Κυριακή 8 Αυγούστου 2021

το εν ημίν Θαβώρ

Λένε οι άγιοι, πως παρότι τα θεία γεγονότα συνέβησαν άπαξ, αυτά παρατείνονται στους αιώνες και για την δική μας μετοχή, κατά τάξη και ετοιμότητα. Όσο δυνάμεθα, όσο χωρούμε.   

Ο Κύριος, δεν έκανε κάτι διαφορετικό απότι ήταν πάντα. ΦΩΣ. Στην θεία Μεταμόρφωση, μεταφέρει το θαύμα στον άνθρωπο και  διανοίγει οφθαλμούς και καρδία να δουν κατά την χωρητικότητα οι πρόκριτοι μαθητές την δόξα Θεού. 

‘’Μεταμορφώνεται’’ με παραστάτες τους προφ.Ηλία και προφ.Μωυσή. Είναι οι ίδιοι παραστάτες και της δικής μας μεταμόρφωσης σε τέκνα Φωτός. 

Πρόκριτοι μαθητές νοούνται οι τηρούντες τις θείες εντολές (στον πόδα και επόμενοι του απ.Πέτρου) οι τηρούντες αγνότητα σώματος και ψυχής (απ.Ιωάννης ο αγαπημένος μαθητής) και οι έχοντες προαίρεση μαρτυρίου και θυσιών (απ.Ιάκωβος). Μακάρι οι ίδιοι οι μαθητές, στην δόμηση του εν ημίν ναού, να προσθέτουν χάρι εκ της προαιρέσεώς τους… 

Συνέβη σε όρος υψηλόν, συμβαίνει σαν με ομόκεντρους κύκλους και σε άλλους ‘’τόπους’’. Στο όρος Σινά με τις δύο αντίστοιχες κορυφούλες. Στην μία όπου 

παραδόθηκαν στον προφ.Μωυσή οι θεοχάρακτες πλάκες (ένας παραστάτης της θείας Μεταμορφώσεως) και στην άλλη κορυφούλα όπου μετετέθη από αγγέλους το σώμα της αγ.Αικατερίνας, στον πόδα του προφ.Ηλία και σοφίας. 

Τελεσιουργείται η μεταμόρφωση διαχρονικά μέσα στην εκκλησία, όπως παρίσταται συνήθως η αγιογραφία της Μεταμόρφωσης, αμέσως πάνω από την πύλη εισόδου μας σε Αυτήν. 

Αυτοί οι τρεις έξω τόποι έχουν έναν κύριο στόχο, που αν ελλείπει αυτή η μετοχή, στερούμαστε δυναμικής και χάριτος, παρά την κινητικότητά μας και ‘’προσκύνηση ή επίσκεψη’’ πολλάκις στους έξω τόπους. Την καρδίαν. Ποιο το όφελος ο ήλιος έξω νάναι ολόλαμπρος μεσουρανών, αλλά στο δικό μου σπίτι νάχω κατεβασμένα παντζούρια και να βολεύομαι με τεχνητό φως και ζω εν μέσω σκιών;   

Ὄρος ὑψηλότατον τὴν καρδίαν, κεκαθαρμένην ἐκ παθῶν, ἔχοντες ὀψόμεθα, Χριστοῦ τὴν Μεταμόρφωσιν, φωτίζουσαν τὸν νοῦν ἡμῶν. 

Τελεσιουργείται εντός, όσο ψηφίδα ψηφίδα ανερχόμαστε (ελικοειδώς) από τους πρόποδες του όρους Θαβώρ (όπου αδυνατούν οι μαθητές να εξάγουν το ισχυρό δαιμόνιο που ρίχνει τον παίδα σε ύδωρ και πυρ ίνα τον απωλέσει…, με λύση την προσευχή και νηστεία) στην κορυφή. Από τους πρόποδες του όρους Σινά όπου προσκυνούνται τα είδωλα στην κορυφή. Είδωλο που έστησε μεν ο Ααρών (Α) αλλά ο ίδιος ως ιερέας Του Υψίστου πέθανε και θάφτηκε στο όρος Ωρ (Ω) δείχνοντας και σε μας την όλη πορεία… 

Μέσα στην Εκκλησία προστίθενται αυτά τα λιθαράκια της εν ημίν δόμησης και ανύψωσης, με φιλοθεΐα (Ι) και φιλανθρωπία (-) όσο προστίθεται πνευματική γνώση των λόγων της φύσης και πνευματική γνώση των λόγων των Γραφών... (προφ.Ηλίας + προφ. Μωυσής). 

Φυσικά όχι μονοδιάστατα των λόγων των Γραφών (γραπτού) που από μόνος του χωλαίνει και αν δεν συμπληρωθεί και με το άλλο σκέλος, υστερεί….  

Δίνει σημεία ο καλός Θεός (και την πληροφορία αναγνώρισης) για αυτό το πέρασμα, όσο η καρδιά περνάει χάριτι από την έξω δύναμη, συσεισμό, πυρ… στην έσω αύρα λεπτή. Όπως στον προφ.Ηλία, έτσι στον εν ημίν προφ.Ηλία. Ζωντανά πράματα. Μετοχή Ζωής. Πέρασμα νοός (όπως τον παληό ισραήλ, μεθερμηνευόμενος ο όρος ισραήλ = νους ορώμενος τω Θεώ) από την αίγυπτο και αιχμαλωσία των ειδώλων στην ελευθερία* - Ιερουσαλήμ, προεκτυπωθέντα οριζοντίως προς την κάτω, νυν όμως ενεργούντα καθέτως και άνω. Έξοδος νομική και καινή, με ενεργούντα τον χριστοφόρο νου, ως σφραγίς δωρεάς, όπως δόθηκε συμβολικά με τον επί πώλου όνου κινούμενο και εξ αιγύπτου (οριζόντια σκιωδώς) και ουσιαστικώς με την Κυριακή Βαΐων, άνοδο, δια των χερουβείμ** και σεραφείμ (οίκοι και οχήματα). Ελευθερία σώματος και πνεύματος, δι ευχών και ενεργείας Της Θεοτόκου και πάντων των αγίων…. με αναμενόμενη την δίωξη*** της Εκκλησίας (και την προσπάθεια του αντιδίκου για την άλλη σφραγίδα) και την θεόσδοτη λύση εκ της κραταιάς Του χειρός.    

...11καὶ εἶπεν· ἐξελεύσῃ αὔριον καὶ στήσῃ ἐνώπιον Κυρίου ἐν τῷ ὄρει· ἰδοὺ παρελεύσεται Κύριος, καὶ ἰδοὺ πνεῦμα μέγα κραταιὸν διαλῦον ὄρη καὶ συντρίβον πέτρας ἐνώπιον Κυρίου, οὐκ ἐν τῷ πνεύματι Κύριος· καὶ μετὰ τὸ πνεῦμα συσσεισμός, οὐκ ἐν τῷ συσσεισμῷ Κύριος· 12 καὶ μετὰ τὸν συσσειμὸν πῦρ, οὐκ ἐν τῷ πυρὶ Κύριος· καὶ μετὰ τὸ πῦρ φωνὴ αὔρας λεπτῆς, κἀκεῖ Κύριος. (Α'Βασ.ιθ') 

--- 

* ελευθερία κατὰ την Ορθόδοξη Εκκλησία 

** Η σχέση του νοός με τα σχήματα και ουσία … επί πώλου όνου, χερουβείμ, Ανάσταση και Ανάληψη

*** Η ποταμοφόρητος Εκκλησία, ο όφις και η έρημος 

αγίου Μαξίμου Ομολογητού - θεωρία στην Μεταμόρφωση 

ἡ Μεταμόρφωση τοῦ Χριστοῦ, ἔλαβε χώρα τὴν ὥρα ποὺ ὁ Κύριος π ρ ο σ ε υ χ ό τ α ν.... 

για το Όρος Θαβώρ... 

Χρυσοπλοκώτατε πύργε, καὶ δωδεκάτειχε πόλις. Συνοδοιπορία από την εκτός Πόλι στην εντός….  

Η ευδοκία της Σιών και η ανοικοδόμηση των τειχών της Ιερουσαλήμ 

ελικοειδής κίνηση νοός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου