Τετάρτη 1 Ιανουαρίου 2025

Ὁ ὅσιος Σεραφείμ

σιος Σεραφείμ, τ λοφώτεινο στέρι τς Ρωσικς ρθοδοξίας, ζησε, δρασε κα λαμψε στς ρχς το 19ου αἰῶνα (1759-1833).

Γεννήθηκε στς 19 ουλίου το 1759 στν πόλη Κορκ κα παρέμεινε κε μέχρι τ δεκαεννέα του χρόνια. Στν λικία ατ πρε τ γενναία πόφαση ν᾿ φοσιωθε λόψυχα στ Θεό· κι κενος δήγησε τ βήματά του στ μοναστήρι το Σάρωφ.
ν ταν κόμη δόκιμος, ρρώστησε βαρι π δρωπικία. Μετ π τρία χρόνια σθενείας, θεραπεύθηκε θαυματουργικ μ πίσκεψη τς Θεοτόκου. Στ μοναχική του κουρ (1786) νομάστηκε Σεραφεμ -προηγουμένως εχε τ νομα Πρόχορος. Τ διο τος χειροτονήθηκε διάκονος κα μετ π πτ χρόνια, σ λικία 34 τν, ερεύς. ταν λειτουργοσε, πετοσε στ οράνια, κα πολλς φορς ξιωνόταν ν βλέπει θαυμαστ ράματα κα ν᾿ κούει γγελικς μελδίες.
Διψώντας ν
πλησιάσει περισσότερο τ Θεό, Τν παρακάλεσε ν τν ξιώσει ν᾿ ποσυρθε σ κάποια ρημικ περιοχή. να χρόνο μετ τ χειροτονία του σ ερέα, λαβε δεια π τ μον ν᾿ φοσιωθε στ μελέτη, στ σιωπή, στν σκηση, στν ντονη προσευχή. Γι δεκαέξι χρόνια, βαθι μέσα στ δάσος, γωνιζόταν ν᾿ νεβαίνει, μέρα μ τ μέρα, τν κλίμακα πο δηγε στν ορανό. Τότε κανε κα

τ γνωστ σκηση, τς «χίλιες νύχτες προσευχς»: Πάνω σ μι μεγάλη πέτρα, ξαγρύπνησε προσευχόμενος π χίλιες νύχτες.
Μαζ
μ τν προσευχή, διάβαζε κατάπαυστα τν γία Γραφή. «Πρέπει ν τρέφεις, λεγε, τν ψυχ μ τ λόγο το Θεο, γιατί λόγος το θεο εναι «ρτος τν γγέλων». Μ᾿ ατν πρέπει ν τρέφονται ο ψυχς πο γαπον μ πάθος τ Θεό». Ελαβετο φάνταστα τ Θεοτόκο. Στ πρόσωπό Της βρισκε νέκφραστη πνευματικ γαλλίαση. Συχν λεγε: « Παναγία εναι χαρά, μεγαλύτερη π᾿ λες τς χαρές».
Στ
διάστημα πο σκήτευε στν ρημο, δέχθηκε πίθεση λστν, πο τν τραυμάτισαν βαριά, θεραπεύθηκε κα πάλι θαυματουργικ π τ Θεοτόκο.
Τ
1810 πέστρεψε π τν ρημο στ Μον το Σάρωφ κα μεινε γκλειστος στ κελλί του, σκούμενος στ σιωπή. Στν ρχ πέφευγε τν κόσμο. ργότερα μως, τ 1815, σ λικία 56 τν, νοιξε τ κελλί του κα δεχόταν κάθε πισκέπτη. Εχε ποκτήσει πι φήμη γίου κα φωτισμένου νδρς κα κόσμος τρεχε κοντά του ν ξεδιψάσει. διος, στόσο, δν βγκε ποτ π τ κελλί του γι λλα δέκα χρόνια.
Σ
λικία 66 τν, κατόπιν ράματος κα προσταγς τς Θεοτόκου, φιερώθηκε λοκληρωτικ στ διακονία το πλησίον κα ρχισε στ ξς τ ργο το «στάρετς», το πνευματικο καθοδηγητο.
δράση το ς «στάρετς» πρξε καταπληκτική. ναρίθμητες ψυχς τρεχαν κοντά του, γι ν βρον τ γαλήνη, τ χάρη, τ σωτηρία. Κα σοι δν μποροσαν ν φθάσουν μέχρι τ κελλί του, τν κατέκλυζαν μ πιστολές.
Ο
πισκέπτες του πέστρεφαν λλοι νθρωποι. Καθς προσευχόταν γι᾿ ατούς, καθς τος ελογοσε μ τ σημεο το σταυρο, καθς μύρωνε τ μέτωπό τους μ λάδι π τ καντήλι τς Παναγίας, καθς τος δινε πνευματικς συμβουλές..., μι μυστικ δύναμη πλωνόταν στς ψυχές τους. «ποιοσδήποτε ρχόταν στν στάρετς Σεραφείμ, νιωθε ν τν γγίζει θεϊκ φλόγα πο πρχε σ᾿ ατν κα ν᾿ γκαλιάζει τν ψυχή του». Σ᾿ λους μοίραζε ερήνη, χαρά, θεϊκς ελογίες.
Συνιστο
σε συχν τν ερήνη: «πόκτησε τν πνευματικ ερήνη κα τότε χιλιάδες ψυχς λόγυρά σου θ βρον τ λύτρωση». Σχετικ μ τ σκοπ τς ζως μας, δίδασκε: « πραγματικς σκοπς τς χριστιανικς ζως εναι πόκτηση το γίου Πνεύματος». Μιλοσε πολ γι τν νάσταση το Χριστο. Χαιρετοσε τος πισκέπτες του μ τ λόγια: «Χαρά μου, Χριστς νέστη!». Κα κάθε φορ πο κοινωνοσε, πήγγελλε τν πασχαλιν κανόνα «ναστάσεως μέρα...».
π τ πνευματικά του χαρίσματα, τί ν πρωτοαναφέρουμε; Τ μάτι του διέσχιζε τ βάθη τν καρδιν. Εχε βλέμμα προφήτου. Προέβλεπε τ μέλλοντα. παντοσε σ πιστολς χωρς ν τς νοίξει, γιατ γνώριζε τ περιεχόμενό τους. Θεράπευε μ τν προσευχή του πλθος ρρώστων. Πολλς φορς τ πρόσωπό του στραφτε σν λιος. Κα μέσα στ δάσος, ταν σκήτευε, εχε φιλίες μ τ γρια πουλι κα ζα, κα μάλιστα μ μι πελώρια ρκούδα, πο κάθε μέρα ρχόταν ν φιλευθε π τ χέρι του! Ζω προπτωτική, παραδεισένια!
θάνατός του πρξε σιακός. Στς 2 ανουαρίου το 1833 βρέθηκε νεκρός, γονατισμένος, μ τ μάτια προσηλωμένα στν εκόνα τς Θεοτόκου. Τν προηγούμενη μέρα εχε κοινωνήσει τν χράντων Μυστηρίων κα εχε ποχαιρετήσει τος πατέρες το μοναστηριο.
Τ
πέρασμά του π τ γ θ μείνει ξέχαστο. κκλησία το Χριστο λίγες παρόμοιες μορφς γνώρισε. Τ λόγια του κα τ ργα του θ δυναμώνουν πάντα τος πιστούς.
γιος νακηρύχθηκε πίσημα τ 1903. μνήμη του ορτάζεται στς 2 ανουαρίου, λλ κα στς 19 ουλίου -μέρα τς νακομιδς το γίου λειψάνου του. γιότητά του γίνεται λο κα περισσότερο γνωστ στν ρθόδοξο χριστιανικ κόσμο.
Συγκλονιστικ
γεγονς γι τ Ρωσία πρξε ερεση τς σορο του, τ 1990, κα μεταφορά της στ γυναικεία Μον το Ντιβέγιεβο (τν ποία σιος εχε π τν πνευματική του καθοδήγηση κα προστασία).
Ε
θε ο πρεσβεες του ν μς νισχύουν στ δρόμο τς ζως μας, κα τ παράδειγμά του ν μς μπνέει.

Χριστ
κ νεότητος κολουθήσας θερμς,
ε
χας κα δεήσεσιν, ν τ ρήμ Σαρώφ,
ς σαρκος σκησας
θεν το Παρακλήτου, δεδεγμενος τν χάριν,
φθης τς Θεοτόκου, θεοφόρος θεράπων
δι
σ μακαρίζομεν, Σεραφείμ, πάτερ
σιε.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου