για
τον δίκαιο προβληματισμό των εσχάτων και προεσχάτων, περί ρέμπελου περί
κάρτας... ως τόπο καταφυγής...
Θεωρούσα ότι ήταν απάντηση του γερ.Μακαρίου στο Μαρουδά, αλλά πριν χρόνια διάβασα ένα κείμενο που αποδόθηκε σε άλλον γέροντα.
Δεν έχει σημασία, το ποιος αλλά Το αυτό εμπνέων Άγιο Πνεύμα.
Από μνήμης και σε περίληψη …
Πριν πολλά χρόνια, πριν καν διογκωθεί και φτάσει στην
σημερινή κατάσταση το λαθρομεταναστευτικό, (αλλά και η βία που παρατηρείται με
την κάρτα του πολίτη), πήγαν κάποιοι στον γέροντα και τον ρωτάνε τι θα γίνει. Σε
μια στιγμή, χάνει επαφή με το περιβάλλον, χάνει το χρώμα του κι όταν
επανέρχεται μας λέει την απάντηση στην ερώτηση:
- να πάρουμε τα βουνά, να πάμε στα χωριά ή να μείνουμε στην
πόλη ;
- είτε πάρετε τα βουνά είτε μείνετε στην πόλη εάν έχετε
Παναγία θα είστε προστατευμένοι. Είτε πάρετε τα βουνά είτε μείνετε στην πόλη
εάν ΔΕΝ έχετε Παναγία, ΔΕΝ θα είστε προστατευμένοι.
Αυτός και ο ‘’τόπος’’ καταφυγής και προσφυγής μας. Η Κυρία
Θεοτόκος, η πλατυτέρα, η γλυκοφιλούσα… αρκεί να μην Την στεναχωρούμε. Να
κάνουμε το θέλημα του Υιού Της όπως μας παραγγέλνει στον γάμο της Κανά: … λέγει
ἡ μήτηρ αὐτοῦ τοῖς διακόνοις· ὅ,τι ἂν λέγῃ ὑμῖν, ποιήσατε. (Ιωαν.β’5)
Ως
δε πρότυπο ανθρώπου και επουράνιος και έμψυχος τράπεζα, χρυσοπλοκώτατος πύργος
και δωδεκάτειχος* πόλις μέσα στην οποία σαν Σώμα αν δεν ενσωματωθούμε,
κυοφορηθούμε για να αναγεννηθούμε, ΔΕΝ
σωζόμαστε ούτε φυσικά, ούτε πνευματικά, παρά την βιολογική έκβαση της παρούσης
και μελλούσης κοσμικής αναταραχής εκ του ωρυομένου λέοντος αντιδίκου μας.
Ενός όμως λέοντος, μυρμηγκολέοντος κατά τα δικαιώματα που θα
δώσουμε για να μας πειράξει. Ενός αχειροποίητου σχήματος επί μαρμάρινης πλάκας
μέσα σε εκκλησία, όπως φαίνεται στο οπισθόφυλλο του βιβλίου Μύηση και Ορθοδοξία, που
τον δείχνει ως μαρμαρωμένο επαίτη (μόνο στην έντυπή
του μορφή), όπου, εκτός εκκλησίας ζητά τινα καταπίει, 8 νήψατε, γρηγορήσατε· ὁ ἀντίδικος
ὑμῶν διάβολος ὡς λέων ὠρυόμενος περιπατεῖ ζητῶν τίνα καταπίῃ… (Α’Πετρ.ε’8),
εντός όμως του Σώματος Ο τον θάνατον καταργήσας τον δε διάβολον καταπατήσας (τον
μαρμάρωσε), ώστε όποιος κουραστεί να κυνηγείται εκτός, ας εισέλθει εντός, όπου και
η τελεία λύσις.
Συ
μου Κυρία, καταφυγή και προσφυγή, ως τρόπος περισσότερο παρά ως χοϊκός
τόπος.
Πρεσβεία θερμή καί τείχος ἀπροσμάχητον, ἐλέους πηγή, τοῦ κόσμου καταφύγιον, ἐκτενῶς βοῶμεν Σοι· Θεοτόκε Δέσποινα, πρόφθασον, καί ἐκ κινδύνων λύτρωσε ἡμᾶς, ἡ μόνη ταχέως προστατεύουσα.
Ἄσπιλε, ἀμόλυντε, ἄφθορε, ἄχραντε,
ἁγνὴ Παρθένε, Θεόνυμφε Δέσποινα, ἡ Θεὸν Λόγον τοῖς ἀνθρώποις τῇ παραδόξῳ σου κυήσει
ἑνώσασα καὶ τὴν ἀπωσθεῖσαν φύσιν τοῦ γένους ἡμῶν τοῖς οὐρανίοις συνάψασα, ἡ τῶν
ἀπηλπισμένων μόνη ἐλπὶς καί τῶν πολεμουμένων βοήθεια, ἡ ἑτοίμη ἀντίληψις τῶν εἰς
σὲ προστρεχόντων, καὶ πάντων τῶν Χριστιανῶν τὸ καταφύγιον·
Ἡ ἐλπίς μου ὁ Πατήρ, καταφυγή μου ὁ Υἱός, σκέπη μου τὸ Πνεῦμα τὸ ἅγιον, Τριὰς ἁγία, δόξα σοι.
ΚΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ στην αναζήτηση και εύρεση αυτού του τόπου (όπου πατούν πόδες πραέων), ο οποίος ως λογικός παράδεισος βρίσκεται μεταξύ διακρίσεως και εγκρατείας, όπως εξηγούν οι άγιοι πατέρες, για τον παράδεισο που ήταν μεταξύ ποταμών τίγρη και ευφράτη. Αμήν Ο Κύριος να ''εισέλθει'' ως εις άλλον Ιορδάνη στην ζωή μας, ώστε τα ιορδάνεια ρείθρα να στραφούν προς τα πίσω και να μην καταλήξει αυτός και η ζωή μας, στην νεκρά θάλασσα. Με ελπίδα που ου καταισχύνει, Κύριε ελέησον.
Πρεσβεία θερμή καί τείχος ἀπροσμάχητον, ἐλέους πηγή, τοῦ κόσμου καταφύγιον, ἐκτενῶς βοῶμεν Σοι· Θεοτόκε Δέσποινα, πρόφθασον, καί ἐκ κινδύνων λύτρωσε ἡμᾶς, ἡ μόνη ταχέως προστατεύουσα.
Ἡ ἐλπίς μου ὁ Πατήρ, καταφυγή μου ὁ Υἱός, σκέπη μου τὸ Πνεῦμα τὸ ἅγιον, Τριὰς ἁγία, δόξα σοι.
ΚΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ στην αναζήτηση και εύρεση αυτού του τόπου (όπου πατούν πόδες πραέων), ο οποίος ως λογικός παράδεισος βρίσκεται μεταξύ διακρίσεως και εγκρατείας, όπως εξηγούν οι άγιοι πατέρες, για τον παράδεισο που ήταν μεταξύ ποταμών τίγρη και ευφράτη. Αμήν Ο Κύριος να ''εισέλθει'' ως εις άλλον Ιορδάνη στην ζωή μας, ώστε τα ιορδάνεια ρείθρα να στραφούν προς τα πίσω και να μην καταλήξει αυτός και η ζωή μας, στην νεκρά θάλασσα. Με ελπίδα που ου καταισχύνει, Κύριε ελέησον.
''Πρέσβευε στην Βασίλισσα του κόσμου, μεγάλε Σεραφείμ,
Αυτή είναι η δεξιά του Χριστού και η βοήθεια των πονεμένων, Η προστασία των αδυνάτων και η περιβολή των γυμνών, Θα σώσει στις μεγάλες θλίψεις τους δούλους της... Στις αμαρτίες μας χανόμαστε, γιατί έχουμε αφήσει τον Θεό Είναι ύβρις κατά του Θεού όλα τα έργα μας..''
∽ Άγιος Σεραφείμ της Βίριτσα
Από Μένα ήταν αυτό...
Αυτή είναι η δεξιά του Χριστού και η βοήθεια των πονεμένων, Η προστασία των αδυνάτων και η περιβολή των γυμνών, Θα σώσει στις μεγάλες θλίψεις τους δούλους της... Στις αμαρτίες μας χανόμαστε, γιατί έχουμε αφήσει τον Θεό Είναι ύβρις κατά του Θεού όλα τα έργα μας..''
∽ Άγιος Σεραφείμ της Βίριτσα
Από Μένα ήταν αυτό...
---
* Δωδεκάτειχος με επίσκεψη Αγίας Τριάδος εις τα 4 σημεία και
άκρα του Σταυρού εφ’ημών. Προσευχή ως
κορωνίδα, βάσις νηστεία, δεξιά και αριστερά, ακρόασις και τήρησις (ζωηφόρων) εντολών. [ Συνέχεια στις Ισορροπίες και άκρα στην Ορθοδοξία (εντός των τειχών…) ]
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου