Πέμπτη 24 Οκτωβρίου 2019

τι συμβολίζουν τα κεντημένα γράμματα πάνω στο μοναχικό σχήμα

ΙΣ ΧΣ
ΝΙ ΚΑ
Ο Ιησούς Χριστός Νικά

X X X X
Χριστός Χριστιανοίς Χαρίζεται Χάριν

Τ Σ Δ Φ
Τούτο το Σχήμα Δαίμονες Φρίττουσι.

Ε Ε Ε Ε
Εωσφόρος Έπεσεν. Εύρωμεν Εδέμ
Υπάρχει κι ακόμα μια εξήγηση γι’ αυτά τα γραμματα : Ελένης Εύρεσις Εβραίων Έλεγχος

Ρ Ρ Δ Ρ
Ρητορικοτέρα Ρημάτων, Δακρύων Ροή

Θ Θ Θ Θ
Θεού Θέα Θείον Θαύμα

Φ Χ Φ Π
Φως Χριστού Φαίνει Πάσι

Τ Κ Π Γ
Τόπος Κρανίου Παράδεισος Γέγονεν 


(Τοπος Κρανιου του Αδαμ)


---

δυο συνειρμικές σκέψεις...

για το θεόσδοτο όνομα ΙΩΑΝΝΗΣ (με τον αγιογραφούμενο με φτερά αγγέλου αγ.Ιωάννη πρόδρομο, ως αρχηγό των ασωμάτων προς πλήρωση των κενών θέσεων που άφησε με την αποστασία το Ι τάγμα δαιμόνων...)


...εξέρχεται (γεννάται) στην ''μυθολογία'' η αθηνά από το κεφάλι του Δία... εξέρχονται κι οι σκέψεις μας διαρκώς σαν ΔΙΑνοια, με σκοπό, να περιάγονται μεν επί γης ως άλλες μέλισσες ρουφώντας το καλό, αλλά το τέλειο έγκειται στο να ''κλείσουν'' τον κύκλο. Κι έρχεται η ενυπόστατη σοφία IC XC, να ''ταφεί'' στο κρανίου τόπο (παλαιού ΑΔΑΜ) για να αναστηθεί και μας συναναστήσει, δείχνοντας πως όλη κοσμική σοφία στο πρόσωπο της αθηνάς, είναι σ+οφία έρπουσα επί γης, και μόνο δια XC και αναστάσεως, υψούμεθα πραγματικά, άλλωστε κι η Ραχήλ στον τύπο της θεωρίας (ως παλαιοδιαθηκική σκιά) πεθαίνει και θάπτεται στην Βηθλεέμ (οίκο άρτου) όπου γεννάται η θεία θεωρία XC. Αναγόμενοι εκ του κατέναντι (Γεν.δ'16) δια του απέναντι (Γεν.γ'24) στην μετοχή Του Λόγου...

Εξ όλων των παραπάνω, εκτιμώ πως προτείνεται η επιστροφή του νοός αρχικά στην κεφαλή όπως καταγράφεται στην ‘’άσκηση’’ νηπίων για να αρχίσει εντός εαυτού και εκτός του ψυχοβλαβούς μετεωρισμού (ως αιχμαλωσία του ισραήλ - του ορώμενου τω Θεώ νου - στην βαβυλώνα) η άνοδος προς την καρδία και ουράνια βασιλεία. Ισχύων τότε το ''ελθών εις εαυτόν, μετενόησε'' (αμήν να βάλλουμε αρχή). 


Με το.... Τόπος Κρανίου Παράδεισος Γέγονεν ... βλέπουμε στην αγιογραφία της Σταυρώσεως, ρανίδες θείου αίματος να διαπερνούν το κρανίο του παλαιού ΑΔΑΜ.

Θεουργὸν Αἷμα φρίξον, ἄνθρωπε, βλέπων·
ἄνθραξ γάρ ἐστι τοὺς ἀναξίους φλέγων·
Θεοῦ τὸ Σῶμα καὶ θεοῖ με καὶ τρέφει· θεοῖ τὸ πνεῦμα, τὸν δὲ νοῦν τρέφει ξένως.


Είναι θαυμαστή η αναφορά από την παράδοση και καθόλου τυχαία, πως τα σώματα των κεκοιμημένων αγίων που ηγέρθησαν εκ των μνημείων με την είσοδο Του Κυρίου στον ΑΔΗ, ήταν 120, όσα και τα πρόσωπα που φωτίστηκαν με την πεντηκοστή (Πραξ.α’15). …51 Καὶ ἰδοὺ τὸ καταπέτασμα τοῦ ναοῦ ἐσχίσθη εἰς δύο ἀπὸ ἄνωθεν ἕως κάτω, καὶ ἡ γῆ ἐσείσθη καὶ αἱ πέτραι ἐσχίσθησαν, 52 καὶ τὰ μνημεῖα ἀνεῴχθησαν καὶ πολλὰ σώματα τῶν κεκοιμημένων ἁγίων ἠγέρθη, 53 καὶ ἐξελθόντες ἐκ τῶν μνημείων, μετὰ τὴν ἔγερσιν αὐτοῦ εἰσῆλθον εἰς τὴν ἁγίαν πόλιν καὶ ἐνεφανίσθησαν πολλοῖς. (Ματθ.κζ’)

Ο αγ.Συμεών ο θεοδόχος, ένας εκ των εμφανισθέντων αγίων, μας εγνώρισε τα μετά Τον Σταυρό είσοδο Του Κυρίου στον ΑΔΗ. Με ευγένεια ‘’κτυπούσε’’ την κεκλεισμένη απ’αιώνων θύρα αυτού που είχε δεσμευμένες από ΑΔΑΜ έως ΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ όλες τις ψυχές.

Και ο προσανατολισμός* ακολουθείται και αποδεικνύεται σε πράξη και θεωρία. …τίς ἀναβήσεται εἰς τὸ ὄρος τοῦ Κυρίου καὶ τίς στήσεται ἐν τόπῳ ἁγίῳ αὐτοῦ; ἀθῷος χερσὶ καὶ καθαρὸς τῇ καρδίᾳ, ὃς οὐκ ἔλαβεν ἐπὶ ματαίῳ τὴν ψυχὴν αὐτοῦ καὶ οὐκ ὤμοσεν ἐπὶ δόλῳ τῷ πλησίον αὐτοῦ. οὗτος λήψεται εὐλογίαν παρὰ Κυρίου καὶ ἐλεημοσύνην παρὰ Θεοῦ σωτῆρος αὐτοῦ. αὕτη ἡ γενεὰ ζητούντων τὸν Κύριον, ζητούντων τὸ πρόσωπον τοῦ Θεοῦ ᾿Ιακώβ.

Είναι η γενεά που ζητά Τον Κύριο, είτε π.Χ (120 εκ των κεκοιμημένων που ηγέρθησαν) είτε μετά και με Χριστόν (120 πεντηκοστή και δόμηση εκκλησίας), συμβολικά αριθμητικά, ‘’δείχνοντας’’ τον ορθό και ορθόδοξο ‘’απαραίτητο’’ προς φωτισμό, προσανατολισμό).

Κι εκείνο το εξωτερικό τυπικό των θυρανοιξίων ίνα εισέλθει Ο Κύριος και ποιήσει αυτόν ‘’ναόν’’ , ίνα δώσει το Φως και την Ζωή Του και λύτρωση εκ των δεσμών του θανάτου, συνέβη και θα συμβαίνει έως της συντελείας.

Με το… ἄρατε πύλας, οἱ ἄρχοντες ὑμῶν, καὶ ἐπάρθητε, πύλαι αἰώνιοι, καὶ εἰσελεύσεται ὁ βασιλεὺς τῆς δόξης. τίς ἐστιν οὗτος ὁ βασιλεὺς τῆς δόξης; Κύριος κραταιὸς καὶ δυνατός, Κύριος δυνατὸς ἐν πολέμῳ. ἄρατε πύλας, οἱ ἄρχοντες ὑμῶν, καὶ ἐπάρθητε, πύλαι αἰώνιοι, καὶ εἰσελεύσεται ὁ βασιλεὺς τῆς δόξης. τίς ἐστιν οὗτος ὁ βασιλεὺς τῆς δόξης; Κύριος τῶν δυνάμεων αὐτός ἐστιν ὁ βασιλεὺς τῆς δόξης. Σπάζουν τα κλείθρα του άδη και από μία σταγόνα του εκχυθέντος επί Του Σταυρού, θείου Αίματος αποπλύνεται κάθε ψυχή.

Μυστηριακό βίωμα ορθοδοξίας που κινεί παράλληλα τα μυστικά βιώματα και ορίζει την προσωπική σχέση Του Εσταυρωμένου Λόγου με κάθε σταυρωμένο για την αγάπη Του, λόγο, με στόχο την καρδίαν καθαράν και του ευθέως πνεύματος εν τοις εγκάτοις μας. Καρδία καθαρά να γίνει θρόνος** με ψυχική αγνότητα, να αναπαύεται η χάρις.   


** θρόνος και σταυρός (ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΑΡΣΕΝΙΟΥ ΜΠΟΚΑ)

ψυχική αγνότητα για να αναπαύεται η χάρις (αγ.Παϊσίου) 


Η καθαρή καρδιά γίνεται θρόνος του Θεού Άγιος Νεκτάριος Πενταπόλεως

Η καρδιά και ο Θεός (Αγίου Θεοφάνους του Εγκλείστου)


Πως γίνεται μέσα στην καρδιά μας η Ύψωση του Τιμίου Σταυρού Οσίου Θεοφάνους του Εγκλείστου


ακόμη μία προσέγγιση του μεγάλου σχήματος

  • ΘΕΟΣ (Θεός) — Literally just the word God
  • ΟΒΤΔ (Ο Βασιλεύς της Δόξης) — The King of Glory
  • ΙΣ ΧΣ ΝΙΚΑ (Ιησούς Χριστός Νικά) — Jesus Christ conquers
  • ΤΤΔΦ (Τετιμημένον Τρόπαιον Δαιμόνων Φρίκη) — Honored trophy, dread of demons
  • ΡΡΔΡ (Ρητορικοτέρα Ρητόρων Δακρύων Ροή) — A flow of tears more eloquent than orators
  • ΧΧΧΧ (Χριστός Χριστιανοίς Χαρίζει Χάριν) — Christ bestows grace upon Christians
  • ΞΓΘΗ (Ξύλου Γεύσις Θάνατον Ηγαγεν) — The tasting of the Tree brought Death
  • ΣΞΖΕ (Σταυρού Ξύλοω Ζωήν Εύρομεν) — Through the Tree of Life have we found Life
  • ΕΕΕΕ (Ελένης Εύρημα Εύρηκεν Εδέμ*) — The discovery of Helen has uncovered Eden
  • ΦΧΦΠ (Φως Χριστού Φαίνοι Πάσι) — The Light of Christ shines upon all
  • ΘΘΘΘ (Θεού Θέα Θείον Θαύμα) — The vision of God, a divine wonder
  • ΤΣΔΦ (Τύπον Σταυρού Δαίμονες Φρίττοσιν) — Demons dread the sign of the Cross
  • ΑΔΑΜ (Αδάμ) — Literally just the name Adam
  • ΤΚΠΓ (Τόπος Κρανίου Παράδεισος Γέγονε) — The place of the Skull has become Paradise
  • ΞΖ (Ξύλον Ζωής) — The Tree of Life
  • ΠΑΓΗΔΤΠ — The first letter of the seven sayings of Jesus Christ on the Cross:
    • Πάτερ, ἄφες αὐτοῖς, οὐ γὰρ οἴδασιν τί ποιοῦσιν. — “Father, forgive them, for they know not what they do.” (Luke 23:34)
    • Ἀμήν σοι λέγω σήμερον μετ’ ἐμοῦ ἔσῃ ἐν τῷ παραδείσῳ. — “Truly, I say to you, today you will be with me in paradise.” (Luke 23:43)
    • Γύναι, ἴδε ὁ υἱός σου· Ἴδε ἡ μήτηρ σου. — “Woman, behold your son. Son, behold your mother.” (John 19:26-27)
    • Ἠλὶ ἠλὶ λεμὰ σαβαχθάνι;— “My God, My God, why have you forsaken me?” (Matthew 27:46 and Mark 15:34)
    • Διψῶ. — “I thirst.” (John 19:28)
    • Τετέλεσται. — “It is finished.” (John 19:30)
    • Πάτερ, εἰς χεῖράς σου παρατίθεμαι τὸ πνεῦμά μου. — “Father, into your hands I commend my spirit.” (Luke 23:46)

* όπου τίγρης και ευφράτης, κατά τους αγίους πατέρες η ΕΔΕΜ μεταξύ διακρίσεως και εγκρατείας… 

1 σχόλιο:

  1. Κάποιος μεγαλόσχημος μοναχός τού Αγίου Όρους, πέταξε το ράσο
    καί πήγε στόν κόσμο, για να ζήσει τή ζωή του.
    Έζησε άσωτα με πολλές σαρκικές αμαρτίες καί τελικά παντρεύτηκε.
    Απέκτησε 2 αγόρια καί κάποια μέρα πήγε με τήν οικογένειά του για μπάνια στή θάλασσα.
    Στην παραλία, καθώς ήταν ξαπλωμένος κάτω από την ομπρέλα, το μικρό του αγόρι τού λέει:
    - Μπαμπά, τί είναι αυτός ο σταυρός στό στήθος σου;
    Και τα κόκκινα γράμματα πάνω σε αυτόν, τι λένε;
    Ο πατέρας συγκλονίστηκε από την αποκάλυψη τού γιού του.
    Ζήτησε να επιστρέψουν στό σπίτι τους καί εκεί κλειδώθηκε στό δωμάτιο του καί όλο τό βράδυ έκλαιγε...
    Την άλλη μέρα εξομολογήθηκε και του είπε ο πνευματικός:
    - Ο Χριστός παρότι Τον αρνήθηκες κατά επανάληψη και συνειδητά, εξακολουθεί να σε αγαπά αμείωτα!
    Όσο άπειρα σε αγαπούσε, όταν ήσουν μοναχός, άλλο τόσο σε αγαπά και τώρα!

    Αυτά τα λόγια, τόν χτύπησαν στό φιλότιμο.
    Γι' αυτό αποκάλυψε στήν γυναίκα του όλη τήν αλήθεια καί συμφώνησαν να χωρίσουν με κοινή συναίνεση.
    Αυτός γύρισε πίσω στο μοναστήρι, ενώ η γυναίκα του έγινε αργότερα μοναχή, εφόσον πρώτα τακτοποίησε τα παιδιά τους.
    Μετά από 17 χρόνια, επισκέφτεται ο γιός του μοναχού που είχε δει τα γράμματα στό στήθος του πατέρα του, τό Άγιο Όρος
    καί συγκεκριμένα τη μονή όπου μόναζε ο πατέρας του, χωρίς να το ξέρει.
    Πάει στον ηγούμενο της μονής καί ζητάει να εξομολογηθεί.
    Μετά τήν εξομολόγηση, ρωτάει τον ηγούμενο:
    - Πάτερ, ψάχνω να βρώ τόν πατέρα μου.
    Έγινε μοναχός καί τόσα χρόνια, δέν ξέρω πού βρίσκεται.
    Μήπως μπορείτε νά μέ βοηθήσετε;
    Ο ηγούμενος κατάλαβε ποιανού γιός ήταν το παιδί αυτό και προσπάθησε επιμελώς να κρύψει τα δάκρυα τής συγκίνησής του καί τού είπε:
    - Παιδί μου κάτσε καί σήμερα εδώ να ενημερωθώ καί θά σού πω αύριο.
    Πήγε ο ηγούμενος στόν μοναχό - πατέρα του γιού, νά τόν ενημερώσει καί τού λέει:
    - Τέκνο μου, ήρθε ο γιός σου ο μικρός στό μοναστήρι καί σέ ψάχνει. Θα ήθελες να τόν δεις;
    Εκείνος φανερά συγκινημένος καί συνάμα προβληματισμένος τού είπε:
    - Γέροντα είδα τον άγγελο φύλακά μου καί μού αποκάλυψε, ότι σε 3 μέρες αναχωρώ στόν άλλο κόσμο!
    Πες στο παιδί μου, ότι θα με δεί σέ 3 μέρες! Και όταν θά κοιμηθώ, τότε θά τού αποκαλύψεις, ότι εγώ ήμουν ο πατέρας του! Διότι θέλω να βάλω έναν κανόνα στον εαυτό μου, για όλα αυτά που έκανα στη ζωή μου..."

    Η πράξη του μοναχού, είναι πράξη τελείας μετάνοιας και η άρνησή του, νά μήν δεί τό παιδί του, είναι ανωτέρα αγάπη!
    Ο ηγούμενος πήγε στο παιδί, τό έπεισε νά μείνει άλλες 3 μέρες στο μοναστήρι.
    Στήν κηδεία που έγινε σε 3 μέρες,
    ο γιός παρευρέθηκε καί ομολόγησε στόν ηγούμενο:
    - Γέροντα τέτοια κηδεία πρώτη φορά βλέπω! Άγιο λείψανο αυτός ο καλόγερος!
    Αυτός είναι αληθινός καλόγερος!
    Και όταν τον έθαψαν, ο ηγούμενος έκανε την μεγάλη αποκάλυψη στο γιό:
    - Παιδάκι μου αυτός ο καλόγερος... ήταν ο πατέρας σου!!!

    Πατέρων λόγοι και διδαχαί

    ΑπάντησηΔιαγραφή