Γράφει
ο Νίκος Χειλαδάκης
Συνεχίζονται οι συγκλονιστικές αποκαλύψεις των ελληνορθόδοξων εκκλησιών σε όλο το μήκος και το πλάτος της Μικράς Ασίας, εκκλησίες οι οποίες σε πολλές περιπτώσεις ακόμα και επί αιώνες βρίσκονταν στο σκοτάδι και τώρα ανατέλλουν στο φως των ημερών μας!
Αυτή την φορά ανακαλύφθηκε από τους ίδιους τους Τούρκους, (???), η εκκλησία των «Έξη Θυρών» όπως την ονόμασαν οι Τούρκοι, μια εκκλησία μέσα στα βράχια στην περιοχή του Burdur, το ελληνικό Πολυδώριον, στην νοτιοδυτική Μικρά Ασία.
Συνεχίζονται οι συγκλονιστικές αποκαλύψεις των ελληνορθόδοξων εκκλησιών σε όλο το μήκος και το πλάτος της Μικράς Ασίας, εκκλησίες οι οποίες σε πολλές περιπτώσεις ακόμα και επί αιώνες βρίσκονταν στο σκοτάδι και τώρα ανατέλλουν στο φως των ημερών μας!
Αυτή την φορά ανακαλύφθηκε από τους ίδιους τους Τούρκους, (???), η εκκλησία των «Έξη Θυρών» όπως την ονόμασαν οι Τούρκοι, μια εκκλησία μέσα στα βράχια στην περιοχή του Burdur, το ελληνικό Πολυδώριον, στην νοτιοδυτική Μικρά Ασία.
Ο Τούρκος καθηγητή αρχαιολογίας, Mehmet Akif Ersoy, υπεύθυνος των ερευνών της
περιοχής, ανέφερε ότι είναι έκπληκτος από την αποκάλυψη αυτή, από τις
τοιχογραφίες που ανευρέθηκαν και τις οποίες χαρακτήρισε ανυπολόγιστης
αρχαιολογικής αλλά και θρησκευτικής αξίας.
Η
εκκλησιά υπολογίζεται ότι είναι του εντεκάτου ή του δωδεκάτου αιώνος και είναι
ένα θαυμαστό δείγμα κρυμμένης και μάλλον μοναστικής ελληνορθόδοξης εκκλησίας
στην βυζαντινή περιοχή της μικρασιατικής Πισιδίας. Το δυσάρεστο είναι ότι
μεγάλο μέρος των τοιχογραφιών της έχουν συληθεί σε παλαιότερες εποχές, αλλά και
αυτά που διασώθηκαν δείχνουν την μεγάλη και περίτεχνη θρησκευτική της αξία.
Οι τοιχογραφίες που ανευρέθηκαν είναι της εποχής της βυζαντινής δυναστείας των Κομνηνών και απεικονίζουν την Παναγία οδεύουσα προς την Ιερουσαλήμ συνοδευόμενη από «Έξη Ιερείς». Επίσης έχουν βρεθεί απεικονίσεις του Ιησού Χριστού σε διάφορες φάσεις από την ζωή του, πολύτιμης αξίας όπως αναφέρεται, καθώς και εικόνες αγγέλων όπως απεικονίζονταν την εποχή εκείνη στους βυζαντινούς ελληνορθόδοξους ναούς. Εντυπωσιακή είναι η γέννηση του Ιησού, όπως ανέφερε ο άλλος Τούρκος καθηγητής, ο Salih Soslu, μια απεικόνιση όπου ο Χριστός βρέφος περιβάλλεται από κατσίκια και αλλά ζώα στην γενέθλιο φάτνη του.
Άλλη μια εκκλησία στο φως. Άλλο ένα Σημάδι Ορθοδοξίας στην σημερινή Μικρά Ασία.
Σημάδια Καιρών!
ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
www.nikosxeiladakis.gr
πηγή
Οι τοιχογραφίες που ανευρέθηκαν είναι της εποχής της βυζαντινής δυναστείας των Κομνηνών και απεικονίζουν την Παναγία οδεύουσα προς την Ιερουσαλήμ συνοδευόμενη από «Έξη Ιερείς». Επίσης έχουν βρεθεί απεικονίσεις του Ιησού Χριστού σε διάφορες φάσεις από την ζωή του, πολύτιμης αξίας όπως αναφέρεται, καθώς και εικόνες αγγέλων όπως απεικονίζονταν την εποχή εκείνη στους βυζαντινούς ελληνορθόδοξους ναούς. Εντυπωσιακή είναι η γέννηση του Ιησού, όπως ανέφερε ο άλλος Τούρκος καθηγητής, ο Salih Soslu, μια απεικόνιση όπου ο Χριστός βρέφος περιβάλλεται από κατσίκια και αλλά ζώα στην γενέθλιο φάτνη του.
Άλλη μια εκκλησία στο φως. Άλλο ένα Σημάδι Ορθοδοξίας στην σημερινή Μικρά Ασία.
Σημάδια Καιρών!
ΝΙΚΟΣ ΧΕΙΛΑΔΑΚΗΣ
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας-Τουρκολόγος
www.nikosxeiladakis.gr
πηγή
---
συνειρμικά σχόλια, με ερέθισμα τα
τονισμένα...
Θυρίδες (θύρες), νοούνται τα αισθητήρια
του ανθρώπου, δια των οποίων εισέρχεται ο θάνατος και τα οποία πρέπει να
ασφαλίσουμε (σύμφωνα με τα σκιώδη της ΠΔ) με αίμα αμνού που δεν του κατεάγησαν
τα σκέλη και ως ουσία XC (δλδ Θεία Κοινωνία) στην μετά και με XC εποχή*.
Κι ενώ τα αισθητήρια είναι πέντε και για
αυτά ζητάμε φώτιση και κάθαρση, αισθήσεων φώτισον απλήν πεντάδα νοούμενες
οι δύο πηγές αντίληψης, εσωτερικά (αναφερόμενη και ως έκτη αίσθηση) και
εξωτερικά, αφού αντανακλώνται στην κεφαλή, σαν επί πέτρας σ+τοιχεία,
''βλέπουμε'' την Παναγία να βαδίζει προς Ιεροσόλυμα** μαζί με 6 ιερείς.
Ιερείς, λειτουργοί, καθαροί, διάκονοι, εργάτες του θείου θελήματος είναι οι
συνοδοί της Παναγίας που φέρει Τον Κύριο. Τα αισθητήριά μας, με κορωνίδα την
όραση και ακοή. Την έσω και την έξω. Το σχηματισμένο εξάκτινο, αλλά όχι κενό
ουσίας όπως φαίνεται στην σημαία του ισραήλ, του πρώην περι-ούσιου και νυν
σταυρωτού, αλλά ΜΕ ΧΡΙΣΤΟ, Τον μεθ’ημών Θεό (Εμμανουήλ).
(όπως προσεγγίστηκε ο συμβολισμός στον οίκο ‘’π’’ των
χαιρετισμών) ***
Σε μας εναπόκειται να παρουσιάσουμε ως
δώρα στον Θεό, τα αισθητήριά μας καθαρά, ιερά και λόγω της αξίας, δεν θα απέχει
να ονοματιστεί ο τόπος, πολυδώριον. Αυτή
είναι η ικανή και αναγκαία συνθήκη που ως 6 ‘’ιερείς’’ θα ακολουθούμε την
Παναγία που έφερε/φέρνει (διαχρονικά) εν ημίν Τον Κύριο και δι Αυτού, ως
Μεσσίτρια και Κεχαριτωμένη, μας οδηγεί στην (Άνω) Ιερουσαλήμ και Βασιλεία και
καρδιά…
Την δε μετοχή μας στο μυστήριο της σωτηρίας
αλλά και στο εν εξελίξει τελειολογικό σχέδιο του Θεού (συμπεριλαμβανομένων
αυτών που ζούμε και ποθούμε – μακάρι όχι μόνο χοϊκά - ) , μας την αναφέρει ο
άγιος Συμεών ο νέος θεολόγος: Ότι και πάντες οι Άγιοι τον Λόγον του Θεού εν
εαυτοίς συλλαμβάνουσι τη Θεοτόκω παραπλησίως και γεννώσιν αυτόν και γεννάται εν
αυτοίς και γεννώνται υπ’ αυτού και πως υιοί και αδελφοί και μητέρες αυτού
χρηματίζουσιν.
Εκ Του Λόγου λόγοι, χωρίς ασυνέχεια. Τα ανακαλυπτόμενα
εξωτερικά του ανθρώπου, ως οδοδείκτες της
εντός ημών Βασιλείας.
Φαίνονται και έτσι αντιμετωπίζονται από πολλούς,
ότι τα πληθυνόμενα σημεία, δείχνουν τα προφητευθέντα για την Ορθοδοξία.
Πόσο όμως ματαία και ανούσια εθνικιστική
κραυγή ακούγεται η εξωτερική κατάκτηση (πάλι με χρόνια με καιρούς…) όταν δεν
συνδυάζονται με την απαραίτητη ουσιαστική εσωτερική ‘’αναβάθμιση’’ ; λέξεις όπως
πολυδώριον, επί βράχου, 6 θυρών και 6 ιερέων συνοδευόντων την Παναγία προς Ιεροσόλυμα,
νομίζω και (μάλλον) θάθελα μετά τα σχόλια, να αποκτήσουν άλλη προοπτική, εσωτερική υποχρέωση και όχι εξωτερικά ‘’δικαιώματα’’
ελληνορθοδόξων. Αύρα λεπτή, ταπεινή, που δηλοί παρουσία Κυρίου αντί κραυγής περήφανης.
Αμήν ο καλός Θεός να μας χαρίζει λογισμό
μετανοίας και επιστροφής, πνευματική γνώση των λόγων της φύσης ισότιμο και
ταυτοδιδάσκαλο παραστάτη της πνευματικής γνώσης των λόγων των Γραφών, δι ευχών
προφ.Ηλία και προφ.Μωυσή, προς την προσωπική και συλλογική μεταμόρφωση των
Ελλήνων και όλου του κόσμου που ‘’παρατηρεί’’ τα ‘’σημεία’’ , εις τέκνα Φωτός.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου