…πριν την εορτή της αναλήψεως και διάνοιξης των ουρανών, Ο Κύριος την Κυριακή του τυφλού μας δίνει τον τρόπο και την προϋπόθεση διάνοιξης των ουρανών, κατάσταση παράλληλη της διάνοιξης των οφθαλμών που λόγω βραδυκαρδίας και α-νοησίας (έλλειψη νοός Χριστού) κρατούνται…. (Λουκ.κδ’25) [από την ανάσταση στην ανάληψη και διάνοιξη ‘’ουρανών’’ ουρανών και οφθαλμών].
Με τον νου να είναι ο οφθαλμός της ψυχής και Τον Κύριο πρωτίστως να θεραπεύει τον νου, με τον χου να ακολουθεί, η απαρχής ομμάτωση του (εκ γενετής) τυφλού, ώστε να Τον αναγνωρίσει σταδιακά ως υιό Δαβίδ και τέλος ως Υιό Θεού, δεν εξαντλείται φυσικά στο ιστορικό γεγονός αλλά μας ακουμπά και αφορά όλους.
Όντας η κάθε ψυχή αντιμετωπιζόμενη από τον Θεό ως κόρη οφθαλμού, η Κυριακή του τυφλού λαμβάνει άλλη διάσταση, όπως και ο παράλυτος (πάλι νους), ο φερόμενος υπό τεσσάρων (χους και 4 στοιχείων) για την θεραπεία του.
Κι αν Ο Κύριος (ΤΡΙΑΔΙΚΟΣ ΘΕΟΣ = 999) και συγχρόνως Ο οφθαλμός ο τα πάντα
ορών και υπό ουδένα ορώμενος, δεν εγκαταστήσει εξαρχής τον δικό Του πηλό πλάσης του βολβού (ΡΑΒΔΙΑ+ΚΩΝΙΑ=999) για να ιδωθεί από τον τυφλό εκ γενετής άνθρωπο και κινηθεί ευθέως (Ι) και ελικοειδώς (9) προς Αυτόν, αλλά και σύμφωνα με το χωρίς Εμού ου δύνασθε ποιείν ουδέν (Ιωαν.ιε΄5), πράγματι τπτ δεν γίνεται ***.Αναφέρει ο π. Ἰωάννης Ρωμανίδης: "Ἐλεύθερος κατὰ τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία εἶναι ἐκεῖνος ὁ ὁποῖος βρίσκεται σὲ κατάσταση φωτισμοῦ" (ελευθερία κατὰ την Ορθόδοξη Εκκλησία)
Συγχρόνως, ο κάθε άνθρωπος είναι ψυχοπαθής κατά την Πατερική έννοια. Δεν είναι ανάγκη να είναι κάποιος σχιζοφρενής για να είναι ψυχοπαθής. Ο ορισμός της ψυχοπάθειας από Πατερικής απόψεως είναι ότι ψυχοπάθεια υπάρχει στον άνθρωπο εκείνον που δεν λειτουργεί σωστά η νοερά ενέργεια μέσα του. (Ποιος είναι «ψυχοπαθής», κατά τους Πατέρες της Εκκλησίας).
Έτσι, στόχος του πραγματικά φιλόθεου ανθρώπου είναι η εξυγίανση του νοός. (οι τρείς κινήσεις της ψυχής – ευθεία, ελικοειδής, κυκλική – σύμφωνα με τους Πατέρες της Εκκλησίας).
Γιαυτό και είναι τόσο λειτουργικά σπουδαία αυτή η θεραπεία προ της αναλήψεως. Να ξεκολλήσουν και τα δικά μας (νοερά) πόδια από την γη και το σαρκικό φρόνημα.
Όλοι μας είμαστε αποδέκτες των λόγων της φύσης, αλλά αν δεν λειτουργεί υγιώς η ευθεία κίνηση του νοός, δια της οποίας γίνεται η αναγωγή από τα υλικά στα πνευματικά, από τα δημιουργήματα Στον Δημιουργό, παρότι ''βλέπουμε'' εξωτερικά, στα πνευματικά, κρινόμαστε ως τυφλοί. Είναι αυτό που διαβάζουμε ‘’σήμερα’’ την Κυριακή της θεραπείας του εκ γενετής τυφλού... 39 καὶ εἶπεν ὁ ᾿Ιησοῦς· εἰς κρῖμα ἐγὼ εἰς τὸν κόσμον τοῦτον ἦλθον, ἵνα οἱ μὴ βλέποντες βλέπωσι καὶ οἱ βλέποντες τυφλοὶ γένωνται. (Ιωαν.θ')
Η αναγωγή σαν γνώση, [η εφαρμογή του συμβόλου άλεφ (À) που δείχνει με φυσικό και μεταφυσικό τρόπο, τον δεύτερο νόμο, ότι: οτιδήποτε είναι πάνω, μοιάζει με αυτό που είναι κάτω και αντίστροφα, δίνοντας κάποιες φυσικές κλείδες γνώσης όταν χρησιμοποιούνται διακριτικά οι αναλογίες μικρόκοσμου - μακρόκοσμου... δεν αρκεί, γιατί τους λείπει το Α της Αλήθειας, Το όνομα Κυρίου που ζωοποιεί [ένεκεν του ονόματός Σου Κύριε, ζήσεις με… θλίβεται η ψυχή (ρμβ’) και αιτείται την εξολόθρευση των εχθρών της…]. Πρέπει να συνδυαστεί με την πίστη που ενεργοποιεί την προσευχή, - και ευχή, την θεόσδοτη απλανή κυκλική κίνηση νοός – για να διαγράψει (νους και χους) την ανυψωτική ελικοειδή κίνηση 9, το θ’ του αγαπημένου μαθητή.
Μόνο τότε χάριτι περνάμε στην ευλογημένη όραση κι αυτό γιατί η βάση όλων μας είναι η τυφλότητα. Έρχεται Ο Κύριος και αναπλάθει εξαρχής, όραση, με την χρίση σιέλου (από πρωτότοκο) (1) και την νίψη του προσώπου μας στην κολυμβήθρα σιλωάμ, αναβαθμίζονται συγχρόνως όλα τα αισθητήρια, νους, καρδιά, ζωή. Κι επειδή, η αγάπη ου λογίζεται το κακό... και επί του πρακτέου εκ του οράν το εράν, μακάρι τα μάτια μας (εξωτερικά και εσωτερικά, όταν δόξα τω Θεώ διαθέτουμε και τα δύο) να γίνουν μονωτές του κακού απόπου κι αν αυτό προέρχεται και συγχρόνως αγωγοί ΜΟΝΟ του καλού, αφού αυτή η καλή αγωγιμότητα και συγχρόνως η μόνωση του κακού, θα ''περάσει'' στην μιλιά, στην αντιμετώπιση, στην όλη ζωή. Αμήν προς το αγαθό και πρόοδο προς Τριαδικό Θεό.
Μόνο έτσι διπλασιάζονται τα δοθέντα τάλαντα, αλλιώς τα θάβουμε στην γη, (τα εξαντλούμε στα χοϊκά) και θα χάσουμε κι αυτά που νομίζουμε πως κατέχουμε, αν δεν τα διαχειριστούμε ορθά.
Είναι θέμα ΠΑΙΔΕΙΑΣ και ΝΟΥΘΕΣΙΑΣ Κυρίου!! παιδεία που αποκρύβεται, αποσιωπάται, ακόμη και πολεμείται από τους αυτάρκεις στην ‘’γνώση’’ του κόσμου, που εμφανίζονται ανθρωπιστές αλλά χωρίς Άνθρωπο, φιλαλήθεις αλλά χωρίς Αλήθεια (Χριστό).
Παιδεία, που η οικουμένη την έχει ανάγκη ως ΦΩΣ, ως ΖΩΗ, ως ευθυπορεία.... καὶ νῦν, βασιλεῖς, σύνετε, παιδεύθητε, πάντες οἱ κρίνοντες τὴν γῆν. δουλεύσατε τῷ Κυρίῳ ἐν φόβῳ καὶ ἀγαλλιᾶσθε αὐτῷ ἐν τρόμῳ. δράξασθε παιδείας, μήποτε ὀργισθῇ Κύριος καὶ ἀπολεῖσθε ἐξ ὁδοῦ δικαίας. ὅταν ἐκκαυθῇ ἐν τάχει ὁ θυμὸς αὐτοῦ, μακάριοι πάντες οἱ πεποιθότες ἐπ᾿ αὐτῷ.... (ψαλμ.β').
Αμήν όλα τα παραπάνω να αποδώσουν μια ελάχιστη ωφέλεια προς θείαν οικοδομήν, αρχή αναστάσεως, αναλήψεως και φωτισμού. Τότε και έτσι η θεραπεία, που μόνο η ορθοδοξία προσφέρει, αφού μόνο Σε Αυτήν μπορεί να βρεθούν τα θεία δομικά στοιχεία (ΓΗ ως Τροφή εκ Του Τροφέως, ΑΗΡ ορθή πίστη, ΥΔΩΡ λάλον, ΠΥΡ ως πυρ θεότητος) και ιδίως η πεμπτουσία που την ψυχή Αυτού έθυσε ως καλός Ποιμήν, για την σωτηρία μας.
----
(1) προφ.Ησαΐα … «6 εγώ Κύριος ο Θεός εκάλεσά σε εν δικαιοσύνη και κρατήσω τής χειρός σου και ενισχύσω σε και έδωκά σε εις διαθήκην γένους, εις φως εθνών 7 ανοίξαι οφθαλμούς τυφλών, εξαγαγείν εκ δεσμών δεδεμένους και εξ οίκου φυλακής καθημένους εν σκότει.» Αμήν γένοιτο…
από την παράδοση των ραββίνων, όπως μας γνωρίζει το Ο εκ γενετής τυφλός και η Κολυμβήθρα του Σιλωάμ (ΟΟΔΕ) διαβάζουμε …. «όταν πήγαινε κόσμος στον πατέρα του για να λάβουν θεραπεία για τους πάσχοντες οφθαλμούς τους, εκείνος τους έλεγε: «Πήγαινε στον υιό μου Σικάτ, επειδή εκείνος είναι πρωτότοκος και το σάλιο του θεραπεύει αυτή την πάθηση…. ενώ…. «Είναι γνωστό ως έθιμο πως το σάλιο του πρωτότοκου ενός πατέρα θεραπεύει αυτή την πάθηση, ενώ το σάλιο του πρωτότοκου μιας μητέρας δεν θεραπεύει αυτή την πάθηση.» … ώστε για τους έχοντας ώτα ακούειν, έμπρακτα απέδειξε, ότι είναι Ο Πρωτότοκος Υιός του Πατρός και πως ο Πατήρ Του Τον έστειλε (κολυμβήθραν του Σιλωάμ, ό ερμηνεύεται απεσταλμένος). … με την κολυμβήθρα του σιλωάμ να ονομάζεται και κολυμβήθρα του Μεσσία. Αμήν να νιφθούμε...
---
Κυριακή του οικουμενιστικού παραλύτου - εκ της Κυριακής του τεθεραπευμένου παραλύτου …
οι δύο παράλυτοι και το, θέλεις ὑγιὴς γενέσθαι;
… περί ψυχής και ο ρόλος του οφθαλμού αυτής στην επίγνωση της Αληθείας
στην νοερά άθληση αναφέρει... ‘’εμείς οι άνθρωποι, σκώληκες εσμέν…’’* αλλά και ο προφητάναξ Δαβίδ στον κα' ψαλμ. : ἐγὼ δέ εἰμι σκώληξ καὶ οὐκ ἄνθρωπος... με αυτήν την ίδια αφετηρία, το ΚΑ και ανάλογα την πρόσδοση πνευματικής ή όχι όρασης του ευθέως Φωτός (Κυριακή του τυφλού, που ομολογεί πίστη στον Υιό του Θεού) αντί ''φωτός'' έρποντος όπως ο σκώληξ (που δεν Τον αναγνωρίζει και θεομαχεί ενάντιά Του), ** ο άνθρωπος θα οδηγηθεί ή προς τα άνω (Λ), ΚΑ(Λ)Ο και Αγαθό ή θα παραμείνει τυφλός με άλλον προσανατολισμό προς αδιέξοδο και απώλεια (Κ = |< ) και ΚΑ(Κ)Ο.
Γιαυτό και έρχεται Ο Κύριος, ευστοχώντας (ποτέ αμαρτάνοντας / αστοχώντας) και δια του ενός πηλού να θεραπεύσει τον νου και σώσει τον άνθρωπο από τον άλλον πηλό.... Σώσόν με από πηλού, ίνα μη εμπαγώ» (Ψαλ. 68,15). Να αναπλάσει τον έσω οφθαλμό και ενεργοποιήσει τον θησαυρό που κρύπτεται εν οστρακίνοις σκεύεσι, για να τον κάνει άξιο να δει και μεθέξει στην δόξα Του. Προϋπόθεση μετά την για πολλούς (μακάρι όχι μόνο συναισθηματική ή διανοητική) ανάσταση, προς λιγότερους ανάληψη και ακόμη πιο λίγους βιωματικά πεντηκοστή. Παράσχου Κύριε εκτυπώτερον, την διάνοιξη των ουρανών και οφθαλμών.* εξωτερικά και εσωτερικά.... παράσημα
** με αυτές τις δύο μοναδικές θέσεις του νοός, απέναντι Στον Κύριο Χριστόφιλος ἢ Χριστομάχος Τοῦ Ὁσίου Ἰουστίνου Πόποβιτς, όπως είναι δύο και μοναδικές θέσεις του εσταυρωμένου (χωροχρονικά) ανθρώπου, ως συσταυρωμένοι, εκατέρωθεν Του Σταυρού. Ο ένας, ο ευγνώμων ληστής ιδών και ο άλλος, ο υβριστής, τυφλός. Αμήν θεράπευσέ μας Κύριε, να αρχίσουμε να ιχνηλατούμε το Φως Σου και δια των λόγων (ακτίνων) Τον Λόγο (ήλιο). ιχνηλασία Φωτός... όραση και κίνηση ευθεία προς τα άνω (Ι) με ταπεινότητα και υπακοή στο θείο θέλημα και ελικοειδώς (9) δι αρετών.Οι 7 ηλικίες του ανθρώπου - Αγίου Αναστασίου Σιναΐτου
Οι 7 ηλικίες του ανθρώπου στην παλαιά και καινή διαθήκη
Στο Ο ἄνθρωπος πού προσεύχεται, ἡ Χάρη τοῦ Θεοῦ τόν προστατεύει διαβάζουμε: .... Μάλιστα είδαν οι Πατέρες τη Χάρη αυτή και την περιγράφουν σαν μία σειρά από 7 τοίχους που περικυκλώνουν τον άνθρωπο και είναι αδύνατον στον διάβολο να διαπεράσει τους «τοίχους» αυτούς και να εισχωρήσει στον άνθρωπο.
όραση (άρθρα) μεταξύ αυτών....
περί ψυχής και ο ρόλος του οφθαλμού αυτής στην επίγνωση της Αληθείας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου