Κυριακή 26 Φεβρουαρίου 2023

η νοηματική συνέχεια και συνάφεια της κρίσης, της εξορίας και της μεγάλης τεσσαρακοστής

(Κυριακές προετοιμαστικές τριωδίου, Κυριακές σαρακοστής) με τέρμα την ανάσταση…   

Ανοίγει η μεγάλη τεσσαρακοστή με το ... Εκάθισεν Αδάμ, απέναντι του Παραδείσου, και την ιδίαν γύμνωσιν θρηνών ωδύρετο. Οίμοι, τον απάτη πονηρά πεισθέντα, και κλαπέντα, και δόξης μακρυνθέντα! Οίμοι τον απλότητι γυμνόν, νυν δε ηπορημένον! Αλλ' ώ Παράδεισε, ουκέτι σου της τρυφής απολαύσω, ουκέτι όψομαι τον Κύριον και Θεόν μου και Πλάστην' εις γην γαρ απελεύσομαι εξ ης και προσελήφθην. Ελεήμον, Οικτίρμον, βοώ Σοι' ελέησόν με τον παραπεσόντα. 

αλλά έχει συνάφεια με τα προηγούμενα και τα επόμενα…. η στάση ζωής (με αφετηρία το τριώδιο) δεδικαιωμένου τελώνου κι όχι φαρισσαίου, ασώτου επιστραφέντος κι όχι σκληρόκαρδου πρεσβυτέρου υιού… για να εξέλθει εκ των ποδών Του Κυρίου πύρινος ποταμός (έλικας) που θα κρίνει ως πυρ τα οικοδομήματά μας. Εάν τα ‘’δομικά’’ υλικά αντέχουν στην αιωνιότητα ή όχι. 

… ὁ θρόνος αὐτοῦ φλὸξ πυρός, οἱ τροχοὶ αὐτοῦ πῦρ φλέγον· 10 ποταμὸς πυρὸς εἷλκεν ἔμπροσθεν αὐτοῦ· χίλιαι χιλιάδες ἐλειτούργουν αὐτῷ, καὶ μύριαι μυριάδες

παρειστήκεισαν αὐτῷ· κριτήριον ἐκάθισε, καὶ βίβλοι ἠνεῴχθησαν. 11 ἐθεώρουν τότε ἀπὸ φωνῆς τῶν λόγων τῶν μεγάλων, ὧν τὸ κέρας ἐκεῖνο ἐλάλει, ἕως οὗ ἀνῃρέθη τὸ θηρίον καὶ ἀπώλετο, καὶ τὸ σῶμα αὐτοῦ ἐδόθη εἰς καῦσιν πυρός. (Δαν.ζ')  

Γιαυτό και το Ο δίκαιος λάμπει σαν το χρυσάφι - Aγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος εκ του απ.Παύλου … εἰ δέ τις ἐποικοδομεῖ ἐπὶ τὸν θεμέλιον τοῦτον χρυσόν, ἄργυρον, λίθους τιμίους, ξύλα, χόρτον, καλάμην, ἑκάστου τὸ ἔργον φανερὸν γενήσεται· ἡ γὰρ ἡμέρα δηλώσει· ὅτι ἐν πυρὶ ἀποκαλύπτεται· καὶ ἑκάστου τὸ ἔργον ὁποῖόν ἐστι τὸ πῦρ δοκιμάσει. (Α’Κορ. γ’)  

έλικι…. κρίνων τις έλικες των πράξεων των ανθρώπων. 9 ή 6, πράξεις μετά σώματος, αρετές ή κακίες αντίστοιχα και ευθέως ψυχικά, ποιον ακολουθούσε το ΕΙΝΑΙ μας. Την κεντρομόλο Ι (Ιησού) ή φυγόκεντρο Ι, (ι’ τάγμα δαιμόνων).  

έτσι κι αλλιώς μας το γνωρίζει ο αγ.Σωφρόνιος έσσεξ κι εμείς λίγο ή πολύ, το υποψιαζόμαστε… 

πράξεις και σκέψεις, κινήσεις του νοός, που ως σχέση με Θεό και ανθρώπους (σταυροειδώς) αντανακλώνται συμπυκνωμένα μέσα στην εκκλησία και εξ αυτών ‘’καθορίζεται’’ δικαίως η κρίσις… από Τον Παντοκράτορα και παντεπόπτη Κύριο. 

επί του πρακτέου οι κινήσεις του νοός, η προβολή και συμπύκνωσή τους μέσα στην εκκλησία και η σχέση τους με την κρίση 

Διανοίγονται έμπροσθέν μας, δύο μοναδικές θέσεις. Της φρονήσεως ή της αφροσύνης. Και ανάμεσά στους δύο αυτούς χώρους, μια (εξαπτέρυγος) φλογίνη ρομφαία. Με συνειρμικές σκέψεις εντός των παλαιών άρθρων, που σημειώνουν σχηματικά κεφαλή (εξάκτινο αισθητηρίων) και ιδίως καρδία, τον νου και το κέντρο της πνευματικής μας ζωής (καρδιά), με ή χωρίς Χριστό. η φλογίνη ρομφαία μεταξύ φρονήσεως και αφροσύνης. 

Τῆς σοφίας ὁδηγέ, φρονήσεως χορηγέ, τῶν ἀφρόνων παιδευτά, καὶ πτωχῶν ὑπερασπιστά, στήριξον, συνέτισον τὴν καρδίαν μου Δέσποτα. Σὺ δίδου μοι λόγον, ὁ τοῦ Πατρός Λόγος· ἰδοὺ γὰρ τὰ χείλη μου, οὐ μὴ κωλύσω ἐν τῷ κράζειν σοι· Ἐλεῆμον, ἐλέησόν με τὸν παραπεσόντα. 

Με το πέρας της σαρανταημέρου πορείας ως (οριζόντια) διέλευση του βίου και της ερήμου, αρχίζει το ιδού αναβαίνομεν…. κάθετο σκέλος και σύνολο σταυρός, επί κλίμακος (πάλι κρίσης μας) τις ημέρες της Μεγάλης Εβδομάδος… Οι ημέρες της Μεγάλης Εβδομάδος ως βαθμίδες της κλίμακος της κρίσεως, με κορυφή την ανάσταση … 

Τὸ στάδιον τῶν ἀρετῶν ἠνέῳκται, οἱ βουλόμενοι ἀθλῆσαι εἰσέλθετε, ἀναζωσάμενοι τὸν καλὸν τῆς Νηστείας ἀγῶνα· οἱ γὰρ νομίμως ἀθλοῦντες, δικαίως στεφανοῦνται, καὶ ἀναλαβόντες τὴν πανοπλίαν τοῦ Σταυροῦ, τῷ ἐχθρῷ ἀντιμαχησώμεθα, ὡς τεῖχος ἄρρηκτον κατέχοντες τὴν Πίστιν, καὶ ὡς θώρακα τὴν προσευχήν, καὶ περικεφαλαίαν τὴν ἐλεημοσύνην, ἀντὶ μαχαίρας τὴν νηστείαν, ἥτις ἐκτέμνει ἀπὸ καρδίας πᾶσαν κακίαν. Ὁ ποιῶν ταῦτα, τὸν ἀληθινὸν κομίζεται στέφανον, παρὰ τοῦ Παμβασιλέως Χριστοῦ, ἐν τῇ ἡμέρᾳ τῆς Κρίσεως. 

Όλη η ανθρωπότητα, συνειδητοποιημένα αγωνιζόμενη ή αδιάφορη ή αντίθετη, σωματικώς ή πνευματικώς, όλοι θα φτάσουμε στην ανάσταση…. Το θέμα (για όσους ενδιαφέρονται για την ψυχή τους) είναι  από ποια όψη. Ζωής ή κρίσεως; … 29 καὶ ἐκπορεύσονται οἱ τὰ ἀγαθὰ ποιήσαντες εἰς ἀνάστασιν ζωῆς, οἱ δὲ τὰ φαῦλα πράξαντες εἰς ἀνάστασιν κρίσεως. (Ιωαν.ε’) 

ποιον προσανατολισμό είχε η όψις του προσώπου μας καθ’όλην την διάρκεια της ζωής μας κι όχι μόνο συμπυκνωμένα στην τεσσαρακοστή… 

έχουμε με την αφετηρία της μεγάλης σαρακοστής σταθερά το πρόσωπό μας απέναντι του παραδείσου (όπως ψάλλουμε την Κυριακή μνήμης της εξορίας) ώστε προς τα εκεί να κινηθούμε; προσανατολισμό και κίνηση προς το Ανέσπερο Φως ή βάζουμε απέναντί μας τους αμαρτωλούς συνανθρώπους μας κατακρίνοντάς τους; 

Είναι οι πάμπολλες στιγμές που στρέφοντας τα νώτα μας προς τον σκοπό της αναστάσεως εις Ζωήν, αποστρεφόμαστε Τον Κύριο…. και ξανά ζητάμε την μη δικαία τιμωρία μας, από το μέγα έλεός Του …. Μὴ ἀποστρέψῃς τὸ πρόσωπόν σου ἀπὸ τοῦ παιδός σου, ὅτι θλίβομαι, ταχὺ ἐπάκουσόν μου, πρόσχες τῇ ψυχῇ μου, καὶ λύτρωσαι αὐτήν.    

Και ξανά και ξανά και ξανά διόρθωση, της τρεπούσης προς το κακό, ζωής μας και συμ-περι-φοράς…. περί του Ήλιου (Κυρίου) αντιρρόπως, υβριστικώς, ως 6 προς εξοστρακισμό (το προετοιμασμένω…) παρά το ομόρροπο του ΤΡΙΑΔΙΚΟΥ ΘΕΟΥ (999) έλξις και έλικα 9 και ενσωμάτωση…. Κύριε ελέησον!! 

Κύριε και Δέσποτα της ζωής μου, πνεύμα αργίας, περιεργίας, φιλαρχίας, και αργολογίας μη μοι δως. 

Πνεύμα δε σωφροσύνης, ταπεινοφροσύνης, υπομονής, και αγάπης χάρισε μοι τω σω δούλω. 

Ναι Κύριε Βασιλεύ, δώρησαί μοι του οράν τα εμά πταίσματα, και μη κατακρίνειν τον αδελφόν μου˙ ότι ευλογητός ει εις τους αιώνας των αιώνων. Αμήν. 

[αμήν... δεῖξόν με σὸν σκήνωμα Πνεύματος μόνου, καὶ μηκέτι σκήνωμα τῆς ἁμαρτίας· αμήν αφορμάς μεταννοίας παράσχου ημίν, αμήν ελθέ και σκήνωσον εν ημίν...., γιατί κατά Δανιήλ... καὶ τὸ σῶμα αὐτοῦ ἐδόθη εἰς καῦσιν πυρός (το σώμα με τα μέλη και τους υπηρέτες του, σε αντίθεση με το Σώμα, τα μέλη Χριστού και τους υπηρέτες Του, προς δόξαν και λαμπρυσμό... αμήν η καλή μας Παναγία... ἐπιστρέψῃ με πρὸς μετάνοιαν καί τῶν αὐτοῦ ἐντολῶν ἐργάτην δόκιμον ἀναδείξῃ με... (και) Ἐν δὲ τῇ φοβερᾷ ἡμέρᾳ τῆς κρίσεως, τῆς αἰωνίου με ῥυομένη κολάσεως, καί τῆς ἀπορρήτου δόξης τοῦ σοῦ Υἱοῦ καὶ Θεοῦ ἡμῶν κληρονόμον με ἀποδεικνύουσα. έλκοντάς μας προς τα άνω ως Ολκάς των θελόντων σωθήναι Ἄσπιλε, ἀμόλυντε, ἄφθορε, ἄχραντε, ἁγνὴ Παρθένε, Θεόνυμφε Δέσποινα (τα πέντε άλφα και η πεντάλφα….) αντίρροπα της προς κάτω έλξης και έλιξης (6), ανάποδου πεντάκτινου, προς το άσβεστο πυρ... Αμήν ο άγιος φύλακας άγγελός μας (ένας ανά βαπτισμένο ορθόδοξα και ένας ανά αβάπτιστο έθνος) ...καὶ πρέσβευε ὑπὲρ ἐμοῦ πρὸς τὸν Κύριον τοῦ ἐπιστηρίξαι με ἐν τῷ φόβῳ αὐτοῦ καὶ ἄξιον ἀναδεῖξαί με δοῦλον τῆς αὐτοῦ ἀγαθότητος. Ἀμήν.... 

Έλεγε ο αγ.Πολύκαρπος... με απειλείς έπαρχε με το πυρ, γιατί δεν γνωρίζεις το αιώνιο. Αμήν ευπρόσδεκτην απολογίαν επί του φοβερού βήματος. Ας γίνει αρχή με αυτόν τον χοντροειδή φόβο κολάσεως και ο καλός Θεός θα σμιλέψει την καρδιά και θα της δώσει φόβο Θεού, να μην Τον λυπήσουμε, Θεό που θυσιάστηκε και θυσιάζεται για τον καθένα μας... ]. 

Θα υπερισχύσει ο μηριαίος μυς της διανοίας μας να ακολουθήσει το ευλογημένο συντάσσομαι, που τιμά το βάπτισμα ή θα ακολουθήσει υπνωτισμένα (εκ του ζοφερού ύπνου της αμαρτίας) το καταραμένο, που έπρεπε να αποταχθεί; γέννηση Διονύσου από τον μηρό του Διός (συνάφεια μυθολογίας με το σήμερα. Κυριακή εσπέρας, των δύο όψεων. Της συγγνώμης και του καρνάβαλου). Φυσικά πολλοί επαναπαυόμαστε (1) ότι δεν ακολουθούμε την πομπή του καρνάβαλου, αλλά αυτή η ακολούθηση δεν εξαντλείται στα εξωτερικά. Είναι μια καλή ευκαιρία για ενδοσκόπηση της τραγικής μας κατάστασης, κι αυτό, αν πληθυνθεί το Φως εντός μας, δείχνοντας την κατάστασή μας.... περί βαθύτερων αστοχιών / αμαρτιών….  

(1) αμήν ο καλός Θεός να μας δώσει διάκριση και εμβάθυνση, πέραν των τυπικών και φαινομένων, γιατί πολλοί όντως αποφεύγουν τους σκοπέλους, αλλά ακόμη πιο πολλοί το καράβι τους είναι τσακισμένο από τους υφάλους που δεν προσέξαμε. Θα μας πει Ο Κύριος εύγε για αυτά που φαίνονται; (αυτό το εύγε μας το ψιθυρίζει ο άλλος... αμήν φύγωμεν) ή μας περιμένει έκπληξη με ουαί; όπως ενημέρωσε στους εξωστρεφείς (διαχρονικούς) φαρισσαίους; Ο ετάζων νεφρούς και καρδίας και γινώσκων τα κρύφια, αμήν να μας τα παρουσιάσει στην μουδιασμένη και ''κοιμισμένη'' συνείδηση και λύσει τα όντως προβλήματα... «…ἐκ τῶν κρυφίων μου καθάρισόν με» Ψαλμός ιη', 13. ...κατὰ τὴν ἑκάστου ἰδίαν χρείαν, τοῖς πλέουσι σύμπλευσον, τοῖς ὁδοιποροῦσι συνόδευσον, τοὺς νοσοῦντας ἴασαι, ὁ ἰατρός τῶν ψυχῶν καί τῶν σωμάτων ἡμῶν... προκειμένου επισκευαστεί το ''καράβι'' μας, (θεραπευτεί οίκος και όχημα) ενσωματούμενο στην Εκκλησία (ναυ) που πύλαι άδου ου κατισχύσουσιν Αυτήν... και μας καταλήξει στον άγιο τόπο της αναστάσεως, όπως προτυπώθηκε στην νομική έξοδο και ΠΔ, με βοηθητικά σχήματα, τον σταυρό, τον πύρινο στύλο και σκέπη ως νεφέλη... περιπλάνηση 40 ετών στην σκιώδη έξοδο, ευθεία τεσσαρακοστή και εξομολόγηση… . Αμήν να πορευτούμε και ευστοχήσουμε δι ευχών και ενεργείας Τους...

Αμήν να υπερισχύσει το …. Ἔλαμψεν ἡ χάρις σου Κύριε, ἔλαμψεν ὁ φωτισμὸς τῶν ψυχῶν ἡμῶν· ἰδοὺ καιρὸς εὐπρόσδεκτος· ἰδοὺ καιρὸς μετανοίας, ἀποθώμεθα τὰ ἔργα τοῦ σκότους, καὶ ἐνδυσώμεθα τὰ ὅπλα τοῦ φωτός, ὅπως διαπλεύσαντες τὸ τῆς Νηστείας μέγα πέλαγος, εἰς τὴν τριήμερον Ἀνάστασιν καταντήσωμεν, τοῦ Κυρίου καὶ Σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, τοῦ σώζοντος τὰς ψυχὰς ἡμῶν. (Δίς) σωματικώς και πνευματικώς…

Ευλογημένη μεγάλη τεσσαρακοστή, περνώντας μας μυστικά και μυστηριακά από τον θάνατο στην Ζωή, την έσω Ζωή, εκ της Ζωοπαρόχου Πλευράς... Κρατῆρα ἡ Ἐκκλησία ἐκτήσατο τὴν Πλευράν σου τὴν ζωηφόρον, ἐξ ἧς ὁ διπλοῦς ἡμῖν ἐξέβλυσε κρουνὸς τῆς ἀφέσεως καὶ γνώσεως, εἰς τύπον τῆς πάλαι, τῆς νέας, τῶν δύω ἅμα Διαθηκῶν, Σωτὴρ ἡμῶν.

--- 

(σχετικά και συνειρμικά) 

Ἁγιοπνευματικές ρήσεις ἀσκητικῆς σοφίας γιά τόν ἀγῶνα τῆς Σαρακοστῆς - Ἀββᾶ Ἰσαάκ τοῦ Σύρου 

γαστριμαργία λαιμαργία και πνευματικοί αγώνες (αγ.Πορφυρίου) 

τι συμβαίνει στον σταυροειδή μεταβολισμό μας όταν εντάσσουμε στην ζωή μας την προσευχή και την νηστεία... 

νηστεία (π.Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος) 

Από Κυριακή κρίσεως έως Κυριακή μνήμης εξορίας του ΑΔΑΜ 

πνευματική φυσιολογία νεφρών και καρδιάς….

αρχή μεγάλης τεσσαρακοστής 

συσχετιζόμενο δε το παρόν με τα έσχατα (και προέσχατα), Area 51 και ντπ. Η τελευταία αυτοκρατορία των ειδώλων σε αναλογική και ‘’ψηφιακή’’ μορφή…. που έλκουν την συνείδησή μας προς τα κάτω (μακράν της χάριτος). Αμήν δι ευχών Της Κεχαριτωμένης να αναδειχθεί ολκάς των θελόντων σωθήναι που έτσι θα γίνει, αρκεί κι εμείς να θελήσουμε…. Κύριε ελέησον!! 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου