Δευτέρα 30 Μαΐου 2022

θεραπεύοντας Ο Κύριος τον τυφλό (νου)

Η κορωνίδα της θεραπείας των ασθενειών είναι η ψυχή και ο οφθαλμός αυτής, ηγεμονικός νους. 

…πριν την εορτή της αναλήψεως και διάνοιξης των ουρανών, Ο Κύριος την Κυριακή του τυφλού μας δίνει τον τρόπο και την προϋπόθεση διάνοιξης των ουρανών, κατάσταση παράλληλη της διάνοιξης των οφθαλμών που λόγω βραδυκαρδίας και α-νοησίας (έλλειψη νοός Χριστού) κρατούνται…. (Λουκ.κδ’25) [από την ανάσταση στην ανάληψη και διάνοιξη ‘’ουρανών’’ ουρανών και οφθαλμών]. 

Με τον νου να είναι ο οφθαλμός της ψυχής και Τον Κύριο πρωτίστως να θεραπεύει τον νου, με τον χου να ακολουθεί, η απαρχής ομμάτωση του (εκ γενετής) τυφλού, ώστε να Τον αναγνωρίσει σταδιακά ως υιό Δαβίδ και τέλος ως Υιό Θεού, δεν εξαντλείται φυσικά στο ιστορικό γεγονός αλλά μας ακουμπά και αφορά όλους.  

Όντας η κάθε ψυχή αντιμετωπιζόμενη από τον Θεό ως κόρη οφθαλμού, η Κυριακή του τυφλού λαμβάνει άλλη διάσταση, όπως και ο παράλυτος (πάλι νους), ο φερόμενος υπό τεσσάρων (χους και 4 στοιχείων) για την θεραπεία του.   

Κι αν Ο Κύριος (ΤΡΙΑΔΙΚΟΣ ΘΕΟΣ = 999) και συγχρόνως Ο οφθαλμός ο τα πάντα

ορών και υπό ουδένα ορώμενος, δεν εγκαταστήσει εξαρχής τον δικό Του πηλό πλάσης του βολβού (ΡΑΒΔΙΑ+ΚΩΝΙΑ=999) για να ιδωθεί από τον τυφλό εκ γενετής άνθρωπο και κινηθεί ευθέως (Ι) και ελικοειδώς (9) προς Αυτόν, αλλά και σύμφωνα με το χωρίς Εμού ου δύνασθε ποιείν ουδέν (Ιωαν.ιε΄5), πράγματι τπτ δεν γίνεται ***.   

Αναφέρει ο π. Ἰωάννης Ρωμανίδης: "Ἐλεύθερος κατὰ τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία εἶναι ἐκεῖνος ὁ ὁποῖος βρίσκεται σὲ κατάσταση φωτισμοῦ" (ελευθερία κατὰ την Ορθόδοξη Εκκλησία) 

Συγχρόνως, ο κάθε άνθρωπος είναι ψυχοπαθής κατά την Πατερική έννοια. Δεν είναι ανάγκη να είναι κάποιος σχιζοφρενής για να είναι ψυχοπαθής. Ο ορισμός της ψυχοπάθειας από Πατερικής απόψεως είναι ότι ψυχοπάθεια υπάρχει στον άνθρωπο εκείνον που δεν λειτουργεί σωστά η νοερά ενέργεια μέσα του(Ποιος είναι «ψυχοπαθής», κατά τους Πατέρες της Εκκλησίας). 

Έτσι, στόχος του πραγματικά φιλόθεου ανθρώπου είναι η εξυγίανση του νοός. (οι τρείς κινήσεις της ψυχής – ευθεία, ελικοειδής, κυκλική – σύμφωνα με τους Πατέρες της Εκκλησίας). 

Γιαυτό και είναι τόσο λειτουργικά σπουδαία αυτή η θεραπεία προ της αναλήψεως. Να ξεκολλήσουν και τα δικά μας (νοερά) πόδια από την γη και το σαρκικό φρόνημα. 

Όλοι μας είμαστε αποδέκτες των λόγων της φύσης, αλλά αν δεν λειτουργεί υγιώς η ευθεία κίνηση του νοός, δια της οποίας γίνεται η αναγωγή από τα υλικά στα πνευματικά, από τα δημιουργήματα Στον Δημιουργό, παρότι ''βλέπουμε'' εξωτερικά, στα πνευματικά, κρινόμαστε ως τυφλοί. Είναι αυτό που διαβάζουμε ‘’σήμερα’’ την Κυριακή της θεραπείας του εκ γενετής τυφλού... 39 καὶ εἶπεν ὁ ᾿Ιησοῦς· εἰς κρῖμα ἐγὼ εἰς τὸν κόσμον τοῦτον ἦλθον, ἵνα οἱ μὴ βλέποντες βλέπωσι καὶ οἱ βλέποντες τυφλοὶ γένωνται. (Ιωαν.θ')  

Η αναγωγή σαν γνώση, [η εφαρμογή του συμβόλου άλεφ (À) που δείχνει με φυσικό και μεταφυσικό τρόπο, τον δεύτερο νόμο, ότι: οτιδήποτε είναι πάνω, μοιάζει με αυτό που είναι κάτω και αντίστροφα, δίνοντας κάποιες φυσικές κλείδες γνώσης όταν χρησιμοποιούνται διακριτικά οι αναλογίες μικρόκοσμου - μακρόκοσμου... δεν αρκεί, γιατί τους λείπει το Α της Αλήθειας, Το όνομα Κυρίου που ζωοποιεί [ένεκεν του ονόματός Σου Κύριε, ζήσεις με… θλίβεται η ψυχή (ρμβ’) και αιτείται την εξολόθρευση των εχθρών της…]. Πρέπει να συνδυαστεί με την πίστη που ενεργοποιεί την προσευχή, - και ευχή, την θεόσδοτη απλανή κυκλική κίνηση νοός – για να διαγράψει (νους και χους) την ανυψωτική ελικοειδή κίνηση 9, το θ’ του αγαπημένου μαθητή. 

Μόνο τότε χάριτι περνάμε στην ευλογημένη όραση κι αυτό γιατί η βάση όλων μας είναι η τυφλότητα. Έρχεται Ο Κύριος και αναπλάθει εξαρχής, όραση, με την χρίση σιέλου (από πρωτότοκο) (1) και την νίψη του προσώπου μας στην κολυμβήθρα σιλωάμ, αναβαθμίζονται συγχρόνως όλα τα αισθητήρια, νους, καρδιά, ζωή. Κι επειδή, η αγάπη ου λογίζεται το κακό... και επί του πρακτέου εκ του οράν το εράν, μακάρι τα μάτια μας (εξωτερικά και εσωτερικά, όταν δόξα τω Θεώ διαθέτουμε και τα δύο) να γίνουν μονωτές του κακού απόπου κι αν αυτό προέρχεται και συγχρόνως αγωγοί ΜΟΝΟ του καλού, αφού αυτή η καλή αγωγιμότητα και συγχρόνως η μόνωση του κακού, θα ''περάσει'' στην μιλιά, στην αντιμετώπιση, στην όλη ζωή. Αμήν προς το αγαθό και πρόοδο προς Τριαδικό Θεό.  

Μόνο έτσι διπλασιάζονται τα δοθέντα τάλαντα, αλλιώς τα θάβουμε στην γη, (τα εξαντλούμε στα χοϊκά) και θα χάσουμε κι αυτά που νομίζουμε πως κατέχουμε, αν δεν τα διαχειριστούμε ορθά.   

Είναι θέμα ΠΑΙΔΕΙΑΣ και ΝΟΥΘΕΣΙΑΣ Κυρίου!! παιδεία που αποκρύβεται, αποσιωπάται, ακόμη και πολεμείται από τους αυτάρκεις στην ‘’γνώση’’ του κόσμου, που εμφανίζονται ανθρωπιστές αλλά χωρίς Άνθρωπο, φιλαλήθεις αλλά χωρίς Αλήθεια (Χριστό).    

Παιδεία, που η οικουμένη την έχει ανάγκη ως ΦΩΣ, ως ΖΩΗ, ως ευθυπορεία.... καὶ νῦν, βασιλεῖς, σύνετε, παιδεύθητε, πάντες οἱ κρίνοντες τὴν γῆν. δουλεύσατε τῷ Κυρίῳ ἐν φόβῳ καὶ ἀγαλλιᾶσθε αὐτῷ ἐν τρόμῳ. δράξασθε παιδείας, μήποτε ὀργισθῇ Κύριος καὶ ἀπολεῖσθε ἐξ ὁδοῦ δικαίας. ὅταν ἐκκαυθῇ ἐν τάχει ὁ θυμὸς αὐτοῦ, μακάριοι πάντες οἱ πεποιθότες ἐπ᾿ αὐτῷ.... (ψαλμ.β').  

Αμήν όλα τα παραπάνω να αποδώσουν μια ελάχιστη ωφέλεια προς θείαν οικοδομήν, αρχή αναστάσεως, αναλήψεως και φωτισμού. Τότε και έτσι η θεραπεία, που μόνο η ορθοδοξία προσφέρει, αφού μόνο Σε Αυτήν μπορεί να βρεθούν τα θεία δομικά στοιχεία (ΓΗ ως Τροφή εκ Του Τροφέως, ΑΗΡ ορθή πίστη, ΥΔΩΡ λάλον, ΠΥΡ ως πυρ θεότητος) και ιδίως η πεμπτουσία που την ψυχή Αυτού έθυσε ως καλός Ποιμήν, για την σωτηρία μας. 

---- 

(1) προφ.Ησαΐα … «6 εγώ Κύριος ο Θεός εκάλεσά σε εν δικαιοσύνη και κρατήσω τής χειρός σου και ενισχύσω σε και έδωκά σε εις διαθήκην γένους, εις φως εθνών 7 ανοίξαι οφθαλμούς τυφλών, εξαγαγείν εκ δεσμών δεδεμένους και εξ οίκου φυλακής καθημένους εν σκότει.» Αμήν γένοιτο… 

από την παράδοση των ραββίνων, όπως μας γνωρίζει το Ο εκ γενετής τυφλός και η Κολυμβήθρα του Σιλωάμ (ΟΟΔΕ) διαβάζουμε …. «όταν πήγαινε κόσμος στον πατέρα του για να λάβουν θεραπεία για τους πάσχοντες οφθαλμούς τους, εκείνος τους έλεγε: «Πήγαινε στον υιό μου Σικάτ, επειδή εκείνος είναι πρωτότοκος και το σάλιο του θεραπεύει αυτή την πάθηση…. ενώ…. «Είναι γνωστό ως έθιμο πως το σάλιο του πρωτότοκου ενός πατέρα θεραπεύει αυτή την πάθηση, ενώ το σάλιο του πρωτότοκου μιας μητέρας δεν θεραπεύει αυτή την πάθηση.» … ώστε για τους έχοντας ώτα ακούειν,  έμπρακτα απέδειξε, ότι είναι Ο Πρωτότοκος Υιός του Πατρός και πως ο Πατήρ Του Τον έστειλε (κολυμβήθραν του Σιλωάμ, ό ερμηνεύεται απεσταλμένος). … με την κολυμβήθρα του σιλωάμ να ονομάζεται και κολυμβήθρα του Μεσσία. Αμήν να νιφθούμε... 

--- 

Κυριακή του οικουμενιστικού παραλύτου - εκ της Κυριακής του τεθεραπευμένου παραλύτου … 

οι δύο παράλυτοι και το, θέλεις ὑγιὴς γενέσθαι; 

… περί ψυχής και ο ρόλος του οφθαλμού αυτής στην επίγνωση της Αληθείας 

στην νοερά άθληση αναφέρει... ‘’εμείς οι άνθρωποι, σκώληκες εσμέν…’’αλλά και ο προφητάναξ Δαβίδ στον κα' ψαλμ. : ἐγὼ δέ εἰμι σκώληξ καὶ οὐκ ἄνθρωπος... με αυτήν την ίδια αφετηρία, το ΚΑ και ανάλογα την πρόσδοση πνευματικής ή όχι όρασης του ευθέως Φωτός (Κυριακή του τυφλού, που ομολογεί πίστη στον Υιό του Θεού) αντί ''φωτός'' έρποντος όπως ο σκώληξ (που δεν Τον αναγνωρίζει και θεομαχεί ενάντιά Του), ** ο άνθρωπος θα οδηγηθεί ή προς τα άνω (Λ), ΚΑ(Λ)Ο και Αγαθό ή θα παραμείνει τυφλός με άλλον προσανατολισμό προς αδιέξοδο και απώλεια (Κ = |< ) και ΚΑ(Κ)Ο.   

Γιαυτό και έρχεται Ο Κύριος, ευστοχώντας (ποτέ αμαρτάνοντας / αστοχώντας) και δια του ενός πηλού να θεραπεύσει τον νου και σώσει τον άνθρωπο από τον άλλον πηλό.... Σώσόν με από πηλού, ίνα μη εμπαγώ» (Ψαλ. 68,15). Να αναπλάσει τον έσω οφθαλμό και ενεργοποιήσει τον θησαυρό που κρύπτεται εν οστρακίνοις σκεύεσι, για να τον κάνει άξιο να δει και μεθέξει στην δόξα Του. Προϋπόθεση μετά την για πολλούς (μακάρι όχι μόνο συναισθηματική ή διανοητική) ανάσταση, προς λιγότερους ανάληψη και ακόμη πιο λίγους βιωματικά πεντηκοστή. Παράσχου Κύριε εκτυπώτερον, την διάνοιξη των ουρανών και οφθαλμών.  

εξωτερικά και εσωτερικά.... παράσημα

** με αυτές τις δύο μοναδικές θέσεις του νοός, απέναντι Στον Κύριο Χριστόφιλος ἢ Χριστομάχος Τοῦ Ὁσίου Ἰουστίνου Πόποβιτς, όπως είναι δύο και μοναδικές θέσεις του εσταυρωμένου (χωροχρονικά) ανθρώπου, ως συσταυρωμένοι, εκατέρωθεν Του Σταυρού. Ο ένας, ο ευγνώμων ληστής ιδών και ο άλλος, ο υβριστής, τυφλός. Αμήν θεράπευσέ μας Κύριε, να αρχίσουμε να ιχνηλατούμε το Φως Σου και δια των λόγων (ακτίνων) Τον Λόγο (ήλιο). ιχνηλασία Φωτός... όραση και κίνηση ευθεία προς τα άνω (Ι) με ταπεινότητα και υπακοή στο θείο θέλημα και ελικοειδώς (9) δι αρετών. 

*** κι όπως στην πρώτη δημιουργία, προηγείται το φως, έτσι και στο βίωμα της καινής διαθήκης και ανάπλαση, πάλι προηγείται το ΦΩΣ, το οποίο μπορεί να ιδωθεί ΜΟΝΟ αν έχει ο άνθρωπος κάτι δικό Του, νου Θεού, γιατί ...οὐδεὶς δύναται εἰπεῖν Κύριον ᾿Ιησοῦν εἰ μὴ ἐν Πνεύματι ῾Αγίῳ(Α'Κορ.ιβ') χωρίς πνεύμα άγιο δεν μπορεί να αναγνωρίσει ο άνθρωπος τον Θεό.... του λείπει το φως της γνώσης. Είναι τυφλός. Κι αν δεν έλθει με το σχήμα επί πώλου όνου, ως χριστοφόρος νους, ούτε εξ αιγύπτου θα εξέλθει (ἐξ Αἰγύπτου ἐκάλεσα τόν υἱόν μου…) για να φτάσει στον πόδα της γέννησης, ούτε μετά την Κυριακή Βαΐων (πάλι επί πώλου όνου) θα ανέλθει....προς ανάσταση, ανάληψη και φωτισμό (πεντηκοστή) που είναι και ο στόχος του ανθρώπου. Ο έτερος παράκλητος. 

Κι ενώ το σχήμα είναι επί πώλου όνου, στην πραγματικότητα και πνευματικά έσωθεν, είναι η επί των χερουβείμ μετακίνηση.... Η σχέση του νοός με τα σχήματα και ουσία … επί πώλου όνου, χερουβείμ, Ανάσταση και Ανάληψη. Κι αν δεν προστεθεί ο χριστοφόρος νους στον ά-νου, τον απομακρυσθέντα εκ Του Νοός, δεν μπορεί να δει την δόξα του Θεού.... γιαυτό και ο προφ. Ησαΐας αναφέρει : ...40 τετύφλωκεν αὐτῶν τοὺς ὀφθαλμοὺς καὶ πεπώρωκεν αὐτῶν τὴν καρδίαν, ἵνα μὴ ἴδωσι τοῖς ὀφθαλμοῖς καὶ νοήσωσι τῇ καρδίᾳ καὶ ἐπιστραφῶσι, καὶ ἰάσομαι αὐτούς. 41 ταῦτα εἶπεν ῾Ησαΐας ὅτε εἶδε τὴν δόξαν αὐτοῦ καὶ ἐλάλησε περὶ αὐτοῦ (Ιωαν.ιβ') αμήν καρδίαν καθαράν και πνεύμα ευθές.... (και ''φυσικά'' η θεραπεία αφορά τον ισραήλ, όπου αυτή η επωνυμία, δεν είναι κρατικής οντότητος πολίτης, όπως συνηθίζεται, αλλά βαθύτερα, αφού ισραήλ σημαίνει νους ορώμενος τω Θεώ. Αμήν να μας θεραπεύσει τον τετυφλωμένο νου, να ιδωθούμε, διακριθούμε, δούμε και μεθέξουμε στην δόξα Του).    

Οι 7 ηλικίες του ανθρώπου - Αγίου Αναστασίου Σιναΐτου

Οι 7 ηλικίες του ανθρώπου στην παλαιά και καινή διαθήκη

[Ἂν γνωρίσεις τὸν ἑαυτό σου, θὰ δεῖς ὅτι δὲν ἔχεις τίποτα δικό σου καὶ τίποτε δὲν μπορεῖς νὰ κάνεις χωρὶς τὴν βοήθεια τοῦ Θεοῦ.
Ἄν, λοιπόν, καταλάβεις πὼς ὅ,τι καλὸ κάνεις εἶναι ἀπὸ τὸν Θεό, καὶ ὅσες χαζομάρες κάνεις εἶναι δικές σου, τότε θὰ πάψεις νὰ ἔχεις ἐμπιστοσύνη στὸν ἑαυτό σου καὶ θὰ ἀπαλλαγεῖς ἀπὸ τὴν αὐτοπεποίθηση.
Σὲ κάθε σου ἐνέργεια, ἀκόμη καὶ στὴν παραμικρή σου κίνηση, κέντρο νὰ εἶναι ὁ Θεός.
Στρέψε ὅλον τὸν ἑαυτό σου πρὸς τὸν Θεό... (Ἁγίου Παϊσίου τοῦ Ἁγιορείτου). ... Κι ο χους δικός Του (λάσπη) κι ο νους (ψυχή ως θεία πνοή). Κάθε καλό δικό Του. Εμείς διαχειριστές, κατά το θέλημά μας, ακόλουθοι από τώρα και στην αιωνιότητα μίας εκ των δύο αστραπών (Ι)... Κύριε ελέησον].

Αμήν επί του πρακτέου, να βιωθεί αυτό που παραινεί και νουθετεί ο αγ.Νικόλαος βελιμίροβιτς … Όταν Ξημερώσει η Ημέρα της Αφύπνισης… να δούμε από τώρα την ανατολή του άλλου Ηλίου, εν ημίν, στο μυστικό υπερώο. Στο βαθύτερο και ψηλότερο δωμάτιο της καρδίας.... εθελουσίως τυφλούμενοι για την αμαρτία και τους επίγειους στόχους που μας ιεραρχεί ο αντίδικος της σωτηρίας μας....  

7 δωμάτια, 7 μάτια το Αρνίον.... (και ο άνθρωπος) 
με ανάλογη την προστασία της Πόλης και πόλης μας... 

Στο Ο ἄνθρωπος πού προσεύχεται, ἡ Χάρη τοῦ Θεοῦ τόν προστατεύει διαβάζουμε: .... Μάλιστα είδαν οι Πατέρες τη Χάρη αυτή και την περιγράφουν σαν μία σειρά από 7 τοίχους που περικυκλώνουν τον άνθρωπο και είναι αδύνατον στον διάβολο να διαπεράσει τους «τοίχους» αυτούς και να εισχωρήσει στον άνθρωπο.

όραση (άρθρα) μεταξύ αυτών.... 

περί ψυχής και ο ρόλος του οφθαλμού αυτής στην επίγνωση της Αληθείας

Η γνώσις και όρασις του δι εσόπτρου εν αινίγματι, η ευχή και η προσ-ευχή

και σωματική και πνευματική όραση - Άγιος Ιγνάτιος Μπριαντσιανίνωφ, όπου ο άγιος αναφέρει: ...Πριν από την προπατορική πτώση, η σωματική και η πνευματική όραση του ανθρώπου ήταν υπερβολικά δυνατές. Μετά την πτώση και εξαιτίας της, τόσο η πρώτη όσο και η δεύτερη περιορίστηκαν σε τέτοιο βαθμό, που θα μπορούσαμε να πούμε πως ο μεταπτωτικός άνθρωπος, σε σύγκριση με τον προπτωτικό, είναι τυφλός σωματικά και πολύ περισσότερο πνευματικά

Ο νους και η καρδιά μας έχουν τυφλωθεί. Εξαιτίας αυτής της τυφλότητας, ο νους δεν μπορεί να ξεχωρίσει τους ορθούς λογισμούς από τους πλανεμένους και η καρδιά δεν μπορεί να ξεχωρίσει τα πνευματικά αισθήματα από τα εμπαθή, ιδιαίτερα όταν τα τελευταία δεν είναι προφανή. 
.... 

Η όραση είναι φυσική σ’ όλους τους ανθρώπους. Κάθε άνθρωπος μπορεί να δει, όποτε το θελήσει. Ικανοί για τη θεωρία όμως, είναι μόνο εκείνοι που έχουν καθαρθεί με την Μετάνοια. Κι αυτοί πάντως, δεν φτάνουν στη θεωρία από μόνοι τους, αλλά όταν το Πανάγιο Πνεύμα του Θεού θελήσει να κοινωνήσει με το πνεύμα τους.

Ανάληψη του Κυρίου Ημών Ιησού Χριστού - Λόγος Αγίου Ιωάννη του Χρυσοστόμου






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου