με βάση τα δύο ‘’σημερινά’’ (τριών παίδων εν καμίνω) αγιογραφικά αναγνώσματα
…2 καὶ προσελθόντες οἱ Φαρισαῖοι ἐπηρώτων
αὐτὸν εἰ ἔξεστιν ἀνδρὶ γυναῖκα ἀπολῦσαι, πειράζοντες
αὐτόν
Πρὸς τὴν σκληροκαρδίαν ὑμῶν ἔγραψεν ὑμῖν τὴν ἐντολὴν
ταύτην (ο προφ.Μωυσής)
...ἔσονται οἱ δύο εἰς σάρκα μίαν. (Μαρκ.ι’7)
συσχετισμένο όμως με το… 27 ᾿Ηκούσατε ὅτι ἐρρέθη τοῖς ἀρχαίοις, οὐ μοιχεύσεις. 28 ᾿Εγὼ δὲ λέγω ὑμῖν ὅτι πᾶς ὁ βλέπων γυναῖκα πρὸς τὸ ἐπιθυμῆσαι αὐτὴν ἤδη ἐμοίχευσεν αὐτὴν ἐν τῇ καρδίᾳ αὐτοῦ. (Ματθ.ε’)
και (πάλι σημερινό) αποστολικό…
…16 ἢ οὐκ οἴδατε ὅτι ὁ κολλώμενος τῇ πόρνῃ ἓν σῶμά ἐστιν; ἔσονται γάρ, φησίν, οἱ δύο εἰς σάρκα μίαν· 17 ὁ δὲ κολλώμενος τῷ Κυρίῳ ἓν πνεῦμά ἐστι. (Α’Κορ.ς’)
έχουμε 2 ‘’φωτιές’’… και δύο ‘’κολλήματα’’. Ή με τον κόσμο τούτον (κάτω) που πειράζοντάς μας, θέλει να μας καταπιεί ή το άλλο (το άνω) που θέλει και μπορεί να μας προστατέψει από το πρώτο… [παρόντος εν μέσω ημίν και ως σκέπη, Ο μεγάλης βουλής άγγελος (Χριστός)]. Πυρ είναι ο επιτρεπόμενος πειρασμός, που αν ηττηθούμε γίνεται πυρ κατακαίον, ενώ αν νικήσουμε χάριτι, προστίθεται πνευματική πείρα, απαραίτητη ως διάκριση, για τον αόρατο πόλεμο.
…όπως από την 15η βαθμίδα της κλίμακος, περί
αγνείας, γνωρίζουμε, …2. (880.) Ἁγνεία ἐστὶν
ἀσωμάτου φύσεως οἰκείωσις. Ἁγνεία ἐστὶν φύσεως ὑπὲρ φύσιν ὑπερφυὴς ἄρνησις· καὶ
ἀσωμάτων σώματος θνητοῦ καὶ φθαρτοῦ παράδοξος ὄντως ἅμιλλα· ἁγνός ἐστιν ὁ ἔρωτι ἔρωτα διακρουσάμενος,
καὶ πῦρ πυρὶ ἀΰλῳ ἀποσβέσας.
αμήν και να βιώνουμε, μη εξαντλώντας το πυρ (και εξ αυτού πειρασμούς) στα σεξουαλικά* και επιδερμικά, αλλά επεκτεινόμενα στα ερωτικά που μας ωθούν να ‘’κολλήσουμε’’ ή με το πυρ του κόσμου που κατακαίει και μάλιστα επταπλασίως, δλδ σε όλο το εύρος (και ύψος) του εαυτού, ορατών τε και αοράτων μερών του… ή στο επέκεινα πυρ, το ανακαινιστικό ως δρόσος, θείο… που εισήλθε στον κόσμο με την τομή Του…. συγχρόνως αναδεικνύοντας (Ο Κύριος) τον άλλον συνεορτάζοντα (17/12) προφήτη Δανιήλ, ως ποιμένα λεόντων σαν να ήταν
πρόβατα… ‘’τιθασσεύοντας’’ τον αντίδικο που αναφέρεται ως λέων… ὁ ἀντίδικος ὑμῶν διάβολος ὡς λέων ὠρυόμενος περιπατεῖ ζητῶν τίνα καταπίῃ…. 10 ῾Ο δὲ Θεὸς πάσης χάριτος, ὁ καλέσας ὑμᾶς εἰς τὴν αἰώνιον αὐτοῦ δόξαν ἐν Χριστῷ ᾿Ιησοῦ ὀλίγον παθόντας, αὐτὸς καταρτίσει ὑμᾶς, στηρίξει, σθενώσει, θεμελιώσει· (Α’Πετρ.ε’)Κι είναι ο ‘’έρωτας’’ η διαπνέουσα φωτιά στην καρδιά, από τώρα, που είναι ο κύριος ρυθμιστικός παράγων των σκοπών που θέτει ο άνθρωπος…. για τους σκοπούς που θέτει ο άνθρωπος και ο έρωτας σαν ρυθμιστικός παράγων … ώστε σαν διαχειριστής αυτού, να κολλήσει τον όλο εαυτό, ανάλογα … συμπαρασύροντας και τα 5 αισθητήρια του ή εκτός Νυμφώνος (όπως τις μωρές) ή αμήν εντός... και μας περάσει, όσο έχουμε χρόνο μεταστροφής, από την έξω και φαρισσαϊκή σκληροκαρδία, στην μαλακή, σάρκινη της Καινής, με έλεος...
…κι όλα αυτά, για μεν την παλαιοδιαθηκική (ανεξάρτητα εποχών) σκληροκαρδία, μετά την απόλυση, μοιχεία σε σχέση με το μυστήριο του γάμου της ορθοδοξίας που προδιαγράφει (το έσονται εις σάρκα μία) δια XC και εν XC, και που ΜΟΝΟ με Τον παρεμβαλλόμενο (από την βάση και στέφανα Χ), Χριστό να μπορεί να ανάγει (κι αν το θέλουν κι οι δυο) εις ουρανούς, για να βρουν την μία νέα δομηθείσα μονάδα εν Φωτί και άλλο πυρ… αμήν κολλώμενοι [το εν ανδρόγυνο κι οι δυο υπανδρεμένοι (υπό Του Ανδρός)] τω Κυρίω… αμήν εκεί να μείνουμε (καταρτιζόμενοι, στηριζόμενοι, ενδυναμούμενοι και θεμελιούμενοι από Τον Κύριο), αμήν προς τα εκεί και άνω στέφανα να κινηθούμε…
...μπορεί νάναι αυτή, η κατώτερη επαφή σαν επισφράγιση του άλλου πυρός, [που άλλοτε απαγορεύεται, άλλοτε επιτρέπεται και άλλοτε ''επιβάλλεται'' υπό προϋποθέσεις (Α"Κορ.ζ'5)], αλλά η βαρύτητα και παχυλότητα του νου και χου, έχει πηγή είτε τον άνω (εκ νοός) μολυσμό που κατέρχεται και στο σώμα ή εκ του ήδη αδύναμου χου (σαν σάρκα) προς τον νου, που ανέρχεται να μολύνει και αυτόν... και στις δυο περιπτώσεις, σαρκοποιείται το πνεύμα, ευχόμενοι στον καλό Θεό να μας δυναμώνει να αντιστεκόμαστε στο άλλο πυρ με τις μεθοδείες του και πύρινα βέλη, καθαρίζει και θεραπεύει από παντός μολυσμού (σαρκός και πνεύματος). Και μέσα στην εξυπνάδα και σωστή διαχείριση του όλου εαυτού, όποιο υπερτερεί, (νους ή χους, σαν λεπτότητα) ας κινηθεί να ''διορθώνει'' το άλλο απάρτιο του εαυτού (σαν πνευματικοποίηση της σάρκας)… ανάμεσα από καταστάσεις τρεπτές, που άλλοτε νικά το ένα και άλλοτε το άλλο… σε μια ζυγαριά, θέληση, ισορροπίες φωτιάς (που ''τρώει'' τον άνθρωπο) και που όταν φανερωθούν τα κρύφια, θα θαυμάσουμε από τον δικαιοκρίτη Θεό την κατάληξη... πέραν σχημάτων και φαινομένων και της στρεβλής μας ‘’κριτικής’’. ''Παρθένοι'' (εξωτερικά) στην κόλαση και πόρνες μετανοημένες στον παράδεισο.... Κύριε ελέησον!!!
* Άρχισε να τηρείς τις μικρές εντολές και σιγά σιγά θα τηρείς και τις μεγάλες.
Bλέπε κάθε τί σ' αυτόν τον κόσμο, σαν μία σκιά, που παρέρχεται.... Μήν προσκολλάς την καρδιά σου σε τίποτε. Μή θεωρείς τίποτε στον κόσμο σαν μεγάλο και μή στηρίζεις τις ελπίδες σου, σε τίποτε το γήϊνο.... Έχε την καρδιά σου στραμμένη στον Ένα, Άφθαρτο, Αόρατο και Πάνσοφο Θεό.....
Όταν Ξημερώσει η Ημέρα της Αφύπνισης… (αγ.Νικόλαος βελιμίροβιτς)
γάμος (4)
έρωτας (11)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου