Πέμπτη 3 Μαρτίου 2022

ψαλτήρι και σωτηρία…

Στον β’ παγκ. πόλεμο, ένας στρατιώτης είχε επάνω του, το ψαλτήριο. Η σφαίρα σταμάτησε στον 90ό ψαλμό. (μη έχοντας την πρωτότυπη εικόνα, βρέθηκε μία σχετική, που πάλι ομόπνοα, η Αγία Γραφή έφραξε τον δρόμο στην σφαίρα, που κατευθυνόταν στην καρδιά, για να μην σκοτωθεί ο άνθρωπος). 

αναφέρει ο 90ός ψαλμός… πεσεῖται ἐκ τοῦ κλίτους σου χιλιὰς καὶ μυριὰς ἐκ δεξιῶν σου, πρὸς σὲ δὲ οὐκ ἐγγιεῖ· 

Ένας ‘’λογικός’’, μπορεί μέσα στην αμφισβήτηση να έριχνε το θαύμα σε σύμπτωση, μη αποκλείοντας τις πιθανότητες. Φοβούμενοι το ένα άκρο της ευπιστίας των γιαγιάδων και θρησκόληπτων, που συνήθως υποτιμούμε λόγω γνώσεών μας και (κοσμικής) ‘’οξυδέρκειας’’ (όχι απαραίτητα συμπλέουσας και με τον φωτισμένο νου), προσπερνάμε την πίστη που πολλάκις έχει δείξει δείγματα και πέφτουμε στο άλλο άκρο την δυσπιστία ή ακόμη και άρνηση. Η ακρίβεια της πίστης όμως είναι

ισορροπία, σαν επί κόψης ξυραφιού που αποφεύγει την δεξιόστροφη ή αριστερόστροφη φαντασία. Τέλειος δε νους, νους αφάνταστος. 

Για την στερέωση της πίστης (ΑΝ κάποιος την επιθυμεί) υπάρχουν μυριάδες αναφορές θαυμάτων και πραγματικά μη συμπτώσεων… όπως και το περιστατικό (πάλι με σφαίρες) που για τον καλοδιάθετο, δεν του αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης… H Παναγία που δέχθηκε 55 σφαίρες από τις ριπές των αυτομάτων όπλων ! Η απόδειξη του αν είναι κάποιος καλοδιάθετος ή όχι εξαρτάται από την ισχυρογνωμοσύνη και σκληροκαρδία αν θέλει δλδ να αλλάξει κοσμοθεωρία να χωρά εφεξής ο Θεός στην συνείδηση και ζωή του, με διόρθωση βίου και ‘’τακτοποίηση’’, ή όχι, εμμένων μακράν. Αμήν περνώντας από τον έναν κύκλο στον εσώτερο και προστατευμένο υπό αγγέλων…  κύκλος Αληθείας και κύκλος ασεβείας… 

Από την ΗΔΟΝΗ και ΟΔΥΝΗ, από της των πάντων ενώσεως με το ένα πυρ ή το άλλο, ο ΑΔΑΜ (και κάθε άνθρωπος και σύνολο ανθρωπότητα) έλκεται σαν από ισχυρούς μαγνήτες. Η μετάβασή του προς το ένα πλατύσκαλο ή το άλλο, εξαρτάται σε ποιόν δίνει μεγαλύτερα δικαιώματα, κατά την γνωστή θεολογική φράση για τον αντίδικο, ως μυρμηγκολέοντα… .      

Η αμαρτωλότητα, ειδικά η πορνεία*, μαζί με την δειλία έλκει σαν μαγνήτης τις σφαίρες επάνω του (εξωφυσικά) και του αφαιρούν την ζωή, η δε αγνότητα μαζί με το θάρρος τις εξοστρακίζουν από επάνω του ή περνάνε ‘’μέσα’’ από αυτόν χωρίς να τον ακουμπούν (όπως είδαμε τον αγ.Δημήτριο Γκαγκαστάθη… τρυπώντας το ράσο του αλλά μη σκοτώνοντάς τον… ή άλλον ιερέα που είχε μαζί του τίμιο ξύλο πάλι με τους γερμανούς στην κρήτη… κοκ) ή η Αγία Γραφή, εικόνες φερόμενες με πίστη, ψαλτήρι (όπως πιο πάνω) που έλκουν σαν μαγνήτης τις σφαίρες και προστατεύουν θαυμαστά τον άνθρωπο.      

Ενόψει του γ’ππ και του θανατικού** που πρόκειται να πέσει από διάφορες αιτίες, (πόλεμοι, πείνα, ασθένειες, εμβόλια…) είθε ο καλός Θεός πρωτίστως να μας διασφαλίσει την πνευματική Ζωή και αν θέλει να μας δώσει χρόνους μετανοίας, ας γίνει το θαύμα και θέλημά Του, αν όχι, λόγω νομοτελειακού βιολογικού αναπόφευκτου θανάτου που θα υποστούμε, αμήν να μην χάσουμε μαζί με την πρόσκαιρη και την αιώνια. 

Είναι η λογική (χωρίς εισαγωγικά) του Λόγου αυτήν την φορά, εμπιστοσύνης και σφαιρική κι όχι ‘’τετράγωνη’’ (των ασόφων φιλοσόφων και αλόγων τεχνολόγων) που ναι, θα υπάρχουν άνθρωποι που διαβάζουν ή θα φέρουν μαζί τους εικόνες, ψαλτήρι, αγία γραφή… αλλά έφυγαν και θα ‘’φύγουν’’ κι άλλοι που δεν θα έχουν τα προηγούμενα εφόδια, που θα μείνουν. Κύριος οίδε. Δεν εξαναγκάζεται ο καλός Θεός που θέλει τους πάντας σωθήναι και εις επίγνωσιν Αληθείας ελθείν.   

Γεννηθήτω Κύριε το άγιο και πάνσοφο θέλημά Σου!!  αμήν έτοιμοι (εξομολογημένοι, μετανοημένοι***, κοινωνημένοι, αμήν προοδεύοντες από τώρα στα…. τας ψυχάς αγίασον, τα σώματα άγνισον, τους λογισμούς διόρθωσον, τας εννοίας κάθαρον…). 

Μια έξοδος από την αταξία, ειδωλολατρεία, κόσμο και κοσμικό φρόνημα με βοηθό (λόγω τίτλου) από την αίγυπτο δια του ψαλτηρίου, που με την σταυροειδή έρπουσα κίνηση ο νους γίνεται μακάριος ΑΝ δεν  πορεύεται εν βουλή ασεβών και δεν κάθεται σε καθέδρα λοιμών (ασθενείας, λέπρας ψυχής) ... Μακάριος ἀνήρ, ὃς οὐκ ἐπορεύθη ἐν βουλῇ ἀσεβῶν καὶ ἐν ὁδῷ ἁμαρτωλῶν οὐκ ἔστη καὶ ἐπὶ καθέδρᾳ λοιμῶν οὐκ ἐκάθισεν. (ψαλμ.α') για να καταλήξει στην προτύπωση της ανάστασης ρνα' (151) και τελευταίο ψαλμό, όπου πατείται ο θάνατος [θανάτω θάνατον πατήσας (τυπούμενος ο Σταυρός ορθοδόξως στην κοιλία)] στο πρόσωπο του γολιάθ (φιλισταίου γίγαντα, ειδωλολάτρου κρητός - ΟΧΙ σαν κρήτη στα εξωτερικά, αλλά εννοιολογικά στην πνευματική γεωγραφία) που αντιστοιχεί στην γαστέρα ... πατώντας τον εμφωλεύοντα εν ημίν και ενεργούντα ''δράκοντα''.   


Είναι οι δύο εξωτερικές ιστορικές εκτυπώσεις, μία στην ΠΔ ως σκιά οριζοντίως, μία στην Καινή Διαθήκη πάλι ιστορικά αλλά καθέτως εις ύψος, (ιδού αναβαίνομεν... και συνανυψώ υμάς) για να βοηθήσει συνδυαστικά σαν σταυρός στην ανεύρεση της εν ημίν ουσίας και βιώματος νίκης κατά του θανάτου. 

Πού σου, θάνατε, το κέντρον; Πού σου, άδη, το νίκος; Μηδείς θρηνείτω πενίαν˙ εφάνη γάρ η κοινή Βασιλεία. Μηδείς οδυρέσθω πταίσματα˙ συγνώμη γάρ εκ του τάφου ανέτειλε. Μηδείς φοβείσθω θάνατον˙ ηλευθέρωσε γάρ ημάς ο του Σωτήρος θάνατος. Έσβεσεν αυτόν, υπ’ αυτού κατεχόμενος. Εσκύλευσε τον άδην ο κατελθών εις τον άδην. Επίκρανεν αυτόν, γευσάμενον της σαρκός αυτού.... κλπ αναστάσιμα. Όχι εκτός, αλλ' εν εντός ημών Βασιλεία... Αμήν γένοιτο. 

--- 

* από τον αγ.Σάββα τον αγιορείτη, βιώματα του 1940




με πλείστες σχετικές αναφορές και από τον αγ.Παΐσιο, περί θάρρους, πίστεως, αγνότητος…

Όσιος Νικόλαος «ὁ ἀπὸ στρατιωτῶν» και διήγησις ωφέλιμος  

** Η εγνατία, ο Άγιος Κοσμάς και η Κωνσταντινούπολη 

οι φήμες για το πιο μυστηριώδες μνημείο των ΗΠΑ (με την σχεδιαζόμενη και εκτελούμενη μείωση πληθυσμού) 

η επανεμφάνιση του ναζισμού και η εφαρμογή του... 

ο αγών μου και η αρία φυλή, ελληνορθοδόξως προσσεγγιζόμενα 

αναγωγή των ‘’κανονικών’’ και υβριδικών πολέμων στα καθ’ημάς …  

περί πολέμου  

ένδοξο παρελθόν και ελπιδοφόρο (υπό προϋποθέσεις) μέλλον και την σχέση μεταξύ του συνθλίβοντος (πρόσωπα, κράτη και έθνη)  αγκυλωτού σταυρού vs του ορθοδόξου ελευθερωτή Σταυρού, που η ‘’ιστορία’’ μας όρισε συνεχιστές … 

*** «…ἐκ τῶν κρυφίων μου καθάρισόν με» Ψαλμός ιη', 13 

περιπλάνηση 40 ετών στην σκιώδη έξοδο, ευθεία τεσσαρακοστή και εξομολόγηση… και ρδ’ ψαλμό 

Ο αρχιμανδρίτης Βιτάλι Σιντορένκο (1992) ασκητής και δια XC σαλός, πρότεινε την καθημερινή ανάγνωση των ‘’δυνατών’’ ψαλμών 17, 26, 44 και 90. 

ψαλτήριον 

για τον 90ό ψαλμό (άρθρα) 

για τον 44ο πνευματική φυσιολογία νεφρών και καρδιάς…. 

Ερμηνεία Ψαλμών κατά τον Άγιο Αρσένιο τον Καππαδόκη 

η φύση και η ‘’λειτουργικότητα’’ του ψαλτηρίου… με αφορμή το… ποιος είναι ο καλύτερος ψαλμός; δύο σκέψεις. .... λένε για τον ν’ (50ό) ψαλμό, πως είναι η ''καρδιά'' του ψαλτηρίου, ο πυρήνας της έμπρακτης μετανοίας.... Μεταξύ δε των ''δυνατών'' ο κεραυνόμορφος κόππα ( ϟ ), 90ός. 

Αγίου Γρηγορίου Παλαμά : Ποιός εἶναι ὁ θάνατος τῆς ψυχῆς; 

Νέκρωση μελών αμαρτίας 

φώτισόν μου το σκότος 

--- 

ΨΑΛΜΟΣ 90ος
Ὁ κατοικῶν ἐν βοηθείᾳ τοῦ ῾Υψίστου, ἐν σκέπῃ τοῦ Θεοῦ τοῦ οὐρανοῦ αὐλισθήσεται. ἐρεῖ τῷ Κυρίῳ· ἀντιλήπτωρ μου εἶ καὶ καταφυγή μου, ὁ Θεός μου, καὶ ἐλπιῶ ἐπ᾿ αὐτόν, ὅτι αὐτὸς ρύσεταί σε ἐκ παγίδος θηρευτῶν καὶ ἀπὸ λόγου ταραχώδους. ἐν τοῖς μεταφρένοις αὐτοῦ ἐπισκιάσει σοι, καὶ ὑπὸ τὰς πτέρυγας αὐτοῦ ἐλπιεῖς· ὅπλῳ κυκλώσει σε ἡ ἀλήθεια αὐτοῦ. οὐ φοβηθήσῃ ἀπὸ φόβου νυκτερινοῦ, ἀπὸ βέλους πετομένου ἡμέρας, ἀπὸ πράγματος ἐν σκότει διαπορευομένου, ἀπὸ συμπτώματος καὶ δαιμονίου μεσημβρινοῦ. πεσεῖται ἐκ τοῦ κλίτους σου χιλιὰς καὶ μυριὰς ἐκ δεξιῶν σου, πρὸς σὲ δὲ οὐκ ἐγγιεῖ· πλὴν τοῖς ὀφθαλμοῖς σου κατανοήσεις καὶ ἀνταπόδοσιν ἁμαρτωλῶν ὄψει. ὅτι σύ, Κύριε, ἡ ἐλπίς μου· τὸν ῞Υψιστον ἔθου καταφυγήν σου. οὐ προσελεύσεται πρὸς σὲ κακά, καὶ μάστιξ οὐκ ἐγγιεῖ ἐν τῷ σκηνώματί σου. ὅτι τοῖς ἀγγέλοις αὐτοῦ ἐντελεῖται περὶ σοῦ τοῦ διαφυλάξαι σε ἐν πάσαις ταῖς ὁδοῖς σου· ἐπὶ χειρῶν ἀροῦσί σε, μήποτε προσκόψῃς πρὸς λίθον τὸν πόδα σου· ἐπὶ ἀσπίδα καὶ βασιλίσκον ἐπιβήσῃ καὶ καταπατήσεις λέοντα καὶ δράκοντα. ὅτι ἐπ᾿ ἐμὲ ἤλπισε, καὶ ρύσομαι αὐτόν· σκεπάσω αὐτόν, ὅτι ἔγνω τὸ ὄνομά μου. κεκράξεται πρός με, καὶ ἐπακούσομαι αὐτοῦ, μετ᾿ αὐτοῦ εἰμι ἐν θλίψει· ἐξελοῦμαι αὐτόν, καὶ δοξάσω αὐτόν. μακρότητα ἡμερῶν ἐμπλήσω αὐτὸν καὶ δείξω αὐτῷ τὸ σωτήριόν μου

Δόξα... καὶ νῦν... Ἀλληλούΐα

 

 

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου