Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2020

ακριβής αυτογνωσία, ως βάση θεογνωσίας

... Ουδέν δυσχερέστερον του εαυτού γνώναι, ουδέν επιπονώτερον, ουδέν εργωδέστερον. Όταν δε σ'αυτόν γνως, τότε δυνήση καί Θεόν επιγνώναι...( Αγ. Νείλος ο ασκητής)

η εύρεση της πεμπτουσίας του, (ως ακριβή αυτογνωσία) θέλει απάρνηση του εξωτερικού (4 στοιχείων*) εαυτού και δια σταυρού να φτάσει στο κέντρο.... (και ποιος απαρνιέται εαυτόν και εξωστρεφή γνώση... ποιος μετα-νοεί κοιτάζοντας προς τα μέσα και ποιος αίρει τον σταυρόν καθ'ημέραν...) από κει, πάλι δια σταυρού, η ανύψωση προς θεογνωσίαν....

αυτός που τρέφει** την ψυχή του με άλλη γη (XC), ξεδιψά με άλλο ύδωρ (XC), εισπνέει άλλον αέρα (XC), πυρούται με άλλο πυρ (XC) ώστε ελκόμενος εξ Αυτού, χειραγωγούμενη η έξοδός του και καθοδηγούμενος δι αγγέλου (
ἰδοὺ ἐγὼ ἀποστέλλω τὸν ἄγγελόν μου πρὸ προσώπου σου, ὃς κατασκευάσει τὴν ὁδόν σου ἔμπροσθέν σου·... Μαρκ.α' ώστε άλλον δρόμο ακριβούς αυτογνωσίας και θεογνωσίας να μην έχουμε, πλην της ευχής… αμήν να μας εγκαταστήσει ο
καλός Θεός πνεύμα μετανοίας) ώστε να φτάσουμε εις όρος υψηλόν θεοπτίας και μετοχής




---

καρδίαν συντετριμμένην και τεταπεινωμένην (αγ. Νήφων)

Ἄγγελοι θυμιάζουν καί μυρώνουν (αγ.Ανδρέα δια XC σαλού) 



[Σέ τρεῖς περιπτώσεις οἱ ἄγγελοι θυμιάζουν καί μυρώνουν τούς ἐκλεκτούς τοῦ Θεοῦ: Πρῶτον, ὅταν διαβάζουν τά ἱερά βιβλία, ὁπότε τούς κυκλώνουν γιά ν' ἀκούσουν κι αὐτοί.
Δεύτερον, ὅταν προσεύχονται καί συνομιλοῦν μέ τόν Θεό, ὁπότε συμπροσεύχονται κι ἐκεῖνοι μέ πόθο.
Τρίτον, ὅταν ὑπομένουν γιά τήν ἀγάπη τοῦ Θεοῦ κόπο, πόνο καί τιμωρίες, ὁπότε τούς μυρώνουν καί τούς παρακινοῦν στόν ἀγώνα τῆς εὐσεβείας.]. ...

Συνειρμικά, επειδή δεν είναι μόνο ο σκοπός τέλειος αλλά και ο δρόμος για τον σκοπό κι αυτός τέλειος (κατά τον αγ.Μάξιμο ομολογητή) στην όλη ευθεία προς τα άνω πορεία (αγιασμού δια της πίστεως, αγνότητος, διόρθωσης λογισμών, καθαρότητος εννοιών, επίγνωσης δόξης… ) έχουμε συνοδοιπόρους μετ’ευλογίας, ουράνιας ευωδίας και προστασίας τους αγίους αγγέλους.  

Τὰς ψυχὰς ἡμῶν ἁγίασον, τὰ σώματα ἅγνισον, τοὺς λογισμοὺς διόρθωσον, τὰς ἐννοίας κάθαρον καὶ ῥῦσαι ἡμᾶς ἀπὸ πάσης θλίψεως, κακῶν καὶ ὀδύνης. Τείχισον ἡμᾶς ἁγίοις σου Ἀγγέλοις, ἵνα τῇ παρεμβολῇ αὐτῶν φρουρούμενοι καὶ ὁδηγούμενοι καταντήσωμεν εἰς τὴν ἑνότητα της πίστεως καὶ εἰς τὴν ἐπίγνωσιν της ἀπροσίτου σου δόξης, ὅτι εὐλογητὸς εἶ εἰς τοὺς αἰῶνας τῶν αἰώνων. Ἀμήν.

Και με Τον Κύριο ελπίδα και καταφυγή…. όπως σημειώνεται στον 90ό ψαλμό τον ειδικό (από την ερμηνεία και χρησιμοποίηση, που μας γνωρίζει ο αγ.Αρσένιος ο καππαδόκης) για να εξαφανιστεί ο διάβολος, όταν παρουσιάζεται σε άνθρωπο και τον τρομάζει. … ορίζει αγγέλους να μας διαφυλλάττουν…. ὅτι τοῖς ἀγγέλοις αὐτοῦ ἐντελεῖται περὶ σοῦ τοῦ διαφυλάξαι σε ἐν πάσαις ταῖς ὁδοῖς σου·

…όλα αυτά συμβαίνοντα μυστικώς και ενίοτε εμφανώς στον δρόμο προς πραγματική ελευθερία, για την επισφράγιση και επιβεβαίωση της Αληθείας στην ορθοδοξία, όσον αφορά την αυτογνωσία και θεογνωσία, που σκοπό έχουν να λάβουμε την υιοθεσία.  

* Δ´\ΛΕΓΩ δέ, ἐφ' ὅσον χρόνον ὁ κληρονόμος νήπιός ἐστιν, οὐδὲν διαφέρει δούλου, κύριος πάντων ὤν, 2 ἀλλὰ ὑπὸ ἐπιτρόπους ἐστὶ καὶ οἰκονόμους ἄχρι τῆς προθεσμίας τοῦ πατρός. 3 οὕτω καὶ ἡμεῖς, ὅτε ἦμεν νήπιοι, ὑπὸ τὰ στοιχεῖα τοῦ κόσμου ἦμεν δεδουλωμένοι· 4 ὅτε δὲ ἦλθε τὸ πλήρωμα τοῦ χρόνου, ἐξαπέστειλεν ὁ Θεὸς τὸν υἱὸν αὐτοῦ, γενόμενον ἐκ γυναικός, γενόμενον ὑπὸ νόμον, 5 ἵνα τοὺς ὑπὸ νόμον ἐξαγοράσῃ, ἵνα τὴν υἱοθεσίαν ἀπολάβωμεν. 6 ῞Οτι δέ ἐστε υἱοί, ἐξαπέστειλεν ὁ Θεὸς τὸ Πνεῦμα τοῦ υἱοῦ αὐτοῦ εἰς τὰς καρδίας ὑμῶν, κρᾶζον· ἀββᾶ ὁ πατήρ. 7 ὥστε οὐκέτι εἶ δοῦλος, ἀλλ' υἱός· εἰ δὲ υἱός, καὶ κληρονόμος Θεοῦ διὰ Χριστοῦ. (Γαλ.δ')


---

Στον άνθρωπο που δεν βλέπει καθαρά τον εαυτό του: Για τα πάθη (αγ.Νικόλαος Βελιμίροβιτς)

Ύμνος στους Αγίους αρχιστρατήγους και τις λοιπές ουράνιες Δυνάμεις (Αγ. Νικολάου Βελιμίροβιτς)

νους – χνους – χους (πορεία ένωσης εις ένα και άρση του μεσοτοιχείου παραπετάσματος) 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου