Εἶναι ἡ ἐγκατάλειψις τοῦ Θεοῦ. Ὅπως δηλαδή, ὅταν εἶναι τό φῶς παρόν, δέν εἶναι δυνατό νά ὑπάρχη συγχρόνως καί σκότος, ἀλλά ἄν τό φῶς ἐγκαταλείψη τόν τόπο, γίνεται σκότος, πού δέν ἔχει ἀπό τό φῶς τή γένεσι, ἀλλ΄ ἀπό τό διάφραγμα, ἀπό τή σκιά, ἔτσι καί ὅταν ὁ Θεός, πού εἶναι αὐτοζωή καί ζωή ὅλων τῶν ζώντων, καί μάλιστα τῶν θείως ζώντων, εἶναι παρών στήν ψυχή μας, εἶναι ἀδύνατο νά εἶναι σ΄ αὐτή παρών καί ὁ θάνατος. Ὅταν δέ τήν ἐγκαταλείψη ὁ Θεός, ἐπέρχεται σ΄ αὐτήν ὁ θάνατος, πού δέν ἔχει ἀπό τόν Θεό τή γένεσι, ἀλλ΄ ἀπό τό αἴτιο τῆς θείας ἐγκαταλείψεως, πού εἶναι ἡ ἁμαρτία. Βλέπετε, πῶς ὁ θάνατος δέν εἶναι ἀπό τόν Θεό, ἀλλ΄ ἀπό τήν ἁμαρτία..
~ Άγιος Γρηγόριος Παλαμάς Ομιλία ΛΑ΄ ΕΠΕ 10 σελ, 281
Υπάρχουν δύο θάνατοι;
Ο ένας είναι που θα των υποστούμε όλοι.. και ο άλλος είναι
ο καθεαυτού θάνατος, ο πνευματικός και αιώνιος...
Ο ένας είναι που θα των υποστούμε όλοι.. και ο άλλος είναι
ο καθεαυτού θάνατος, ο πνευματικός και αιώνιος...
~ Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς
''Στη μέλλουσα εκείνη νέα γέννηση μας, κατά την ανάσταση των δικαίων, θα αναστηθούν και τα σώματα των άνομων και αμαρτωλών, αλλά για να
παραδοθούν στο δεύτερο θάνατο, (Αποκ. 20, 14.) στην αιώνια κόλαση, στον ακοίμητο σκώληκα, ( Μάρκ. 9, 44.) στο τρίξιμο των δοντιών, στο εξώτερο και ψηλαφητό σκοτάδι,(Ματθ. 8, 12.) στη σκοτεινή και άσβεστη γέεννα του πυρός, (Ματθ. 5, 22.) σύμφωνα με τον Προφήτη που λέει ότι οι άνομοι και οι αμαρτωλοί θα ρίχτουν μαζί σε φωτιά, που κανείς δε θα μπορεί να σβήσει. (Ης. 1, 31.) Αυτό είναι ο δεύτερος θάνατος, (Αποκ. 20, 14.) όπως μας δίδαξε ο Ιωάννης στην Αποκάλυψη. Άκουε ακόμη τι λέει και ο μέγας Παύλος: Αν ζείτε σαρκικά, σας περιμένει θάνατος· αν όμως νεκρώνετε με τη δύναμη του Πνεύματος τις αμαρτωλές τάσεις σας, θα ζήσετε. ( Ρωμ. 8, 13). Εδώ μιλά για τη ζωή και το θάνατο κατά τον μέλλοντα αιώνα˙ ζωή λέει την απόλαυση της αιώνιας βασιλείας και θάνατο την αιώνια κόλαση. Η παράβαση λοιπόν της εντολής του Θεού γίνεται πρόξενος κάθε θανάτου, και στην ψυχή και στο σώμα, και στην παρούσα ζωή και σ' εκείνη την ατελεύτητη κόλαση. Αυτός είναι ο καθεαυτού θάνατος, να διαζευχθεί η ψυχή τη θεία χάρη και να συζευχθεί την αμαρτία...''''Στη μέλλουσα εκείνη νέα γέννηση μας, κατά την ανάσταση των δικαίων, θα αναστηθούν και τα σώματα των άνομων και αμαρτωλών, αλλά για να
ΕΠΕ 8 σελ, 359. Επιστολή Προς την σεμνοτάτην εν μοναζούσαις Ξένην
---
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου