Τρίτη 8 Οκτωβρίου 2024

φωτισμός....

Όσοι απομακρύνονται από τον Χριστό, στερούνται τον θείο φωτισμό, γιατί αφήνουν το προσήλιο σαν τους ανόητους και πηγαίνουν στο ανήλιο (1). Έτσι είναι επόμενο να είναι κρυολογημένοι και αρρωστημένοι πνευματικά. Αν δεν εξαγνισθή ο άνθρωπος, αν δεν έρθη ο θείος φωτισμός, όσο σωστή και αν είναι η άλλη γνώση –αυτό βλέπω – είναι ένας ορθολογισμός και τίποτε παραπάνω. Και αν λείψη ο θείος φωτισμός, και αυτά που θα πούν και θα γράψουν, δεν θα βοηθήσουν. Βλέπετε το Ψαλτήρι που είναι γραμμένο με θείο φωτισμό, τι βαθιά νοήματα έχει! Μάζεψε, αν θέλης, όλους τους θεολόγους, όλους τους φιλολόγους, και θα δης ότι έναν ψαλμό με τέτοιο βάθος δεν μπορούν να φτιάξουν! Ενώ ο Δαβίδ ήταν αγράμματος, αλλά βλέπεις καθαρά πως τον οδηγούσε το πνεύμα του Θεού. 

Και η Εκκλησία σήμερα ταλαιπωρείται*, γιατί λείπει ο θείος φωτισμός και καθένας πιάνει τα πράγματα όπως θέλει. Μπαίνει και το ανθρώπινο στοιχείο και δημιουρ­γούνται πάθη και αλωνίζει μετά ο διάβολος. Γι’ αυτό δεν θα πρέπη να ζητούν 

εξουσία οι άνθρωποι που εξουσιάζονται από τα πάθη τους.
– Δηλαδή, Γέροντα, πρέπει να ζητούν επίμονα τον θείο φωτισμό οι άνθρωποι;
– Ναί, γιατί αλλιώς οι λύσεις που δίνουν είναι ενέργεια του μυαλού. Δημιουργείται σύγχυση μετά. Συνέδρια, παρασυνέδρια… Και το κακό είναι ότι δεν έχουν γνωρίσει προηγουμένως τον εαυτό τους. Γιατί, όσο αξίζει η μία γνώση του εαυτού μας, δεν αξίζουν όλου του κόσμου οι γνώσεις. Όταν ο άνθρωπος αναγνωρίζη ταπεινά τον εαυτό του, αναγνωρίζεται από τους ανθρώπους. Αν μερικοί γνώριζαν τον εαυτό τους, θα έβλεπαν τα χάλια τους και δεν θα μιλούσαν καθόλου.


---

* σημειώνει ο αγ.Ιωάννης Ρωμανίδης στο.... κάθαρση - φώτιση - θέωση

Η Εκκλησία εθεωρείτο ως πνευματικό νοσοκομείο και οι Κληρικοί ως πνευματικοί ιατροί που θεράπευαν τις πνευματικές ασθένειες των ανθρώπων.

Ο Κλήρος δηλαδή της Εκκλησίας είναι το ιατρείο, δηλαδή οι γιατροί του νοσοκομείου. Και μετά από αυτούς είναι εκείνοι που είναι στον φωτισμό, και αυτοί που είναι στον φωτισμό είναι οι νοσοκόμοι του νοσοκομείου και μετά από τους νοσοκόμους έχουμε αυτούς που είναι προς κάθαρση, που είναι οι άρρωστοι του νοσοκομείου.

Βέβαια, δεν είναι ακριβής η παρομοίωση, είναι περίπου.

Με την πάροδο του χρόνου, σιγά-σιγά εξαφανίζονται από κάποιο νοσοκομείο ο θεούμενος, ο γιατρός και οι γιατροί, αλλά μπαίνουν οι φωτισμένοι στην θέση τους, δηλαδή, και σιγά-σιγά εξαφανίζονται και αυτοί και μπαίνουν στην θέση τους οι άρρωστοι. 

Τώρα, το νοσοκομείο το διευθύνουν οι άρρωστοι.

---

Η μεγαλύτερη αμάθεια είναι να μη γνωρίζουμε τον Θεό (Άγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς)

Υπαρξιακά προβλήματα και η λύση…

Εάν δεν έρθει το φως στην καρδιά μας…


...είναι αυτό που αναφέρει ο μέγας Βασίλειος... όταν ο νους δεν σκορπίζεται στα εξωτερικά πράγματα, ούτε διαχέεται στο κόσμο από τίς αισθήσεις, γυρίζει στον εαυτό του και μέσα από τον εαυτό του ανεβαίνει στην έννοια του Θεού· άρθρα για τον μετεωρισμό

με... απαραίτητη την νίκη κατά της φυγοκέντρου (Ι / ι' τάγματος δαιμόνων) και εξωστρέφειας (δια της κεντρομόλου Ι/Ιησού) για την επιστροφή (μεταστροφή / μετάνοια) εντός ε-αυτού (γνωρίζοντες την εικόνα Αυτού - αυτογνωσία) απαραίτητη προϋπόθεση για την θεογνωσία και γνώση Αυτού. Την επιστροφή στην τάξη του ΑΔΑΜ εν μέσω τεσσάρων ποταμών....   


Αγίου Ιωάννου της Κροστάνδης: Η αυτογνωσία

Ο άγνωστός μου εαυτός

προσευχή, αυτογνωσία, προκοπή 
γερ,Ιωσήφ ησυχαστή 

(1) για το προσήλιο και το ανήλιο, ένα μικρό σχεδιάγραμμα, μοιάζει να δίνει νόημα στις έννοιες... σε σχέση με τον φωτισμό. Τον άμεσο και ευθύ στο προσήλιο το αγιογραφικό απέναντι (Γεν.γ'24) σε σχέση με τον έμμεσο, τον εκ διαχύσεως έρποντα φωτισμό* και σ+οφία του κατέναντι (Γεν.δ'16). ΑΔΑΜ (άνθρωπος  προσανατολισμένος και όχι μόνο χωμάτινος) και στις τρεις καταστάσεις (3), του εντός του παραδείσου, του απέναντι ισταμένου (στο προσήλιο) και του κατέναντι (κατάσταση κάιν στο ανήλιο), τον ''φωτιζόμενο'' από αστέρες... και λατρεύοντες αυτούς (προ Χριστού γεννήσεως ειδωλολατρεία, όχι χρονολογικά, αλλά βιωματικά...) με εντοπιζόμενη την διαφορά στην κάθαρση, φώτιση και τελείωση...  το, πόσος αναγκαίος για την ύπαρξη είναι ο εξ Αληθινού Θεού φωτισμός, φαίνεται από την αξία της ελευθερίας που παρέχει. Πανδύσκολα για τον άνθρωπο αν θέλει να στηρίζεται στις δικές δικές του δυνάμεις, πανεύκολο και πανέξυπνο για όποιον βάζει τον Θεό βοηθό. Όχι την κατ'όνομα ''ελευθερία'' αλλά την οντολογική.... ελευθερία κατὰ την Ορθόδοξη Εκκλησία παρατηρώντας ο άγιος π. Ἰωάννης Ρωμανίδης: "Ἐλεύθερος κατὰ τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία εἶναι ἐκεῖνος ὁ ὁποῖος βρίσκεται σὲ κατάσταση φωτισμοῦ"

...με την (δούλη) διάνοια να φαίνεται να υπερτερεί στην αντικείμενη αλήθεια, σε σχέση με τον φωτισμένο νου (2) (και κυρία σαν την Ραχήλ), άσχετα της έξωθεν ''μορφώσεως'' που επειδή έχει μορφωθεί Ο Χριστός μέσα σε αυτόν (με τα μυστικά και μυστηριακά εφόδια της ορθοδοξίας, σαν θεραπεία), μετέχει στην συγκείμενη Αλήθεια** (και πρόσωπο) 

.... είναι τα τάλαντα που έχει δώσει ο καλός Θεός στον καθένα που όμως δεν πρέπει να τα θάψουμε στην γη και να εξαντλήσουμε την εξυπνάδα μας (νου και διάνοια) στα χοϊκά... δυο διαφορετικά πεδία, αλληλοσυμπληρούμενα κι όχι αντιτιθέμενα του τύπου ή πίστη ή νόηση, αλλά ΚΑΙ πίστη (|) ΚΑΙ νόηση (-) σύνολο σταυρός***, αφού κάποιος, μπορεί να είναι διανοούμενος αλλά άνους (χωρίς νου Χριστού) πολέμιός Του**** περισσότερο εν αγνοία, παρά ηθελημένα σαν εαυτός. Ενάντια στην ίδια του την ψυχή, με το σκεπτικό, πως .... η μεγαλύτερη τραγωδία του αμαρτωλού είναι ότι ασυνείδητα είναι σύμμαχος των ίδιων των εχθρών του! 


* φωτιζόμενοι κι οι δυο από κάποιο ''φως'', αλλά ποιο φως... ΦΩΣ - ΟΦΙΣ - ΟΨΙΣ και ΕΡΩΣ....  με την ελληνική γλώσσα και τη λέξη ΦΩΣ να αναλύει και το ευθές (κάθετο) που οδηγεί στην όαση (999), αλλά και το έρπων (οριζόντιο) εκ διαχύσεως και πλάνο, αφού οδηγεί στον φανταστικό αντικατοπτρισμό της (666), με την ανάλογη σ+οφία του το καθένα....


*** όπως διττή είναι η φύση του φωτονίου, και σωματιδιακής μορφής και κυματοειδούς 

πίστη και νόηση (5)


ανερχόμενοι ελικοειδώς με πνεύμα ευθές και καρδίαν καθαράν... αμήν δι ευχών και ενεργείας πάντων των αγίων... ενεργούντος Ο εν ημίν ήλιος…. αφού χωρίς Εμού, ου δύνασθε ποιείν ουδέν (Ιωαν.ιε'5)... για να ενηλικιωθούμε δια XC και εν XC .... (ήλιος - έλικας - ηλικία)

Οι 7 ηλικίες του ανθρώπου - Αγίου Αναστασίου Σιναΐτου

Οι 7 ηλικίες του ανθρώπου στην παλαιά και καινή διαθήκη΄

**** με δύο μοναδικές στάσεις ζωής, τρόπου σκέψης που καθορίζει την θέση μας μέσα στον κόσμο από τώρα και στην αιωνιότητα... Χριστόφιλος ἢ Χριστομάχος Τοῦ Ὁσίου Ἰουστίνου Πόποβιτς

(2) ο νους του ανθρώπου (με αναφορά στην διαφορά νου - διανοίας), γιατί άλλο νους και άλλο διάνοια. Άλλο φωτισμός που αφορά τον νου και άλλο διαφωτισμός που στοχεύει στην αλλοίωση/παραμόρφωση της διανοίας, να χάσει την πηγή και τον στόχο της (να θεωρεί την φαντασία ως αλήθεια, πολεμώντας την πραγματική όαση αποδεχόμενοι ως ''αλήθεια'' τον αντικατοπτρισμό της).... Άλλο ε-γώ (εικών επί γης / σκιά και ίχνος) και άλλο ε-αυτός (ως εικών Θεού και φως). 

(3) είναι οι λόγοι μέσα στον Λόγο, σχηματικά 2, απέναντι Του Λόγου (5) σαν ευθεία κατοπτρική προβολή, ''γνωρίζοντας'' και αναγνωρίζοντες τους λόγους Του και τα αίτια ως απέναντι, και οι ευρισκόμενοι στο κατέναντι (ς) (κατοπτρισμός ως προς σημείον) εν σκότει και σκιές (και όσο αποκτείνει ο άνθρωπος μέσα του το πνεύμα του κάιν τον άβελ και κυκλική κίνηση του νοός).... χρειαζούμενοι για την επιστροφή την γέννηση Του Χ, για να φέρει τους φωτιζόμενους και λατρεύοντες τα άστρα στην πνευματική ανατολή, την θεία γνώση και τον ευθύ φωτισμό.

σχηματικά,

2
- (κατοπτρισμός ως προς ευθεία, το απέναντι προσήλιον)
5
. (κατοπτρισμός ως προς σημείον ή Χ, το κατέναντι ανήλιο)
ς




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου