Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου 2019

Σκέψεις με αφορμή φυσικούς λόγους (συνέχεια περί ευθείας κίνησης νοός)

με αφορμή τα αποτελέσματα της εθνικής.... @ προς το έθνος

Ενδιαφέροντα συμβάντα

Βραζιλία – Ελλάδα 79 - 78
ΗΠΑ – Ελλάδα 69 – 53
Ελλάδα – Τσεχία 84 – 77

νικήσαμε, αλλά δεν περάσαμε στην 8άδα… γιατί θέλαμε νίκη με 12 πόντους.

Εν τω μεταξύ, ‘’ενορχηστρωτής’’ ήταν ο Αθανάσιος και κεντρικό πρόσωπο ο Γιάννης…  

θα μπορούσαν όλα τα παραπάνω γεγονότα να εξαντλήσουν αισθήματα, σκέψεις, συζητήσεις (ακόμη και ατέρμονες) με αρχή και τέλος τα του κόσμου και περί μπάσκετ, όπως συμβαίνει και με άλλα κοσμικά γεγονότα, συνήθως στεγανοποιημένα (το καθένα στον χώρο του) χωρίς πνεύμα. Αλλά, δεν είναι έτσι τα πράματα.

Η φύση του πνεύματος με την λεπτότητά του, διαπερνά τα υλικά και τα δίνει
άλλον τόνο, άλλο νόημα οπότε και άλλη προοπτική, μόνο αν τα δει κάποιος από την άλλη όψι. Κι είναι κάπως δυσδιάκριτη η άλλη όψις, αφού παρεμβάλλεται μεταξύ των δύο όψεων (χοϊκό και πνευματικό επίπεδο), ένα νέφος, όχι όμως και αξεπέραστο. Αυτήν την διάτρηση την καταφέρνει ένας υγιής νους με την φυσική ευθεία κίνησή του, που όσο λεπτύνεται, τόσο γίνεται διαμπερής της παχυλότητας της σάρκας, με την οποία ανάγει εαυτόν, από το δημιούργημα Στον Δημιουργό, Λόγο και λόγους Του.

[Συμβάντα όπως τα ΙΜΙΑ (30/31 Ιαν 1996), η 29 Μαϊ 1453, η 20ή Ιουλ 1054… ο ‘’γιωργάκης’’ με την ανακοίνωση του μνημονίου ‘’τυχαία’’ εορτή αγ.Γεωργίου (23 απρ)… και άλλα, προσεγγίστηκαν διαφορετικά και καταγράφηκε η οπτική στους δεσμούς1 στο τέλος του άρθρου].  

Με αυτό το σκεπτικό ας προχωρήσουμε σε μια κατά το δοκούν και κατά δύναμη Προσέγγιση/εμβάθυνση – ερμηνεία

Εμπράγματα, μέσα στην ροή των λόγων… χάσαμε από την βραζιλία για έναν πόντο (79-78) χάσαμε από τον κοσμοκράτορα (69-53) και παρότι νικήσαμε την τσεχία (84-77) χάσαμε την προαγωγή μας στους 8… η δε αμερική, παρότι μας νίκησε με 69, έχασε με 89 (από την Γαλλία).  

Με αφορμή τα ίχνη, και αναγόμενος ο νους στα πνευματικά αναλογικά, (κάπως μεταφρασμένα …) χάσαμε/χάνουμε σαν έθνος την πνευματική νίκη λόγω φιληδονίας και σαρκικού πνεύματος, γιατί τα σαρκικά (άνεση, φραπεδιές, καφεδάκια και ξέκωλα καρναβάλια) ιεραρχήθηκαν πνευματικά ουσιωδέστερα των πρεπόντων, που θα μας ανέστηναν σαν ολότητα...

Επίσης, κάτι πολύ πιο σοβαρό από κλωτσοσκούφια θα συμβεί κι Ο Κύριος μας προετοιμάζει. Στον κόσμο θα έρθουν τα πάνω-κάτω… (69) αλλά εμείς θα παραμείνουμε στην γνώση του Θεού με την δύναμή Του (5) και Άγιο Πνεύμα (3) σύνολο 53. [κι αυτός που νικά τώρα σαν κοσμοκράτορας με το 6 του… θα χάσει από Τον Παντοκράτορα 8 (χάνει με 89)]. Αλλά!!! παρά την θεολογία της φύσης (84) και ερμηνεία των λόγων, στην ουσία θάμαστε χαμένοι λόγω εγωισμού (7) … 77.

Καλείται το 7 (ο άνθρωπος) να επιστρέψει στο 1,*** Κυριακή και αιώνια 8η κι όχι απλά στους 8 του παγκοσμίου... μη μείνομεν έξω του Νυμφώνος....

Κι όλα αυτά, επιτράπηκαν και προτείνουν την υψοποιό ταπείνωση.

Και δεν υπάρχει άλλος τρόπος ει μη δια της μετανοίας (και των έντονα τονισθέντων γραμμάτων που θα σημειωθούν λίγο πιο κάτω, που όμως ακολουθούν και είναι γεννήματα αυτής. Μετανοείτε, ήγγικεν… με ενορχηστρωτή τον Αθάνατο Θεό και κεντρικό πρόσωπο τον Ιωάννη).

Σαν μια ένδειξη αυτογνωσίας στο σε ποια κατάσταση περίπου είμαστε, είναι η ‘’κρίση και συνείδησή’’ μας. Ένα μέτρο κριτικής και κατά πόσο βιώνουμε πνευματικώ τω τρόπω κι όχι μόνο σαρκικά, είναι το πόσο στεγανά θα συνεχίζουμε να πιστεύουμε στο ποιος τελικά φταίει που δεν περάσαμε στην 8άδα (και για ποια 8άδα μιλάμε γενόμενη η αναγωγή) ο προπονητής; κάποιος ή περισσότεροι παίκτες; οι άδικοι διαιτητές; η κακή μας μέρα; ο κακός μας ο καιρός; Συζητήσεις και σκέψεις που ΜΟΝΟ αυτές θα ακούγονται στα ΜΜΕ…. ή εμείς; όλοι οι έξω (κριτές) ; ή μήπως εγώ; (και εγώ σαν μέρος του έθνους) ;;

Φταίνε οι επί της γης διάσπαρτες εικόνες, σκιές ή θα το εσωτερικεύσουμε ενοποιημένα με προοπτική να αναστηλωθεί η εικόνα μας στο καθ’ωμοίωσιν… στην βασιλεία του Κυρίου… Ευχόμαστε πολλοί μας  ανάσταση προσωπική και συλλογική (για το έθνος και τον λαό του Ζώντος Θεού) αλλά αυτή η ανάσταση έχει προϋποθέσεις. Να εισέλθουμε στην δωδεκάτειχη πόλη δια προσευχής – νηστείας – ακρόασης και τήρησης τα 4 άκρα του ΣΤΑΥΡΟΥ… να εισέλθουμε εντός της εκκλησίας των 12 έμψυχων κολώνων (αναγωγικά νίκη με 12 για να περάσουμε στον Νυμφώνα 8).  

Για την σωτηρία μας και επίγνωση Της Αληθείας, το θείο θέλημα είναι να αναστηλωθεί η εικόνα μας στο καθ’ωμοίωσιν… στην βασιλεία του Κυρίου μνμ, που ‘’πέρασε’’ Ο Παντεπόπτης Κύριος Λόγος, δια των ‘’τυχαίων’’ λόγων (συμβάντων). Το επί του πρακτέου η Κυριακή της Ορθοδοξίας ήτοι, περί αναστήλωσης των εικόνων (σήμερα, 11 σεπ … αγίου Ευφροσύνου) αμήν δι ευχών.

Όπως και ΔΕΝ ήταν τυχαία η νίκη το 2004, όπως περιγράφηκαν αναλυτικά τα δεδομένα στο άγγελοι μας οδηγούν στον ουρανό! (2004) πρόταση και μοναδικός τρόπος αυτογνωσίας (5) και θεογνωσίας (7) … (στο 57 το goal – στόχος).

Δικαιολογητικές σκέψεις

Έρχεται η ώρα (κατά την ετοιμότητα του καθενός και πέραν του άπαξ γενομένου ιστορικού συμβάντος), που το αόρατο και ασχημάτιστο, ο αόρατος και αψηλάφητος Λόγος, σχηματοποιείται, οράται, ψηλαφάται, ενανθρωπίζεται, μορφούται εν ημίν. Κι είναι στόχος ζωής η απόκτηση του Αγίου Πνεύματος, όχι έξω και γενικώς, αλλά εντός. Και, κατά το, Ο Λόγος σαρξ εγένετο, λογικό και επόμενο (κατά Θεόν είναι) κι οι λόγοι να ‘’σαρκούνται’’ (λαμβάνοντας σχήμα και μορφή).

Ο αόρατος πυρήνας (Ο ΩΝ) παρότι υπέρχρονος, ενεργεί εν χωροχρόνω και  εγγίζεται με δύο τρόπους. Άμεσα όταν συνομιλεί με τον άνθρωπο δια της κυκλικής κίνησης του νοός στο βάθος της καρδίας* και έμμεσα δια λόγων, έξω αυτής, δια της ευθείας κίνησης, που όμως κι οι δυο τρόποι, έχουν ομόρροπο σκοπό να έλκουν τον άνθρωπο ευθέως και ελικοειδώς συνανυψώνοντάς τον προς την ανάσταση, μαζί με όλη την φύση. Κι ο Έλληνας, αν κουράστηκε, έχει άλλον ένα λόγο και τρόπο να αναστηθεί.

Κατά τον αγ.Μάξιμο ομολογητή, Ο Λόγος και ο λόγος/άνθρωπος, εικών και πρότυπο:


Οι άνθρωποι έχουν συνήθως ένα σκεπτικό, όπου μερικά γεγονότα στην ζωή (αρκετά ή λίγα κατά την ευαισθησία του καθενός ίσως εξαρτώμενα από την θέληση πανενότητος και την εμπιστοσύνη – ούτε τρίχα δεν πέφτει αν δεν το επιτρέψει Ο Κύριος, πολύ περισσότερο τα σπουδαιότερα - ) είναι αποκομμένα ή ασύνδετα με τον Θεό.

Με αυτήν την ελλιπή φιλοσοφική στάση, παρουσιάζονται κενά και μη συνέχεια, ενώ δεν είναι έτσι τα πράματα. Πάλι, αν βγάζουμε τον Θεό εκτός φιλοσοφίας και ζωής, είναι σαν να λέμε, πως το ψάρι μπορεί να ζει και χωρίς νάναι μέσα στο νερό…. Γι αυτό έρχεται ο απ.Παύλος και ερεθίζει φιλοθέως όσους θάθελαν να φιλοσοφήσουν ορθώς: …27 ζητεῖν τὸν Κύριον, εἰ ἄρα γε ψηλαφήσειαν αὐτὸν καὶ εὕροιεν, καί γε οὐ μακρὰν ἀπὸ ἑνὸς ἑκάστου ἡμῶν ὑπάρχοντα. 28 ἐν αὐτῷ γὰρ ζῶμεν καὶ κινούμεθα καὶ ἐσμέν, ὡς καί τινες τῶν καθ᾿ ὑμᾶς ποιητῶν εἰρήκασι· τοῦ γὰρ καὶ γένος ἐσμέν. (Πραξ.ιζ’)

Ό,τι κι αν γίνεται (είτε το πιστεύουμε είτε όχι) εντάσσεται ή μέσα στην ευλογία (αντικειμενικά καλό) ή κατά το επιτρέπεται του Θεού (αντικειμενικά κακό, παρά τα φαινόμενα). Έτσι, στην κυριολεξία τα πάντα είναι ενωμένα με αοράτους δεσμούς, ως σημεία περιφερείας με Το Κέντρο, κι αυτή η σύνδεση, είναι άσχετη από την φυσική αδυναμία ερμηνείας των λόγων.

Κι ο προφ.Ηλίας, βοηθά μυστικά στην πνευματική γνώση των λόγων της φύσης, όπως ο προφ.Μωυσής στην πνευματική γνώση των λόγων των Γραφών (ισότιμους** παραστάτες της Θείας Μεταμορφώσεως). 

Με αυτό το άλλο, μη συνηθισμένο σκεπτικό, το θεοκεντρικό και της πανταχού παρουσίας Του Κυρίου, προσεγγίζουμε διττά τα έσχατα συμβάντα σε χώρους φαινομενικά ασύνδετους. Χωρίς να καταδυναστεύει την ελευθερία των προσώπων και των εθνών, Ο Κύριος, ομιλεί δια των λόγων.  


Αυτός είναι και ο βαθύτερος λόγος σύνθεσης του παρόντος σαν σκέψεις, με την ευχή να αποβούν κάπως ωφέλιμα και βοηθητικά στην πορεία μας.

Ασχημάτιστα και θεωρητικά ισχύουν οι προτροπές και παραινέσεις μέσα στην Αγία Γραφή και οι επόμενες πνευματικές συμβουλές και νουθεσίες των αγίων ως θεόσδοτη, ορθόδοξη παράδοση, αφού ΚΑΙ Ο Κύριος ΚΑΙ ο έτερος παράκλητος (Άγιο Πνεύμα) είναι μαζί μας έως της συντελείας και αμήν και στην αιωνιότητα.

Αυτές οι παραινέσεις ζωής, καλύπτονται από τον μανδύα της ‘’θρησκείας’’ με αποδέκτες τους ‘’πιστούς’’ της. Επομένως κάποιος εκτός της συγκεκριμμένης πίστεως έχει το δικαίωμα να τις αμφισβητήσει, αφού δεν ταιριάζουν με την κοσμοθεωρία του. Είναι αφενός το τίμημα της ελευθερίας και αφετέρου ο φυσικός περιορισμός της θρησκείας. Αναφέρεται πως η θρησκεία είναι μια νευροβιολογική ασθένεια και η ορθοδοξία η θεραπεία της…

Και μετά έρχεται η φύση που επιβεβαιώνει τα ρήματα της υπερφύσης, μέσα στο εν εξελίξει τελειολογικό σχέδιο. Αυτά τα ρήματα και ζωντανοί λόγοι, συγχρόνως ελέγχουν την όποια παραφυσική θρησκεία ή αίρεση δλδ τις κοσμικές προσεγγίσεις του θείου ή μερικές αλήθειες σε σχέση με την αποκαλυφθείσα Αλήθεια.  

Οπότε, η διττή προσέγγιση έχει την εξής αμφίδρομη πρόταση. Πιστεύει κάποιος ήδη, γενικά και αόριστα ; να και τα σημάδια. Ας τα λάβει υπόψην του και ψηλαφητά. ΔΕΝ πιστεύει κάποιος και βλέπει τις ‘’συμπτώσεις’’ που εξάγουν αβίαστα (αλλά λογικά) κάποια συμπεράσματα ομότροπα και ομόρροπα και ομόπνοα των ‘’αρχών’’ και νουθεσιών των Γραφών και της ορθόδοξης παράδοσης; Ας γίνουν αυτά τα ‘’σημεία’’ μια καλή αφορμή και ερέθισμα πνευματικής προόδου, στην νίκη της σάρκας, του κόσμου (και κοσμικού φρονήματος) του διαβόλου δια της ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ και ταπεινότητος και των μυστικών και μυστηριακών εφοδίων της Ορθοδοξίας. Προτάσεις όχι μόνο γενικώς, αλλά και δια σημείων, εμπράγματα και ψαυστά.  

Είναι στο πνεύμα του αγ.Μαξίμου ομολογητή η αναζήτηση της παρέμβασης στην ιστορία του θείου Λόγου δια λόγων, και το ρευστό (διορθωτικό) μήνυμα που θάθελε οι άνθρωποι να κατανοήσουν και ακολουθήσουν.

Ο Κύριος μας μιλά και με τις Γραφές και με την φύση…. Κι όποιος ‘’ακούσει’’. Όστις θέλει.

[έχει ήδη προσεγγιστεί η μία Αλήθεια με διττό τρόπο. Εκ γραπτού και φυσικού νόμου. Για δε την πληρότητα του παρόντος ας μου επιτραπεί μια παράθεση δύο τριών παραδειγμάτων…. Ο Κύριος είναι ΚΑΙ Θεός ΚΑΙ άνθρωπος. Για όσους αμφισβητούν τις Γραφές και αυτήν την πίστη, έρχεται η φύση να το επιβεβαιώσει ότι μπορεί να ισχύει, όπως το φωτόνιο είναι ΚΑΙ σωματίδιο ΚΑΙ κύμα, ελέγχοντας μονοφυσίτες, μονοθελήτες και άλλες αιρετικές προσεγγίσεις. Αμέσως, κατατάσσονται το καθένα στην θέση που ανήκει. Το ευθές Φως του Τριαδικού Θεού (999) ορθοδοξίας που είναι και το θεραπευτικό, vs το πλάνο και αυτό που πολώνει τις θρησκείες και πίστεις ετερόφωτο, σαν την σελήνη (354) (Ο ΘΕΟΣ vs ΤΡΙΑΔΙΚΟΣ ΘΕΟΣ και ΤΡΙΑΔΙΚΟΣ ΘΕΟΣ σε εβραίους και Έλληνες... ).

Επίσης, για το απαραίτητο εφόδιο Ζωής αιωνίου που είναι η Θεία Κοινωνία, έχει ήδη εκ-τυπωθεί ΚΑΙ στην σκιά του νόμου (με τους έρποντες δηλητηριώδεις όφεις στην έρημο και την λύτρωση που ήταν η θέα του ανηρτημένου ορθίου χάλκινου όφεος επί της ράβδου του Μωσέως, ως προτύπωση (ή αντίτυπο) της σταύρωσης Του Κυρίου και το εκχυθέν σωτήριο Αίμα, που παρατείνεται στους αιώνες μέσα στην ορθόδοξη εκκλησία. 

Κι έρχεται η φύση και επιβεβαιώνει το παραπάνω ρήμα, με τον φυσικό λόγο του πελεκάνου και το γνωστό, ώσπερ πέλεκαν ετύθης XC, ώστε αν κάποιος υποτιμά τους ‘’νομάδες’’ και δεν πιστεύει στην σκιά της ΠΔ, τουλάχιστον ας πιστέψει τον ομόπνοο οδοδείκτη που στήθηκε από Τον Δημιουργό φύσης και γραφών, στην φύση...].

Θεολογεί η φύσις αλλά γίνεται ορατό το μήνυμα, και ο άνθρωπος ακούει και καταλαβαίνει όσο ταπεινούται και καθαρίζεται (εξομολόγηση στους έχοντες δικαιοδοσία ήτοι αποστολική διαδοχή και θεία Κοινωνία για το απόπλυνον τω αίματί Σου τω αγίω...) από τα νέφη των παθών που του θολώνουν μυαλό και σώμα. Νου και χου, αφού ΑΗΡ (ορθόδοξη πίστη) διαλύει τον παρεμβαλλόμενο χνου.

Αν κάποιος εμμένει στον διαχωρισμό των γεγονότων από το πνευματικό τους καλά ‘’κρυμμένο’’ νόημα, φυσικά και είναι ελεύθερος έτσι διαχωρισμένα να τα φιλοσοφεί. Πάλι, αν θέλει κάποιος και δεν το θεωρεί κουραστικό ή ανωφελές, ας ρίξει μια ματιά στους δεσμούς… που είναι συνειρμικά και σχετικά και που σκοπό έχουν, να μη μοιάσουμε τον μονόφθαλμο κύκλωπα ή γίγαντα γολιάθ που κι οι δυο νικούνται από μικρόσωμους, αλλά διασκοπικά ορώντες ανθρώπους (εν σοφία και νόμω αντίστοιχα).

Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησον με… οι πέντε πέτρες νίκης του νοός επί της γαστέρας (φιλισταίοι – κρητικό φύλο – γαστέρες αργαί κατά τον απ.Παύλο). Ο σταυρός, δι ου χαρά εν όλω τω κόσμω.



** αγ. Μαξίμου ομολογητού

 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου