Από τις αμαρτίες μας αρρωσταίνει και το σώμα, όπως δείχνεται
από την ίαση του επί 38 έτη παραλύτου, για την οποία εξηγεί ο Άγιος Ιωάννης ο
Χρυσόστομος: ''..Ακουσε τι λέει ο Χριστός: Να, έγινες υγιής, να μην
αμαρτάνεις πλέον, για να μη σου συμβεί τίποτα χειρότερο..'' (Πηγή: PG 48:999)
''Ὁταν τό σῶμα μας πάθῃ ἔστω καί μικράν βλάβην, καταβάλλομεν
κάθε προσπάθειαν, διά νά τό ἀπαλλάξωμεν ἀπό τήν ἀσθένειαν, διά τοῦτο πολλάς
φοράς ὁ Θεός τιμωρεῖ τό σῶμα διά τά ἁμαρτήματα τῆς ψυχῆς, ὥστε μέ τήν τιμωρίαν
τοῦ μικροτέρου νά θεραπευθῇ τό μεγαλύτερο...
(η ψυχή δηλαδή).
Τί συμβαίνει λοιπόν; Ὅλα τά νοσήματα, θά ἐρωτήσῃς,
προέρχονται ἀπό ἁμαρτίας; Ὄχι βέβαια ὅλα, πάντως τά περισσότερα...'' ~ Αγίου
Ιωάννου Χρυσοστόμου (Πηγή: ΕΠΕ 13, 378-381)…
Στο αίμα είναι οι αμαρτίες, λέει ο γέροντας Γαβριήλ, γιατί
οι αμαρτίες επηρεάζουν το σώμα, που κρατιέται στη ζωή μέσω του αίματος το οποίο
το διατρέχει και το τρέφει... (...)
στο
αίμα το πρόβλημα, στο Αίμα η λύση…. εισάγεται στο αίμα το δηλητήριο του θανάτου,
εισάγουμε το Αίμα προς θεραπεία και Ζωή…
…που πυρ τυγχάνει, αφενός καίει τα αγκάθια αλλά και φλέγων
αναξίους. Όχι ως προς την ‘’αξιότητα’’ αφού ουδείς άξιος, αλλά αμήν όχι αμετανόητος και
ανεξομολόγητος….
Φρίττω δεχόμενος τὸ πῦρ, μὴ φλεχθῶ ὡσεὶ κηρὸς καὶ ὡσεὶ χόρτος. Ὤ φρικτοῦ Μυστηρίου! Ὤ εὐσπλαγχνίας Θεοῦ! Πῶς θείου Σώματος καὶ Αἵματος ὁ πηλὸς μετέχω καὶ ἀφθαρτοποιοῦμαι;
αμήν... Ὡς πῦρ γενηθήτω μοι καὶ ὡσεὶ φῶς τὸ Σῶμά σου καὶ τὸ Αἷμα, Σωτήρ μου, τὸ τιμιώτατον, φλέγον ἁμαρτίας τὴν ὕλην, καὶ ἐμπιπρῶν παθῶν τὰς ἀκάνθας καὶ ὅλον φωτίζον με προσκυνεῖν σου τὴν Θεότητα.
Μακάριοι είναι όσοι έχουν στην καρδιά τους άξονα τον Χριστό
και περιστρέφονται
χαρούμενοι γύρω από το άγιο όνομά του, νοερώς και
αδιαλείπτως. Άγιος Παΐσιος
…
αμήν άξονα (ορθό), το πυρ το ανακαινιστικό (με προϋποθέσεις) αντί του πυρός
(και λοξού και στρεβλό άξονα που περιστρέφεται η ‘’γη’’ κατά το, γενηθήτω το
θέλημά ΜΟΥ) που κατακαίει… το πυρ της κοινωνίας και επικοινωνίας με Τον Θεό. Αμήν άξονα
χ+αράς και θεραπείας και ανόδου (9), παρά αράς (χωρίς Τον Χ) ασθενείας (ψυχικής
πρωτίστως που ακολουθεί πολλές φορές και η σωματική), καθόδου (6) και
εξοστρακισμού… βαδίζοντες οι πάντες (έτσι κι αλλιώς) επί κλίμακος… με κατάληξη ένεκα
της συμ-περι-φοράς μας (6 ή αμήν 9)… περί
της κλίμακος και των ακραίων πλατύσκαλων…. (φυσική και θεολογική προσέγγιση)
αμήν να ενσωματώνεται (1) Ο Ιατρός
ψυχών και σωμάτων (π. Ι. Ρωμανίδης), να ''εισάγεται'' (μυστικά και μυστηριακά) και να ''εξάγεται'' και εκδηλώνεται δια των μελών μας, σε αντίθεση με την εισβολή του άλλου στην διάνοια και ενεργών δια των μελών μας (στον κόσμο)... αμήν γένοιτο (καλοί αγωγοί του Καλού, μη κωλύοντάς Το και συγχρόνως, μονωτές του κακού)... Οἶδα, Κύριε, ὅτι ἀναξίως μεταλαμβάνω τοῦ ἀχράντου σου Σώματος καὶ τοῦ τιμίου σου Αἵματος καὶ ἔνοχὸς εἰμι καὶ κρῖμα ἐμαυτῷ ἐσθίω καὶ πίνω, μὴ διακρίνων τὸ Σῶμα καὶ τὸ Αἷμα τοῦ Χριστοῦ καὶ Θεοῦ μου· ἀλλὰ τοῖς οἰκτιρμοῖς σου θαῤῥῶν, προσέρχομαί σοι τῷ εἰπόντι. Ὁ τρώγων μου τὴν Σάρκα καὶ πίνων μου τὸ Αἷμα ἐν ἐμοὶ μένει, κἀγὼ ἐν αὐτῷ. Σπλαγχνίσθητι οὖν, Κύριε, καὶ μὴ παραδειγματίσῃς με τὸν ἁμαρτωλόν, ἀλλὰ ποίησον μετ᾿ ἐμοῦ κατὰ τὸ ἔλεός σου· καὶ γενέσθω μοι τὰ ἅγια ταῦτα εἰς ἴασιν καὶ κάθαρσιν καὶ φωτισμὸν καὶ φυλακτήριον καὶ σωτηρίαν καὶ ἁγιασμὸν ψυχῆς τε καὶ σώματος· εἰς ἀποτροπὴν πάσης φαντασίας καὶ πονηρᾶς πράξεως καὶ ἐνεργείας διαβολικῆς, κατὰ διάνοιαν τῆς ἐν τοῖς μέλεσί μου ἐνεργουμένης· εἰς παῤῥησίαν καὶ ἀγάπην τὴν πρὸς σέ· εἰς διόρθωσιν βίου καὶ ἀσφάλειαν· εἰς αὔξησιν ἀρετῆς καὶ τελειότητος· εἰς πλήρωσιν ἐντολῶν· εἰς Πνεύματος ἁγίου κοινωνίαν· εἰς ἐφόδιον ζωῆς αἰωνίου καὶ εἰς ἀπολογίαν εὐπρόσδεκτον, τὴν ἐπὶ τοῦ φοβεροῦ βήματός σου· μὴ εἰς κρῖμα ἢ εἰς κατάκριμα.
---
(1) αναδιπλωτική
αρχή (3 άρθρα) ...αρχή* κάπως άγνωστη αλλά ισχύουσα στην πράξη...
εισάγοντας (εν ημίν) και εξάγοντας (εκδηλώνοντας δι ημών) πυρ...
αμήν ελθέτω η βασιλεία Σου, αμήν έρχου και
ανάστα Κύριε, αμήν ελθέ** και σκήνωσον εν ημίν και
καθάρισον και σώσον... vs του ενσωματούμενου από άγνοια, αδιαφορία και
ενεργούντα πάθη, του άλλου πυρός με τα αντίθετα (όχι μόνο ψυχοβλαβή, αλλά
συνολικά στον διττό άνθρωπο) αποτελέσματα...
* εναλλασσόμενες η υλοποίηση / αφυλοποίηση (με όρους
φυσικής, 24 φορές το δευτερόλεπτο, ως δεξιά / αριστερή επίγνωση, ορατοποίηση /
αορατοποίηση…, που μπορεί κάπως να μελετήσει) αλλά και μεταφρασμένους στην ορθοδοξία ως πνευματικοποίηση / σαρκοποίηση, (άνω και κάτω, σύνολο σταυρικώς) αποδεικνύοντας την αλληλοεξάρτηση και την συνεχή αλληλεπίδραση… νου και χου εν μέσω θολούρας (χνου)... (Δεξιά και αριστερή επίγνωση, άνω και κάτω… σταυροειδώς) ...πάντα ανάλογα των επιλογών μας... Σαρκοποίηση του πνεύματος ή πνευματικοποίηση της σάρκας έλκοντας και συμπαρασέρνοντας ή ο νους τον χου προς λεπτότητα ή ο χους τον νουν προς παχυλότητα και αντίθετα, ανάλογα το θέλημα και νοο-τροπία, μέσα στην τρεπτότητα του ανθρώπου....
σε
μια συνεχή αλληλεπίδραση … Μολυνόμενος
ο νους από πονηρούς λογισμούς, ενεργείται η δαιμονική επήρρεια και το πάθος στα
αισθητά μέλη και προσβάλλεται και το σώμα. Μολυνόμενο το σώμα γίνεται γεώδης
και ο νους. Αυτή η αλληλεπίδρασις είναι ένα μυστήριο που κάνει τον άγιο Ιωάννη
της κλίμακος να πη: ‘’θαύμα ιδέσθαι νουν ασώματον υπό σώματος μολυνόμενον και
σκοτούμενον και πάλιν δια πηλού τον άϋλον ανακαθαιρόμενόν τε και
λεπτυνόμενον’’. Δλδ είναι θαυμαστό πράγμα να βλέπης τον ασώματο νου μας να
μολύνεται και να σκοτίζεται από το σώμα. Και πάλι ο άυλος νους να ξανακαθαρίζει
και να λεπτύνεται από τον πηλό (δλδ από τις ασκήσεις του σώματος).
κι όποιο σκέλος, προλάβει να ενεργήσει θεάρεστα (νους ή χους), ας βιαστεί να συμπαρασύρει και το άλλο… μη μένοντας στην αδιάκριτη ‘’έχθρα’’ μεταξύ σαρκός και πνεύματος, αλλά εφαρμόζοντας μια διακριτική συνεργασία, υπό του ενός θελήματος. Θελήματος σωτηρίας. Είναι σύμφωνο με το σκεπτικό του αγ.Ιωάννη κλίμακος: … σώμα μου!! αν σε πιέσω υπέρ μέτρον, δεν θα αντέξεις και θα με προδώσεις… αν σου κάνω τα χατήρια θα υπερισχύσεις πάνω στο πνεύμα μου και δεν πρέπει. Μαζί θα αγιαστούμε, μαζί θα κολαστούμε… ανάστα να εργαστούμε ΜΑΖΙ την σωτηρία μας… κι όλα για την ‘’κατάκτηση’’ της φλόγας της πεντηκοστής vs της καυστικής άλλης και τις μεθοδείες της…. όπως ο Όσιος Θεόδωρος Εδέσσης σημειώνει…. Κανένας από εμάς δεν μπορεί με την δική του δύναμη να γλυτώσει από τις μεθόδους και τις τέχνες του πονηρού, παρά μόνο με την ανίκητη δύναμη του Χριστού. Μάταια λοιπόν πλανιούνται όσοι υπερηφανεύονται και φουσκώνουν διαφημίζοντας ότι με τις ασκήσεις που κάνουν και με το αυτεξούσιό τους καταργούν την αμαρτία, η οποία καταργείται μόνο με τη χάρη του Θεού, καθώς έχει νεκρωθεί δια του μυστηρίου του σταυρού. Γι’ αυτό και ο φωστήρας της Εκκλησίας Ιωάννης ο Χρυσόστομος λέει ότι δεν αρκεί η προθυμία του ανθρώπου, αν δεν δεχτεί και τη βοήθεια του ουρανού. Και ότι πάλι, δε θα κερδίσομε τίποτε από την θεία βοήθεια, αν δεν έχομε προθυμία. Αυτά τα δύο τα φανερώνουν ο Ιούδας και ο Πέτρος. Ο Ιούδας αν και είχε πολλή βοήθεια, δεν ωφελήθηκε τίποτε, γιατί δεν θέλησε, ούτε συνεισέφερε τη δική του προαίρεση και προθυμία. Ο Πέτρος πάλι, αν και είχε προθυμία, επειδή δε βοηθήθηκε, κατέπεσε. Γιατί η αρετή συνυφαίνεται από τα δύο, τη βοήθεια του Θεού και την προθυμία του ανθρώπου. Γι’ αυτό σας παρακαλώ, λέει, ούτε να αναθέσομε το παν στο Θεό κι εμείς να κοιμόμαστε, ούτε όταν έχομε προθυμία, να νομίζομε ότι το παν το κατορθώναμε με τους δικούς μας κόπους.
%20%CE%BB%CE%B5%CF%80%CF%84%CE%BF%CE%BC%CE%AD%CF%81%CE%B5%CE%B9%CE%B1%20%CF%86%CE%BB%CF%8C%CE%B3%CE%B11.jpg)
** πρόσκληση και υποδοχή (2) Τριαδικού Θεού ως πυρ για την κατά τάξη και ετοιμότητά μας
πρόοδο, προς κάθαρση, φωτισμό, τελείωση, αγιασμό (και σκοπό μας) αμήν
εκτυπώτερον, έως πεντηκοστής και επιφοίτησης της φλογός αυτής... αρχή
ινδίκτου και αρχή θεραπείας… εισερχόμενοι σε αυτήν την ευλογημένη ανοδική έλικα [που χαιρετάτε από τον αγ.Νεόφυτο έγκλειστο Η Θεοτόκος [Η ολκάς των θελόντων (2) σωθήναι]... Χαίρε σίφων (3) ουράνιε, δι΄ ης βροτοί ανειλκύσθησαν άνω] και που είναι παράλληλα, ο λειτουργικός κύκλος
της ορθοδόξου εκκλησίας…
(2) θελόντων... όπως ‘’λειτουργεί’’ Ο Κύριος… (κατά τον αγ.Λουκά). Όχι
με το ζόρι.
(3) κι ενώ αυτό το σίφων (σίφουνας) μοιάζει με θεωρία... ο καλός Θεός στον π.Κλεόπα Ηλίε (για τα 3 6άρια και τους κύκλους του) και σε άλλον άγιο (τους, πάλι τρεις κύκλους με τους χαιρετισμούς), έδειξε σχηματικά αυτήν την ανέλκουσα (9) και καθέλκουσα (6) σαν χοάνη και ρουφίχτρα, ενέργεια... όπως μπορεί κάποιος να βρει τις αναφορές, στο... Π(Υ)Ρ, (Υ)ΔΩΡ και το εν χώναις θαύμα (6/9) … και να ''ζήσει'' στην εκκλησία (με τις αγιογραφίες και λοιπές ιερουργικές κινήσεις επί γης, που ανεβάζουν τον άνθρωπο έως ουρανού και τρούλο, στον Παντοκράτορα).... κατέρχεται
(σαν από χωνί, Υ) Ο Κύριος από την ευρυχωρία του Θεού στην στενότητα του ανθρώπου, κατέρχεται
ως θείο ΠΥΡ και εισέρχεται μέσα στο ΥΔΩΡ (με την βάπτισή Του) συνθλάττων τας
κεφαλάς των αοράτων δρακόντων …προκειμένου ανεβάσει (Υ) τον άνθρωπο από την
στενότητα των κάτω υδάτων και εξωτέρου πυρός, στα θεία άνω….