Τρίτη 17 Οκτωβρίου 2023

Ωσηέ, ο Προφήτης της Αγάπης

Ο προφήτης Ωσηέ ερωτεύτηκε πολύ τη γυναίκα του. Μοίχεψε αυτή. Έτρεχε με άλλους. Τον άφησε με τα παιδιά τους. Εκείνος της εξασφάλιζε κρυφά όλα τα απαραίτητα να ζήσει, κι εκείνη νόμιζε ότι της τα έδιναν οι εραστές της... Ώσπου την παράτησαν σύξυλη τη Γομέρ. Την αιχμαλώτισαν. Ο Θεός του είπε να τη συγχωρήσει και να πάει να τη βρει. Έδωσε λεφτά και την πήρε πίσω. Έκαναν συμφωνία πίστης και έσμιξαν ξανά. Όλη αυτή η ιστορία δείχνει τη σχέση μας με το Θεό. Bασικές διδασκαλίες του βιβλίου του Ωσηέ. Ο έρωτας κι ο γάμος αποτελεί κι αυτό μεγάλο μυστήριο, γιατί είναι αντανάκλαση της σχέσης του Θεού με τον άνθρωπο. 

''Ωσηέ, ο Προφήτης της Αγάπης'' ''Ο Θεοφύλακτος Βουλγαρίας αναφέρει πως η υπόδειξη του Θεού προς τον Ωσηέ να λάβει ως σύζυγο μια πόρνη, αποτελεί σημείο που αποδεικνύει την εκπόρνευση του Ισραήλ προς Αυτόν, και ότι ο Θεός ανέχεται προσωρινά την πορνεία του λαού, μέχρι ο λαός να μετανοήσει και να επιστρέψει ξανά στη λατρεία του μόνου αληθινού Θεού...'' (P.G. 126,577). 

--- 

σχόλια… ο Τριαδικός Θεός και Δημιουργός, είναι ‘’ερωτευμένος’’ με κάθε ψυχή και ποθεί την σωτηρία της και την επίγνωση της Αληθείας… παράλληλα, ισραήλ σημαίνει νους ορώμενος τω Θεώ. Έτσι, τα περί αγάπης και έρωτος του ζευγαριού, δεν εξαντλούνται μόνο σε αυτά, αλλά ισχύουν, για κάθε ζεύγος (κεφαλή και

σώμα, θεωρία και πράξη. Λεία και Ραχήλ, Μάρθα και Μαρία…). ΔΕΝ αφορά μόνο τους υπ-ανδρεμένοσυς [ζεύγος υπό Του Ανδρός] ούτε μόνο για εκείνο το εξωτερικό έθνος που τελικά Τον σταύρωσε*, αλλά ιδίως για τον καθένα μας, τον άστατο νου... που ερωτοτροπεί, απιστεί, μοιχεύει και πορνεύει (και γίνεται εν σώμα με την φθορά)…. αφού με τον μετεωρισμό, υποδουλώνεται (στην βαβυλώνα) και διαρκώς ενώνεται και μειγνύεται με άλλες ερωμένες \ επίγειους πόθους, μακράν του Αληθινού Θεού... ακολουθών ''πιστά'' την φυγόκεντρο, παρότι κόπτεται ότι ''αγαπά'' Θεό και άνθρωπο, ''πιστεύει'' στον Θεό και στον/στην σύζυγο, αλλά, ούτε Αυτόν αγαπά ούτε ε-αυτόν (την εικόνα Αυτού), ούτε σταυρικά ζει. Με σχετική πρόοδο, λίγο φιλότιμο αγώνα και θεία χάρι, οι έννοιες αγάπης και πίστης λαμβάνουν βιωματικά την θεία διάσταση. Αγάπη που ου ζητεί τα εαυτής (και λοιπά χαρακτηριστικά που σημειώνει ο απ.Παύλος), θυσιαστική, διακονούσα προς το συμφέρον και πίστη σώζουσα... με συνοδοιπορούσα την υπέρ νουν ειρήνην (1)  

Γράφει ο προφήτης Ωσηέ στο ειλητάριό του, λιτά και περιεκτικά…. τάδε λέγει Κύριος τέκνα σιών, χαίρετε και ευφραίνεσθε επί Κυρίω τω Θεώ ημών

… αμήν να διορθώσουμε (και ευστοχήσουμε) που θα αναπαύεται η καρδιά μας (σιών) που θα χαιρόμαστε, που θα ευφραινόμαστε με ποιον τελικά θα ενωθούμε**. Στην όντως χαρά και Κύριο ή στην αιώνια πικρίδα και θάνατο (δια των αμαρτιών) που είναι καλυμμένη με την φευγαλέα και ψεύτικη ηδονή του κόσμου τούτου. … 16 ἢ οὐκ οἴδατε ὅτι ὁ κολλώμενος τῇ πόρνῃ ἓν σῶμά ἐστιν; ἔσονται γάρ, φησίν, οἱ δύο εἰς σάρκα μίαν·… (Α’Κορ. ς’16)  17 ὁ δὲ κολλώμενος τῷ Κυρίῳ ἓν πνεῦμά ἐστι (2). 18 φεύγετε τὴν πορνείαν…. 

αμήν πάσαν την ζωήν ημών.... (Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς) XC τω Θεώ παραθώμεθα… 

Και… δεν είναι μόνο ο γραπτός νόμος που το σημειώνει, (θα αρκούσε αν  η ανθρωπότητα πίστευε ορθά, ορθόδοξα) αλλά η αγάπη Του επεκτείνεται όπως εκτείνει τας χείρας Του επί Σταυρού καλών όλα τα έθνη εις ενότητα… και στα πρόβατα (παρά το παρεξηγήσιμο του όρου, αλλά απαραίτητος διαχωρισμός των υπάκουων από τα άτακτα ερίφια...) που… α ουκ εστιν εκ της αυλής ταύτης… (Ιωαν.ι’16) στα καθ’ημάς, ελληνικά, ως προ Χριστού (κι όχι τόσο χρονολογικά, αλλά βιωματικά) σαν πράξη και σαν φυσικό νόμο, όπου, παρά την στηλίτευση και κατάκριση των αρχαιολατρών, δεν απέχουμε από τον ειδωλολατρικό νου (δία και διάνοια) που είναι γνωστός για τις απιστίες του και συμμείξεις του. 

Από τον καθένα εξαρτάται αν θα ζητήσουμε την επιστροφή μας από την αιχμαλωσία και απιστία νου και (δια)νοίας... κυρίας και δούλης… και την χάρι Του Κυρίου, που δωρίζει πίστη και ελευθερία.   

Έδωσε λεφτά (ο προφήτης) και την πήρε πίσω … έδωσε και δίνει το Αίμα Του Ο Κύριος σαν αντίτιμο για κάθε ψυχή… Ο Κύριος, ο σατανάς και τα πουλιά του ηλικιωμένου ιερέα (3)

Προϋπόθεση της ελευθερίας, η κάθαρση και ο φωτισμός στον κόσμο μας, στην αίγυπτό μας… για να γκρεμιστούν τα είδωλα και παύσει η ισχύς τους καταπάνω στον νου μας (ισραήλ)… Η παρουσία Της Θεοτόκου… Λάμψας ἐν τῇ Αἰγύπτῳ φωτισμὸν ἀληθείας, ἐδίωξας του ψεύδους τὸ σκότος, τὰ γὰρ εἴδωλα ταύτης, Σωτήρ, μὴ ἐνέγκαντά σου τὴν ἰσχὺν πέπτωκεν, 

Σημειώθηκε ανάλογα και με την πτώση των ειδώλων στο η προσκύνηση των Μάγων.. (Απόσπασμα από τον Λόγο στην Γέννηση του Χριστού του Αγίου Ιωάννη του Δαμασκηνού). 

Αμήν δι ευχών και ενεργείας Της… Ἀλλ᾿ ἡ τεκοῦσα τὸ ἀληθινὸν φῶς, φώτισὸν μου τοὺς νοητοὺς ὀφθαλμοὺς τῆς καρδίας· ἡ τὴν πηγὴν τῆς ἀθανασίας κυήσασα, ζωοποίησόν με τὸν τεθανατωμένον τῇ ἁμαρτίᾳ, ἡ τοῦ ἐλεήμονος Θεοῦ φιλεύσπλαγχνος Μήτηρ, ἐλέησόν με, καὶ δὸς κατάνυξιν καὶ συντριβὴν ἐν τῇ καρδίᾳ μου καὶ ταπείνωσιν ἐν τοῖς διανοήμασί μου, καὶ ἀνάκλησιν ἐν ταῖς αἰχμαλωσίαις τῶν λογισμῶν μου. 

αμήν δι ευχών και του προφήτη της αγάπης Ωσηέ, να τύχουμε γρήγορης μετανοίας και μεταστροφής όλων μας των δυνάμεων στον αγαθοδότη Θεό…   

--- 

αυτή η προσωπική σχέση φαίνεται και στην ανάσταση του Λαζάρου, που προτυπώνει την κοινήν ανάστασιν, για την οποία… ο γέροντας Ιωσήφ ο Βατοπαιδινός, αναφέρει ότι ο Λάζαρος ανασκοπεί την κατάσταση του καθενός «Λάζαρος ο φίλος ημών κεκοίμηται». Κάθε ένας από μας είναι νεκρός Λάζαρος και φίλος του Ιησού μας, χάριν του ότι για μας εθυσιάσθη, για όλους ενδιαφέρεται. (Για την ανάσταση του Λαζάρου). 

Λάζαρος είναι ο καθένας από μας ~ † Αρχιμ. Γεώργιος Καψάνης 

(1) Ζητήστε την και θα σας δοθή. Δεν μπορώ να σας ευχηθώ τίποτε το καλύτερο. Να έχετε όμως υπ’ όψιν σας ότι η αληθινή ειρήνη δεν βρίσκεται εκτός, αλλ’ εντός της ψυχής μας. Δεν πηγάζει από τις εξωτερικές συνθήκες , αλλ’ από την εσωτερική καλή τακτοποίηση. Όταν υπάρχη, τότε όλα τα εξωτερικά εναρμονίζονται μ’ αυτή... (από Η αληθινή ειρήνη βρίσκεται εντός της ψυχής μας Οσίου Θεοφάνους του Εγκλείστου) αλλιώς, αταξία, πόλεμος, γκρίνια, γογγυσμός... 

γκρίνια στην οικογένεια θυμός και αμαρτία (γερ.Αρσενίου Μπόκα) όπου: ... Όλα έχουν την προέλευσή τους από την αμαρτία. 

η τάξις στον ψυχισμό, οι αιτίες της αταξίας και η αποκατάσταση

ελευθερία κατὰ την Ορθόδοξη Εκκλησία π. Ἰωάννης Ρωμανίδης: "Ἐλεύθερος κατὰ τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία εἶναι ἐκεῖνος ὁ ὁποῖος βρίσκεται σὲ κατάσταση φωτισμοῦ" 

θεωρία και πράξη (ορθοδόξως νοούμενες) 

Σταυρός… σε θεωρία και πράξη 

(2) κοινωνοί Χριστού... (διά ευχής, προσευχής, εξομολογήσεως και θείας κοινωνίας προς άφεσιν αμαρτιών...) 56 ὁ τρώγων μου τὴν σάρκα καὶ πίνων μου τὸ αἷμα ἐν ἐμοὶ μένει, κἀγὼ ἐν αὐτῷ ... (Ιωαν.ς') επειδή όμως πυρ τυγχάνει, έχει προϋποθέσεις... το πυρ της κοινωνίας και επικοινωνίας με Τον Θεό

Η νοερά, η καρδιακή και η πνευματική προσευχή (Γέροντος Ηλίε Κλεόπα)

(3) ...ασθενείς, τεθανατωμένοι από την αμαρτία και δηλητήριο του όφεως είμαστε και Ο Ιατρός ήλθε να υψωθεί ενώπιον των ανθρώπων, να ιδωθεί, πιστευθεί και δια Του Αίματός Του ως λύτρον μας αποπλύνει, καθαρίσει και σώσει... αλλά περίλυπος είναι η ψυχή Του έως θανάτου ... γιατί καθ'ημέραν αποδεικνύουμε πως αγαπάμε το σκότος παρά το Φως...  

14 καὶ καθὼς Μωϋσῆς ὕψωσε τὸν ὄφιν ἐν τῇ ἐρήμῳ, οὕτως ὑψωθῆναι δεῖ τὸν υἱὸν τοῦ ἀνθρώπου, 15 ἵνα πᾶς ὁ πιστεύων εἰς αὐτὸν μὴ ἀπόληται, ἀλλ' ἔχῃ ζωὴν αἰώνιον. 16 οὕτω γὰρ ἠγάπησεν ὁ Θεὸς τὸν κόσμον, ὥστε τὸν υἱὸν αὐτοῦ τὸν μονογενῆ ἔδωκεν, ἵνα πᾶς ὁ πιστεύων εἰς αὐτὸν μὴ ἀπόληται, ἀλλ' ἔχῃ ζωὴν αἰώνιον. 17 οὐ γὰρ ἀπέστειλεν ὁ Θεὸς τὸν υἱὸν αὐτοῦ εἰς τὸν κόσμον ἵνα κρίνῃ τὸν κόσμον, ἀλλ' ἵνα σωθῇ ὁ κόσμος δι' αὐτοῦ. 18 ὁ πιστεύων εἰς αὐτὸν οὐ κρίνεται, ὁ δὲ μὴ πιστεύων ἤδη κέκριται, ὅτι μὴ πεπίστευκεν εἰς τὸ ὄνομα τοῦ μονογενοῦς υἱοῦ τοῦ Θεοῦ. 19 αὕτη δέ ἐστιν ἡ κρίσις, ὅτι τὸ φῶς ἐλήλυθεν εἰς τὸν κόσμον, καὶ ἠγάπησαν οἱ ἄνθρωποι μᾶλλον τὸ σκότος ἢ τὸ φῶς· ἦν γὰρ πονηρὰ αὐτῶν τὰ ἔργα. 20 πᾶς γὰρ ὁ φαῦλα πράσσων μισεῖ τὸ φῶς καὶ οὐκ ἔρχεται πρὸς τὸ φῶς, ἵνα μὴ ἐλεγχθῇ τὰ ἔργα αὐτοῦ· 21 ὁ δὲ ποιῶν τὴν ἀλήθειαν ἔρχεται πρὸς τὸ φῶς, ἵνα φανερωθῇ αὐτοῦ τὰ ἔργα, ὅτι ἐν Θεῷ ἐστιν εἰργασμένα. (Ιωαν.γ')

...ήλθε ως καλός σαμαρείτης σπλαγχνιζόμενος τον περιπεσόντα εις ληστάς ισραηλίτη (νου) και τον εισήγαγε στο πανδοχείο (ορθόδοξη εκκλησία) για να θεραπευτεί πλήρως (Λουκ.ι'33). Κι όπως η ''αγάπη'' του προφ.Ωσηέ δεν εξαντλείται στην ιστορική του εκδήλωση αλλά μας ακουμπά όλους, έτσι, εκείνο το εισήγαγε δεν πρέπει να μείνει απλά σε ιστορικό και αόριστο (παρελθόντα) χρόνο, τω καιρώ εκείνω, αλλά εισάγει κάθε άνθρωπο πληρώνοντας διαχρονικά τω πανδοχεί για την όλη επιμέλεια. Έξω αυτού, του μόνου θεραπευτηρίου, ο αντίδικος ως λέων ωρυόμενος περιπατεί ποίον πρώτον καταπίει. Μέσα σε Αυτήν, θανάτω θάνατον τον πατεί. Τον μαρμαρώνει και μας ανασταίνει...  

Σταυρωτές, σταυρούμενοι και κληρονόμοι

** της των πάντων ενώσεως… (εισαγωγή)  Υπό ορθόδοξη έποψη 

ελληνορθοδόξως  

με ελληνική βοήθεια προσέγγιση και άποψη  

προσέγγιση της ένωσης από την οπτική των ανατολικών πολυθεϊστικών πεποιθήσεων  

ένωση ανθρώπων υπό την επιστημονική και εκκλησιαστική άποψη  

η των πάντων ένωση…. στην φύση  

Η σημασία της ευαγγελικής περικοπής των δέκα παρθένων αγ.Νικόλαος βελιμίροβιτς […Με τις πέντε μωρές παρθένες υπονοεί τις πέντε βασικές αισθήσεις. Όποιος ζει μ’ αυτό που βλέπει και ακούει χωρίς κανέναν έλεγχο από τον νου, αυτός έχει μωρή ψυχή. Όταν ο θάνατος απλώσει το πέπλο του σ’ αυτόν τον αισθητό κόσμο μία τέτοια ψυχή μένει στο απόλυτο σκοτάδι. Με τις πέντε σοφές παρθένες υπονοεί τις πέντε εσωτερικές αισθήσεις, οι οποίες ελέγχουν τον νου και κυριαρχούν πάνω στις εξωτερικές αισθήσεις. Αλλά θα μπορέσεις κατά τη διάρκεια της ζωής σου να το αντιληφθείς αυτό; Ο χρόνος θα δείξει.... Ειρήνη και υγεία από τον Θεό.].

…το μέτρο της Αγάπης της Αληθείας και της Δικαιοσύνης, είναι Ο Σταυρός και Ο επ’Αυτού Παντοκράτωρ ICXC. (…με καθρέφτη προς ακριβή αυτογνωσία, την βάση της θεογνωσίας, να είναι οι Γραφές και οι άγιοι πατέρες. Αμήν δι ευχών)

(ετοιμασία του Θρόνου και άγγελοι…)  


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου