Πριν
λίγα χρόνια η γιορτή των ΕΔ γινόταν το 15αύγουστο. Για διάφορους λόγους που δεν
έχουν σημασία, μετετέθη η εορτή, πάλι σε θεομητορική γιορτή, αφού αποδεδειγμένα
η καλή μας Παναγία σκέπαζε το έθνος και τον στρατό.
Παρά
τις ιδιαίτερες εορτές όπλων και σωμάτων που
επισκιάζονται υπό την προστασία αγίων, όπως αγ. Νικολάου για το Ναυτικό μας,
αρχαγγέλων για την αεροπορία, αγίου Γεωργίου, Αγίας Βαρβάρας για ΠΒ… η ανώτερη
σκέπη ήταν πάντοτε αφιερωμένη στην Παναγία. Όχι τυχαία, όχι κατά συνθήκη και
κοινή απόφαση κάποιων, αλλά με μύριες (δυστυχώς ανέκδοτες) αποδείξεις.
Πέρασαν
τα χρόνια, η παρουσία στην καθημερινότητα ατόνισε, ίσως απωθήθηκε από άλλες προτεραιότητες
και άλλες αισθήσεις/ ψευδαισθήσεις κοσμικών αντί υπεραισθητών, παρά το ότι
ψηλαφήθηκαν και πολλάκις καταγράφηκαν αισθητώς, ασφαλειών.
Πέρασε
ο καιρός κι οι άνθρωποι έγιναν ανυπόμονοι. Τεχνηέντως αλλάχθηκε ο άξονας ζωής και
έφερε άλλες ταχύτητες. Άλλαξε ο προσανατολισμός και από φιλόθεος έγινε φιλόϋλος.
Όχι ότι δεν υπήρχαν εξαιρέσεις και τότε και τώρα. Ούτε και εκθειάζονται τα
παρελθόντα και δαιμονοποιούνται τα παρόντα και τα μέλλοντα. Αυτό έλειπε. Αφού όσο
πιο έντονο είναι το φως τόσο πιο έντονες είναι και οι σκιές από την άλλη πλευρά
του παραπετάσματος. Όπου επλεόνασεν η αμαρτία εκεί υπερπερίσσευσεν η χάρις.
Είναι
θέμα οπτικής, είναι θέμα συντονισμού και προσήλωσης και από την στενή πύλη,
εισόδου από τα μεν, στα δε….
Σήμερον τῆς εὐδοκίας
Θεοῦ τὸ προοίμιον, καὶ τῆς τῶν ἀνθρώπων σωτηρίας ἡ προκήρυξις· Ἐν Ναῷ τοῦ Θεοῦ
τρανῶς ἡ Παρθένος δείκνυται, καὶ τὸν Χριστὸν τοῖς πᾶσι προκαταγγέλλεται. Αὐτῇ
καὶ ἡμεῖς μεγαλοφώνως βοήσωμεν· Χαῖρε τῆς οἰκονομίας τοῦ Κτίστου ἡ ἐκπλήρωσις.
Και εισήλθε η Θεοτόκος (Εβρ.θ’3) μετὰ δὲ τὸ δεύτερον καταπέτασμα σκηνὴ ἡ
λεγομένη ῞Αγια ῾Αγίων…
Είναι
χαρακτηριστικό φρονίμου η υπομονή. Μπροστά σε αυτήν την περιρρέουσα
ανυπομονησία που προείπαμε, προβάλλεται ως τρόπος ζωής, και αξία μεταστροφής μας:
… «Ἐν τῇ ὑπομονῇ ὑμῶν κτήσασθαι τὰς ψυχὰς ὑμῶν» (Λουκ. κα’ 19)...
Μακάρι
να μας συνεισάγει μυστικά και εμάς, για την απαραίτητη προετοιμασία (ψυχής και
σώματος) υποδοχής εν σπηλαίω, Του Κυρίου. Είναι θέμα βιώματος, είναι θέμα
καρδιάς και όλου του εαυτού αυτή η είσοδος, πριν την Σάρκωση Του Λόγου…
Στο
θέμα μας, θυμάμαι τους ανυπόμονους ισραηλίτες στους πρόποδες του όρους Σινά.
''Αργούσε'' ο Μωυσής να φέρει το Νόμο (μόνο 40 μέρες) και έστησαν κάτω είδωλο,
χρυσό βόδι να λατρεύουν...
Αργεί και τώρα ο Τριαδικός Θεός να φέρει τη χάρη (αντί
του Μωσέως το Νόμο Θεού) και οι ''όμοιοι'' ανυπόμονοι (ανεξάρτητα έθνους, αλλά και
επί του παρόντος, δυστυχώς Έλληνες) έστησαν άλλα είδωλα, παραπλήσια. Αντί να
εμπιστευτούν την βεβαία χάρη της αγ.Βαρβάρας (ας πούμε) επειδή είναι απαλή
κόρη, την υποτίμησαν και εμπιστεύτηκαν τον μπρατσωμένο (πάλι ‘’κεραυνούς’’
ρίχνοντα) δία... μια διάνοια ταραγμένη, γεμάτη θυμό και από αδιακρισία,
θολωμένο.
αντί
του Σταυρού της ορθοδοξίας, κατά πλειοψηφία ελληνικός κόσμος, άρχισε (?) να εμπιστεύεται
τον αγκυλωτό της ΧΑ ... τα μπράτσα τους ... θα δείρουμε, θα κρεμάσουμε τους προδότες
και όλα τα ελληνικά προβλήματα, θα λυθούν ως δια μαγείας. Από κάτω γράφει η
αφίσσα, Ο ΘΕΟΣ να βοηθήσει. Ποιος όμως; Γιατί τα πράματα δεν είναι τόσο ευνόητα
όσο φαίνονται ή προβάλλονται… παρότι ο καθείς με τον προσανατολισμό και την
ευχή του, μια διευκρίνιση ελληνική, που οδηγεί τον αναζητούντα στην πηγή της σοφίας
μας, ένα ελάχιστο άρθρο: Ο
ΘΕΟΣ vs ΤΡΙΑΔΙΚΟΣ ΘΕΟΣ
Με βία και το ζόρι, ο άνθρωπος δεν αποκτά υπομονή.
Αποδείχθηκε όμως πως η ανυπομονησία μας στρέφει προς τα άστατα είδωλα ενώ η
υπομονή, κατά Θεόν τάξη. Η υπομονή χαρίζει εκ της μίας όψεως του σταυρού, την
άλλη. Το ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ. Αυτή είναι η ευχή μας στους εορτάζοντες τις ΕΔ και
παρακαλούντες την Υπεραγία Θεοτόκο Σκέπη και βοηθό.
…να
όμως γιατί αργεί η βοήθεια: Ουράνια
Λειτουργία
ΑΝ
ΜΠΟΡΕΙ και θέλει ο κάθε ένστολος ας ρυθμίσει κατάλληλα τη ζωή του… ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ κι ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΑ, ΘΕΟΣΚΕΠΑΣΤΑ, ΔΥΝΑΜΙΚΑ υπό τη σκέπη Της Θεοτόκου...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου