Σάββατο 11 Σεπτεμβρίου 2021

έκθεση σε πειρασμούς και το ''σημείο'' εισόδου τους…

με αφορμή την είσοδο της αμάλ, στην ελλάδα και ευρώπη από την ΧΙΟ, δυο σκέψεις… 

…από τον μεγάλο κανόνα πρέπει να αναγνωρίσουμε ότι η ζωή και ο νους μας είναι υποβρύχιος που πνευματικό σκοπό έχει την έξοδο (εκ των κάτω υδάτων στα άνω και εκ του κάτω πυρός με τους πειρασμούς του δια της πείρας εκ της ορθής αντιμετωπίσεως, στο άλλο ανακαινιστικό πυρ). 

Από τους πρόποδες του όρους Σινά όπου προσκυνούνται τα είδωλα, στην θεοβάδιστη κορυφή, δι ευχών και ενεργείας Της φλεγομένης και μη καιομένης βάτου… από τους πρόποδες του όρους Θαβώρ όπου οι μαθητές αδυνατούν να γιατρέψουν τον σεληνιαζόμενο υιό που πολλάκις το δαιμόνιο τον έρριπτε σε πυρ και ύδωρ για να τον απωλέσει, στην κορυφή της θεοπτίας… και εφ’ημών, από την γαστέρα στην καρδία με τον έναν κύκλο να περικυκλώνει τον άλλον (κύκλος Αληθείας και κύκλος ασεβείας…).

Ως βαρείς στον νου, στην ζωή και στην γνώμη, η αλήθεια διαθλάται, μέσα σε αυτήν, όπως διαθλώνται οι ακτίνες και η όρασις μέσα στο νερό. …Ὡς βαρὺς τῇ γνώμῃ Φαραὼ τῷ πικρῷ γέγονα, Δέσποτα, Ἰαννὴς καὶ Ἰαμβρής, τὴν ψυχὴν καὶ τὸ σῶμα, καὶ ὑποβρύχιον νοῦν· ἀλλὰ βοήθησόν μοι. 

Η αυτογνωσία και ο αυτοέλεγχος είναι ένα διαρκές τεστ. 

προήλθαμε από το ΕΝΑ και αποκτήσαμε το ΕΙΝΑΙ…. * 

ΕΝΑ

ΕΙΝΑΙ

με απόλυτη ελευθερία ακολούθησης του ενός από τα δύο Ι που είναι εμβασμένα

στο είναι μας… Της κεντρομόλου Ι, Ιησούς ή της φυγοκέντρου Ι, Ι τάγματος δαιμόνων. 

Γράφει ο αγ.Εφραίμ ο φιλοθεΐτης για το πας άνθρωπος ψεύστης… ότι είναι η ζωή μας φευγαλέα. Πράγματι, σαν αστραπή διερχόμαστε από την γη ως υπάρξεις, ακολουθώντας τελικά κατά την θέλησή μας, την μία από τις δύο αστραπές…. όπως αγιογραφικά παρουσιάζονται [ώσπερ γαρ η αστραπή εξέρχεται από ανατολών και φαίνεται έως δυσμών ούτως έσται και η παρουσία του υιού του Ανθρώπου.  (Ματθ.κδ’ 27)] ή όπως… εθεώρουν τον σατανάν ως αστραπήν εκ του ουρανού πεσόντα. (Λουκ.ι’18)]. 

Κι έρχονται οι πειρασμοί κατά την θεία πρόνοια, οι οποίες είναι οι εξετάσεις μας.  

Στην φυσική, το πήλινο δοχείο που είναι μέσα στο νερό, δέχεται τις μεγαλύτερες πιέσεις κάτω και στα λεπτότερα τοιχώματα. Έτσι, όχι τυχαία, ποιοτικά και ποσοτικά οι πιέσεις (πειρασμοί) στο πήλινο σώμα μας και στην εμπεριεχόμενη ψυχή (όσο είναι ντυμένη), θα μας γνωρίζουν που υστερούμε για να ‘’δυναμώσουμε’’ με δομικό ‘’υλικό’’ Τον Κύριο, τα τοιχεία μας.   

Κατά τον αγ.Νεκτάριο, … Οἱ πειρασμοὶ *** παραχωροῦνται γιὰ νὰ φανερωθοῦν τὰ κρυμμένα πάθη, νὰ καταπολεμηθοῦν κι ἔτσι νὰ θεραπευθεῖ ἡ ψυχή. Εἶναι καὶ αὐτοὶ δεῖγμα τοῦ θείου ἐλέους. Γί’ αὐτὸ ἄφησε μὲ ἐμπιστοσύνη τὸν ἑαυτό σου στὰ χέρια τοῦ Θεοῦ καὶ ζήτησε τὴ βοήθειά Του, ὥστε νὰ σὲ δυναμώσει στὸν ἀγώνα σου. 

Ἡ ἐλπίδα στὸ Θεὸ δὲν ὁδηγεῖ ποτὲ στὴν ἀπελπισία. Οἱ πειρασμοὶ φέρνουν ταπεινοφροσύνη. Ὁ Θεὸς ξέρει τὴν ἀντοχὴ τοῦ καθενός μας καὶ παραχωρεῖ τοὺς πειρασμοὺς κατὰ τὸ μέτρο τῶν δυνάμεών μας. Νὰ φροντίζουμε ὅμως κι ἐμεῖς νὰ εἴμαστε ἄγρυπνοι καὶ προσεκτικοί, γιὰ νὰ μὴ βάλουμε μόνοι μας τὸν ἑαυτό μας σὲ πειρασμό. 

Επιτράπηκε στα (προ)έσχατα ένας ακόμη πειρασμός που εισήλθε στο σώμα της Ελλάδος από την ΧΙΟ. Ήλθε για να τοποθετηθεί ο καθένας κατά την καρδιά και ζωή του. Αυτό που έχει μέσα του εν σπόρω και εν χλιαρότητι, (Ο) να το ενεργοποιήσει και ακολουθήσει ή Τον Χ ή το Ι. 

Δικάζεται ο λαός αφού ο καλός Θεός ΔΕΝ θέλει χλιαρούς. Πρέπει να αποφασίσουμε του τι θέλουμε να είμαστε. Ή ζεστοί ή ψυχροί. (Δούλοι) υπηρέτες (αμήν αγαπώντες) Του Κυρίου ή του μαμωνά (ξεχωρίζοντας η ήρα από το σιτάρι). 

…14 Καὶ τῷ ἀγγέλῳ τῆς ἐν Λαοδικείᾳ ἐκκλησίας γράψον· τάδε λέγει ὁ ἀμήν, ὁ μάρτυς ὁ πιστὸς καὶ ἀληθινός, ἡ ἀρχὴ τῆς κτίσεως τοῦ Θεοῦ· 15 οἶδά σου τὰ ἔργα, ὅτι οὔτε ψυχρὸς εἶ οὔτε ζεστός· ὄφελον ψυχρὸς ἦς ἢ ζεστός. 16 οὕτως ὅτι χλιαρὸς εἶ, καὶ οὔτε ζεστὸς οὔτε ψυχρός, μέλλω σε ἐμέσαι ἐκ τοῦ στόματός μου. ……….. . 19 ἐγὼ ὅσους ἐὰν φιλῶ, ἐλέγχω καὶ παιδεύω· ζήλευε οὖν καὶ μετανόησον.


20 ἰδοὺ ἕστηκα ἐπὶ τὴν θύραν καὶ κρούω· …. (Αποκ.γ’)

Θέλει ο καλός Θεός να εμπεριπατεί μαζί με τον λαό Του, αλλά η προϋπόθεση είναι να γίνει ο καθένας ναός Του και να μην συγκοινωνεί με τα είδωλα. Είναι η ώρα να αποφασίσει ο νέος ισραήλ αν θέλει και τι θέλει. 

Μας συμφέρει να διατρανώσουμε ένα ΟΧΙ, όπως ανέκαθεν συνέβαινε με τους αγίους Του στο χοϊκό φρόνημα που αντιστρατεύεται του πνεύματος και έσχατα με τον ελληνικό λαό που εναντιώθηκε στην μέγγενη του αγκυλωτού (1940), που πάλι σε ετέρα μορφή, θέλει να μας συνθλίψει. 

ΌΧΙ στα είδωλα, ΟΧΙ στην ελπίδα του κόσμου τούτου και την ειρήνη του (των οικουμενιστών, όσο η πόλις εάλω εκ των έσω) …. Τώρα, πόσο τυχαίο είναι η αμάλ που στα αράβικα σημαίνει ελπίδα και παραπέμπει στην ειρήνη που ήθελαν να επιβάλλουν σκιωδώς στην ΠΔ οι αμαληκίτες, και τώρα οι παγκοσμιοποιητές και εθνομηδενιστές σαν ΝΤΠ, ας το ψηφίσει ο καθένας κι ας τοποθετηθεί ανάλογα. 

‘’Μιλά’’ Ο Κύριος με την ΧΙΟ ως ‘’κερκόπορτα’’ (1) πειρασμού, και σε αυτόν τον εμπράγματο διάλογο πρέπει να απαντήσουμε πρακτικά, μη χάνοντας την θεωρία μας. … με την ανομία της πτέρνης να με κυκλώνει, για νάρθει το Πνεύμα το Άγιον να καλύψει το κενό, όπως ο Ιακώβ γεννιέται με επειλημμένη την χείρα, επί της πτέρνης του Ησαύ. ''Μπήκε'' στο μεγαλύτερο σώμα της Ελλάδος (που ανήκουμε ως μέλη) από την ΧΙΟ. Μπαίνει και στον μικρόκοσμό μας ο πειρασμός (στον καθένα ξεχωριστά ανάλογα με τα δικαιώματα) για να τον αντιμετωπίσουμε επιτυχώς, όπως οι άγιοι πατέρες μας νουθέτησαν, εισέρχεται και στην Μητέρα Εκκλησία από τον ίδιο πτερνιστή, για να μας συνταράξει τα λιμνάζοντα ύδατα και σώσει.  

Την βεβαία ελπίδα που ου καταισχύνει και την κατά Θεόν ειρήνη (με ελευθερία) στηριγμένα τα χέρια μας (όπως του Μωυσή) από τον Α+Ω Χριστό, όπως τότε Ααρών και Ωρ. 

Κι αν αποφασίσουμε να ‘’πολεμήσουμε’’ Ο Κύριος εν κρυφαία χειρί βοηθά. 

Κι Ο Κύριος εμπράγματα θα συνεχίσει να μας μιλάει. Μήπως δεν μας νουθέτησε με τα ΙΜΙΑ; (προτείνοντας μετάνοια) ; με την άλλη όψη της 23 Απρ 2010, όπου ο ένας (άγιος Γεώργιος) τιμάται ως των αιχμαλώτων ελευθερωτής ο δε σκοτεινός αντίποδάς του, γιωργάκης, παιδί της αστάνα και ΝΤΠ, με την υπογραφή του α’ μνημονίου και ανακοίνωση στο καστελόριζο, ‘’τυχαία’’ την ίδια ημνία, γράφει μια μελανή σελίδα αιχμαλώτισης των ελευθέρων…. την 20ή Ιουλ 1054... 29 Μαϊ 1453..... 11η Σεπ 2001 και 2004; ....   

Πλεονάζει η αμαρτία, υπερπερισσεύει η χάρις…. όσο πιο έντονο είναι το φως, τόσο πιο έντονες είναι και οι σκιές. Βλέπουμε να τρέχει με χίλια ο αντίδικος. Ο Θεός δεν ‘’τρέχει’’ το δικό Του σχέδιο; αμήν άξιον αναδείξαι με δούλον της Αυτού αγαθότητος… και διακρίνοντας τον μοναδικό τρόπο αιτούμαστε (μακάρι και να εργαζόμαστε επ’αυτού)  ... Ἅγνιζε καὶ κάθαρε καὶ ῥύθμιζέ με· κάλλυνε, συνέτιζε καὶ φώτιζέ με· δεῖξόν με σὸν σκήνωμα Πνεύματος μόνου, καὶ μηκέτι σκήνωμα τῆς ἁμαρτίας· ἵν᾿ ὡς σὸν οἶκον εἰσόδῳ κοινωνίας, ὡς πῦρ με φεύγῃ πᾶς κακοῦργος, πᾶν πάθος. 

Γένοιτο γένοιτο. 

--- 

* Εκ του μη όντος στο είναι… 

** περί ειρήνης 

Οι πέντε αιτίες που ο Θεός παραχωρεί τον πειρασμό στην ζωή μας. (αγ.Μαξίμου ομολογητού) 

*** Ἅγιος Νεκτάριος: Οἱ πειρασμοί φέρνουν ταπεινοφροσύνη 

14 Καὶ τῷ ἀγγέλῳ τῆς ἐν Λαοδικείᾳ ἐκκλησίας γράψον· τάδε λέγει ὁ ἀμήν, ὁ μάρτυς ὁ πιστὸς καὶ ἀληθινός, ἡ ἀρχὴ τῆς κτίσεως τοῦ Θεοῦ· 15 οἶδά σου τὰ ἔργα, ὅτι οὔτε ψυχρὸς εἶ οὔτε ζεστός· ὄφελον ψυχρὸς ἦς ἢ ζεστός. 16 οὕτως ὅτι χλιαρὸς εἶ, καὶ οὔτε ζεστὸς οὔτε ψυχρός, μέλλω σε ἐμέσαι ἐκ τοῦ στόματός μου. 17 ὅτι λέγεις ὅτι πλούσιός εἰμι καὶ πεπλούτηκα καὶ οὐδενὸς χρείαν ἔχω, - καὶ οὐκ οἶδας ὅτι σὺ εἶ ὁ ταλαίπωρος καὶ ὁ ἐλεεινὸς καὶ πτωχὸς καὶ τυφλὸς καὶ γυμνός, - 18 συμβουλεύω σοι ἀγοράσαι παρ᾿ ἐμοῦ χρυσίον πεπυρωμένον ἐκ πυρὸς ἵνα πλουτήσῃς, καὶ ἱμάτια λευκὰ ἵνα περιβάλῃ καὶ μὴ φανερωθῇ ἡ αἰσχύνη τῆς γυμνότητός σου, καὶ κολλύριον ἵνα ἐγχρίσῃ τοὺς ὀφθαλμούς σου ἵνα βλέπῃς. 19 ἐγὼ ὅσους ἐὰν φιλῶ, ἐλέγχω καὶ παιδεύω· ζήλευε οὖν καὶ μετανόησον. 20 ἰδοὺ ἕστηκα ἐπὶ τὴν θύραν καὶ κρούω· ἐάν τις ἀκούσῃ τῆς φωνῆς μου καὶ ἀνοίξῃ τὴν θύραν, καὶ εἰσελεύσομαι πρὸς αὐτὸν καὶ δειπνήσω μετ᾿ αὐτοῦ καὶ αὐτὸς μετ᾿ ἐμοῦ. 21 ῾Ο νικῶν, δώσω αὐτῷ καθίσαι μετ᾿ ἐμοῦ ἐν τῷ θρόνῳ μου, ὡς κἀγὼ ἐνίκησα καὶ ἐκάθισα μετὰ τοῦ πατρός μου ἐν τῷ θρόνῳ αὐτοῦ. 22 ῾Ο ἔχων οὖς ἀκουσάτω τί τὸ Πνεῦμα λέγει ταῖς ἐκκλησίαις…. (Αποκ.γ’) 

διερχόμενοι δια πυρός και ύδατος (και περί τεστ ιού και Υιού)

---

κατά τον άγιο Αμφιλόχιο Μακρή και την προφητεία του για τις 7 σβησμένες λυχνίες (στο 3:47 εικόνα) μεταξύ αυτών και η Λαοδίκεια, έχουμε υποχρέωση να τις ξαναανάψουμε. Είναι το κοσμικό πυρ που τις σβήνει και το θείο που τις ανάβει. Είναι το κοσμικό φρόνημα που τις σβήνει. Κι έρχεται η ώρα κι η δική μας σειρά να εργαστούμε σχετικά, με γνήσιο πνευματικό ορθόδοξο φρόνημα, κι αυτό θα φανεί από τον τρόπο αντιμετώπισης των πειρασμών. 

Μέσα στην πρόνοια και ευσπλαγχνία του καλού Θεού, ο επιτρεπόμενος παρών πειρασμός έχει στον αντίποδά του Τον Ίδιο στην άλλη όψη, ως πυρ και ευλογία να μας βοηθά στον τελειολογικό μας σκοπό. Βοηθό στην εφαρμογή του θείου σχεδίου, όσο θα πληθαίνουν οι δικοί Του εργάτες, ισχύοντας αυτό που λένε οι άγιοι: ...Αφήνει ο καλός Θεός τον διάβολο να οργώνει, για να βρει έτοιμο το έδαφος για τον δικό Του σπόρο. Αμήν συνεργασία και καρποφορία.     

(1) κι η κερκόπορτά μας, δυστυχώς δεν είναι μία αλλά πολλές, μία ανά επίπεδο ''λογικά'', εκτός εάν ο άνθρωπος μπάζει από παντού σαν ξέφραγο αμπέλι, όσο δεν μετέχει στα μυστικά και μυστηριακά εφόδια που δίνει η Ορθοδοξία κι είναι εντελώς απροσεύχητος και απρόσεκτος. Όπως αναφέρεται στο Ο ἄνθρωπος πού προσεύχεται, ἡ Χάρη τοῦ Θεοῦ τόν προστατεύει : ...είδαν οι Πατέρες τη Χάρη αυτή και την περιγράφουν σαν μία σειρά από 7 τοίχους που περικυκλώνουν τον άνθρωπο και είναι αδύνατον στον διάβολο να διαπεράσει τους «τοίχους» αυτούς και να εισχωρήσει στον άνθρωπο. 

...γρηγορεῖτε καὶ προσεύχεσθε, ἵνα μὴ εἰσέλθητε εἰς πειρασμόν· τὸ μὲν πνεῦμα πρόθυμον, ἡ δὲ σὰρξ ἀσθενής. (Ματθ.κς' 41)... κι αυτοί οι 7 τοίχοι είναι παράλληλοι των 7 ματιών που έχει Το Αρνίο (κι είναι απλωμένοι καθέτως, από το 1 έως το 4, από τον ουρανό έως την γη). Αμήν καθαρότητα, από παντός μολυσμού σαρκός και πνεύματος, προσευχή, μυστήρια, δυνάμει του Τιμίου Σταυρού, φώτιση προς δόξα των αγγέλων και τραύμα των δαιμόνων. Κι όχι ανάποδα.... 

...μπορεί στον καθένα η κερκόπορτά του, η πτέρνα του και το σημείον εισόδου των πειρασμών να είναι διαφορετικό από τον διπλανό του, αλλά λειτουργικά την ίδια αξία και προοπτική έχει η επιτρεπόμενη (2) από Τον εύσπλαγχνο Θεό, είσοδος του πειρασμού. Να αποφασίσουμε πιο θερμά, με πνεύμα ζέον τι θα ακολουθήσουμε. Ζωή και νους με ή χωρίς Χριστό. 

Τί είναι ο ανθρώπινος νους χωρίς τον Χριστό; (Αγ. Ιουστίνος Πόποβιτς)

Εξάκτινο και σταυρός… (με ή χωρίς Χριστό)

‘’άσκηση’’ νηπίων

(2) Ύστερα από την καταστροφήν της Ιερουσαλήμ το 70 μ.Χ. από τον Τίτον, έπεσε ο κλήρος ο Ιωάννης να έλθη στην Μικρά Ασία, που ήταν γεμάτη από είδωλα και ολόκληρη ήταν αφημένη στην ειδωλολατρική πλάνη.

Για το πράγμα αυτό λυπήθηκε ο Απόστολος και επειδή σαν άνθρωπος τον έπιασε αγωνία και δεν ήλπισε καθόλου στην ανίκητη δύναμη του Θεού, έπεσε κατά παραχώρησιν Θεού σε πειρασμό, ώστε να συγχωρεθή με τον πειρασμό το ανθρώπινο σφάλμα του. Διότι οι μεγάλοι και τέλειοι άνδρες στην αρετή πρέπει να φυλάγουν την ακρίβεια και στα μικρότερα πράγματα. Προλέγει λοιπόν ο Ιωάννης στον μαθητή του Πρόχορον την τρικυμία και το ναυάγιο που επρόκειτο να υποστούν και ότι μόνον ο Ιωάννης επρόκειτο να πειρασθή στην θάλασσα για σαράντα ημέρες.




άρση των πέπλων ή ακολουθώντας τα ίχνη των αγίων…



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου