Πέμπτη 26 Μαΐου 2022

θεμέλιον Πόλεως…

Είναι ομολογουμένως μεγάλη κουβέντα και έργο ζωής, να βάλουμε αρχή επιστροφής, αρχή μεταστροφής, αρχή μετανοίας ...!! 

Μια έννοια πολυπροτεινόμενη από αγίους και κήρυκες, πατώντας πάνω στο κήρυγμα που ξεκινούν ο Τίμιος πρόδρομος και Ο Κύριος… ΕΝ δὲ ταῖς ἡμέραις ἐκείναις παραγίνεται ᾿Ιωάννης ὁ βαπτιστὴς κηρύσσων ἐν τῇ ἐρήμῳ τῆς ᾿Ιουδαίας 2 καὶ λέγων· μετανοεῖτε· ἤγγικε γὰρ ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν. (Ματθ.γ’) και 17 ᾿Απὸ τότε ἤρξατο ὁ ᾿Ιησοῦς κηρύσσειν καὶ λέγειν· μετανοεῖτε· ἤγγικε γὰρ ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν. (Ματθ.γ’17) 

Μετάνοια, που αρχή έχει (και είναι το θεμέλιο) αλλά τελειωμό δεν έχει…. κι αυτό γιατί σαν θείο χαρακτηριστικό που ακολουθεί την προαίρεση του ανθρώπου, λόγω τρεπτότητάς του, άλλοτε εμφανίζεται και άλλοτε χάνεται, όπως ο ήλιος ‘’κρύβεται’’ πίσω από τα νέφη ή ‘’απουσιάζει’’ εμφανώς την νύχτα (αλλά πάντα παρών, έστω και μη ορώμενος ή άμεσα αισθανόμενος).   

Στον κύκλο ενιαυτού έχουμε την κεφαλή του Τιμίου Προδρόμου να εμφανίζεται και να εξαφανίζεται και πάλι να ανευρίσκεται, δηλώνοντας ότι το ίδιο συμβαίνει και εν ημίν, σαν πνεύμα της μετανοίας, όσο τα πάθη νέφη υπερισχύουν επάνω μας, σκοτίζοντας το ηγεμονικό της ψυχής.

  

Λένε πως όταν έγινε η άλωσις της Κωνπόλεως, εμφανίστηκε ένα χέρι στον ουρανό. Φυσικά και δεν μπορούσε να εξηγηθεί από τον πορθητή και από τους δικούς του, οπότε απευθυνόμενος  στους αγίους, έλαβε την παρακάτω ‘’παράδοξη’’ απάντηση: 

- φάνηκε αυτό το ‘’χέρι’’ στον ουρανό θέλοντας να δείξει ότι δεν είχαν μείνει ούτε 5 πιστοί στην Πόλη, γιαυτό και σου παραδόθηκε … και θα την κρατήσεις 555

χρόνια. Μετά θα ξαναγίνει ρωμαίϊκη…. 

Βρισκόμαστε σε παράταση εκπλήρωσης των προφητευθέντων για τους δικούς Του λόγους, αλλά και για την μη συνεργασία μας. [σε κανόνα είμαστε όπως μας γνωρίζει ο αγ.Παΐσιος. όχι απλά επτάκις σαν τους εβραίους που γνώρισαν τον νόμο, όχι εβδομηκοντάκις επτά σαν τους ρώσους υπό την αθεΐα του κομμουνισμού, αλλά 7 φορές το 77... (περίπου) υπό κατοχή από ειδωλολατρεία και σαρκολατρεία και με αλλαγή σαν σκυταλοδρομία, υπό τους σιωνιστές, κοσμικό φρόνημα και δαιμονιώδες. Για να πάρουμε τα πρέποντα μαθήματα της σκλαβιάς και πολεμήσουμε για την κατά Θεόν με την ορθόδοξη διάσταση, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ. 5 αιώνες... 5 στοιχεία.... Αμήν ἀξίους τῆς ἐλευθερίας ἀνάδειξον…]. 

Αναφέρεται από αγίους πως Ο Κύριος θα μας έδινε την Πόλι το 1919, αλλά για την ύβρι των θείων από τους στρατιωτικούς, έδωσε παράταση στο ποθούμενο. Άλλωστε, ποιο το κέρδος η κατάκτηση μιας Πόλης, όταν δεν συνοδοιπορεί με την έσω οικοδομή; 

Η πονηρή αλεπού τρέχει προς το ‘’ω’’ της. Οι σφετεριστές και πρόσκαιροι κατακτητές, έχουν τα κόλλυβα στα ζωνάρια τους. Το θέμα είναι εμείς, ποια Πόλη ποθούμε; την άνω ή την κάτω και τι εργασία θα επιδείξουμε Στον Κύριο;   

 

Για να κλείσει ο κύκλος, προϋπόθεση είναι η μετάνοιά μας. Να περισσέψει από μόνο 5…. έτσι θα γινόταν και δεν θα καταστρεφόντουσαν τα σόδομα αν περίσσευαν, έτσι έγινε η μη καταστροφή της νινευί επειδή περίσσεψε η μετάνοιά τους, έτσι και διαχρονικά και τώρα. 

Ἐάν μὴ Κύριος οἰκοδομήσῃ οἶκον, εἰς μάτην ἐκοπίασαν οἱ οἰκοδομοῦντες· ἐὰν μὴ Κύριος φυλάξῃ πόλιν, εἰς μάτην ἠγρύπνησεν ὁ φυλάσσων. ΨΑΛΜΟΣ ρκς’ 126ος Θεού το έργο, με μας συνεργάτες και μη κωλύοντες αυτό το πνεύμα.

Η βασιλεία του Θεού εντός ημών εστί (και προς τα εκεί οδοδεικτεί ο προφ.Ιωάννης που παρουσιάζει στον κόσμο και μας γνωρίζει Τον Νυμφίον)…. (Ψηφιδωτό από τον εξωνάρθηκα Ιεράς Μονής της Χώρας Κωνσταντινουπολη) 

Γιαυτό και ο μέγας Βασίλειος λέει... όταν ο νους δεν σκορπίζεται στα εξωτερικά πράγματα, ούτε διαχέεται στο κόσμο από τίς αισθήσεις, γυρίζει στον εαυτό του και μέσα από τον εαυτό του ανεβαίνει στην έννοια του Θεού· «Νοῦς μή σκεδαννύμενος ἐπί τά ἔξω, μηδέ ὑπό τῶν αἰσθητηρίων ἐπί τόν κόσμον διαχεόμενος, ἐπάνεισι μέν πρός ἑαυτόν· δι’ ἑαυτοῦ δέ πρός τήν περί Θεοῦ ἔννοιαν ἀναβαίνει· » (επιστολ. α‘) για τον μετεωρισμό (6 άρθρα). 

Έτσι, για όποιον θα ήθελε να βρει τον θησαυρό, να πλουτίσει δι αυτού, να αποκτήσει τον Τίμιο Πρόδρομο ως μεσίτη και συνοδοιπορήσει μαζί του, από πρόδρομο προς Τον Δρόμο…. καλό θα ήταν να περάσει από την θεωρία στην πράξη. 

Όταν αποκεφαλίσθηκε από τον Ηρώδη ο Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος, η τιμία κεφαλή αυτού τοποθετήθηκε μέσα σε αγγείο από όστρακο και κρύφθηκε στην κατοικία του Ηρώδη. … 

Ηρώδης κατά τον αγ.Μάξιμο ομολογητή, είναι ο δερμάτινος. Είναι και τετράρχης ως άρχων των εξωτερικών 4 στοιχείων της φύσεως (μέσα στο επιτρέπεται του Θεού) που όσο είμαστε νήπια είμαστε δούλοι των στοιχείων της φύσεως (Γαλ.δ’) και υπόδουλοι του ‘’ηρώδη’’. 

Κι αυτοί οι δερμάτινοι χιτώνες, όσο είναι αδιαφανείς κρύβουν  τον εν ημίν θησαυρό. Αυτόν που στον απόστολο αναφέρεται… Ἔχομεν δὲ τὸν θησαυρὸν τοῦτον ἐν ὀστρακίνοις σκεύεσιν... και χρήζει ίδιας μεθόδου ανεύρεσης και ανύψωσης, όπως ο σκεπασθείς από φθόνο των ιουδαίων με πολλά μπάζα και σκουπίδια, Σταυρός Του Κυρίου. Πως γίνεται μέσα στην καρδιά μας η Ύψωση του Τιμίου Σταυρού. Οσίου Θεοφάνους του Εγκλείστου. 

Βλέποντας δύο αντιφατικές ενέργειες, το Άγιο Πνεύμα να ξεμπαζώνει και το πνεύμα της κοιλίας να παραχώνει τα πηγάδια… μένει η προαίρεση και ο λίγος φιλότιμος αγώνας μας για να προοδεύσουμε. Επί του πρακτέου, το ότι η συνείδηση είναι τα πηγάδια που άνοιγε ο Ιακώβ, όπως ακριβώς είπαν οι Πατέρες, και τα παράχωναν οι Φιλισταίοι. … με στόχο, την πνευματικοποίηση της σάρκας, την λεπτότητα παρά το αντίθετο, την σαρκοποίηση και παχυλότητα εκ του κοσμικού φρονήματος και των μολυσμών, σαρκός και πνεύματος, που μας κατακλύζουν. … 

Ὁ Τίμιος Πρόδρομος εἶναι νοητὸ ἀρχέτυπο γιὰ τὴν πνευματική μας ζωή. Ἂν ὑποθέσουμε ὅτι ὁ βλακώδης σκοτισμένος νοῦς μας (Ἡρώδης), κλέπτεται ἀπὸ τὴν ἁμαρτία (Ἡρωδιάδα) πῶς τὸ πετυχαίνει; Ἀποκόπτοντας τὴ φωνὴ τῆς συνείδησης ("ἀποκεφαλισμός"!) ποὺ μᾶς λέει "μὴν τὸ κάνεις" (ὁ "Τίμιος Πρόδρομος" μέσα στὴ φυλακὴ τῆς καρδιᾶς μας). Ἄρα πνευματικῶς καθημερινὰ μὲ τὶς ἀπροσεξίες καὶ συγκαταθέσεις μας, συμπράττουμε πολλὲς φορές, στὸ δεύτερο μεγαλύτερο ἔγκλημα ὅλων τῶν αἰώνων μετὰ τὴ βρώμικη δολοφονία τοῦ Θεανθρώπου, ποὺ εἶναι ὁ ἀποκεφαλισμὸς τοῦ Ἰωάννη τοῦ Βαπτιστῆ. 

Το πρόβλημα είναι, πως αυτός που έδωσε (και δίνει διαχρονικά) εντολή να αποκεφαλιστεί το πνεύμα της μετανοίας, ο Τίμιος πρόδρομος, όχι απρόσωπα αλλά προσωπικά, με μας μετόχους στο έγκλημα και ου μακράν (ιστορικά) ... πολλὰ ἐποίει καὶ ἡδέως αὐτοῦ ἤκουε. και ..περίλυπος γενόμενος ὁ βασιλεύς, διὰ τοὺς ὅρκους καὶ τοὺς συνανακειμένους οὐκ ἠθέλησεν αὐτὴν ἀθετῆσαι. 

Αυτό δείχνει, πως με μια χλιαρή, συναισθηματική, επαναπαυμένη διανοητικά πίστη, όχι μόνο δεν θα βάλουμε αρχή οικοδομής και τον θεμέλιο λίθο (Χριστό και Πρόδρομο, μετάνοια και χάρι) εν ημίν για την άνω Πόλι, αλλά απεναντίας θα προβαίνουμε στην κατεδάφισή της. Μετάνοια και πίστη, που είναι προϋποθέσεις για να καθοριστούν τα (σταυρικά όρια, προσευχή – νηστεία, ακρόαση - τήρηση) και στηθεί πρώτα η Πόλις και μετά πάνω σε αυτήν, ο ευάρεστος ναός (της του Θεού σοφίας) ώστε να γίνει μεθεκτή η δόξα Του. Τότε εν ημίν κι ας μην ιδωθούν, η πόλις και ο ναός ανατίθενται Στην Θεοτόκο με ζωντανούς, τους αγ.Κωνσταντίνο και Ιουστινιανό όπως φαίνεται στο ψηφιδωτό, αλλά και μαζί με τους άγιους πάντες, όχι μόνο της Πόλης αλλά στον τύπο της άνω Ιερουσαλήμ. Καρδιάς με ένθρονο Τον Κύριο.    

Αρχή δε μετοχής, η κάθαρση και η θεραπεία, που επιτυγχάνεται μυστηριακά με την (μη τυπική, αλλά ουσιαστική και με οργανική σχέση) είσοδό μας Στο πανδοχείο (ορθόδοξη Εκκλησία). Να βάλουμε αρχή δι ευχών, αγιασμού της ψυχής, εξάγνισης του σώματος, διόρθωσης βίου και λογισμών και να καθαρίσουν οι έννοιες… 

Κρατῆρα ἡ Ἐκκλησία ἐκτήσατο τὴν Πλευράν σου τὴν ζωηφόρον, ἐξ ἧς ὁ διπλοῦς ἡμῖν ἐξέβλυσε κρουνὸς τῆς ἀφέσεως καὶ γνώσεως, εἰς τύπον τῆς πάλαι, τῆς νέας, τῶν δύω ἅμα Διαθηκῶν, Σωτὴρ ἡμῶν. 

Αμήν η παρατήρηση Του Κυρίου, (από την αποκάλυψη) να πιάσει τόπο, εγκαίρως…. Αμήν αφορμάς μετανοίας παράσχου ημίν… Αμήν, πρόσθες ημίν πίστη.  Τότε μόνο τίθενται τα θεμέλια της Πόλης και Ναού. Αμήν γένοιτο. 

…15 οἶδά σου τὰ ἔργα, ὅτι οὔτε ψυχρὸς εἶ οὔτε ζεστός· ὄφελον ψυχρὸς ἦς ἢ ζεστός. 16 οὕτως ὅτι χλιαρὸς εἶ, καὶ οὔτε ζεστὸς οὔτε ψυχρός, μέλλω σε ἐμέσαι ἐκ τοῦ στόματός μου. 17 ὅτι λέγεις ὅτι πλούσιός εἰμι καὶ πεπλούτηκα καὶ οὐδενὸς χρείαν ἔχω, - καὶ οὐκ οἶδας ὅτι σὺ εἶ ὁ ταλαίπωρος καὶ ὁ ἐλεεινὸς καὶ πτωχὸς καὶ τυφλὸς καὶ γυμνός, - 18 συμβουλεύω σοι ἀγοράσαι παρ᾿ ἐμοῦ χρυσίον πεπυρωμένον ἐκ πυρὸς ἵνα πλουτήσῃς, καὶ ἱμάτια λευκὰ ἵνα περιβάλῃ καὶ μὴ φανερωθῇ ἡ αἰσχύνη τῆς γυμνότητός σου, καὶ κολλύριον ἵνα ἐγχρίσῃ τοὺς ὀφθαλμούς σου ἵνα βλέπῃς. 19 ἐγὼ ὅσους ἐὰν φιλῶ, ἐλέγχω καὶ παιδεύω· ζήλευε οὖν καὶ μετανόησον. 20 ἰδοὺ ἕστηκα ἐπὶ τὴν θύραν καὶ κρούω· ἐάν τις ἀκούσῃ τῆς φωνῆς μου καὶ ἀνοίξῃ τὴν θύραν, καὶ εἰσελεύσομαι πρὸς αὐτὸν καὶ δειπνήσω μετ᾿ αὐτοῦ καὶ αὐτὸς μετ᾿ ἐμοῦ. 21 ῾Ο νικῶν, δώσω αὐτῷ καθίσαι μετ᾿ ἐμοῦ ἐν τῷ θρόνῳ μου, ὡς κἀγὼ ἐνίκησα καὶ ἐκάθισα μετὰ τοῦ πατρός μου ἐν τῷ θρόνῳ αὐτοῦ. 22 ῾Ο ἔχων οὖς ἀκουσάτω τί τὸ Πνεῦμα λέγει ταῖς ἐκκλησίαις. (Αποκ.γ’) 

--- 

σχετικά… 

ΓΙΑ ΤΟ ΚΤΙΣΙΜΟ ΚΑΙ ΤΟ ΑΡΜΟΛΟΓΗΜΑ ΤΩΝ ΑΡΕΤΩΝ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ, ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΙΟ ΦΟΒΟ ... (ΑΒΒΑ ΔΩΡΟΘΕΟΥ) 

Η ευδοκία της Σιών και η ανοικοδόμηση των τειχών της Ιερουσαλήμ 

μετανοίας αρχή και ανεύρεση του Θησαυρού… 

διακρίνοντες τα σημεία παρουσίας του Τιμίου προδρόμου στην ζωή μας…

αμήν να σκιρτήσουμε εν αγαλλιάσει στην προσέγγιση Του Κυρίου, που Τον φέρνει κοντά μας Η Θεοτόκος, όντες εμείς μέσα σε σκοτεινή μήτρα…   

ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΑΧΡΙΔΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΤΑΓΗ ΣΤΟ ΘΕΛΗΜΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ 

Το σκίρτημα Ζωής μέσα στην αμορφία μας…. 

Η είσοδος της Ζωής στην ζωή μας...  

Οι 7 ηλικίες του ανθρώπου - Αγίου Αναστασίου Σιναϊτου 

Οι 7 ηλικίες του ανθρώπου στην παλαιά και καινή διαθήκη 

σύλληψη προφ.Προδρόμου (23 σεπ) 

για το πως ''λειτουργούν'' οι δίκαιοι Ζαχαρίας και Ελισάβετ, διαχρονικά προς φυσικοπνευματική ωφέλεια του ανθρώπου... 

ο σταυρός των ηλιοστασίων (4 άκρα στον χρόνο) και η ελπίδα αναστάσεώς μας 

‘’σήμερα’’ η αποτομή της κεφαλής του αγ.Ιωάννου Προδρόμου 

Προβληματισμός (ανωνύμου τινός) επί της αποτομής… 

για το θεόσδοτο όνομα ΙΩΑΝΝΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου