκνογονία στην σπουδαιότερη τεκνογονία, των αρετών, με κομβικό σημείο περάσματος την γλυκυτάτη ‘’γιαγιά’’ μας, την αγία Άννα.

Με έντονα γράμματα σημειώθηκαν ότι το πνεύμα ασθενείας που ταλαιπωρούσε την συγκύπτουσα ήταν 18 έτη.


Φυσικά μέσα στην ορθοδοξία, τα ιστορικά πρόσωπα δεν εξαντλούν την παρουσία τους στο τότε, μαζί με την θεραπεία εκ Κυρίου, αλλά επεκτείνονται σε κάθε άνθρωπο, αφού όπως αναφέρει ο αγ.Μάξιμος ομολογητής, και η Σαμαρείτιδα*** και η αιμορροούσα και η συγκύπτουσα και η κόρη του Ιαείρου και η συροφοινίκισσα και η  γυναίκα των σαδδουκαίων… δηλώνουν και την ανθρώπινη φύση στο σύνολο της και την ψυχή του κάθε επί μέρους ανθρώπου.   

Ο Αβραάμ, πριν χαρακτηρισθεί ως πατέρας δύο διαθηκών, έλαβε ευλογία εκ Θεού την οποία και εμείς αν θέλουμε να προοδεύσουμε πνευματικά, πρέπει να την αιτούμαστε.  

Ο άβραμ και η σάρα που μετονομάζονται από τον καλό Θεό μετά το καλόν εμ-βόλιον ‘’α’’ (αλήθειας και αγάπης) στην κεφαλή (πλέον Αβραάμ) και ‘’ρ’’ (δικαιοσύνη) στο σώμα (πλέον Σάρρα), είναι η απαραίτητη προϋπόθεση. Πάλι και αλλού, ο (άφωνος πριν, αλλά μετά την γέννηση του Ιωάννη βοών) Ζαχαρίας και η Ελισάβετ (κυοφορούσα το πνεύμα της μετανοίας) … δεν σημαίνουν τπτ άλλο, από την δική μας αφωνία σε περίπτωση μη εξομολογήσεως και μη κυοφορίας εν σώματι την μετάνοια.

Αυτό το πνεύμα ασθενείας των 18 ετών μέχρις ερχομού Του Ιατρού οφείλεται στον ασθενούντα τους ανθρώπους αντίδικο της σωτηρίας μας, αντίχριστο που με αριθμό 3 6άρια, σηματοδοτεί το 18.

Είναι ο νους του καθενός, που σαν συγκύπτουσα είναι προσκολλημένος στα χοϊκά. Είναι τα βαρηά χέρια του Μωυσή που αν δεν έλθει ο Α και Ω, ο Ααρών και Ωρ δεν ανορθώνονται δεν λαμβάνουν το σωτήριο σχήμα του σταυρού (ή ελληνικώς T)*. Πάλι, χωρίς Τον Κύριο δεν μπορεί να αναχθεί ο νους από την μία ειρήνη του κόσμου και αμαλήκ, στην υπέρ νουν ειρήνη (και ελευθερία)**.
     
‘’Σήμερα’’ σαν κλεψύδρα, αντιστρέφεται η ροή του κόσμου, που οδηγείτο στην φθορά, αφού εισάγεται με την σύλληψη Της Θεοτόκου από την αγία Άννα, το άλλο πυρ, που δι Αυτής της αδιοδεύτου πύλης μας χαρίζεται Ζωή και Αλήθεια και Ανάσταση.

Σήμερον τῆς ἀτεκνίας δεσμὰ διαλύονται· τοῦ Ἰωακεὶμ γὰρ καὶ τῆς Ἄννης εἰσακούων Θεός, παρ᾽ ἐλπίδα τεκεῖν αὐτοὺς σαφῶς, ὑπισχνεῖται θεόπαιδα· ἐξ ἧς αὐτὸς ἐτέχθη ὁ ἀπερίγραπτος, βροτὸς γεγονώς, δι᾽ Ἀγγέλου κελεύσας βοῆσαι αὐτῇ· Χαῖρε Κεχαριτωμένη, ὁ Κύριος μετὰ σοῦ.

Αμήν δι ευχών το ευλογημένο πέρασμα και η ίαση εκ της ασθενείας μας…


Επειδή όμως... ‘’η ψυχή ούτε γαρ προϋφίσταται του σώματος∙ ούτε μεθυφίσταται∙ αλλ’ άμα τη τούτου γενέσει κτίζεται και αυτή’’, με την σύλληψη ''κτίζεται'' η δωδεκάτειχος πόλις, με όρια άνω κάτω δεξιά και αριστερά όχι πλέον στον τύπο του σταυρού όπως σκιωδώς εμφανιζόταν στον σπερματικό Λόγο, αλλά ο ίδιος ο βιωματικός σταυρός, με την προσευχή (κεφαλή και κορωνίδα) την νηστεία (ως βάση) και ακρόαση και τήρηση των εντολών**** (από τα ορατά δεξιά έως τα αόρατα αριστερά) όπως τυπούται εφ'ημών το σημείο, Η μόλις συλληφθείσα Θεοτόκος, είναι το πρότυπο, δι Ης επιτελείται (και σε μας) ο ευαγγελισμός, παράλληλος και συνέχεια του  ευαγγελισμού λύσεως της στειρώσεως που δέχτηκαν οι θεοπροπάτορες, ως καρπός προσευχής και απαθείας κατά τον άγιο Παΐσιο (τηρουμένων των αναλογιών, αμήν δι ευχών και για την δική μας προκοπή, πνευματική ευτεκνία και καρποφορία…)



----

1 … 10 Ἦν δὲ διδάσκων ἐν μιᾷ τῶν συναγωγῶν ἐν τοῖς σάββασι. 11 καὶ ἰδοὺ γυνὴ ἦν πνεῦμα ἔχουσα ἀσθενείας ἔτη δέκα καὶ ὀκτώ, καὶ ἦν συγκύπτουσα καὶ μὴ δυναμένη ἀνακύψαι εἰς τὸ παντελές. 12 ἰδὼν δὲ αὐτὴν ὁ Ἰησοῦς προσεφώνησε καὶ εἶπεν αὐτῇ· Γύναι, ἀπολέλυσαι τῆς ἀσθενείας σου· 13 καὶ ἐπέθηκεν αὐτῇ τὰς χεῖρας· καὶ παραχρῆμα ἀνωρθώθη καὶ ἐδόξαζε τὸν Θεόν. 

2 … 22 γέγραπται γὰρ ὅτι Ἀβραὰμ δύο υἱοὺς ἔσχεν, ἕνα ἐκ τῆς παιδίσκης καὶ ἕνα ἐκ τῆς ἐλευθέρας. 23 ἀλλ’ ὁ μὲν ἐκ τῆς παιδίσκης κατὰ σάρκα γεγέννηται, ὁ δὲ ἐκ τῆς ἐλευθέρας δι’ ἐπαγγελίας. 24 ἅτινά ἐστιν ἀλληγορούμενα. αὗται γάρ εἰσι δύο διαθῆκαι, μία μὲν ἀπὸ ὄρους Σινᾶ, εἰς δουλείαν γεννῶσα, ἥτις ἐστὶν Ἄγαρ· 25 τὸ γὰρ Ἄγαρ Σινᾶ ὄρος ἐστὶν ἐν τῇ Ἀραβίᾳ, συστοιχεῖ δὲ τῇ νῦν Ἰερουσαλήμ, δουλεύει δὲ μετὰ τῶν τέκνων αὐτῆς· 26 ἡ δὲ ἄνω Ἰερουσαλὴμ ἐλευθέρα ἐστίν, ἥτις ἐστὶ μήτηρ πάντων ἡμῶν. 27 γέγραπται γάρ· εὐφράνθητι στεῖρα ἡ οὐ τίκτουσα, ῥῆξον καὶ βόησον ἡ οὐκ ὠδίνουσα· ὅτι πολλὰ τὰ τέκνα τῆς ἐρήμου μᾶλλον ἢ τῆς ἐχούσης τὸν ἄνδρα. (Γαλ.δ’)

---




για το πως ''λειτουργούν'' οι δίκαιοι Ζαχαρίας και Ελισάβετ, διαχρονικά προς φυσικοπνευματική ωφέλεια του ανθρώπου...





Το κατά τάξιν και ετοιμότητα της εσωτερικής ζωής

* το μετά το Σ (18ο γράμμα) και φωτιά του κόσμου, που προσπαθεί να μην ελευθερεωθεί ο άνθρωπος από την νοητή δουλεία και αίγυπτο, στο Τ (19ο) και από κατεβασμένα χέρια στο σχήμα του σταυρού, με επόμενο το Υ που τα χέρια ανορθώνονται ακόμη περισσότερο, ως προσευχητικά (σχηματικά) δρόμος, για την τελείωση (Φ,Χ,Ψ και Ω)... όπως καταγράφηκε η ελληνική ομόρροπη πνευματικά αλφαβήτα στους οδοδείκτες ελληνορθόδοξης παιδείας.

** Εορτή της Αγίας και Ισαποστόλου Νίνας (14 Ιαν) και 2 σχόλια...

*** Πώς δικαιολογούνται οι πέντε άνδρες της Σαμαρείτιδας και ο έκτος που δεν ήταν άνδρας της; (αγ.Μαξίμου ομολογητού)
**** Συνέχεια στις Ισορροπίες και άκρα στην Ορθοδοξία (εντός των τειχών…)


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου