κι όπως παρατηρεί ο αγ.Ιωάννης χρυσόστομος ... ήταν λογικό τα ιορδάνεια ρείθρα να στραφούν προς τα οπίσω... άλλωστε πως ο ποταμός μέσα στον οποίο εμβήκε η Ζωή να καταλήξει στην νεκρά θάλασσα;;;; αμήν να εμβεί και στην δική μας ζωή ο Ων Ζωή, να μην καταλήξει ο ρους της ζωής μας, εις την (αιώνιον) ''νεκράν'' θάλασσα...
Ο Ιορδάνης σχηματίζεται από δύο παραπόταμους. Τον Ιορ και τον Δαν. Γι' αυτό λέγεται Ιορδάνης.
Το ανθρώπινο γένος που είναι και αυτό ένας απέραντος ποταμός πάνω στη γη, σχηματίζεται από δύο παραπόταμους τον Αδάμ και την Εύα.
Όπως ο Ιορδάνης χύνεται στη νεκρή θάλασσα, έτσι και το ανθρώπινο γένος προ Χριστού χυνότανε - κατέληγε στο θάνατο.
Όταν, όμως, ήρθε ο Χριστός και μπήκε στη μέση της ιστορίας την έστρεψε πάλι προς τη ζωή, όπως συμβολικά λέμε ότι ο Ιορδάνης "εστράφη εις τα οπίσω"
Ο Χριστός είναι η ιστορία του κόσμου.
Αυτός τη ζωοποιει.
Αυτός τη κατευθύνει.
Αυτός τη μεταμορφώνει. - Ιερός Χρυσόστομος
---
η παραβολή των τριών φίλων
(αγ.Νεκταρίου) δι ευχών... Ροῦν τῆς κακίας, τὸν κατακλύζοντα Πάτερ, τῆς καρδίας μου τοὺς αὔλακας εἰς τέλος, ξήρανον δυνάμει τῶν θείων πρεσβειῶν σου...
---
Μαθηματικά και φυσικά, ο λόγος του όλου μήκους ενός ποταμού προς το ευθές μήκος από την πηγή έως την εκβολή, συνήθως εγγίζει το π (3,14)... βαδίζοντες ευσχημόνως δια της ορθής/ορθόδοξης ''π''ίστεως... προς ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ!!
ο δε ποταμός της ζωής μας μετά την γέννηση (πηγή) οδεύει προς την νεκρά θάλασσα... και εμβαίνει Ο Κύριος όπως στον ιορδάνη και στρέφονται τα ιορδάνεια ρείθρα οπίσω... Έτσι και σε μας, μόνο αν έμβει Ο Κύριος στην ζωή μας με το βάπτισμα και την ενέργεια αυτού (μην μείνει εν δυνάμει) ΔΕΝ θα καταλήξουμε στην νεκρά θάλασσα... αμήν γένοιτο.
Σε όλη δε την ''πορεία'' της ζωής, ευσχημόνως θα γεωμετρεί και μας γνωρίζει δια λόγων άμεσα (κυκλικώς) και έμμεσα (ευθέως) τους δικούς Του λόγους... συνομιλώντας Δημιουργός και πλάσμα ... δύο πρόσωπα σε συνεχή διάλογο...
από τον απόστολο (1) του Ιωάννου Προδρόμου (7/1) το πράξεων ιθ' διαβάζουμε για το εν ύδατι βάπτισμα του Ιωάννου και το εν πνεύματι βάπτισμα Του Κυρίου.
Το... εν βάπτισμα εις άφεσιν αμαρτιών με προορισμό την βασιλεία και την απόκτηση του Αγίου Πνεύματος.
Κι Ο Κύριος ευθέως ανεβαίνει των υδάτων για να κατέλθει το Πνεύμα το Άγιον. Ανοίγει τον δρόμο ανόδου ανεβαίνοντας στην πράξη (το Θ της Μάρθας) και στην θεωρία (το Ι της Μαρίας), σύνολο σταυρός (2), με αυτό το ευθέως, έχοντας δωρήσει Τον ίδιο Του τον Εαυτό, ως ένδυμα. Αμήν αυτό το ένδυμα να τηρήσουμε ως στολή της ψυχής καθαρό για να ακολουθήσει ο φωτισμός, αφού η κάθαρση είναι η προϋπόθεση.
Ρώτησαν την αυτοκράτειρα Θεοδώρα, γιατί τιμούσε περισσότερο από τον πατέρα της τον πνευματικό της Ιωαννίκιο, αναφέροντας πάντα το όνομά του με δάκρυα στα μάτια, χρόνια τώρα μετά τον θάνατό του.
Και η ευσεβής αυτοκράτειρα αποκρίθηκε:
- Γιατί ο πατέρας μου, φέρνοντάς με στη ζωή με έκανε να κατέβω από τον ουρανό στη γη. Ενώ ο Ιωαννίκιος, με τις συμβουλές του και το άγιο παράδειγμά του, με κάνει να ανεβαίνω από τη γη στον ουρανό.
«Διότι εάν έχετε μύριους παιδαγωγούς κατά Χριστόν, δεν έχετε όμως πολλούς πατέρες. Διότι με τη χάρη του Ιησού Χριστού, διαμέσου του Ευαγγελίου, εγώ σας γέννησα πνευματικά» (Απ. Παύλος, Α΄ Κορ. δ' 15).
---
(1) Απόστολος ...Ἐγένετο δὲ ἐν τῷ τὸν ᾿Απολλὼ εἶναι ἐν Κορίνθῳ Παῦλον διελθόντα τὰ ἀνωτερικὰ μέρη ἐλθεῖν εἰς ῎Εφεσον· καὶ εὑρὼν μαθητάς τινας εἶπε πρὸς αὐτούς· εἰ Πνεῦμα ῞Αγιον ἐλάβετε πιστεύσαντες; οἱ δὲ εἶπον πρὸς αὐτόν· ἀλλ᾿ οὐδὲ εἰ Πνεῦμα ῞Αγιόν ἐστιν ἠκούσαμεν. εἶπέ τε πρὸς αὐτούς· εἰς τί οὖν ἐβαπτίσθητε; οἱ δὲ εἶπον· εἰς τὸ ᾿Ιωάννου βάπτισμα. εἶπε δὲ Παῦλος· ᾿Ιωάννης μὲν ἐβάπτισε βάπτισμα μετανοίας, τῷ λαῷ λέγων εἰς τὸν ἐρχόμενον μετ᾿ αὐτὸν ἵνα πιστεύσωσι, τοῦτ᾿ ἔστιν εἰς τὸν ᾿Ιησοῦν Χριστόν. ἀκούσαντες δὲ ἐβαπτίσθησαν εἰς τὸ ὄνομα τοῦ Κυρίου ᾿Ιησοῦ. καὶ ἐπιθέντος αὐτοῖς τοῦ Παύλου τὰς χεῖρας ἦλθε τὸ Πνεῦμα τὸ ῞Αγιον ἐπ᾿ αὐτούς, ἐλάλουν τε γλώσσαις καὶ προεφήτευον. ἦσαν δὲ οἱ πάντες ἄνδρες ὡσεὶ δεκαδύο. Εἰσελθὼν δὲ εἰς τὴν συναγωγὴν ἐπαρρησιάζετο ἐπὶ μῆνας τρεῖς διαλεγόμενος καὶ πείθων τὰ περὶ τῆς βασιλείας τοῦ Θεοῦ. (πραξ.ιθ')
(2) το Θ και το Ι στον συνδυασμό τους ως σταυρός, εφόσον εμβαπτίζεται Ο Κύριος (ως Εσταυρωμένος τρις και τριήμερο ταφή, προς ανάσταση) και εις εν όπως εντοπίζεται στο πρόσωπο Της Θεοτόκου, και συγχρόνως, η πράξη της Μάρθας και η θεωρία (καθίσασα παρά τους πόδας) της Μαρίας, στο πραξ. ιθ' του αποστόλου.... [ευθέως Ι, με κυκλική κίνηση του νοός και σπειροειδώς (9, θ) με την ευθεία κίνηση, αφού αυτή συνδυαστεί, μπολιαστεί με την κυκλική]. Αμήν Ο Κύριος να έμβει στον ρου της ζωής μας και οδηγήσει αυτήν από την γη, στον ουρανό και από το 7 (το νομικό, με το προ Χριστού βάπτισμά του) στο 1 της χάριτος, Κυριακή και Κύριο....
---
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου