…και στον σημειολογικό αριθμό αυτών,
αμήν κι εμείς.
Δίνει η γερόντισσα Χριστοφόρα
αυτήν την πληροφορία των 120 προσώπων
που αναστήθηκαν στο βίντεο (χριστοφόρα ηγουμένη για ανάσταση νεκρών με την
ανάσταση Του Κυρίου και στο τέλος του άρθρου). Πληροφορία κατά την παράδοση, από τον αγ.Συμεών τον θεοδόχο (1) ..52 καὶ τὰ μνημεῖα ἀνεῴχθησαν καὶ πολλὰ σώματα τῶν κεκοιμημένων ἁγίων ἠγέρθη, 53 καὶ ἐξελθόντες ἐκ τῶν μνημείων, μετὰ τὴν ἔγερσιν αὐτοῦ εἰσῆλθον εἰς τὴν ἁγίαν πόλιν καὶ ἐνεφανίσθησαν πολλοῖς. (Ματθ.κζ')
Η Ζωή εν Τάφω..., εκείνων των 33 ωρών (μετά τα 33 επί γης φανερά στις Γραφές
χρόνια, πορεία πλήρη θαυμάτων, ιάσεων, ανορθώσεων, αναστάσεων … νεκρών, παραλύτων,
τυφλών, χωλών, λεπρών που αντιστοιχούν πέραν των ιστορικών, στην κατάσταση της ψυχής
και του νου μας) συναντά μυστικά Ο Κύριος και την δική μας ζωή εν λάκκω κατωτάτω,
όπως μας πληροφορεί ο Ἅγιος Συμεὼν ὁ Νέος Θεολόγος στο… από το προσδοκώ ανάσταση
νεκρών μέχρι το ... και τοις εν τοις μνήμασι ζωή, χαρισάμενος : …''Αὐτὸς ὁ ἴδιος κατεβαίνει ἀπὸ τοὺς οὐρανούς, εἰσέρχεται στὸ σῶμα μας σὰν σὲ τάφο, ἑνώνεται
μὲ τὶς νεκρωμένες πνευματικὰ ψυχές μας καὶ τὶς ἀνασταίνει. Ἔτσι παρέχει τὴ δυνατότητα σ᾿ ἐκεῖνον ποὺ συναναστήθηκε μαζί του νὰ βλέπει τὴ δόξα τῆς μυστικῆς του ἀναστάσεως''.
Αυτός ο πηγαίος πόθος (ίασης
και) ανάστασης εντοπίζεται και στους προ Χριστού βιολογικά βιώσαντες, αλλά και
στους μετά Χριστόν χρονικά ‘’ζώντες’’, αλλά στην
ουσία, τεθανατωμένους τη
αμαρτία. Αυτή η μυστική συνάντηση είναι ο κοινός παρονομαστής κάθε ανθρώπου και η αρχή της
αναστάσεώς του, ΑΝ ανταποκριθεί θετικά στην κλήση…. Κοινός παρονομαστής (απροσωπόληπτα)
κοινή κι η λύση. Ομόρροπη η έξοδος και από τον (υπόγειο) τάφο στο επί γης (στην
κάτω ιερουσαλήμ), από την παραφύση στο κατά φύσιν, αλλά και από την γη στον
ουρανό (και άνω ιερουσαλήμ), υπερφύση και υπερώο. Μια ευθεία. (αμήν καρδίαν
καθαράν και πνεύμα ευθές…).
Ο αριθμός 120 των τότε αναστημένων
με την ανάσταση Του Κυρίου, είναι συγχρόνως και πραγματικός (σαν πληροφορία) αλλά
και σημειολογικός, οπότε με προϋποθέσεις, μας ακουμπά. Μας αναλογεί κατά που είναι στραμμένο και διαγράφεται το οπτικό μας εύρος...
Είναι ο αριθμός 120, ίδιος
της φωτίσεως, πρώτος εκ του Φωτός της αναστάσεως σαν αρχή και τέλος το Φως της
πεντηκοστής ... [15 Καὶ ἐν ταῖς ἡμέραις
ταύταις ἀναστὰς Πέτρος ἐν μέσῳ τῶν μαθητῶν εἶπεν· ἦν τε ὄχλος ὀνομάτων ἐπὶ τὸ αὐτὸ
ὡς ἑκατὸν εἴκοσιν· (Πραξ.α')] …και
αφορά τον ίδιο προσανατολισμό προσώπου,
ανεξάρτητα χρόνων και καιρών, προς τα άνω, εκμεταλλευόμενοι μετά την θεωρία,
στην πράξη το Αίμα Αμνού και Την εξέλκουσα από τον άδη (και γη προς ουρανό)
χείρα Θεού… [όπως αγιογραφείται η ανάσταση Του Κυρίου που ανέλκει στην άνω Ζωή
και τον ΑΔΑΜ (κεφαλή) και την ΕΥΑ (ζωή) και όποιον φυσικά αντιπροτείνει χείρα
εξόδου]…
Είναι ο ορθός (ορθόδοξος) προσανατολισμός
προσώπου* (120 μοίρες) στην αγάπη και ΦΩΣ Του δια Σταυρού.... σε σχέση με τον
προσανατολισμό των εβραίων που σημεία αιτούσι και των ελλήνων που σοφία
ζητούσι… [Α’Κορ.α’22 και θέλει να χρησιμοποιήσει αυτά τα δώρα για να εξέλθει
του νόμου** (22) και της δουλείας αυτού].
Γνώσεις και δυνάμεις, σοφία
και σημεία επί γης, με τον καθένα να τα αντιμετωπίζει ή ως συμπτώσεις άνευ
σημασίας (αποκομμένοι λόγοι κε Του Λόγου) ή ως ίχνη και οδοδείκτες που βοηθούν
ως ισότιμα σκέλη και παραστάτες, της μεταμόρφωσής του σε τέκνο Φωτός…. πνευματική
γνώση των λόγων της φύσης και πνευματική γνώση των λόγων των Γραφών...
(προφ.Ηλίας + προφ. Μωυσής).
Γιαυτό και η ερώτηση… ποιο το
όφελος να ακολουθεί κάποιος την φυγόκεντρο (και πρώτο δόλωμα του δολίου για αυτοθέωση,
με αποκομμένη σοφία και δύναμη να γίνεται ‘’πλούσιος’’ κοσμικά σε αυτά (και εξ
αυτών) αλλά να καταλήγει στην αστοχία ως… Χαῖρε,
φιλοσόφους ἀσόφους δεικνύουσα·
χαῖρε, τεχνολόγους ἀλόγους ἐλέγχουσα
… ά-λογος και α-νόητος, χωρίς Λόγο και χωρίς νου Χριστού, με ‘’α’’ στερητικό, όχι
γιατί ο Θεός μας τα στέρησε, αλλά γιατί εμείς στερήσαμε τον εαυτό και ψυχή μας από
την μόνη Τροφή και βαθύτερο
νόημα του μάννα… δεν προσανατολιστήκαμε, δεν θελήσαμε, δεν ποθήσαμε, δεν
μεριμνήσαμε να προϋπαντήσουμε (σαν άλλοι θεοδόχοι, Τον Ερχόμενο…)
Στην τελική, στρέφοντας τα
νώτα του ο άνθρωπος (ασεβώντας) Στον παντοδύναμο και παντογνώστη Κύριο την πηγή
κάθε σοφίας και δύναμης απομακρυνόμενοι της παναγαθότητός Του και δια Σταυρού
και Θεοτόκου, κορυφής ; (Λ) … αλλά 19 αὕτη
δέ ἐστιν ἡ κρίσις, ὅτι τὸ φῶς ἐλήλυθεν εἰς τὸν κόσμον, καὶ ἠγάπησαν οἱ ἄνθρωποι
μᾶλλον τὸ σκότος ἢ τὸ φῶς· ἦν γὰρ πονηρὰ αὐτῶν τὰ ἔργα. (Ιωαν.γ’)
… αμήν να πιάσουν τόπο οι διάσπαρτες
στην γη σοφίες και δυνάμεις Του, λόγοι εκ Λόγου, μη μένοντες εδώ στην εξορία σε
χώρα μακράν, βόσκοντες χοίρους (φίλοι χειρόνων) αλλά προς επιστροφή μας… ‘’πωλούντες’’
σαν καλοί έμποροι τα μικρά μαργαριτάρια για την απόκτηση του μεγάλου μαργαρίτη [όπως
ωμοιώθη η βασιλεία, (Ματθ.ιγ’45)].

Είναι (και κατά το βίντεο) μια σταγόνα
Του Αίματος του Αμνού (2) ικανή να καθαρίσει την ψυχή και να την εξάγει από το
κράτος του θανάτου… Ρανίδα εκ της πλευράς, που χωρίς αυτήν δεν υφίσταται έσω Ζωή κι αυτό γιατί, όπως από την πλευρά του πρώτου ΑΔΑΜ εξήλθε η ΕΥΑ (εξωτερική ζωή κατά το Γεν.γ'20) αφού ο καλός Θεός τον έφερε σε έκσταση και τον ύπνωσε, έτσι και ''ύπνωσε'' (3ήμερος ταφή) Τον δεύτερο ΑΔΑΜ / Χριστό για να εξάγει από την πλευρά Του την έσω Ζωή. Θέση, που διαλύει την φαντασία των ανθρώπων, που επειδή διαπνέονται από κάποιον αγαθό και έντονο πολλές φορές συναισθηματισμό ή έχουν διανοήματα θρησκευτικά ή εκτός ορθοδοξίας κάποιες ''πνευματικές'' ιδιότητες, νομίζουν πως είναι πνευματικοί άνθρωποι, νομίζουν πως ζουν... συμβάντα που καταχρηστικά ονομάζονται έτσι, μαζί με άσχετους ποιητές λογοτέχνες κλπ που ονομάζονται από τον κόσμο ''πνευματικοί''. Χωρίς αίμα Χριστού (χωρίς σταυρό και πλευρά) δεν διαφέρουν από τα κέρινα ομοιώματα, που μοιάζουν φοβερά με ανθρώπους, αλλά δεν έχουν ζωή. Έσω ζωή.
…προσανατολισμός
και πόθος, ανεξάρτητα χρόνων, με αυτό (ύπαρξη ή ανυπαρξία) σαν ένδειξη του σε
ποια από τις δύο πλευρές Του Σταυρωθέντος Κυρίου θα καταλάβουμε αφού εκεί
συμπυκνώνεται όλη η ανθρωπότητα… σαν Σταυρωτές, σταυρούμενοι και
κληρονόμοι (παραδείσου ή γεέννης αντίστοιχα) όπως σαν ζυγός
δικαιοσύνης (την θ’ώρα) τον μεν κατάγει εις άδην τω βάρει της βλασφημίας τον δε
κουφίζει πταισμάτων, προς γνώσιν θεολογίας… Ύπαρξη ή ανυπαρξία στον αιώνα.
Σωτηρία ή απώλεια…
Κύριε ελέησον… αμήν δι ευχών …
---
(1) όπου στο πρόσωπο του
αγίου πρέπει να εντοπίσουμε τον καθένα που προσμένει την υποδοχή εντός του, σαν βιωματική θεοδοχία, Του Λυτρωτού μυστική αναγωγή της Υπαπαντής, προς τα έσω
για
τον άγιο Συμεών τον θεοδόχο, την Υπαπαντή και την ''αναλογία'' που μας κάνει
συμμέτοχους κι όχι απλά ενήμερους...
(2)
Συνειρμικά με το τελευταίο άρθρο προσκομιδή.... (εμπεριεχόμενο στο 12ς)… (και γραμμένο στον επίλογο αυτού, ίσως χρήζει
επαναλήψεως…) περί του Αίματος Του
Αρνίου… και σχετικά με το "Τετέλεσται" …Την 14η του Νισάν, την 9η ώρα (θ’ώρα),
προσφερόταν στον Ναό ο τελευταίος πασχάλιος αμνός, αυτός του Αρχιερέα περί της
αφέσεως των αμαρτιών του λαού. Την ίδια ώρα δηλαδή που ξεψύχησε ο Ιησούς. Και
μετά τη θυσία αυτή, ο Αρχιερέας ίσως επίσης φώναζε "Ολοκληρώθηκε"...
μεταφραζόμενο στα ελληνικά, "Τετέλεσται", εννοώντας τη διαδικασία των
θυσιών. Διασταύρωση πληροφορίας σχετικά με την ώρα της θυσίας του Αρχιερέα:
Ιώσηπος, "Περί του Ιουδαϊκού πολέμου" τόμος 6.
Με
το "Τετέλεσται" ο Ιησούς σήμανε το τέλος των θυσιών αρνίων, καθώς ο
ίδιος ήταν ο τελευταίος πασχάλιος αμνός, το αίμα του οποίου προσφερόταν ως
λύτρο για την άφεση των αμαρτιών μας άπαξ και δια παντός.
Αμήν μετέχουμε του Αγίου
Ποτηρίου (υπό προϋποθέσεις)… της πλευράς Του, αρχής και τέλους της έσω Ζωής.
εν σιωπή ... σιωπή του τάφου, αφού με την κάθοδό Του (33 ώρες) εκεί σε χώρο (νενεκρωμένη καρδία εξ αμαρτιών) μας συναντά για να μας ανελκύσει... Σιγησάτω πᾶσα σάρξ βροτεία, καὶ στήτω μετὰ φόβου καὶ τρόμου, καὶ μηδὲν γήϊνον ἐν ἑαυτῇ λογιζέσθω· ὁ γὰρ Βασιλεὺς τῶν βασιλευόντων, καὶ Κύριος τῶν κυριευόντων, προσέρχεται σφαγιασθῆναι, καὶ δοθῆναι εἰς βρῶσιν τοῖς πιστοῖς· προηγοῦνται δὲ τούτου, οἱ χοροὶ τῶν Ἀγγέλων, μετὰ πάσης ἀρχῆς καὶ ἐξουσίας, τὰ πολυόμματα Χερουβίμ, καὶ τὰ ἑξαπτέρυγα Σεραφίμ, τὰς ὄψεις καλύπτοντα, καὶ βοῶντα τὸν ὕμνον· Ἀλληλούϊα, Ἀλληλούϊα, Ἀλληλούϊα. (από Μ.Σάββατο πρωί)
το
πυρ της κοινωνίας και επικοινωνίας με Τον Θεό
κοινωνοί
Του
Μεγάλου Δείπνου
τα μυστικά και μυστηριακά εφόδια της Μεγάλης Τετάρτης που προετοιμάζουν την Ανάσταση
---
* Πεντηκοστή σκηνοπηγία,
Παναγία Τριάς και πρόσωπα...
** Ἐξηγόρασας ἡμᾶς, ἐκ τῆς κατάρας τοῦ νόμου, τῷ τιμίῳ σου Αἵματι, τῷ σταυρῷ προσηλωθείς, καὶ τῇ λόγχῃ κεντηθείς, τὴν ἀθανασίαν ἐπήγασας ἀνθρώποις. Σωτὴρ ἡμῶν δόξα σοι.
σχετικά
τα θεία γεγονότα … τότε και τώρα. Ιστορικά και βιωματικά