Παρασκευή, 29 Ιουνίου 2018

δώδεκα απόστολοι (Γέροντας Θαδδαίος της Βιτόβνιτσα) και δυο σκέψεις συνειρμικές...

Ο καθένας από τους Αγίους Αποστόλους είχε διαφορετικό χαρακτήρα. Ο Κύριος επειδή γνώριζε τις αδυναμίες μας, μας έδωσε Αποστόλους με διαφορετικό χαρακτήρα έτσι ώστε ο καθένας τους να είναι παράδειγμα για μας. 

Για παράδειγμα ο Απόστολος Πέτρος είχε δυνατή πίστη. Για την πίστη του μίλησε ο Ίδιος ο Κύριος λέγοντας γι’ αυτόν: ''Σ’ αυτή την πέτρα θα χτίσω την Εκκλησία''. Παρόλο όμως που είχε τόση δυνατή πίστη αρνήθηκε τρεις φορές τον Κύριο. Η άρνηση του Πέτρου αποτελεί για μας τους αδύναμους ανθρώπους, δίδαγμα. Όπως βέβαια είναι γνωστό ο Απόστολος Πέτρος στη συνέχεια, μετάνιωσε. Ο Απόστολος Πέτρος, όταν αρνήθηκε τον Κύριο, βλέποντας τί έκανε, μετάνιωσε πραγματικά, με όλη του την καρδιά και ζήτησε από τον Κύριο συγχώρεση. 

Ενώ ο Ιούδας ελπίζοντας συνεχώς πώς θα αποκτήσει κοσμικά πλούτη και κοσμική δόξα, μετά την προδοσία του ένιωσε πώς χάθηκαν όλα. Τον έπιασαν απαισιόδοξες σκέψεις, μεγάλη απελπισία και γι’ αυτό το λόγο κρεμάστηκε. Αν και ο Ιούδας ερχόταν στον Κύριο, τον Σωτήρα και του έλεγε: ''Αμάρτησα, συγχώρεσέ με'', είναι σίγουρο πως ο Κύριος θα τον συγχωρούσε. 

Όπως είναι γνωστό ο Απόστολος Παύλος υπερβολικά καταδίωξε την Εκκλησία και οδήγησε πολλούς ανθρώπους στο θάνατο. 

Τα έργα του ήταν πολύ λυπηρά αλλά μετάνιωσε ειλικρινά. Όταν αργότερα ό Κύριος τον φώτισε έγινε ο πιό πρόθυμος Απόστολος. Όλα τα παραδείγματα που έχουμε από τους Αποστόλους έμειναν για μας, για να δούμε τί μπορεί να μας συμβεί, αν δεν προφυλάσσουμε τον εαυτό μας. Τέτοια παραδείγματα έχουμε και σήμερα, δηλαδή κάποιον άνθρωπο που οδηγείται στα άκρα και κυνηγά την Εκκλησία. Συμβαίνει όμως ο τέτοιου είδους άνθρωπος να συνέρχεται, να χτυπάει το κεφάλι στον τοίχο και να λέει στον εαυτό του: ''Θέλω ειλικρινά να μετανιώσω!'' και στη συνέχεια να μετανιώνει ειλικρινά. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη ευτυχία σ' αυτόν τον κόσμο, από την εσωτερική γαλήνη.

Γέροντας Θαδδαίος της Βιτόβνιτσα...


---

η ιδιαιτερότητα των αγίων φαίνονται στον Παρακλητικό κανόνα αγίων 12 Αποστόλων ... κι εμείς, επόμενοι και ακόλουθοι αυτών, μυσταγωγούμεθα... 

Η ταμειούχος της χάριτος ΜΙΑ Εκκλησία* ''οριοθετείται'' νοερά και φυσικά από αυτές τις 12 έμψυχες κολώνες, οι οποίες ''πρέπει'' να ανορθωθούν μέσα μας ώστε να δομηθεί ο εν ημίν ναός.  

άρση των πέπλων ή ακολουθώντας τα ίχνη των αγίων… ανελκόμενοι σχηματίζοντας ως πορεία, ο καθένας κατά την προαίρεση και αγώνα, κατά τάξη και ετοιμότητα και χάρη, ένα μικρότερο ή μεγαλύτερο 9, πάντα όμως ως προβολή επί της ευθείας προς τα άνω πορείας Ι, Ιησού... 



δεσμεύων πρὸς ἄμπελον τὸν πῶλον αὐτοῦ, καὶ τῇ ἕλικι τὸν πῶλον τῆς ὄνου αὐτοῦ, πλυνεῖ ἐν οἴνῳ τὴν στολὴν αὐτοῦ, καὶ ἐν αἵματι σταφυλῆς τὴν περιβολὴν αὐτοῦ, χαροποιοὶ οἱ ὀφθαλμοὶ αὐτοῦ ἀπὸ οἴνου....

επί πώλου όνου, ο χριστοφόρος νους (που εξέρχεται από αίγυπτο παράλογο --> λογικό /έξοδος πάσχα νομικού και Κυριακή Βαΐων ανέρχεται ως πάσχα ιερόν από το λογικό στο υπέρλογο δια της Ορθοδοξίας, ως ενσωμάτωση ...) αμήν ο καλός Θεός να δεσμεύει προς άμπελον τον πώλον αυτού και τη έλικι τον πώλον της όνου αυτού...




εκ του, πάντες γαρ απόστολοι ... αμήν με χριστοφόρο νου (εκ Του Νοός ο όνος..., όπως ο ΟΦΙΣ από το ΦΩΣ ο καθένας με την δική του σ+οφία... εμπνεόμενη από πνεύμα ευθές, όρθιο ή πλάνο έρπων) εξ αιγύπτου εκάλεσα τον υιόν μου για πάσχα νομικό και ανάσταση καινή. ΕΞΟΔΟ. 

Κι οι απόστολοι ενεργούν μυστικά... 

(λίγα τινά) για την άρνηση του απ.Πέτρου (αμήν δι ευχών, η πράξη μας (στον τύπο του απ.Πέτρου) να εγγίσει την θεωρία (αγάπη απ.Ιωάννη)



[σχόλιο... : αντίστοιχη είναι και η προσέγγιση στους 144.000 τελικά σεσωσμένους, τη στιγμή που οι άγιοι και οι μάρτυρες της Ορθοδοξίας ξεπερνούν τα εκατομμύρια....

Όταν δώδεκα απόστολοι καθίσητε επί θρόνων δώδεκα, κρίνοντες τας φυλάς τας δώδεκα... 



Κρίση, κατά την εκάστου τελειότητα (1000) 12 Χ 12 = 144.000 συμβολίζοντας δλδ την τελειότητα και ολοκλήρωση του, πάντες γαρ απόστολοι...

Κι οι 12 φυλές του Ισραήλ, αναφέρονται στα 12 τεκνία του Ιακώβ. 

Η ΠΔ, η σκιά της χάριτος της Καινής, ενδεικνύει τα αναφερόμενα και ουσιαστικά. Ο Αβραάμ, στον τύπο του Πατρός, ο Ισαάκ, στον τύπο του Υιού, που υπάκουα οδηγήθηκε στην θυσία του και ο Ιακώβ, στον τύπο του Αγίου Πνεύματος, ο οποίος δια των γυναικών του τεκνοποίησε τα ''χαρίσματα''. 

Η Λεία και η Ραχήλ, στον τύπο της πράξεως και της θεωρίας, χαρίζει στους ανθρώπους κατά τάξη και ετοιμότητα, τις πρακτικές και θεωρητικές αρετές, αντίστοιχα. (Με το τέλειοι γίνετε, αυτό πρέπει να ποθούμε. Την ολοκληρωτική προσέγγιση και οικείωση, σε πράξη που προηγείται και σε θεωρία που φυσικώς έπεται). 

Κι ο Ιακώβ, παρότι αγαπούσε την Ραχήλ (θεωρία) περισσότερο, δεν μπορούσε να τεκνοποιήσει μαζί της, αν δεν απέδιδε η Λεία (πράξη) τα τεκνία που της αναλογούσαν. 

Κι είναι μητέρα της θεωρίας η Ραχήλ, αφού γέννησε τον Ιωσήφ, καθαρά ενορατικό και χαρισματούχο στην αίγυπτο και τον Βενιαμίν. Η δε Ραχήλ, πεθαίνει πάνω στην γέννα του Βενιαμίν και θάπτεται στην Βηθλεέμ. Θάπτεται η σκιά της θεωρίας, εκεί όπου γεννάται η θεία θεωρία Χριστός.

Να μην πολυλογήσω όμως για τα τεκνία, τα οποία προήλθαν/προέρχονται από: 6 από τη Λεία. 2 από τη δούλη της Λείας. 2 από την δούλη της Ραχήλ και τέλος 2 από τη Ραχήλ.

Ο καλός Θεός, αμήν τας εννοίας να καθάρει... Όταν διευκρινιστούν οι διαφορές μεταξύ θεόσδοτου σώματος και (δούλης) σάρκας, αλλά και νου και δούλου του (διανοίας), έχουμε μπροστά μας την ναι μεν διαφορετική τροφή στους σοφούς του κόσμου (δια της φιλοσοφίας) και σοφούς της Εκκλησίας (δια της ακριβούς ορθοδόξου θεολογίας), στο σύνολό τους όμως ΟΛΟΥΣ, ΤΡΕΦΟΜΕΝΟΥΣ από τον Πάνσοφο και Παντεπόπτη και Εύσπλαγχνο Κύριο - Λόγο, που με λόγους και ρήματα Ζωής, τρέφει, συντηρεί τα σύμπαντα...].


Ὁ Σταυρός τοῦ Ἁγίου Φωτός (και θεία επίσκεψις)

...η μετάβαση από την σκιά στο Φως και παλαιά διαθήκη στην καινή, από τα προτυπούμενα (12 άψυχες κολώνες του ναού του Σολομώντα) στα αμήν δι ευχών των αγίων αποστόλων, νυν ενεργούμενα (12 έμψυχες του Αναστημένου Σώματος) γίνεται δια της Μίας Αγίας Εκκλησίας* ώστε να περάσουμε βιωματικά από το προσωπείο, στο πρόσωπο...


Η Κλίμαξ, ως δρόμος από το κατ’εικόνα στο καθ’ωμοίωσιν (και απ.Θωμά, μεθερμηνευόμενο δίδυμο, γιατί ΟΛΟΙ είμαστε δίδυμοι, με έναν ''αδελφό'' βιολογικά περιορισμένο και έναν ουρανοπολίτη σε θέση προετοιμασθείσα απ'αιώνων) για την ξηρανθείσα συκή και τους δερμάτινους χιτώνες ... (διαχρονικό μνμ του Ιούδα)

...ο ανάγων από βάθος δυσθεώρητον και αγγέλων οφθαλμοίς εις ύψος (αποκαλύψεως) δυσανάβατον ανθρωπίνοις λογισμοίς αγ.Ιωάννης θεολόγος, αμήν δι ευχών να μας ανεβάσει από την ακινησία λόγω αμαρτιών και κακίας μίας πέτρας του μάγου, στην άλλη, τον αγιασμό, και Πέτρα Χριστό δια μετανοίας... (
Ο βράχος του Κύνωπα στην Πάτμο)

Η βάση και το τέλος της θείας εν ημίν οικοδομής, η ΑΓΑΠΗ και ΑΛΗΘΕΙΑ δια των πρωτοκορυφαίων αποστόλων Πέτρου και Παύλου εξού και η πέτρα η θεμέλιος (αλήθεια) και ο ύμνος της αγάπης με την λεπτομερή καταγραφή των σταθμητών παραμέτρων Της (αγάπη) με, ελλειπή έως ''αιρετική'' η δόμηση αν βασίζεται αδιάκριτα ΜΟΝΟ στο ένα που καταντά θεομάχος αγαπολογία ή εμπαθής υπεράσπιση αληθείας αν δομείται ΜΟΝΟ στο άλλο ...και συνεχίζοντας προς ανύψωση, ο απ.Ανδρέας βοηθά μυστικά στην αύξηση της ευπρεπούς δύναμης και απαραίτητης ανδρειοσύνης που χρειάζεται η Ορθοδοξία και ο αγώνας ενάντια στις αρχές και εξουσίες του κόσμου τούτου...  και ο απ.Σίμων ο κανανίτης θα μας βοηθήσει στην υπακοή και υγιή με ΔΙΑΚΡΙΣΗ ζήλο, και ο απ.Βαρθολομαίος στο βίωμα και διέλευση δι ημών των ουρανίων ρείθρων και ο απ.Ιούδας στην εξομολόγηση, θείαν χάριν ο απ.Ιωάννης ο αγαπημένος μαθητής Του Κυρίου, μαθήσεως ζωής ο απ.Ιάκωβος αλφαίου... και ο καθένας μία πτυχή της συνολικά απαιτούμενης ολοκλήρωσής μας, ως δοχείο αγαθόν ίνα ενοικήση εν ημίν και αφού ποιήσει ναό, γίνουμε λαός Του.

---

* ΜΗ ΜΟΥ ΑΠΤ
ΟΥ και ΦΕΡΕ ΤΟΝ ΔΑΚ
ΤΥΛΟΝ ΣΟΥ ΩΔΕ… αντίφασις ή καθορισμός ‘’ορίων’’ ΧΩΡΟΥ;

Η Εκκλησία είναι μία, οι αιρέσεις είναι πολλές! (Αγ. Ιουστίνος Πόποβιτς)


... ᾿Ελθὼν δὲ ὁ ᾿Ιησοῦς εἰς τὰ μέρη Καισαρείας τῆς Φιλίππου ἠρώτα τοὺς μαθητὰς αὐτοῦ λέγων· τίνα με λέγουσιν οἱ ἄνθρωποι εἶναι τὸν υἱὸν τοῦ ἀνθρώπου; 14 οἱ δὲ εἶπον· οἱ μὲν ᾿Ιωάννην τὸν βαπτιστήν, ἄλλοι δὲ ᾿Ηλίαν, ἕτεροι δὲ ῾Ιερεμίαν ἢ ἕνα τῶν προφητῶν. 15 λέγει αὐτοῖς· ὑμεῖς δὲ τίνα με λέγεται εἶναι; 16 ἀποκριθεὶς δὲ Σίμων Πέτρος εἶπε· σὺ εἶ ὁ Χριστὸς ὁ υἱὸς τοῦ Θεοῦ τοῦ ζῶντος. 17 καὶ ἀποκριθεὶς ὁ ᾿Ιησοῦς εἶπεν αὐτῷ· μακάριος εἶ, Σίμων Βαριωνᾶ, ὅτι σὰρξ καὶ αἷμα οὐκ ἀπεκάλυψέ σοι, ἀλλ᾿ ὁ πατήρ μου ὁ ἐν τοῖς οὐρανοῖς. 18 κἀγὼ δέ σοι λέγω ὅτι σὺ εἶ Πέτρος, καὶ ἐπὶ ταύτῃ τῇ πέτρᾳ οἰκοδομήσω μου τὴν ἐκκλησίαν, καὶ πύλαι ᾅδου οὐ κατισχύσουσιν αὐτῆς. 19 καὶ δώσω σοι τὰς κλεῖς τῆς βασιλείας τῶν οὐρανῶν, καὶ ὃ ἐὰν δήσῃς ἐπὶ τῆς γῆς, ἔσται δεδεμένον ἐν τοῖς οὐρανοῖς, καὶ ὃ ἐὰν λύσῃς ἐπὶ τῆς γῆς, ἔσται λελυμένον ἐν τοῖς οὐρανοῖς. (Ματθ.ιστ') 


και εδώ συνολικά... 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου