Κυριακή 18 Μαρτίου 2012

ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΑΙΔΕΙΑ


Όποιος ιεράρχησε την παιδεία ως το σπουδαιότερο κεφάλαιο του Έθνους μας, δεν κάνει λάθος, ούτε υπερβάλλει.

Γενικώς η παιδεία μπορεί να καταβαραθρώσει αλλά και να αναστήσει ένα έθνος. Αλλά, τα καθ’ ημάς είναι τα ενδιαφέροντα και με αυτά θα ασχοληθούμε.

Παιδεία κοινωνική, πολιτική, υγείας, οικονομίας, φυσική, πνευματική, αρχών και αξιών, που όταν εκπέσουν, δεν διδάσκονται, υποτιμούνται, πολεμούνται, αλλοιώνεται η αλήθεια τους, η πτώχευση είναι ολοκληρωτική και για γενεές. Συγκρινόμενο το κακό που μπορεί να γίνει εκεί, σε σχέση με την οικονομία, που μπορεί να παραμείνουν κλειστές οι ‘’αγορές’’ για μερικά χρόνια, είναι πταίσμα μπροστά στο κακούργημα…

Τι μπορεί να κάνει, και τι οφείλει να κάνει η πολιτική, για την παιδεία; ΕΝΑ και ΜΟΝΟ ΕΝΑ.

Να μην τηρεί την πολιτική των ίσων αποστάσεων.

Κάθε κράτος έχει τα νομίσματά του, αλλά
δεν είναι όλα ίσα και όμοια. Το ίδιο σε υπερθετικό βαθμό ισχύουν και οι αληθινές αξίες, σε σχέση με τις αληθοφανείς.

Οικονομικά: ποιος λογικός άνθρωπος τηρεί ίσες αποστάσεις μεταξύ της πραγματικής λίρας και της κίβδηλης;

Πολιτικά – διπλωματικά: ποιος λογικός άνθρωπος βάζει στο ίδιο τραπέζι ‘’ισάξιους’’ συνομιλητές τον εισβολέα και τον κατεχόμενο;

Ιστορικά: ποιος λογικός άνθρωπος βάζει στο ίδιο τραπέζι ‘’ισότιμους’’ συνομιλητές τον παραχαράκτη της ιστορίας και κλέφτη με τον έναν και μοναδικό αληθινό έλληνα μακεδόνα, απόγονο του ΕΛΛΗΝΑ Μεγαλέξανδρου;  

Πνευματικά και για το ΦΩΣ: ποιος λογικός θα ακολουθούσε το πλάνο και εκ διαχύσεως φως που οδηγεί στον αντικατοπτρισμό της όασης και δεν θα προτιμούσε το ευθές φως που οδηγεί απευθείας στην όαση που ξεκουράζει, ξεδιψά, σκιάζει από το καύμα του ήλιου…; 

Κι αν δεν μπορεί να διακρίνει τι είναι αλήθεια και τι αληθοφάνεια ή ψέμα, αυτή είναι η υποχρέωση της παιδείας. Της ελληνορθόδοξης παιδείας που όσο κρατά ως κόρη οφθαλμού τα πατροπαράδοτα λογικά και υπέρλογα εφόδια, τόσο θα ξεφεύγει από το παράλογο, που βάλθηκαν να εγκαταστήσουν με την παράλογη πολιτική των ίσων αποστάσεων. Που; Στο λίκνο της σοφίας;

Κι είναι ο ελληνισμός που εξήγαγε/εξάγει τον κόσμο από το παράλογο στο λογικό, ανορθώνοντάς τον. Κι είναι η Ορθοδοξία που εξάγει τον κόσμο από το λογικό και τον ανασταίνει στον χώρο του Υπερλόγου.

Πολλοί (αγνοί πατριώτες) μπερδεύονται, στρατοπεδεύουν από τη μία ή από την άλλη, πολώνονται και δογματίζουν: ή το ένα ή το άλλο, μη χωρώντας στην διά-νοια ότι μπορεί να ισχύει ΚΑΙ το ένα ΚΑΙ το άλλο.

Δηλαδή, πόσο δύσκολο είναι να κατανοήσουμε πως η φύση του φωτονίου είναι ΚΑΙ κυματοειδής ΚΑΙ σωματιδιακή; Κι όχι μόνο το ένα ή μόνο το άλλο. Σε όσα επιδέχονται ζεύξη, ο ξένιος ΖΕΥΣ σαν ισοσκελής σταυρός, απρόσωπα, γεωμετρικά, κατά το αεί ο Θεός ο μέγας γεωμετρεί (3,14159…) προτείνει την ένωση*. Το π. Της ορθής/ορθόδοξης πίστης που ενώνει το λογικό + Υπέρλογο vs παράλογο. Ένα παράλογο, που κατάφερε με χίλιους δυό τρόπους να διεισδύσει και αλλοιώσει την σοφία, μετατρέποντας την σε κακόγουστη σοφιστεία.

Την φιλοξενία προάγει/προτείνει και ο Αβραάμ, με την παράσταση των τριών αγγέλων που υποδηλώνουν Τον Τριαδικό Θεό. 3 όρθιοι άνδρες που προσφωνούνται, Ο Κύριός μου. Τριάς εν Μονάδι και Μονάς εν Τριάδι,

Μετονομάζοντας τον Άβραμ σε Αβραάμ και την Σάρα σε Σάρρα, δλδ προσθέτοντας στην κεφαλή (Αβραάμ) το Α της Αγάπης και της Αλήθειας και στο σώμα (Σάρρα) το Ρ (την Δικαιοσύνη).

ΔΕΝ υπάρχει υψηλότερη υποχρέωση στην παιδεία, από την πρόσθεση στις ζωές των ανθρώπων της, ΑΓΑΠΗ, ΑΛΗΘΕΙΑ, ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ. Κι αυτό το καταφέρνει η ελληνορθόδοξη παιδεία. Αυτόν τον θησαυρό θα απεμπολίσουμε ή υποτιμήσουμε;;;

Επιπλέον, για την ένδειξη/απόδειξη του ομόρροπου και ομόπνοου, έχουμε το: ΤΡΙΑΔΙΚΟΣ ΘΕΟΣ = 999, ελληνικότατα, καθόλου τυχαία**, βέβαια, προτεινόμενο από τους σοφούς μας

Πλάτωνα,  (Ο παλιών νέος και νέος ο αρχαίος, ο πατήρ εν τω γόνω και ο γόνος εν τω πατρί. Το εν διαιρείται εις τρία και τα τρία εις εν),



Θούλη (Ο πατήρ γόνος και ο γόνος πατήρ, άσαρκος σαρκικός γέγονε, θεός υπάρχων) 




Η Ρωμαία Σίβυλλα της Κυμαίας προεφήτευσε: Σίβυλλα [Ήξει ουρανόθεν βασιλεύς αιώνων, μέλλων κρίναι πάσαν σάρκα, και κόσμο άπαντα και Θα έλθει ο Υιός του Θεού στην γη και θα φορέσει σάρκα ανθρώπινη, ομοιούμενος με τους θνητούς της γης. Θα φέρει το όνομα του τέσσερα φωνήεντα και δύο σύμφωνα, οκτώ μονά­δες, οκτώ δεκάδες και οκτώ εκατοντάδες, ήτοι τον αριθμό 888» (προέβλεψε δηλαδή το όνομα ΙΗΣΟΥΣ). ΙΗΣΟΥΣ = 888. (Ι=10, Η =8, Σ=200, Ο=70, Υ=400, Σ=200, στο σύνολό τους = 888)].
… .

--------

Είναι λοιπόν ίσα κι όμοια τα ‘’νομίσματα’’; Είναι έκπτωση ή ‘’πρόοδος’’ η ‘’πολιτική τήρησης ίσων αποστάσεων’’;

Τόσο απλά, από την διάκρισή μας εξαρτάται. Από την μητέρα των αρετών, που οι άλλες δύο μητέρες ΕΛΛΑΔΑ + ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ (στο Πρόσωπο της Παναγίας) μας νουθετούν και μας θησαυρίζουν.

Το θησαυροφυλάκιο, παρότι ανοιχτό, τα παιδιά μας μοιάζουν νάναι φτωχά… Θα επιτρέψουμε την συνέχεια της σύλησης; Από την αντιμετώπισή μας στην παιδεία, εξαρτάται.

Αν θα συνεχίσουμε παθητικά να δεχόμαστε να διδάσκονται τα παιδιά μας για ‘’συνωστισμούς’’, να αντικαθίστανται 35 δημοτικά τραγούδια που πλάθουν την ελληνική ψυχή με ισόποσες συνταγές μαγειρικής, να αφαιρείται ο Ύμνος στην Ελευθερία και να προστίθεται ο ερμής ανάδρομος του Λεφάκη και τόσα άλλα, που εξ ονύχων αναγνωρίζεται ο λέων…. ο αντίδικος, ως λέων ωρυόμενος περιέρχεται ζητών τίνα να καταπίη…

Αυτή είναι στην κυριολεξία, χωρίς εξωραϊσμούς ή υπερβολές, η κατάσταση στην παιδεία και ψυχ-αγωγία. Θα αφεθούμε ή θα αντισταθούμε, όπως μας περιμένει εμάς τους Έλληνες μπροστάρηδες, όλος ο φοβισμένος και ζαρωμένος από την υπάνθρωπη ολιγαρχία κόσμος;

Η ΠΑΙΔΕΙΑ είναι το ΦΩΣ μας, η ΦΩΤΙΑ μας. Ας μην αυτοχειρώντας τυφλωθούμε και σβήσει το πυρ.

Θέλουμε ΓΝΩΣΗ ή ΓΝΩΜΗ;

ΑΝ το πρώτο, απλά χρειάζεται αλλαγή κατεύθυνσης και στόχευσης και προσανατολισμού. (Μ ---> Σ)

ΚΑΛΟ ή ΚΑΚΟ; 

ΑΝ το πρώτο πάλι ανάλογο προσανατολισμό (Κ ή αδιέξοδο | < , ---> Λ και άνω) *** , (ανάλογο του έρποντος και ορθίου/ευθέως ΦΩΣ-ΟΦΙΣ )

Από τον παληό πεπτωκότα ΑΔΑΜ, στον νέο και την καινή προτεινόμενη κτίση. Από Ανατολάς έως Δυσμάς και από Άρκτου έως Μεσημβρίας, δια σταυρού, σήμερα της Σταυροπροσκυνήσεως…. 

---

* κοινός τόπος φιλοσοφίας και φιλοκαλίας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου