Σάββατο 12 Οκτωβρίου 2024

προϋποθέσεις φωτισμού…

ευχόμαστε με πολλές αφορμές ο ένας στον άλλον καλή φώτιση, αλλά αυτός έχει προϋποθέσεις… τέτοιες ποιοτικά και τόσες ποσοτικά, που αν δεν πληρωθούν δεν θα τύχουμε θείο φωτισμό… μένοντας στις ευχές… άλλωστε, πως θα συμβεί αυτό αν δεν κινηθούμε από το ανήλιο στο προσήλιο; και… δεν είναι μόνο το ορθόδοξο μυστήριο (εν βάπτισμα, σαν αρχή) αλλά και η μυστική ζωή σαν καθημερινότητα…  (1, για το τμήμα της αγιογραφίας). 

Αναφέρεται στο : Φωτισμός και προϋποθέσεις (αγ.Κλήμη αλεξανδρέως) 

«Βαπτιζόμενοι, φωτιζόμεθα˙

φωτιζόμενοι, υιοθετούμεθα˙

υιοθετούμενοι, τελειούμεθα˙ 

τελειούμενοι, απαθανατιζόμεθα˙

εγώ φησίν, είπα, Θεοί εστέ,

και Ύιοί υψίστου πάντες». *

…πρακτικά και θεωρητικά σ+τοιχεία που φέρουν σε τάξη** την αταξία και φωτισμό στο σκότος μας…  ανεβάζοντάς μας από το κατ’εικόνα στο καθ’ωμοίωσιν…  Για αυτό στον δρόμο προς το καθ'ωμοίωσιν.... (μεγ.Βασιλείου) ο άγιος αναφέρει… H ψυχή σου εξομοιώνεται με όσα κάνεις, παίρνει τη μορφή και το σχήμα των πράξεών σου. 
 

Όντας ο φωτισμός… το αντίθετο του σκοτισμού…. εμπράγματα (και χάριτι και με

τον λίγο φιλότιμο αγώνα) πρέπει να αποφευχθούν [Τα 4 πράγματα που σκοτίζουν την ψυχή (γερ.Αιμιλιανού σιμωνοπετρίτη) … Μίσος, Εξουδένωση, Ζήλεια, Γογγυσμός. (αλλού), Τήν χάρη τοῦ Θεοῦ ἀπομακρύνουν κυρίως τέσσερις κακίες, λέει ὁ Ἅγιος Θεοφάνης ὀργὴ, ἀδικία.κατάκριση, ὑπερηφάνεια Καί τι ἑλκύει τὴν χάρη; Οἱ ἀντίθετες σ’αὐτὲς ἀρετὲς. πραότητα, δικαιοσύνη τὸ ἀκατάκριτο, καὶ ἡ ταπεινοφροσύνη... Ἡ κατάργηση τῶν ὀκτῶ παθῶν (Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνός)]. 

…συμπλέοντας η αγάπη και η ελευθερία και ο φωτισμός και η Ζωή…. (υπό την θεία έποψη κι όχι την κοσμική…) ο Δημήτριος Παναγόπουλος σημειώνει στο η αγάπη του αγ Ιωάννου θεολόγου *** 

Ισχύει το ... έδειξας τοις μαθηταίς την δόξα Σου καθώς ηδύναντο... όσο εχώρουν... (από Μεταμορφώσεως) για να βιωθεί αυτή, όσο το δυνατόν πληρέστερα… το εν ημίν Θαβώρ 

Στον καθένα μας ό,τι του αναλογεί...

Άλλο πράγμα είναι η Πρόνοια του Θεού,

άλλο η βοήθειά Του,

άλλο η προστασία Του,

άλλο το έλεός Του

και άλλο η παράκλησή (παρηγοριά) Του... 

Το μεν πρώτο εκτείνεται σε όλη την κτίση,

το δεύτερο μόνο στους πιστούς,

το τρίτο στους πραγματικά πιστούς,

το τέταρτο σε όσους Τον υπηρετούν

και το πέμπτο σε όσους Τον αγαπούν ... - Άγιος Ιωάννης της Κλίμακος. 

για να περάσουμε από την θύραθεν και έξωθεν παιδεία και (διανοητικό) ‘’φωτισμό’’ (αθηνάς, εξωστρέφειας και φυγοκέντρου) στην έσω (νοός και καθαρής καρδίας) αποκάλυψη (εσωστρέφεια, μετάνοια, σοφία της κεντρομόλου Ι). Την προσωπική μας Π+άτμο****….   με εφόδια, την Η πνευματική γνώση των λόγων της φύσης και η πνευματική γνώση των λόγων των Γραφών δι ευχών και ενεργείας των παραστατών προφητών Ηλία και Μωυσή, στην Μεταμόρφωση Του Κυρίου αμήν εμπράγματα και στην δική μας… 

--- 

* ...καθαρίζει γαρ πρώτον τον άνθρωπον από τα πάθη δια της εργασίας των εντολών, και δεύτερον φωτίζει τον κεκαθαρμένον δια της ελλάμψεως και του φωτισμού του Αγίου Πνεύματος.  

Και καθώς οι γανόνοντες τα χάλκινα αγγεία,πρώτον καθαρίζουσιν αυτά από τον μολυσμόν όπου έχουσιν, έπειτα λαμπρύνουσιν αυτά με το γάνωμα˙ούτω ο Θεός, πρώτον καθαρίζει την καρδίαν και τον νουν, και έπειτα λαμπρύνει αυτά με το φως της θείας του χάριτος. 

Ώστε όποιος αγαπά να φωτισθή εκ Θεού, πρώτον πρέπει να καθαρισθή από τα πάθη δια των θεουργών εντολών˙ «Ού γάρ κάθαρσις, εκεί έλλαμψις˙ (λέγει ο Θεολόγος Γρηγόριος Λόγος εις τα Φώτα) άνευ γάρ του πρώτου το δεύτερον ού δίδοται» εί δε προ του να καθαρισθή τινάς ζητεί να φωτισθή, μάτην και ανωφελώς κοπιάζει. (Εορτοδρόμιον - Σχόλια στους κανόνες των Θεοφανείων) 

** η τάξις στον ψυχισμό, οι αιτίες της αταξίας και η αποκατάσταση 

*** Πολλοί σκανδαλίζονται γι’ αὐτό πού λέγεται, ὅτι ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Θεολόγος ὑπῆρξε ὁ «πολυαγαπημένος» μαθητής τοῦ Χριστοῦ, νομίζοντας, ὅτι καί ὁ Χριστός κάνει διακρίσεις. 

Δέν προηγεῖται ὁ Χριστός στήν ἀγάπη, ἀλλά ὁ ἄνθρωπος εἶναι ἐκεῖνος πού ἕλκει τήν ἀγάπη τοῦ Χριστοῦ. 

Ἀγάπησε πολύ ὁ Ἅγιος Ἰωάννης τόν Χριστό, γι’ αὐτό καί ἀγαπήθηκε πολύ ἀπό τόν Χριστό. 

Δέν μερολήπτησε, δέν ξεχώρισε ὁ Χριστός. 

Ἀλλά ξεχώρισε ὁ Ἰωάννης τόν ἑαυτόν του ἀπό τούς ἄλλους. 

Στό Ἀπόδειπνο λέμε σέ ἕνα σημεῖο: «Γένοιτο Κύριε τό ἔλεός σου ἐφ’ ἡμᾶς, καθάπερ ἠλπίσαμεν ἐπί σέ». 

Εἶναι σάν λέμε στόν Χριστό: «ὅ,τι δοχεῖο ἀγάπης Σοῦ προσφέρουμε Κύριε, τόσο νά μᾶς δώσεις». 

Ὅσο λοιπόν ἑτοιμάσαμε, ὅσο ἐνδιαφερθήκαμε, τόσο θά λάβουμε ἀπό τόν Χριστό. Ὁ Χριστός εἶναι δίκαιος. 

Ὅ,τι δοχεῖο φτιάχνεις, τόσο θά λάβεις. Νιαγάρας εἶναι ὁ Χριστός! 

Ὅ,τι δοχεῖο βάλεις, τόσο θά πάρεις ἀπό τόν Νιαγάρα, τό ὑπόλοιπο θά χυθεῖ ἔξω. 

Ἐφόσον ὅμως προσφέρεις μιά δαχτυλήθρα, ἐφόσον στέκεσαι κουμπωμένος καί δέν ἀνοίγεις τόν ἑαυτόν σου γιά νά δοθείς ἀπόλυτα στόν Χριστό, πῶς εἶναι δυνατόν νά ἀγαπηθεῖς τόσο, ἐφόσον δέν Τοῦ ἄφησες τό περιθώριο νά σέ ἀγαπήσει; 

Ὅσο λοιπόν περισσότερο προσφερθείς στό Χριστό, ὅσο περισσότερο Τόν ἀγαπήσεις καί ταπεινωθείς, τόσο περισσότερο θά λάβεις ἀπ’ Αὐτόν. 

Ὅ,τι δοχεῖο σέ μέγεθος καί καθαρότητα προβάλλεις στόν Χριστό, τόσο θά πάρεις ἀπ’ Αὐτόν.. 

**** μπορεί να ανακουφιστήκαμε κάπως που δεν τύχαμε στην πορεία των εξωτερικών καταστροφικών τυφώνων, αλλά ζήσαμε και ζούμε σε εσωτερικούς. Είμαστε χρόνια τώρα … στο μάτι του κυκλώνα η Ελλάδα, και το μάτι του κύκλωπα.... και όσο τα βλέπουμε μονοδιάστατα και όπως μας τα παρουσιάζει ο ‘’κόσμος’’…  τόσο αφώτιστοι κατά Θεόν θάμαστε, παρά την εξωτερική ενημερότητα… 

Συγγράφηκε νωρίτερα το Π(Υ)Ρ, (Υ)ΔΩΡ και το εν χώναις θαύμα (6/9) …  που, ‘’δημιουργούν’’ ένα Υ (και το 6 και το 9, και το ένα πυρ και το άλλο, και το ένα ύδωρ και το άλλο και όποιον αλιεύσουν με τα δίκτυά τους…. ή προς φωτισμό και ζωή ή προς σκοτισμό και απώλεια. 

Στο στο μάτι του κυκλώνα η Ελλάδα, και το μάτι του κύκλωπα.... σημειώνεται… Από το πάντες γαρ απόστολοι, η αποκάλυψη μας έρχεται κατά τάξη και ετοιμότητα… 

Π+άτμος 

Αλλά! Κατά βαθμίδα. 

Πίστη στην Πρόνοια; Αποκάλυψη αναλογική, δλδ βλέπουμε την Πρόνοιά Του.

Πίστη στην προστασία; Αποκάλυψη αναλογική, δλδ βλέπουμε την Προστασία Του.

Πίστη στον Παράκλητο; Αποκάλυψη αναλογική, δλδ βλέπουμε την Παρουσία Του Παρακλήτου. 

Στον κάθετο πνευματικό κύκλο, στο υποκεφάλαιο ‘’ολοκλήρωση του θείου έργου’’ … και σε δυο τρεις μετέπειτα σελιδούλες… αναφέρεται σχετικά. 

Π

Π + ατμος (ατμίδα νέφους) = αποκάλυψη

Π 

Αποκάλυψη, κατά τάξη και ετοιμότητα. 

φωτισμός…. κατά την πίστη μας που προηγείται (και κατά το η πίστις σου σέσωκέ σε… με την έννοια της σωτηρίας, σώος ολοκλήρωσης…)  και της χάριτος, που ακολουθεί ως δώρο Θεού στην ελεύθερη επιλογή μας προσέγγισης και θέλησης οικείωσης και μετοχής στην δόξα Του.   

Αμήν, πρόσθες ημίν πίστη…. αμήν αφορμάς μετανοίας παράσχου ημίν… Κύριε ελέησον και ΔΟΞΑ ΣΟΙ δι ευχών…. 

---

(1) είναι η αγιογραφία της ευλογίας Του Κυρίου στον προφ.Ησαΐα (9/5) και στον καθένα έμπρακτα όσο βάζουμε αρχή, ευρέσεως πεμπτουσίας (5) δια σταυρού και μετανοίας μέσα στην εκκλησία και εξ αυτής της ακριβούς αυτογνωσίας ως βάση και προϋπόθεση, η αρχή ανάβασης (9) προς θεογνωσία και κορυφή Παντοκράτορα ... αρχή ινδίκτου και αρχή θεραπείας… συγ-κίνησης ελικοειδούς (5/9) ανόδου (εξαγόμενοι από τον κόσμο, αίγυπτο και νοητό φαραώ) συνοδοιπορούντες υπό την σκέπη Της Νεφέλης, ''καθαρίζοντες'' χάριτι νεφρούς και καρδίας (ψαλμ.44) για την υποδοχή Του Κυρίου στην ζωή μας... (νέφος, νεφέλη και Νεφέλη…).... εντοπίζοντας ''συμπτωματικά'' (περισσότερο μυστικώς λειτουργικά) αυτούς τους δύο αριθμούς (59 και 44) Στην Μητέρα Του Φωτός και Ολκάδα των θελόντων σωθήναι.... αμήν δι ενεργείας Της Κεχαριτωμένης!!   

περνώντας μας από την νύχτα στον όρθρο και ημέρα (2) .... αν έχουμε τον ορθό  προσανατολισμό...  και τον προτεινόμενη από αυτήν (ορθοδοξία) τρόπο ζωής… 

Μέσα δε στα αναγνώσματα είναι και το μεσονυκτικό.... όπου ο άγιος μας δηλώνει την μυστική αξία του....Γέροντας Αιμιλιανός: Πώς να έχεις στο χέρι σου τον Θεό! 

Η δε ευχή (όχι αποκομμένα ως μαγική) του μεγ.Βασιλείου που διαβάζεται από 22 Σεπ έως την Κυριακή Βαΐων, ενώ ξεκινά από μία φυσική καμπή φωτός (και φθινοπωρινό ηλιοστάσιο την μετά την 21η σεπ) δεν σταματά στην άλλη ισημερία (21 μαρ), αλλά (κατά την γνώμη μου) στον πόδα απόπου ξεκινά το άλλο Φως, το υπερφυσικό... ως πρόταση προς ακολούθηση.... όντας η σκυταλοδρομία από το ένα φως στο άλλο, από την πνευματική νύχτα στην ημέρα Κυρίου... 
Οι ημέρες της Μεγάλης Εβδομάδος ως βαθμίδες της κλίμακος της κρίσεως, με κορυφή την ανάσταση … ως βιωματική συνέχεια (χωρίς κενά) της όλης τεσσαρακοστής... Η ανάβασις της Μ.Εβδομάδος, η μετά την ευθεία της μεγάλης τεσσαρακοστής

(2) Όταν Ξημερώσει η Ημέρα της Αφύπνισης… αγ.Νικολάου βελιμίροβιτς

---

Τα δύο άκρα του φωτισμού (από την είσοδο έστω και μιας ακτίνας Φωτός έως της πλήρους μετοχής) από η έσω Ζωή ( 8ο  ) … 

πως ενεργεί Το πνεύμα του Θεού Του Ζώντος [Το πνεύμα του Θεού Του Ζώντος, που  εγγράφει εν σαρκίναις καρδίαις το θέλημά Του, όπως προτύπωσε Αυτό στις λίθινες πλάκες με τον θεόπτη* Μωυσή,  έχει κρατήσει τρεις ‘’ζωντανούς’’ μέχρι τα έσχατα.  

τον προφ.Ενώχ προ νόμου 

τον προφ.Ηλία (εκ νόμου) 

και τον αγαπημένο μαθητή απόστολο Ιωάννη (στον χώρο της χάριτος)  

Ο Θεός ΘΕΛΕΙ τους πάντας σωθήναι και εις επίγνωσιν Αληθείας ελθείν.... μακάρι να προηγηθεί η δική μας θέληση κι Ο Κύριος απλόχερα ευλογεί].   

Πότε και σε ποιούς έρχεται ο Θείος Φωτισμός- Αγιος Δημήτριος του Ροστώφ 

τι συμβαίνει στον σταυροειδή μεταβολισμό μας όταν εντάσσουμε στην ζωή μας την προσευχή και την νηστεία... 

κυκλοφορούντα βιβλία σε ψηφιακή μορφή 

συγγραφικό έργο (με δεσμούς περιεχομένων προς ανάπτυξη…) Αμήν ωφέλιμα…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου