Πέμπτη 19 Ιανουαρίου 2023

το όνομα Αθανάσιος και μια μικρή εμβάθυνση στην έννοια…

Όσον αφορά τα βαπτιστικά, τα υποκοριστικά, με κορωνίδα τον θανάση....  

Λέει ο Ντίνος Χριστιανόπουλος στα μικρά ποιήματα (Ιανός, 2004) : 

Θανάση, γιατί έκοψες το άλφα από μπροστά;
για ένα γράμμα χάνεις την αθανασία...

Με αφορμή το Κωνσταντίνος* που γίνεται Ντίνος… είναι μικρά τα ποιήματα και τα ποιήματά μας, γιατί ενώ ξέρουμε, ενώ διορθώνουμε τους άλλους, δεν διορθωνόμαστε…. κατά το: …19 ὃς ἐὰν οὖν λύσῃ μίαν τῶν ἐντολῶν τούτων τῶν ἐλαχίστων καὶ διδάξῃ οὕτω τοὺς ἀνθρώπους, ἐλάχιστος κληθήσεται ἐν τῇ βασιλείᾳ τῶν οὐρανῶν· ὃς δ᾿ ἂν ποιήσῃ καὶ διδάξῃ, οὗτος μέγας κληθήσεται ἐν τῇ βασιλείᾳ τῶν οὐρανῶν. (Ματθ.ε’) Μη όντας αυτή κρίση και κατάκριση ενάντια στον λογοτέχνη, αλλά μια ακόμη ευκαιρία αυτογνωσίας μας, αφού όλοι μας, ο καθένας με το δικό του όνομα, όπως κι αν προσφωνείται, εμπεριέχει στο ΕΙΝΑΙ του αυτόν τον αγώνα, των έλξεων φυγοκέντρου (Ι) και κεντρομόλου (Ι) προς θάνατο ή αθανασία, προς σταυροφορία και υπομονή (κωνστ) ή όχι... 

Είναι καλός και απαραίτητος μεν ο τύπος, αλλά πιο επιθυμητή η ουσία. Μην τύχει και κάποιος προσφωνεί ή θέλει να προσφωνείται (μετά μανίας) Αθανάσιος αλλά τα έργα (και η θεωρία) του, να μην συμβαδίζουν.

προηγείται στο Ματθ.ε’ το… 17 Μὴ νομίσητε ὅτι ἦλθον καταλῦσαι τὸν νόμον ἢ τοὺς προφήτας· οὐκ ἦλθον καταλῦσαι, ἀλλὰ πληρῶσαι  

Δεν καταργεί ο άνθρωπος την αγριέλαιο, αλλά μπολιάζοντάς την, την μεταποιεί σε καλλιέλαιο και ωφέλιμο. Δεν καταργεί τον θάνατο, αλλά δια του θανάτου Του τον

μπολιάζει με αθανασία για όποιον Τον ακολουθεί. Προσθέτει Η Κυρία Θεοτόκος Τον Χ στον κόσμο (αμήν όχι μόνο ιστορικά αλλά και βιωματικά στον κόσμο μας) για να μεταποιήσει την αρά (κατάρα και θάνατο) σε χ+αρά (και Ζωή). 

Στον καθένα επαφίεται η θέληση σε ουσιαστικό βαθμό και βαθύτητα, να αποκόψει αυτό το ‘’α’’ και δι αυτού να αυτοαποκοπεί από Αλήθεια, Αθανασία, Ζωή… 

Κι ευχόμαστε ως γη (και γηγενείς), όλοι μας με κοινή αφετηρία, να μας προσθέσει Ο Κύριος στο όνομά μας αυτό το ‘’α’’ στην κεφαλή, όπως μετενόμασε τον Άβραμ σε Αβραάμ (Γεν.ιζ’5), το ‘’α’’ της αγάπης Του και της αληθείας Του, στο δε σώμα (Σάρα) να προσθέσει το ‘’ρ’’ της δικαιοσύνης (Γεν.ιζ’15). Πότε; όταν ήδη ο άβραμ ήταν 99 ετών…. για να ‘’δει’’ τους τρεις ορθίους άνδρας (999) και τους προσφωνήσει Ο Κύριός μου (Τριάς εν μονάδι και Μονάς εν τριάδι)** είναι η μυστική συνάντηση κάθε ανθρώπου που καταφέρνει το κατ'άνθρωπο όριο της φιλοθεΐας και φιλανθρωπίας (+) ανεβαίνοντας, για να κατέλθει Ο Κύριος να τον συναντήσει και φιλοξενηθεί (φιλοξενία του αβραάμ) από αυτόν, προκειμένου του χαρίζει εφεξής τις θείες δωρεές (δια Σταυρού) μεταποιώντας το καλώς λίαν σε άριστα, αφού θεραπεύσει το παράλογο της φθοράς. Κομβικό για την εφεξής ζωή μας, σταυρικό σημείο συνάντησης Θεού κι ανθρώπου, όπου εμείς βάζουμε την καλή αρχή σταυροφορίας (εν σπόρω) με συμπλέοντα, συνοδοιπορούντα και Ιατρό ψυχών και σωμάτων, Τον Εσταυρωμένο Λόγο, Αναστηθέντα, Αναληφθέντα και οδηγούντα μας στην προσωπική πεντηκοστή, φώτιση και τελειότητα. Αμήν Κύριε ελέησον!!        

Κι έρχεται Ο Κύριος να συμπληρώσει (κι όχι καταλύσει) όχι μόνο τον νόμο τον Γραπτό (εξ ισραήλ δύναμις και σημεία), αλλά και τον φυσικό, τον προσεγγισθέντα και υγιώς αναλυθέντα από την παιδεία (ελληνική σοφία)***    

Μη μείνουμε στο αποκομμένο ‘’α’’ των δελφικών παραγγελμάτων, αλλά χάριτι να συμπληρωθεί … από τα 147 δελφικά παραγγέλματα στο ''άλ-φα'' που λείπει... 

Μη μείνουμε σεληνιοφωτιζόμενοι.... και Ο ΘΕΟΣ, όποιος ‘’θεός’’ από φυσική (επιστήμη) ή μεταφυσική ειδωλολατρεία, με άθροισμα το 354 (όσο ο σεληνιακός κύκλος) αλλά να περάσουμε (συμπληρώνοντες) το πολωμένο αυτής έρπων φως, που πολώνει τους ‘’πιστούς’’ της ανθρώπους σε στρατόπεδα…  στο ευθές ΦΩΣ της τρισηλίου θεότητος, όπου ΤΡΙΑΔΙΚΟΣ ΘΕΟΣ = 999. Τριαδικός Θεός, εν σαρκί, ψηλαφητός, οικείος Τροφεύς και τροφή. 

Μη μείνουμε στον ένα φυσικό ‘’ήλιο’’ (με τα ειδωλικά ηλιούγεννά του) , αλλά να περάσουμε στον υπερφυσικό και σε ουσία, τρισήλιο, που από άκρα συγκατάβαση εσαρκώθη, για να εντοπιστεί ως Ο εν ημίν ήλιος…. (τα 3 θαύματα με την Γέννηση του Κυρίου)

σε τόπο, μιας σπιθαμής κάτω από την μύτη μας, αν σταματήσει να υψηλοφρονεί, στην καρδιά μας και συγχρόνως μετάστασής μας στον ήλιο  …ἐν τῷ ἡλίῳ ἔθετο τὸ σκήνωμα αὐτοῦ·  όχι μόνο μεταξύ των διδύμων  χθων και αντιχθών αλλά σταυροειδώς, δεξιά και αριστερή επίγνωση, άνω και κάτω… σταυροειδώς.   

Μη μείνουμε σεληνιοφωτιζόμενοι (ρομαντικά μεν αλλά ψυχοφθόρα) αφού σε πνευματικό επίπεδο δεν απέχουμε χωρίς θείο φωτισμό, του σεληνιαζόμενου νέου των Γραφών. 

15 Κύριε, ἐλέησόν μου τὸν υἱόν, ὅτι σεληνιάζεται καὶ κακῶς πάσχει· πολλάκις γὰρ πίπτει εἰς τὸ πῦρ καὶ πολλάκις εἰς τὸ ὕδωρ. 16 καὶ προσήνεγκα αὐτὸν τοῖς μαθηταῖς σου, καὶ οὐκ ἠδυνήθησαν αὐτὸν θεραπεῦσαι. 17 ἀποκριθεὶς δὲ ὁ ᾿Ιησοῦς εἶπεν· ὦ γενεὰ ἄπιστος καὶ διεστραμμένη! ἕως πότε ἔσομαι μεθ᾿ ὑμῶν; ἕως πότε ἀνέξομαι ὑμῶν; φέρετέ μοι αὐτὸν ὧδε. 18 καὶ ἐπετίμησεν αὐτῷ ὁ ᾿Ιησοῦς, καὶ ἐξῆλθεν ἀπ᾿ αὐτοῦ τὸ δαιμόνιον καὶ ἐθεραπεύθη ὁ παῖς ἀπὸ τῆς ὥρας ἐκείνης.19 Τότε προσελθόντες οἱ μαθηταὶ τῷ ᾿Ιησοῦ κατ᾿ ἰδίαν εἶπον· διατί ἡμεῖς οὐκ ἠδυνήθημεν ἐκβαλεῖν αὐτό; 20 ὁ δὲ ᾿Ιησοῦς εἶπεν αὐτοῖς· διὰ τὴν ἀπιστίαν ὑμῶν. ἀμὴν γὰρ λέγω ὑμῖν, ἐὰν ἔχητε πίστιν ὡς κόκκον σινάπεως, ἐρεῖτε τῷ ὄρει τούτῳ, μετάβηθι ἐντεῦθεν ἐκεῖ, καὶ μεταβήσεται, καὶ οὐδὲν ἀδυνατήσει ὑμῖν. 21 τοῦτο δὲ τὸ γένος οὐκ ἐκπορεύεται εἰ μὴ ἐν προσευχῇ καὶ νηστείᾳ. (Ματθ.ιζ’)
 

Να παρακαλέσουμε τον καλό Θεό να κατέβει εξ όρους υψηλού (Θαβώρ) και να εγκαταστήσει εν τοις εγκάτοις μας αυτό το θαβώρειον Φως που κάνει την διαφορά και η έλευσή Του, θεραπεύει, φωτίζει, ελευθερώνει, γνωρίζει Θεό, άνθρωπο, όντα, φύση…. Με την άρνηση επίκλησης, ο νεανίας (και ψυχή μας) κακώς θα πάσχει και θα πίπτουμε στο πυρ και το ύδωρ, υπόδουλοι των στοιχείων της φύσης, ως κατ’όνομα κληρονόμοι, αλλά λόγω νηπιότητος (πνευματικής) υπόδουλοι στους επιστάτες και επιτρόπους… (Γαλ.δ’)**** 

Ένα τόσο μικρό γραμματάκι, αλλά τόσο θεμέλιο που προστιθέμενο χάριτι (και υπό προϋποθέσεις) ανοίγει δρόμο προς ελευθερία….[ ελευθερία κατὰ την Ορθόδοξη Εκκλησία π. Ἰωάννης Ρωμανίδης: "Ἐλεύθερος κατὰ τὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία εἶναι ἐκεῖνος ὁ ὁποῖος βρίσκεται σὲ κατάσταση φωτισμοῦ"] δρόμο προς φωτισμό, μετά την κάθαρση. Δρόμο προς τελείωση. 

Αυτόν που ελληνικώς προεγράφη ως έξοδος από τον θάνατο στην αιωνιότητα (ως δίας που ξέφυγε από τον κρόνο και χρόνο, από το 4 στο 7) και συμπληρούμενος από Τον Κύριο ορθοδόξως από την αιωνιότητα στην αθανασία (από το 7 στο 1) δια της μετανοίας, σταύρωσης και ανάστασης.   

Μετάσταση (αναβάθμιση) παράλληλη, από τα κατεβασμένα και βαρειά χέρια μας (σύμβολο κοσμικής ειρήνης) στην κατά Θεόν υπέρ νουν ειρήνη (και ελευθερία) με τον Α+Ω, όπως προτυπώθηκε με τον Ααρών και τον Ωρ που υποβάσταζαν τα βαρειά χέρια του προφ.Μωυσή. 

Τέτοια ελευθερία και τέτοια αθανασία προσφέρει δωρεάν η ελληνορθόδοξη ευλογημένη παιδεία, που τυγχάνουμε κληρονόμοι, όλα κατά τάξιν και ετοιμότητα. Αμήν γένοιτο δι ευχών!    

--- 

* στον καθένα μας κι όχι μόνο στους φέροντες τα ονόματα…  πως λειτουργούν επί του πρακτέου οι αγ.Κωνσταντίνος και Ελένη, η σχέση τους με την βασιλίδα των πόλεων και την εν ημίν βασιλεία 

** Ο ΘΕΟΣ vs ΤΡΙΑΔΙΚΟΣ ΘΕΟΣ 

ΤΡΙΑΔΙΚΟΣ ΘΕΟΣ σε εβραίους και Έλληνες... 

*** από Σοφία Σολομώντος …17 ταύτα λογισάμενος εν εμαυτώ και φροντίσας εν καρδία μου ότι εστιν αθανασία εν συγγενεία σοφίας περιήειν ζητών όπως λάβω αυτήν εις εμαυτόν…. 

εξαπόστειλον αυτήν εξ αγίων ουρανών και από θρόνου δόξης σου πέμψον αυτήν, ίνα συμπαρούσά μοι κοπιάση και γνω τι ευάρεστόν εστι παρά σοι. 11 οίδε γαρ εκείνη πάντα και συνίει και οδηγήσει με εν ταίς πράξεσί μου σωφρόνως και φυλάξει με εν τη δόξη αυτής· 13 τις γαρ άνθρωπος γνώσεται βουλήν Θεού; η τις ενθυμηθήσεται τι θέλει ο Κύριος; 17 βουλήν δε σου τις έγνων, ει μη συ έδωκας σοφίαν και έπεμψας το άγιόν σου πνεύμα από υψίστων; 18 και ούτως διωρθώθησαν αι τρίβοι των επί γης (1), και τα αρεστά σου εδιδάχθησαν άνθρωποι, 19 και τη σοφία εσώθησαν» (2)…. 

(1) γιατί χωρίς διόρθωση ζωής, πως θα ξεκολλήσουν τα πόδια μας από την γη; παραμένοντες και δυστυχώς εμμένοντες στον σεληνιοφωτισμό και σεληνιασμό… Νομίζω πως δεν αξίζει για κανέναν άνθρωπο τέτοιος φωτισμός, ιδίως στα παιδιά μας…. διορθώνοντας την αφετηρία και προσανατολισμό του προσώπου μας, από την γη στον ουρανό …    Πεντηκοστή σκηνοπηγία, Παναγία Τριάς και πρόσωπα από την κοσμική σοφία και δύναμη, στα αντίστοιχα θεία…    

(2) σοφία που έλληνες ζητούσι παράλληλα με τους ιουδαίους που σημεία αιτούσι (Α’Κορ.α’22) για να περάσουν δια Σταυρού, την τάχα μωρία ή σκάνδαλο από τους νόμους τους (δυνάμεως και σοφίας, το 22) στο Α της αγάπης και Αληθείας, του Ανάρχου Τριαδικού Θεού, Αρχηγού και Τελειωτού (Α+Ω) της πίστεώς μας (και 24γράμματον, 888 ΙΗΣΟΥΣ).  

αρκεί να υπάρχει ειλικρινής επιθυμία 

“Αγαπήσατε δικαιοσύνην οι κρίνοντες την γην, φρονήσατε περί του Κυρίου εν αγαθότητι και εν απλότητι καρδίας ζητήσατε Αυτόν, ότι ευρίσκεται τοις μη πειράζουσιν Αυτόν, εμφανίζεται δε τοις μη απιστούσιν Αυτώ, σκολιοί γάρ λογισμοί χωρίζουσιν από Θεού, δοκιμαζομένη τε η δύναμις ελέγχει τους άφρονας, ότι εις κακότεχνον ψυχήν ούκ εισελεύσεται σοφία, ουδέ κατοικήσει εν σώματι καταχρέω αμαρτίας”. 

Απλότητα και αγαθότητα. Αυτό είναι το παν, για ν’ αποκτήσετε την Θεία Χάρη. Πόσα μυστικά υπάρχουν στην Αγία Γραφή! «κακότεχνος ψυχή» είναι η κακοφτιαγμένη ψυχή, αυτή που κατασκευάζει το κακό. Ούτε εισέρχεται, ούτε κατοικεί η Θεία Σοφία σε μια τέτοια ψυχή. Όπου υπάρχει διαφθορά και δολιότητα, δεν εισέρχεται η Χάρη του Θεού. Απλά και απαλά κατά τον αγ.Πορφύριο. 

17 αὐτὸς γάρ μοι ἔδωκε τῶν ὄντων γνῶσιν ἀψευδῆ εἰδέναι σύστασιν κόσμου καὶ ἐνέργειαν στοιχείων, 18 ἀρχὴν καὶ τέλος καὶ μεσότητα χρόνων, τροπῶν ἀλλαγὰς καὶ μεταβολὰς καιρῶν, 19 ἐνιαυτῶν κύκλους καὶ ἀστέρων θέσεις, 20 φύσεις ζῴων καὶ θυμοὺς θηρίων, πνευμάτων βίας καὶ διαλογισμοὺς ἀνθρώπων, διαφορὰς φυτῶν καὶ δυνάμεις ριζῶν, 21 ὅσα τέ ἐστι κρυπτὰ καὶ ἐμφανῆ ἔγνων· ἡ γὰρ πάντων τεχνῖτις ἐδίδαξέ με σοφία. (Σοφία Σολ.ζ’) 

**** Δ´\ΛΕΓΩ δέ, ἐφ' ὅσον χρόνον ὁ κληρονόμος νήπιός ἐστιν, οὐδὲν διαφέρει δούλου, κύριος πάντων ὤν, 2 ἀλλὰ ὑπὸ ἐπιτρόπους ἐστὶ καὶ οἰκονόμους ἄχρι τῆς προθεσμίας τοῦ πατρός. 3 οὕτω καὶ ἡμεῖς, ὅτε ἦμεν νήπιοι, ὑπὸ τὰ στοιχεῖα τοῦ κόσμου ἦμεν δεδουλωμένοι· 4 ὅτε δὲ ἦλθε τὸ πλήρωμα τοῦ χρόνου, ἐξαπέστειλεν ὁ Θεὸς τὸν υἱὸν αὐτοῦ, γενόμενον ἐκ γυναικός, γενόμενον ὑπὸ νόμον, 5 ἵνα τοὺς ὑπὸ νόμον ἐξαγοράσῃ, ἵνα τὴν υἱοθεσίαν ἀπολάβωμεν. 6 ῞Οτι δέ ἐστε υἱοί, ἐξαπέστειλεν ὁ Θεὸς τὸ Πνεῦμα τοῦ υἱοῦ αὐτοῦ εἰς τὰς καρδίας ὑμῶν, κρᾶζον· ἀββᾶ ὁ πατήρ.
7 ὥστε οὐκέτι εἶ δοῦλος, ἀλλ' υἱός· εἰ δὲ υἱός, καὶ κληρονόμος Θεοῦ διὰ Χριστοῦ.
(Γαλ.δ’)
 

--- 

περί σοφίας και φιλοσοφίας (τοιχεία νου και καρδιάς και σ+τοιχεία)

Κάθετος πνευματικός κύκλος (οδοιπορικό σοφίας του ανθρώπου)  με περιγραφή… ο κύκλος τελείωσης του ανθρωπίνου γένους σε τρεις ενότητες. Από το 1 στο 4 Από το 4 στο 7 Από το 7 στο 1 Η αρχαία ελληνική σοφία, ο σπερματικός λόγος της Παλαιάς και η Καινή Διαθήκη, ως συνέχεια θεόσδοτης σοφίας και ανάλυση των στοιχείων του Ενός δρόμου, για τους φιλοσοφούντες, επί της Ελληνορθόδοξης παράδοσης... Μια ιχνηλασία της πορείας της Ζωής, του Φωτός και της Αλήθειας, στον ευλογημένο κύκλο της Ελλάδος.. κύκλο και σώμα, που το σημείον του Σταυρού τυπώνεται από την κεφαλή έως την κοιλία (Θράκη - Κρήτη) και από το Ιόνιο έως την Ιωνία... 

κυκλοφορούντα βιβλία σε ψηφιακή μορφή

Περνάνε τα σήμερα, τα επίγεια ‘’τώρα’’, σαν μια σπείρα διέλευσης του ήλιου από τον φαινόμενο ορίζοντα και μετά, χάνεται. Φεύγει με τόση ασύλληπτη βιασύνη που με το, πας άνθρωπος ψεύστης, ο άγ.Εφραίμ δείχνει το φευγαλέο και την απατηλότητα. 

Ήρθε και εφάνη κι Ο Κύριος, ως αστραπή…. 27 ὥσπερ γὰρ ἡ ἀστραπὴ ἐξέρχεται ἀπὸ ἀνατολῶν καὶ φαίνεται ἕως δυσμῶν, οὕτως ἔσται καὶ ἡ παρουσία τοῦ υἱοῦ τοῦ ἀνθρώπου· (Ματθ.κδ’27). Η κάθε μέρα που ξημερώνει νομοτελειακά και ανεπιστρεπτί, μας φέρνει ολοέν πιο κοντά στον βιολογικό θάνατο (και δύση μας) και στην μετά κρίσεως, αθανασία ή θάνατο του πνεύματός μας.  

Κάθε βιούμενο ''τώρα’’ (σε θεωρία και πράξη) που ακολουθεί τα εντάλματα του ‘’νυν’’ [η ακρόαση και τήρηση των εντολών της θείας εμφανισθείσης στον κόσμο αστραπής, κι όχι της άλλης (Λουκ.ι'18), φυγοκέντρου αστραπής του αρχηγού του εκπεσόντος ι' τάγματος δαιμόνων με αριθμό ανθρώπου, τα 3 6άρια = 18] εργάζεται για την λύση των δεσμών. Αλλιώς για την αιώνια καταδίκη, αφού ο βιολογικός θάνατος σαν πόρτα που θα ανοίξει για μας, θα μας περάσει δίκαια Ο των πάντων Κριτής, στην ΑΙΩΝΙΑ ΖΩΗ ή ΑΙΩΝΙΑ ΚΟΛΑΣΗ...

Αμήν να εργαστούμε με λίγο φιλότιμο αγώνα όπως προτείνει ο άγγελος στον απ.Πέτρο (πράξη), με το ανάστα εν τάχει. 

ιδού καιρός αρμόδιος μετανοίας για την μετάσταση από τον θάνατο ΑΔΗ (147) προς την αθανασίαν  και ανάσταση, Κυριακή και Κύριο, που απολέσαμε (1). Αμήν δι ευχών του αγ.Αθανασίου και πάντων των αγίων, εξαιρέτως Της Θεοτόκου, της μετάγουσας ως γέφυρας, τους εκ γης προς ουρανόν…   

‘’σήμερον’’ τα δεσμά λύονται….

επίγεια ζωή και προϋποθέσεις μετάστασης στον ουρανό (κατά το πρότυπο μετάστασης Της Θεοτόκου) 

Ὁ χρόνος τῆς ζωῆς μας (Ἅγιος Ἰουστῖνος Πόποβιτς)


Όταν Ξημερώσει η Ημέρα της Αφύπνισης… αγ.Νικολάου βελιμίροβιτς

Κύριε, ελέησον - Αγίου Ιωάννου της Κροστάνδης





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου